A képzés fejlesztését, korszerűsítését indokolttá tevő szakmai fejlődésről Sz. dr. Nyitrai Ágnes Apor Vilmos Katolikus Főiskola,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
Advertisements

A magyar civil jogi szabályozás várható változásai, Kormányzat – Civil Szektor – Információs Társadalom Dr. Latorcai Csaba Nemzetiségi és Civil Társadalmi.
„A családi napközi kettős szerepe a női foglalkoztatásban” – 2011
Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
Bölcsőde – óvoda közös intézményként történő működtetése
A piacgazdaságra nyitott rugalmas képzési rendszer intézményi jogi megvalósulása. A szak- és felnőtt képzőkkel szemben támasztott szakmai jogi feltételek.
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
A koragyermekkori nevelésről
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia pillére: Az alkalmazkodóképesség növelése Soós Roland Igazgató ÉRÁK.
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
1 „Az FSZH hosszú és rövidtávú elképzelései a foglalkoztatási célú civil szervezetekkel való együttműködésre, különös tekintettel a szolgáltatás-vásárlásokra.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
A foglalkoztatás és a szociális szolgáltatások összekapcsolása
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
Szeretettel köszöntjük a TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai szakmai fórum résztvevőit! szakmai fórum résztvevőit!
A kutatási program rövid bemutatása
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
TÁMOP /2/B PROJEKT Network-Együttműködés-Tudástár szakmai támogató hálózat kiépítése a Dél-Dunántúli Régióban Szénássy Gábor projektmenedzser 2010.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
Családi napközi.
A Magyar Regionális Tudományi Társaság V. Vándorgyűlése Az ipar szerepe a regionális fejlődésben Alternatívák a regionális innovációs rendszer továbbfejlesztésére.
Nyíregyházi Főiskola március 6. Dr. Kokovay Ágnes Kompetenciaalapú képzés és a távoktatás.
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
MÉRÉSI ÉRTÉKELÉSI RENDSZER
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Az egészségügyi szakképzés fejlesztésének lehetséges irányai Kiss Mária Balatonfüred, augusztus 25.
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
TÁMOP /1-2F „Mércénk az ember” Oktatásfejlesztési munkacsoport.
2011. JÚNIUS 28. NYÍRBÁTOR A GYERMEKVÉDELEM ZSÁKUTCÁI A MENTÁLISAN SÉRÜLT FIATALOK GONDOZÁSA SORÁN.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A képzett szakemberekért HEFOP központi program „ KORSZERŰ FELNŐTTKÉPZÉSI PROGRAMOK KIDOLGOZÁSA ÉS ALKALMAZÁSA” Záró rendezvény MEGNYITÓ.
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
Felnőttképzési bázisközpontok és hálózat fejlesztése projekt K o d o l á n y i János Főiskola.
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Fehér Kereszt szervezetek képzési és működtetési tapasztalatai.
Lökkös Attila A családi napközi képzés fejlesztése
A CSALÁDI NAPKÖZI GONDOZÁS
Lökkös Attila TÁMOP projekt bemutatása
A minőségfejleszés eszközei a családi napközi ellátásban
A Munkaerő-piaci helyzet Miskolcon Kiss Gábor főosztályvezető.
1 A kompetencia alapú oktatás jövője a NFT II. tükrében Debrecen, Február 20. Hámoriné Váczy Zsuzsa, OKM.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Az Ifjúság Program. Az ifjúsági projektek meghatározása Nemzetközi ifjúsági projekt: olyan projekt, amely a résztvevők személyiségfejlődését.
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
TÁMOP / Munka és tanulás – Munkahelyi képzések támogatása a Közép-dunántúli Régió mikro- és kisvállalkozásainál.
TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Andragógia Kraiciné Dr. Szokoly Mária (2004): Felnőttképzési módszertár. Új Mandátum Könyvkiadó, Budapest Összeállította: Marton Eszter.
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
1 A foglalkoztatáspolitika ösztönző elemei, a szolgáltatások szerepe Munkaerő-piaci Műhely Konferencia Pécs november 20. SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
Sipos Orbán Szakiskola és Kollégium
ORSZÁGOS FELNŐTTKÉPZÉSI TANÉVNYITÓ KONFERENCIA
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
A magyar felnőttképzés rendszere - a szakértők szemével
Előadás másolata:

A képzés fejlesztését, korszerűsítését indokolttá tevő szakmai fejlődésről Sz. dr. Nyitrai Ágnes Apor Vilmos Katolikus Főiskola, Vác „ A családi napközi gondozás szakmává fejlesztése” TÁMOP /1/C szeptember 16.

Egy kis történelem A „Családi napközi” modellkísérletben részt vevők (támogató szakemberek; Kiskunhalas) felkészítése (1995. augusztus ) főbb témakörök: A csana helye és funkciója a napközbeni kisgyermekellátás rendszerében A nyilvántartásba vétel folyamata – a támogató szakember feladatai Üzleti vállalkozás, ügymenet, kapcsolat az önkormányzattal A csana működtetés emberi tényezői A gyermekgondozás-nevelés alapelvei Az ellátást nyújtók részére szerveződő tanfolyam témakörei

Az eredeti elképzelések A támogató szakember kompetenciái Az ellátásra vállalkozók felkészítése A működtetés feltételeinek ellenőrzése Igény szerinti szakmai tanácsadás A működtető kompetenciái A gyermekek ellátásához szükséges feltételek megteremtése A gyermekek ellátása Kapcsolattartás a szülőkkel Üzleti ügyek kezelése

Tervek: Kétfázisú program: 20 óra közös felkészítés + 20 óra feladatcentrikus szakasz National Vocational Qualifications rendszerhez hasonló jellegű rugalmas, egyéni lehetőségekhez igazodó, többlépcsős szakképzés

1999-ben: 40 órás egységes képzés 2000: Családi napközi – felkészítő tanfolyam központi programja 2003: 29./2003. (V. 20.) ESzCsM rendelet 2004: KOP jogszabályi változásokhoz igazítása Első képzők: Pro Excellentia, Fehér Kereszt

A képzés változtatásának szükségessége 1. A családi napközi ellátás szakmai fejlődése 2. A társadalmi változások 3. A képzés hiányosságai – a felnőttképzés fejlődése

A családi napközi ellátás szakmai fejlődése A családi napközi ellátórendszer kiépülése, differenciálódása Szakmai-módszertani koncepció kialakulása, fejlődése Szolgáltatások megjelenése Hálózatok létrejötte Ellátáson belüli szakosodás, professzionalizáció megindulása

Az ellátásban dolgozók igényei Magyarországon a családi napközi ellátására vállalkozók általában hosszú távra szeretnének berendezkedni - motivációk Sok a szakmai diplomával rendelkező – érje meg a rendszerben maradniuk A nem szakképzett embernek is nyújtson perspektívát Az állandó fejlődés felveti a továbbképzési rendszer kiépítésének szükségességét

A társadalmi változások A családi napközi állami normatívát kap Tágabb szakmai kapcsolatrendszerben működni tudás, partnerség

A képzés hiányosságai – a felnőttképzés fejlődése Főbb hiányosságok: Kevés a 40 óra (a tartalom növekedése) Új témakörök jelentek meg (pl. SNI-s gyermek ellátása) Nincs terepgyakorlat Hiányzik az előzetes (formális, nem-formális és informális tanulás során szerzett) tudás beszámítása, a képzés nem eléggé differenciált Kompetencia alapú megközelítés szükségessége és lehetősége

Elágazások, specializációk hiánya a jelenlegi helyzetre nem építhető ki a továbbképzés A képzés erős felhígulása (nincs akkreditáció és monitorozás) Sok a képző szervezet (hivatalosan működő 8, engedéllyel rendelkező ennél jóval több) – ez előnyös vagy megosztó? Az előadók családi napközihez kapcsolódása sok esetben kérdéses

Várható nehézségek Az új képzés különböző képzési és szakmai rendszerekbe integrálása, kapcsolódások és ekvivalenciák megteremtése a személyes motiváltság sokfélesége (nem mindenki akar tanulni) A jelenlegi tanúsítványok sorsa – átképzés szükségessége A jelenlegi képzések, képzők helyzetének alakulása A sokszínű rendszerben működő sokféle érdek kezelése

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!