14/1994 MKM r. változásai Nevelési tanácsadásra vonatkozó részek Dr. Szakács Katalin Készült az Oktatási és Kulturális Minisztérium támogatásával.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Református Pedagógiai Intézet
Advertisements

Csernátoni Katalin május 22. Biztos Kezdet-mentorképzés
A nevelési tanácsadók szerepe a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének tartós és súlyos organikus okra vissza nem vezethető rendellenessége.
Gyógytestnevelés tanítására felkészítő szakirányú továbbképzési szak
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2010-ben Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
26. § (1) A Hivatal a köznevelési intézmény és fenntartója ellenőrzésére jogosult szervek számára a KIR honlapján zárt rendszert biztosít annak érdekében,
Molnár László tanügy-igazgatási igazgatóhelyettes BPI
Sajátos nevelési igényű tanulókat érintő változások
A Nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK, ÚJ FELADATOK A NEVELÉSI TANÁCSADÁSBAN
Peőcz Veronika Béki Andrea
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
A FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA SZEREPE AZ ÓVODÁBAN
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
EGYMÁS-KÖZT Szakmai fórum l Nyíri Úti EGYMI - Kecskemét, Nyíri út Web:
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
Integrált oktatás az 50 éves Trefort SZKI-ban
Az együttnevelés jogszabályi háttere
SNI együttnevelés törvényi szabályozása és intézményi gyakorlata 2012
Jogszabályi változások a pedagógiai szakszolgálatok rendszerében
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
A hatósági ellenőrzés Fonyódi Ilona vezető főtanácsos
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
Méltányossági elvek a közoktatásban
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézség, sajátos nevelési igény
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
MÉRÉSI ÉRTÉKELÉSI RENDSZER
Intézményegységünk működésének törvényi szabályozói:
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A nevelési tanácsadás aktuális szakmai kérdései
A nevelési tanácsadás aktuális szakmai kérdései Martonné Tamás Márta Dr. Szvatkó Anna
4/2010. (I. 19.) OKM rendelet a pedagógiai szakszolgálatokról
A sajátos nevelési igényű tanulók ellátásának új törvényi szabályozása
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
Műhelyvezetők, tanácsadók szakmai napja Csizmazia Sándorné Szakmai vezető Pécs, nov. 10.
Törvények, feladatok, vizsgálatok, szakvélemények,
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulók ellátása a jogszabályi előírások alapján Ammerné Nagymihály Emília közoktatási szakértő.
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
A gondozási szükséglet- vizsgálatok változásai 2010.
A NEVELÉSI TANÁCSADÓ SZAKVÉLEMÉNYE KIRÁLY GABRIELLA KLINIKAI SZAKPSZICHOLÓGUS, GYÓGYPEDAGÓGUS készült az Oktatási és Kulturális Minisztérium támogatásával.
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Készítette: Gellénné dr. Nagy Valéria igazgató
1 Mégis, kinek az érdeke? Szakvélemények, tantárgyi felmentések a nevelési tanácsadó, a szakértői bizottság és az iskolák szemszögéből Fehérvári Katalin.
Munkamegosztás és együttműködés Iskolapszichológia a nevelési tanácsadó ellátó rendszerében Horváth Ágnes Klinikai szakpszichológus Zuglói Nevelési Tanácsadó.
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
RMÁI Kazinczy Ferenc Tagiskola Kincsesbánya, Iskola u. 1.
Sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók nevelésének-oktatásának törvényi szabályozása Összeállította: JANKÓ ISTVÁN.
Inkluzív pedagógia Előadó: Török Mária.
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
Segédletek, adatlapok letölthető nyomtatványok
Buczkóné Pásztor Melinda Megyei Pedagógiai Szakszolgálat
A PEDAGÓGUS KÖTELESSÉGEI ÉS JOGAI
PARTNERSÉG AZ OKTATÁSBAN… HAJDÚSZOVÁT MÁJUS 17.
Sajátos nevelési igényű gyermekek együttnevelése a gyakorlatban Dr. Knyihárné Gaika Judit - Molnárné Ditzendy Judit gyógypedagógusgyógypedagógus mb. igazgató.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
Nagyné Heidenwolf Erzsébet Hallássérült gyermekek integrált oktatásának segítése.
A tankerületi szakértői bizottsági tevékenység feladatai
A Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Bicskei Tagintézménye
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
főosztályvezető-helyettes
ETS-létesítményeket, EU-ETS hitelesítőket
VÁLTOZÁSOK címszavakban.
Horváth Cz. János Személyes adatok kezelése az intézményben
Előadás másolata:

14/1994 MKM r. változásai Nevelési tanácsadásra vonatkozó részek Dr. Szakács Katalin Készült az Oktatási és Kulturális Minisztérium támogatásával

 22.§ (1) c) új esete a szakvélemény készítésnek : a BTM gyerek óvodai nevelésével illetőleg iskolai nevelésével és oktatásával kapcsolatos feladatok meghatározása céljából (kell készíteni szakvéleményt).

22.§(8) A NT a szakvéleményében foglaltak végrehajtásának ellenőrzése keretében  Feltárja a gyerek fejlődését segítő ill. hátráltató körülményeket, hiányosságokat  Megszüntetésük érdekében tájékoztatást nyújt az intézmény érintett vezetőinek, pedagógusainak, nevelőtestületének  Közreműködik a megoldási javaslatok kidolgozásában  Felhívja a fenntartó figyelmét, ha az intézkedés megtétele azt indokolja.

JAVASLATUNK:  Rendszeresen felhívni a figyelmet a személyi és tárgyi feltételekre  A pedagógus együttműködésének megnyerése – konkrét esetmegbeszélések pl.

22.§(9) Az ellenőrzési feladatokhoz éves munkatervet kell készíteni. JAVASLAT: az okt.-nev. Intézmények vezetői küldjék el a szakvéleményes gyerekek listáját, innen induljon az ellenőrzés (iskolaváltások stb.!)

23.§(d) A nevtan szakvéleményének kell tartalmaznia javaslatot a  Magántanulóságra  Okt-nev. Intézmény által nyújtandó egyéni vagy kiscsoportos foglalkozásra (korrepetálás!)  Felzárkóztatásra  Vagy fejlesztő foglalkozásra (ügyeljünk a szakmai kompetenciára!)  Nevelési tanácsadás keretében biztosítandó fejlesztő foglalkozásra, időkerettel!

23.§(2) adminisztráció:  Forgalmi naplóban nyilvántartásba venni minden gyereket (ez nem új)  A fejlesztő foglalkozáson részt vevő gyerekek részére nyújtott ellátásról munkanapló (ez új; minden fejlesztő foglalkozás a törvény szerint!)  Fejl. fogl-ban részesülő gyerekek fejlődéséről, állapotáról: nyilvántartási lap (ez is új).

23.§(5) a felülvizsgálatról A fejlesztő foglalkozás fennállása alatt az első vizsgálatot követő második évben, azt követően három évenként. (a rehabilitációs célú foglalkozást fejlesztő foglalkozásra cserélte mindenütt).

26/A § A felülvizsgálat után a SzB mit küld nekünk:  Szakértői vélemény egy példánya  Szülői kérelem és mellékletek  SzB vizsgálatra kötelező határozat másolata, ha van ilyen

A SzB mit állapít meg a szakértői véleményben a felülvizsgálatkor  Sajátos nevelési igény 1. A megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének organikus okra visszavezethető tartós és súlyos rendellenessége miatt 2. Ugyanez nem organikus  BTM fennállását

HATÁLYBALÉPÉS: Kihirdetést (2007. dec. 29.(?)) követő 15. napon követő 15. napon KÖSZÖNÖM A FIGYELMET