A szociális gondozó és ápoló képzés gyakorlati oktatásának tapasztalatai „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP 5.4.4.-09/2-C-2009-0008.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Felnőttképzés az új OKJ rendszerében
Advertisements

Szakképzésbe lépés lehetősége Magyarországon
„Szakmai gyakorlat a felsőfokú szakképzésben” WORKSHOP A szakmai gyakorlat megszervezése gazdálkodó szervezetnél, gyakorlóhelyek kiválasztása, minősítése.
Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
A FELNŐTTKÉPZÉS SAROKKÖVEI:
Ferenczi Sándor Egészségügyi Szakközépiskola
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
Bemutatkozik a Nagykapos és Vidéke Társulás
Az Esőemberekért Egyesület által gondozandó elemek bemutatása.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
Tájékoztató az aktuális foglalkoztatási és képzési programokról.
Elektronikai Technikus
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A gyakorlatvezető mentor
A SZAKMAI VIZSGA A diaképek az NSZFI munkatársai által készítet tájékoztató anyagok felhasználásával készültek. Budapest, december 8.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
Mit tud? Mire képes? Kompetencia alapú szakképzés
A 2014/15. tanévben a vasvári középiskolába lehet tanulni. Vas megyében az elsők között hirdetjük meg a nappali és ingyenes képzést.
„ A pedagógusképzés tartalmi és szerkezeti fejlesztése” című projekt eredményeinek disszeminációja a Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Karának.
„Út a munkához”program 2009-es képzési tapasztalatainak bemutatása az Észak-magyarországi Régióban „Út a munkához” program 2009-es képzési tapasztalatainak.
Munkaasszisztensi tevékenységek Regionális Szociális Forrásközpont Nonprofit Kft. ___________________________ Integrált Foglalkoztatást Segítő Szolgálat.
Az egészségügyi szakképzés fejlesztésének lehetséges irányai Kiss Mária Balatonfüred, augusztus 25.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
A pályaválasztási szakemberek kompetenciái
A felnőttképzéshez kapcsolódó jogszabályok változásai
A JÓ PAP IS… – Képzések és tanácsadások szakembereknek, munkáltatóknak Előadó: Garadnay Tea FEMI vezető Budapest Esély Nonprofit Kft.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
Szakképzési hozzájárulás Saját dolgozó képzési költségeinek elszámolása 2011.
Mentorhálózat a A-11/1 pályázatban A-11/1 „Bentlakásos intézmények kiváltása” Információs nap Budapest, március 1.
1 Utazás § turizmus Program Utazás § turizmus Program Siófok december 3.
Egységes, új szakmastruktúra, piacképes programok Budapest december 6.
Új paradigmák a FSZ képzés kereskedelmi szakmáiban Medvéné dr Szabad Katalin november 30.
Az NSZFI szerepe a szakképzés tartalmának és minőségének fejlesztésében Nagykanizsa január 29.
Közmunkaprogram kórházaknak Budapest, április. 27 SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM KÖZMUNKA TANÁCS KÖZMUNKA TANÁCS.
P E D A G Ó G I A I K A R. Alapképzési (BA) s z a k o k Nappali tagozat SzakKöltségtérítésKépzési idő (félév) Andragógia Ft6 Gyógypedagógia 110.
Új elemek a szakképzési dokumentumokban Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes október 5.
Kormányszóvivői tájékoztató 1 Tanulni és versenyben maradni felnőttkorban is.
NAK, Szakképzési Igazgatóság
Foglalkozási Rehabilitációs Szolgálat
BFH Európa Kft. Hollósi Szabolcs ügyvezető
HEFOP/2004/1.3.1 A HEFOP – „Második Esély” – Roma nők munkaerő-piaci (re)integrációjának elősegítése – projekt bemutatásán keresztül a roma nők esélyegyenlőségének.
A kurzus céljai:  A szociális és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés fejlesztése.  Pedagógusok és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés.
Reguly Antal Szakképző Iskola és Kollégium
DÉMÉTER PROGRAM AZ ABA-NOVÁK KULTURÁLIS KÖZPONTBAN TÁMOP 3.2.3/09/ „Építő közösségek”, közművelődési intézmények az élethosszig tartó tanulásért.
Az előrehozott szakképzés tapasztalatai Zsámbékon 1 év elteltével.
Az érettségi utáni továbbtanulást meghatározó tényezők
See-Reuse Tananyagok. P1. OKJ-s technikus tananyag Megújulóenergetikai technikus képzés szakmai tananyagának kidolgozása –Szakképesítés megnevezése: Megújulóenergetikai.
Pécs Telep-programok Tenczer tamás EMMI SZÜTFFÁT.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
Biztos Kezdet Gyerekházak
A szak- és felnőttképzési alrendszer illeszkedése
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
AZ IDŐS ÉS FOGYATÉKOS ELLÁTÁS FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI A HELYI ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROGRAMOKBAN JÚLIUS 3.
SZIME XVII. KONFERENCIA
1 Gyermekvédelmi képzések a Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskolán.
Az Országos Képzési Jegyzék és a szakmai és vizsgakövetelmények Bruckner László.
A felsőoktatási gyakorlóhelyek nyilvántartása november 27. Laczky Gabriella.
Kistérségi szociális gondozó-ápoló képzés United Way Kisalföld Alapítvány Kistérségi szociális gondozó-ápoló képzés United Way Kisalföld.
2008. június 16.foglalkozási rehabilitációs képzés1 Foglalkozási rehabilitációs képzés az ELTE GYFK-n ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar.
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE Laczkovich Jánosné Budapest, március 13.
EMBERI ERŐFORRÁS FEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAM TÜRR ISTVÁN KÉPZŐ ÉS KUTATÓ INTÉZET NYÍREGYHÁZI IGAZGATÓSÁG TÁMOP-OS PROJEKTJEI ÉS AZ INTERNETES MENTORI.
HEFOP /1 „Lépj előre” – Őrségi kistérségi összefogás a szociális szakemberek képzésével a munkanélküliség hatékony kezelése érdekében HEFOP / /4.0.
Szociális terület képzési rendszerének tervezett módosításai
Infó-Kommunikáció a békés(i) jövőért. EFOP
Tájékoztatás jogszabály változásokról
Kamarai gyakorlati oktatói képzés és vizsga
A magyar felnőttképzés rendszere - a szakértők szemével
Előadás másolata:

A szociális gondozó és ápoló képzés gyakorlati oktatásának tapasztalatai „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP 5.4.4.-09/2-C-2009-0008 workshop Horváthné Nőth Edit Türr István Képző és Kutató Intézet Pécsi Igazgatósága Pécs, 2011. 11. 03.

Türr István Képző és Kutató Intézet

TKKI alapfeladatai kapcsolattartás az önkormányzatokkal, civil szervezetekkel, az egyházakkal, szociális, közoktatási, szakképzési és felsőoktatási intézményekkel, a területileg illetékes kormányhivatalokkal, a munkaadók és munkavállalók szervezeteivel, továbbá a területileg illetékes kamarával, a hátrányos helyzetűek foglalkoztatásának bővítése, a hátrányos helyzetűek képzettségének, kompetenciáinak fejlesztése, a társadalmi felzárkózást akadályozó lakhatási feltételek javítása, a hátrányos helyzetűek szolgáltatásokhoz való hozzáférésének javítása, társadalmi felzárkózáshoz kapcsolódó kutatási feladatok, beleértve a nemzetközi együttműködésben megvalósuló kutatási tevékenységeket, a közfoglalkoztatással kapcsolatos feladatok kiemelt kezelése, részvétel határon átnyúló együttműködésekben, különösen a kárpát-medencei egységes szak- és felnőttképzés kialakítása érdekében, részvétel a nemzeti romaintegrációs stratégiák uniós keretrendszere alapján készülő nemzeti stratégia kidolgozásában és megvalósításában.

Szociális szolgáltatások 55 761 01 0000 00 00 Csecsemő- és gyermeknevelő- gondozó 54 761 02 Gyermekgondozó-nevelő 52 810 01 1000 00 00 Habilitációs kutyakiképző 55 762 01 0000 00 00 Ifjúságsegítő 52 223 01 0000 00 00 Jelnyelvi tolmács 33 761 01 0000 00 00 Nevelőszülő 33 762 01 Szociális gondozó 54 762 01 Szociális segítő 54 762 02 Szociális szakgondozó

A szakképesítés szintjei 21 - fizikai munkakör, alapszintű képesítés; nem igényel befejezett iskolai végzettséget 31 - fizikai munkakör, középszintű képesítés; bemeneti kompetenciák vagy 8 általános 33 - fizikai munkakör, középszintű képesítés; bemeneti kompetenciák vagy 10. évfolyam elvégzése 51 - fizikai munkakör, középszintű képesítés; bemeneti kompetenciák, szakmai előképzettség v. középiskola befejező évfolyam elvégzése 52 - fizikai v. szellemi munkakör, középszintű képesítés; bemeneti kompetenciák, szakmai előképzettség v. érettségi 54 - szellemi munkakör, emeltszintű képesítés; bemeneti kompetenciák, szakmai előképzettség v. érettségi 55 - érettségi vizsgára épülő felsőfokú szakképesítés 61 - felsőfokú végzettségre épülő szakképesítés

Szociális gondozó 33 762 01 Szakképesítés-elágazások: Azonosítószám: 33 762 01 0010 33 01 Megnevezés: Fogyatékossággal élők gondozója Azonosítószám: 33 762 01 0010 33 02 Megnevezés: Szociális gondozó és ápoló

A szakképesítés munkaterületének rövid, jellemző leírása végzi az ápolási, gondozási alapfeladatokat, felméri a fogyatékos ember sajátos szükségleteit, fogyatékos emberek körében szociális gondozást végez, vezeti a gondozási, ápolási, fejlesztési terv és a rehabilitációs program dokumentációját, felméri az idős emberek sajátos szükségleteit, idős emberek körében szociális gondozást végez, végzi az idősellátás adminisztrációját.

A Szociális gondozó és ápoló megnevezésű szakképesítés-elágazás szakmai követelménymoduljainak azonosítója megnevezése 1851-06 Gondozási-ápolási alapfeladatok 1865-06 A sajátos szükségletek felmérésének feladatai az idősellátásban 1866-06 Idősgondozási feladatok 1867-06 Az idősellátás adminisztrációja

A képzés megvalósításának feltételei Képzés minimális óraszáma: 1550 óra Elmélet/gyakorlat aránya: 60-40% Személyi feltételek: pedagógus, andragógus, csoportvezetői képzésben részt vett segítő szakember, pszichológus, szociális ellátás területén legalább hároméves gyakorlattal rendelkező szociális szakember, diplomás, vagy akkreditált szupervizor. Tárgyi feltételek: szakmai elméleti oktatótermek, demonstrációs terem, együttműködési megállapodás szociális, gyermekjóléti, gyermekvédelmi és egyéb jóléti intézménnyel és kórházzal, illetve az intézmény.

A szakmai vizsgára bocsátás feltételei Egyéb területen dolgozók és a munkanélküliek képzése esetén: a szakképesítés megszerzéséhez szükséges követelménymodulok modulzáró vizsgájának eredményes letétele, 120 órás szakmai készségfejlesztésről szóló igazolás, 500 óra (20%-a demonstrációs/gyakorló termi, 80% a szociális és egészségügyi ellátórendszer intézményeiben tereptanár végzettséggel rendelkező szakember irányításával letöltött) gyakorlat teljesítéséről szóló igazolás.

Gyakorlat I.: Szakmai készségfejlesztés 120 óra (60+60) tréning jellegű gyakorlat: a, segítő kapcsolat kommunikációja: - a kommunikációs készségek fejlesztése szimulált helyzetekkel, szerepcserékkel, kommunikációs gyakorlatokkal, szituációs játékokkal, srukturált gyakorlatokkal, az együttműködés szociálpszichológiai összefüggései, konfliktusmegoldási technikák. b, készségfejlesztés a segítő kapcsolat működtetéséhez: - a saját személyiség megismerése, reális énkép és önismeret fejlesztése, annak tudatosítása, hogy a saját személyiség "munkaeszköz„, - a csoportnorma kialakítása, - az önvédelmi technikák alkalmazásának, szükségességének és lehetséges formáinak megismerése.

Gyakorlat II/1: Demonstrációs/gyakorló termi gyakorlat Cél: a hallgató képessé váljon az elméleti ismereteinek gyakorlatban történő alkalmazására. 100 óra, oktatói irányítás mellett.

Gyakorlat II/2: Gyakorlat a szociális és egészségügyi ellátórendszer intézményeiben Cél: Tereptanár irányításával ápolási és gondozási feladatok elméleti ismereteinek gyakorlati alkalmazása, gyakorlati kompetenciák fejlesztése. Módszerek: - esetmegbeszélések, esetleírások, - gondozási terv, gondozási napló készítése. Óraszám: 400 óra Helyszínek: - kórházak, - házi gondozás intézményei, - szociális otthonok.

Tapasztalatok évente átlagos 10 képzés, az előírt minimális (1550) óraszám szükséges a SZVK-ban előírtak teljesítéséhez, az elméleti blokk oktatása után eredményesebb gyakorlati képzési rész, a gyakorlati helyek többnyire befogadóak, motivációs tényező: gyakorlati hely a későbbi potenciális munkahely.

Köszönöm a figyelmet! Horváthné Nőth Edit 72/552-217 horvathne.noth.edit@tkki.hu