A nevelő munka tervezése intézményi szinten

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Számadás a talentumról
A tanári munka értékelése
Csoport munka.
Értékek az értékelésben Mik a fontos kérdések?
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Tudás, közösség, hatalom
SEK, május 9. Forrás: Baritz Sarolta Laura AZ ÜZLET MINT HIVATÁS – UTÓPIA VAGY REALITÁS? In Távlatok.
Méltósággal segíteni, Jót s jól tenni
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
PROJEKTMÓDSZER „Copernicus az égitestek középpontjává
Fontosabb fogalmak Képesség :
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
A partnerközpontú intézmények plusz anyagi forrásai a kompetencia alapú oktatás vonatkozásában Előadó: Danyi Gyula.
A hatalom és felelősség kérdése a személyközpontú segítő kapcsolatban
Befogadó tervezés. Átlagosak – nem átlagosak átlagosak – nem átlagos.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A pedagógia alapjai 3. előadás Emberformáló folyamatok: szocializáció, nevelés, a nevelés lehetőségei és korlátai Birta-Székely Noémi BBTE, Pszichológia.
Hogyan rontsd el gyermeked jövőjét?
A szociális munka elméletek – IV. Humanisztikus és egzisztenciális elméletek Malcolm Payne: Modern Social Work Macmillan Press Ltd, 1991, old.
Mi a COACHING? A COACHING angol eredetű szó, amely edzést jelent. Az üzleti életbe kb. 20 évvel ezelőtt került be, gyökerei a sport pszichológiából eredeztethetők.
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
Etikai alapelvek az ápolásban
Világomban minden rendben van
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
A TANÁRI HATÉKONYSÁG FEJLESZTÉSE MATEMATIKAI MODELLEK SEGÍTSÉGÉVEL
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
Összehasonlító politikatudomány. 3 egymással összefüggő elem Más országok berendezkedésének izolált tanulmányozása – angolszász kultúra – így csak implicit.
CSALÁDI SZOCIALIZÁCIÓ
Benedek András – BME GTK APPI A Bolognai Folyamat hatása a szakmai pedagógusképzésre Budapest, október 25.
A RÉSZVÉTELI DEMOKRÁCIA FEJLŐDÉSE dr. Kósa Ádám Európai parlamenti képviselő és a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségének elnöke november.
Fenntarthatatlan gazdaság avagy a „politikai korrektség” diszkrét bája.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
1. előadás A vállalkozások indítása és működtetése
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Számítógéppel támogatott pályaorientáció. Számítógéppel támogatott orientáció szerepe a munka- pályatanácsadásban Előnyei: Előnyei: A kutatások nagy része.
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
III. Pál pápa két unokaöccsével
A digitális állampolgárság neveléstudományi kontextusban Perjés István ELTE, PPK.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Mire lehet/ne jó az iskola
SZERVEZETI MOZGÁSOKAT BEFOLYÁSOLÓ FŐBB ERŐK
Az egyéni haszon és a közjó kapcsolata Dr. Joób Márk c. egyetemi tanár.
Dr. Schiffer Csilla.  Negatív hatásai miatt (előítélet, félreértés, elutasítás) a címkézés elkerülése  Azok alapján való csoportba sorolás gyakori 
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
1© Dennis Meadows, 2005 Rendszerszemlélet a felsőoktatásban Élő egyetem - konferencia Budapest, 2005 Április 21. Dennis Meadows
Róbert Péter Egyetemi tanár Széchenyi Egyetem, Győr
A nevelő munka hatékonyságának mérése
Attitűd, autonómia és felelősségvállalás az OKKR-ben
Pedagógus értékelési rendszer
Az Országos képesítési keretrendszer 0. szintje Katona Nóra ELTE, PPK, Pszichológai Intézet május 12.
Személyiségfejlődési zavarok
Számokba zárt hitünk Hogyan fest a jövőnk a számok, a statisztika tükrében? Dr. Fábri György.
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
Kimagasló teljesítményt nyújtani…. Az összetettség és az alkotás művészete……………és a megvalósulás…..
Domszky András: Önmenedzselés és etikai kérdések a szakértői munkában A szakértői munka jelentősége, elismertsége az ellátórendszerben. Függetlenség, szervezeti.
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
A viselkedés és az iskolaérettség kapcsolata
A gyakorlati képzés szemléleti hátterének és kereteinek meghatározása
A cég helye a tulajdonos(ok) boldogság-portfóliójában
A felnőttek tanításának tanulásának, értékelésének pszichológiai aspektusai Előadó: Ludányi Ágnes.
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

A nevelő munka tervezése intézményi szinten

„A nevelés nem más, mint a folyamatosan változó beavatási hátterek előtt zajló kommunikáció.” (Oelkers, J.)

A nevelés intézményesülése „Voltaképpen minden intézményi valóság így vagy úgy a hatalomról szól” (Searle, J. R.)

Szervezeti hatalom „Egy konzervatív rendszer nem biztosíthat olyan oktatási környezetet, amely állandóan kész a változásra.” (Fullan, M.)

Közösségi hatalom „…akár elképzelt mások nélkül nem sors, de élettörténet sincs.” (Ancsel Éva)

Egyéni hatalom „A társadalmi tudat nem egyéb, mint az individuumfölötti emlékek és célok időfölötti egysége.” (Frank, Sz. L.)

Hatékonyság és hatalom „Az interaktív kompetencia fejlődése irányítja a viselkedés belső kontrolljának kiépülését.” (Habermas, J.)

A közszféra ellenőrizhetősége „A szervezeti problémák kiegyensúlyozott kezelése helyett különböző elgondolások mentén folyamatos háttéralkukkal találkozhatunk.” (Fukuyama, F.) Specifikáció: a szolgáltatási kimenet mérésének képessége (személyes kompetencia) Tranzakcionális szint: a szervezetek által meghozott döntések száma (intézményi kompetencia)

„A nevelés nem más, mint a folyamatosan változó beavatási hátterek előtt zajló kommunikáció.” (Oelkers, J.)

A nevelés archetípusai

A Beavatás archetípusa

Nevelés: közeledés és menekülés „Az embereknek olyan oktatásban kell részesülniük, amely nem csupán meddő előírásokból áll.” (Feyerabend, P.)

Intellektuális és morális fejlődés „Felelősek vagyunk azért, amit gondolunk, hiszen választjuk a gondolatainkat.” (Lukacs, J.)

Pozitív és negatív szabadság „A hatalmi erkölcs legszembeötlőbb példája az engedelmesség érdemmé minősítése.” (Russel, B.)

Utópia, mindannyiunk Árkádiája

Útban Árkádia felé, Filantrópia érintésével

Kis pihenő Filantrópia vásárterén

Ha elpártol a szerencse

A korszellem áthallásai

Nevelés vagy manipulálás Nevelés vagy manipulálás? Nem mindegy, hogy mikor vezetnek bennünket kézen fogva, és mikor az orrunknál fogva.

Nevelés: a befogadástól az értékelvűségig „A morálisan felelős cselekvést a plurális gondolkodás, a személyes felelősséggel átitatott egyéni teljesítmény és a párbeszédképesség jellemzi.”

A nevelés intézményi életvilága „Fiam, fakó minden teória,/s a lét aranyló fája zöld.” (Goethe: Faust)

A nevelés perspektívái „Maga az ember nem egyéb, mint összhang – teste és lelke szempontjából egyaránt.” (Comenius)

Ha egy inger egy vagy több elkülöníthető területet tartalmaz, hajlamosak vagyunk valamelyiket előtérként vagy figuraként, a másikat háttérként észlelni. Ez azonban meg is fordulhat, agyunk kis átállításával a figurát háttérként, a hátteret figuraként is értelmezhetjük. * A váza határoló vonalai Fülöp herceget és II. Erzsébet angol királynőt ábrázolják.

Miért jó a világon élni?

Köszönöm a figyelmet! Perjés István egyetemi tanár Neveléstudományi Intézet perjes.istvan.ppk.elte.hu