A modulos tételkészítés,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A szakmai vizsga lebonyolításának egyes kérdései a 20/2007. (V
Advertisements

A képzett szakemberekért A modulos tételkészítés szempontjai Mihálka Nóra irodavezető június 9.
Komplex vizsgaszervezés változásai
Felnőttképzés az új OKJ rendszerében
Szakképzés a moduláris felépítésű Országos Képzési Jegyzék rendszerében Soós László Dobogókő, április 3.
Gyakorlati oktató FSZ
3 V tervezőrendszer segítségével
Az érettségi rendszer változtatási lehetőségei
A modulos tételkészítés,
Készült a leendő vizsgázóknak
Az informatikai szakmai vizsgakövetelmények Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes Nemzeti Szakképzési Intézet Budapest, április 5.
Új típusú OKJ vizsgák tapasztalatai az iskolarendszerben
Aktualitások, változások, újdonságok az agrár-szakképzésben
Szakmai vizsgáztatás a komplex szakmai vizsgákon
Új OKJ vizsgafeladatok
A SZAKMAI VIZSGA A diaképek az NSZFI munkatársai által készítet tájékoztató anyagok felhasználásával készültek. Budapest, december 8.
Soós László NGM Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály
Az OKJ bevezetésének, a szakmai vizsgáztatásnak jogszabályi háttere.
SZAKKÉPZŐ ISKOLÁK IGAZGATÓINAK XIV. ORSZÁGOS FÓRUMA OKJ-vizsgák az iskolai rendszerű szakképzésben Halász János április 21.
Soós László SZMM Felnőttképzési és Szakképzési Főosztály
A szakmai vizsgáztatás menete.
Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium
Aktualitások, változások, újdonságok az agrár-szakképzésben Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium VIDÉKFEJLESZTÉSI, KÉPZÉSI ÉS SZAKTANÁCSADÁSI.
Az egészségügyi szakképzés fejlesztésének lehetséges irányai Kiss Mária Balatonfüred, augusztus 25.
Központi Érettségi Nyílt Nap Szeptember 24.
1 Érettségi tájékoztató 2008 Érettségi tájékoztató február 8.
A szakképzés tartalmi szabályozása - Moduláris, kompetencialapú szakképzés -
1 Utazás § turizmus Program Utazás § turizmus Program Siófok december 3.
dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ
A szakmai vizsgáztatás menete. A felsőfokú szakképzés sajátossága.
Az NSZFI szerepe a szakképzés tartalmának és minőségének fejlesztésében Nagykanizsa január 29.
Soós László SZMM Felnőttképzési és Szakképzési Főosztály
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Kompetencia alapú új moduláris képzés
Kompetenciamérés a szakmai vizsgán - mérőeszközök Ujfalvy Andrásné Egészségügyi Szakképző és Továbbképző Intézet április 27.
Szakképzési dokumentumok
Új elemek a szakképzési dokumentumokban Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes október 5.
Munkaadói szervezetek a hatékony vizsgáért
1 Csontó Béla Az új OKJ bevezetése Informatikai rendszergazda Informatikai hálózattelepítő és –üzemeltető.
NAK, Szakképzési Igazgatóság
OKJ A szakmai vizsgák. Szakmai vizsga I. Fogalmak II. A szakmai vizsga időtartama és keretei III. A szakmai vizsga feladatai, tevékenységei, és.
Reguly Antal Szakképző Iskola és Kollégium
Modularizáció, vizsgaközpont kialakítása
Érettségi tájékoztató 2013/2014-es tanév. Az érettségi vizsga menete Írásbeli időszak: május –Az érettségi időpontokat külön táblázatban olvashatják.
Kétszintű érettségi.
BABITS MIHÁLY GIMNÁZIUM
KLNOMH Vásárhelyi Pál Általános Iskola OM azonosító: P ÁLYAVÁLASZTÁS- I SKOLAVÁLASZTÁS Továbbtanulási tájékoztató
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Kálózi Erika
Márton Mártonné MESZK Oktatási, továbbképzési referens Május 05.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Szakmai vizsgák az egészségügyi szakképzésekben
Szent Lőrinc Vendéglátó és Idegenforgalmi Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium, Eger Vendéglős (OKJ ) vizsga szakmai és vizsgakövetelményei,
Modláné Görgényi Ildikó Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet A szakképzés – mérés, értékelés Javaslatok az Országos képesítési keretrendszer bevezetésének.
Felvételi eljárás 2014/2015.
Informatikai szakmai vizsgák Mihálka Nóra NSZFI. JOGSZABÁLYOK 133/2010. (IV. 22.) Korm. rendelet az Országos Képzési Jegyzékről és az Országos Képzési.
Komplex vizsga Szolnok szeptember 3.. Modulrendszerű vizsgadelegálások száma 2014 Vizsgaelnöki delegálások száma kamarai szakképesítésekben: 4157.
TÁMOP /1-2F Felkészítés szakmai vizsgára informatika területre modulhoz II/14. évfolyam modulvizsga menete, a vizsga.
Nógrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara A szakmai vizsgáztatás módosult szabályai Salgótarján, április 7.
Az NSZI minőségirányítási rendszerét a BVQI tanúsította A tanév aktuális rendje és feladatai Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes augusztus.
A tanév rendje és aktuális feladatai Mihálka Nóra Vizsgadokumentációs irodavezető augusztus 31.
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE Laczkovich Jánosné Budapest, március 13.
1 Országos szakképzési tanévnyitó igazgatói értekezlet 2010/2011. tanév A tanév rendje és aktuális feladatai Mihálka Nóra vizsgadokumentációs irodavezető.
A szakmai vizsgáztatás rendszere MA és HOLNAP Soós László Szociális és Munkaügyi Minisztérium Felnőttképzési és Szakképzési Főosztály Székesfehérvár, 2007.
Moduláris vizsgáztatás szervezési tapasztalatai. KIHÍVÁS.
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
A szakmai vizsgáztatás módosult szabályai
Soós László SZMM Felnőttképzési és Szakképzési Főosztály
Felkészítés szakmai vizsgára, informatika területre modulhoz II/14. évfolyam Szóbeli feladatsor témaköreinek áttekintése, tipikus feladatok megoldásának.
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
Előadás másolata:

A modulos tételkészítés, írásbeli, szóbeli vizsgatevékenységek sajátosságai. Mihálka Nóra Vizsgadokumentációs irodavezető 2009. november 13.

Módosított 20/2007. (V.21.) SZMM rendelet A szakmai vizsgáztatás jogszabályi háttere Régi (kifutó) 26/2001. (VII.27.) OM rendelet Módosítások: 20/2004. (VII.27.) OM 9/2006. (III.27.) OM Módosított 20/2007. (V.21.) SZMM rendelet

Legfontosabb változások A szakmai vizsga időtartama legfeljebb 5 nap ( vizsgázóra értve) – meghosszabbítható 1 nappal. A vizsgázó egy napra eső összes vizsgatevékenységének ideje nem haladhatja meg a 8 órát. Az első vizsgatevékenység napjától számítva negyvenöt napon belül kell befejezni a vizsgát. Írásbeli vizsgatevékenység és az utolsó vizsgatevékenység között legalább 3 nap különbség kell, hogy legyen. Egy napra több vizsgarész, vizsgatevékenység szervezhető. Bármelyik vizsgatevékenységgel megkezdhető a szakmai vizsga. A vizsgabizottság megosztható (elnök, kamarai tag, vizsgaszervező képviselője). 17. § (1) „Valamennyi vizsgatevékenység csak a vizsgaszervezési és lebonyolítási szabályzatban rögzített vizsgabizottsági tag és a vizsgabizottság munkáját segítő szakértő jelenlétében kezdhető meg, illetőleg folytatható.”

Központi vizsganapok időpontjainak elérhetősége www.nive.hu/vizsgak/vizsgaidopontok/iskolai rendszeru vizsgak

Modulos vizsgaidőpontok A modulos szakképesítésekhez az időtervek kimenetenként készültek, így az azonosító szám alapján lehet keresni a rész-szakképesítéseket, az elágazásokat és a ráépüléseket is. A havonta magadott 2 egymás utáni vizsganap közül az első napon kell a központi vizsgákat megkezdeni! A modulos szakképesítésekhez tartozó központi vizsgatevékenységek időbeosztása szintén letölthető. A módosított 20/2007 rendelet értelmében napi 8 órás vizsgaidő áll a vizsgázók rendelkezésére. Az egymást követő írásbeli és interaktív vizsgatevékenységek közötti szünet 10 perc.

Az írásbeli és interaktív vizsgák kezdési időpontjai

33 582 03 1000 00 00 Burkoló

Vizsgarész megnevezése Burkoló Vizsgarész megnevezése Vizsgatevékenység 0459-06 Építőipari közös feladatok I. írásbeli 45 perc gyakorlat 60 perc szóbeli 30 perc 0468-06 Speciális burkolat készítése I. 150 perc 90 perc 0472-06 Hidegburkolási feladatok 120 perc 0473-06 Melegburkolási feladatok 0474-06 Parkettázási feladatok 0475-06 Burkolás előkészítése 0886-06 Általános vállalkozási feladatok

Burkoló 7 modul – 19 vizsgafeladat 3 írásbeli vizsgatevékenység 135 perc 14 gyakorlati vizsgatevékenység 1185 perc 2 szóbeli vizsgatevékenység 75 perc Egy vizsgázó vizsgaideje: 1395 perc = 23,4 óra  5 + 1nap

A vizsga tervezéséhez szükséges szempontok A vizsga időpontja a. A szakmai vizsgát az első vizsgatevékenység napjától számítva negyvenöt napon belül be kell fejezni! b. Az első vizsgatevékenység bármelyik lehet! 2. A vizsgacsoport létszáma (IRK - minimum 10 fő,) maximum 35 fő 3. Vizsgarend elkészítése

Modulos vizsgaidőpontok A modulos szakképesítésekhez az időtervek kimenetenként készültek, így az azonosító szám alapján lehet keresni a rész-szakképesítéseket, az elágazásokat és a ráépüléseket is. A havonta magadott 2 egymás utáni vizsganap közül az első napon kell a központi vizsgákat megkezdeni! A modulos szakképesítésekhez tartozó központi vizsgatevékenységek időbeosztása is elkészült, mely szintén letölthető. időterv

A tételkészítés folyamata szerző kézirat javítás Tétel, javításokkal szakmai lektor pedagógiai lektor nyelvi lektor szerkesztő Jóváhagyásra előkészítés javítás archiválás Minisztériumi hitelesítés sokszorosítás

Kompetencia: A kompetencia az a képességünk és hajlandóságunk, hogy a bennünk lévő tudást (ismereteket, képességeket és attitűdbeli jellemzőket) sikeres problémamegoldó cselekvéssé alakítsuk. Követelménymodul tartalma a kompetenciaprofil: Feladatprofil Tulajdonságprofil Készségek Személyes kompetencia Társas kompetencia Módszer kompetencia

Tulajdonságprofil

Alapvető elvárás a feladatokban A vizsgafeladatok gyakorlati MUNKASZITUÁCIÓ-ból induljanak ki! Ahhoz közvetlenül kapcsolódó feladatok legyenek! A kérdések egyértelműek legyenek! A javítási értékelési útmutató egyértelműen értékelhetők legyenek! Ne az elméletet kérje számon, hanem a feladatok elvégzésének lehetőségét. Nem leíró jellegű feladatok kellenek! pl. ismertesse… EZ NEM LEHET

Alapvető elvárás A szakmai és vizsgakövetelményekben megfogalmazott és modulokhoz rendelt valamennyi kompetencia a vizsgafeladat(ok) által maradéktalanul lefedésre kerüljenek! 1. A szakmai és vizsgakövetelmény a kompetenciák mérésére egyfajta vizsgatevékenységet határoz meg. Szükséges a modulban meghatározott kompetenciák vizsgálata abból a szempontból, hogy azok a vizsgarészben meghatározott vizsgatevékenység révén valóban mérhetőek. 2. Ha kettő vagy több vizsgatevékenységet is rendel a szakmai és vizsgakövetelmény, akkor szükséges annak vizsgálata, hogy az egyes kompetenciák mérésére melyik vizsgatevékenység a legalkalmasabb.

Például: 0110-06 alapmodul

A tételkészítés javasolt lépései 1. A szakmai és vizsgakövetelmények tanulmányozása, megismerése – feladatprofil – tulajdonságprofil – szakmai ismeretek és a szakmai készségek, – személyes, társas, módszerkompetenciák – A vizsgafeladat milyen %-os arányt képvisel a modulban?

2. A tétel tartalmának meghatározása A tétel konkrét tartalmának meghatározásakor a modul és a feladat címéből kell elsősorban kiindulni. Amennyiben a vizsgafeladat címében a teszt meghatározás szerepel, akkor csak teszt jellegű feladat alkalmazható. A feladat- és tulajdonságprofilból ki kell választani azokat a kompetenciákat, melyeket a tételben fel kíván mérni. A felmérendő elemek, kompetenciák darabszámát olyan arányban szükséges kiválasztani, amilyen %-os arányban a feladatot figyelembe kell venni a vizsgarész értékelésénél.

3. A vizsga időtartama alapján A tételtartalomnak olyan mennyiségűnek kell lennie, hogy az a vizsga időtartamán belül egy átlagos felkészültségű vizsgázó számára végrehajtható legyen.

4. A szakképesítés szintje alapján Ha a modult több eltérő szintű szakképesítés is tartalmazza, akkor a tartalmat úgy kell meghatározni, hogy a legalacsonyabb szintű szakképesítési területen vizsgázók számára is megoldható nehézségű legyen.

5. A tételen belül a feladatok típusának meghatározása „A” típus (legmagasabb) Személyes szakmai, vezetői közreműködés és eszközhasználat nélkül, „fejből” való alkalmazás. Első próbálkozásra helyes, hibátlan ismeretalkalmazás., amelyet önállóan, gyorsan, hiba nélkül kell tudni alkalmazni előre tervezhető, ismerhető feltételek között. Javasolt feladattípus: teszt, villámkérdések (egy-két szavas választ igénylő kérdések) rövid, vagy nincs gondolkodási idő. „B” típus Átmenet az „A” és „C” között.

5. A tételen belül a feladatok típusának meghatározása „C” típus (középső) Az alkalmazási feladat közlése, észlelése után tájékozódásra, előzetes próbára, segédtevékenységekre is elegendő idő alatt, tehát a tényleges feladatvégzéshez szükséges időtartamot jelentősen meghaladó, de a teljesítményt valamelyest korlátozó időtartamú alkalmazás. A meghatározó eredmények tekintetében önellenőrzés és javítás után, illetve összességében megfelelő minőségű . Összetett, elemeiben tervezhető, ismerhető feltételek. Javasolt feladattípus: tervezési, számítási, rajzi feladat, problémamegoldásra, esetelemzésre irányuló, kifejtő jellegű, esszészerű, adott szempontok alapján elvégzett szöveges feladat, „D” típus Átmenet a „C” és „E” között.

5. A tételen belül a feladatok típusának meghatározása „E” típus (legalacsonyabb) Könnyen kiváltható kompetencia. A személyes szerep a közreműködésre korlátozódik. Javasolt feladattípus: átfogó, összefüggő információkból egyszerű megértésre, értelmezésre irányuló feladatok.

Szóbeli feladatsor készítés 20 db Feladatközlő lap = munkaszituáció (kérdés)+ vázlat 20 db Értékelő lap Pontozás: 100 pont (max. 20 pontonkénti bontásban) A tételek az adott témakörhöz tartozó ismereteket úgy kérik számon, hogy a vizsgázónak fel kell használnia a gyakorlat keretében szerzett tapasztalatait is, ezeket szervesen be kell illesztenie a feleletébe.

Szóbeli feladatsor készítés A feladat megfogalmazása minden esetben a címhez kapcsolódjon! Munkaszituáció, életszerű helyzet Információ vázlat megadása (nem kérdések, vázlatpontok) A szakmai ismereteknek, feladatprofil kompetenciáknak olyan arányban kell szerepelnie, amilyen százalékos arányt képvisel a feladat a vizsgarészben

Szóbeli feladatsor készítés Amennyiben a szakmai vizsgakövetelményekben van(nak) idegen nyelvi kompetenciák, azokat is fel kell mérni! A feladatokhoz szükséges segédanyag is adható (képletgyűjtemény, táblázat, grafikon, törvény, jogszabály, stb.) ez derüljön ki a feladat megfogalmazásából! Honlapon lévő szóbelik áttekintése

Szóbeli vizsgatevékenység Fedőlapon szereplő adatok: Vizsgarészhez rendelt követelménymodul azonosítója, megnevezése: 0845-06 Építőipari közös feladatok III. Vizsgarészhez rendelt vizsgafeladat megnevezése: 0845-06/1 Munka- és balesetvédelmi előírások, környezetvédelmi és hulladékkezelési ismeretek alkalmazása Szóbeli vizsgatevékenység időtartam: 45 perc Jóváhagyás időpontja és a rendelet hivatkozás

Szóbeli vizsgatevékenység Első oldalon szereplő adatok: Mindazok a szakképesítések/rész-szakképesítések/elágazások/ráépülések felsorolása azonosítószámukkal együtt, amelyekben az adott vizsgarész vizsgafeladata előfordul. 31 582 03 0100 21 01 Darukötöző Építményszerkezet-szerelő 31 582 06 0100 31 05 Targoncavezető Építő- és anyagmozgató gép kezelője

Vizsgafeladat a 856-06-06 modul szóbeli vizsgatevékenységéhez

Értékelőlap

Interaktív vizsgatevékenység Az interaktív vizsgatevékenység vizsgafeladataihoz előzetesen tájékoztatót kell kiadni, amely alapján a vizsgaszervező a vizsgafeladathoz szükséges speciális feltételeket biztosítani tudja. Ezt a tájékoztatót, illetve CD-n a szükséges forrásanyagot a tétellel együtt megkapják a vizsgaszervezők. A képző intézmények rendszergazdái a tájékoztatónak megfelelően járnak el és előkészítik az interaktív vizsgát.

Interaktív vizsgatevékenység Internet elérhetőség (e-mail küldés, e-mail cím) Nyomtató Egyedi szoftver (csak az eszközjegyzékből) Cd-n forrásfájlok (rendszergazdáknak, jogosultságok beállítása) Cd-n forrásfájlok (vizsgázóknak) A technikai feltételek folyamatos biztosításáért felelős személy a vizsga biztonságos lebonyolításának érdekében a vizsgaszervező írásos engedélyével jelen lehet.

GYAKORLATI VIZSGATEVÉKENYSÉG A gyakorlati vizsgafeladatokat a vizsgaszervező dolgozza ki és a vizsgaszervező javaslatára – a vizsga megkezdése előtt 10 nappal el kell küldeni a vizsgabizottság elnökének– a vizsgabizottság elnöke a vizsgabizottsági taggal egyetértésben hagyja jóvá. Értékelő lapot kell hozzá készíteni! A gyakorlati vizsgafeladatok egy szakmai vizsgán használhatóak. A gyakorlati vizsgafeladatokból több félét kell készíteni, mert a vizsgázó húzás útján választja ki az adott feladatot.

A szakmai vizsgára való felkészülést segítő segédanyagok A tanulói létszámadatok és a leggyakoribb követelménymodulok figyelembevételével összeállítva: Írásbeli és interaktív mintafeladatok - 70 db Gyakorlati mintafeladatok - 115 db

A létszám megoszlása szakmacsoportok szerint

Nyilvánosságra hozott tételek darabszáma

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! mihalka.nora@nive.hu www.nive.hu