Small Data-ból Big Information Vértes János. Egy centes kérdésem: mennyi adatot logol havonta egy adserver, ha csak a legszükségesebbeket naplózza?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Infinety – Content for Brand ® Esettanulmányok. Témaközpont a Nőiportálon Hirdető:Teva Brand: Valeriana A kampány célja: az ügyfél új gyógyszerének megismertetése.
Advertisements

MILLIÁRDOK! FORINTOCSKÁK? figyelem: hatékony szponzoráció
Reklámhatékonyság növelése retargetinggel. A hatékony display kampány: minimális költséggel maximális konverzió. 2/10 Hogyan lesz hatékony egy kampány?
Vatera-forintok a kalapács alatt Gerő Viktor. A vatera marketing céljai - Minél több vevő (több felhasználó) ‏ - Minél többször (gyakoribb tranzakció)‏
DISPLAY HIRDETÉSEK. DISPLAY HIRDETÉSEK Fontos a technológiai háttér AZ ONLINE HIRDETÉSEK ELŐNYEI Real-time menedzselhető Mérhető Targetálható Interaktív.
Internetes látogatottsági statisztikák
Logók és logfájlok Az online közönségmérés kihívásai.
Online kreativitás Erőss Csaba. Mi is?
Hatékony e-commerce hirdetés az Árukeresőn. Az Árukeresőről • Magyarország piacvezető árösszehasonlító oldala • Operáció 5 országban (HU, TR, RO, BG,
A direkt marketing fogalma
Hirdetési termékek – videó hirdetési megoldások Videó hirdetési megoldások  Összefoglaló neve azon hirdetési megoldásoknak, amelyeket.
ÁLTALÁNOS MÉDIAAJÁNLAT Érvényes: január 1-től.
ÁLTALÁNOS MÉDIAAJÁNLAT Érvényes: január 1-től.
Online hirdetési piac Erőss Csaba. Tartalom • Miért? • Hogyan? • Kik?
Behavioral Targeting IH (Siófok) Vértes János.
NIVEA For Men Mobil internet kampány Gábos Anna, NIVEA FOR MEN – a NIVEA férfias oldala…
Hirdetési termékek – Direct Marketing eszközök.  Célzott, testreszabott hirdetési lehetőség  A hirdető által megadott szempontok alapján szűrt címlistára.
Listings: egy méltatlanul elfeledett milliárdos piac? Szávuly Krisztián Sanoma Budapest internet lapigazgató.
2007 ISP TANFOLYAM ÉSZAKNET, LH COM. USER AUTHENTIKÁCIÓ •MAC – IP •MAC – DHCP •MAC – IP – RADIUS •PPPoE – RADIUS.
Mit tudhat az adserver az internetezőről és szabad-e tudnia?
M lufi? Van-e üzlet a mobilmarketingben az on-line tartalomszolgáltatók számára? Kádas Gergely, telnet Magyarország Rt./stop!
Onlinemarketing.hu Kft. A Magyar Online Hirdetési Adatbázis rövid bemutatása. Készítette az Onlinemarketing.hu Kft.
2010. november Balatonfüred
NAPI NAPI ÖSSZEFOGLALÓ ÁLTALÁNOS MÉDIAAJÁNLAT „Minden egy helyen, ha csak egyet kattint, ez legyen.” Érvényes: január 1-től.
Reklámok az interneten: célozni tudni kell! Erőss Csaba.
Kabai József AZ SQL-LEDGER SZABAD ÜGYVITELI RENDSZER
Biobi.eu AdFlan Right on target adflan.com Copyright © 2010 Biobi Kft. Minden jog fenntartva. Ezen dokumentum a Biobi Kft. Tulajdonát képező bizalmas információkat.
HTML űrlapok kezelése és feldolgozása PHP segítségével
Az ETR technológia DEXTER Informatikai kft..
[ Internet marketing Logfile elemzés Készítették: Fejős András
A Z ELA LCMS BEMUTATÁSA, KURZUS SZERVEZŐI LEHETŐSÉGEI, KÜLÖNÖS TEKINTETTEL A T ÉRINFORMATIKÁRA.
Kereső programok használata
A sörétes pisztolytól a távcsöves puskáig Hirdetői módszerek a szakmédiumokban Biró István és Szigetvári József.
VÁRHATÓ VÁLTOZÁSOK (címszavakban) EKOP-1.A.1-08/C FIR INTÉZMÉNYI FÓRUM –
Microsoft BI technológiák az eszközmenedzsment szolgálatában
Az informatika szerepe a XXI.század múzeumaiban
HATÉKONYSÁGNÖVELÉS RETARGETINGGEL A CEMP SALES HOUSE-NÁL Érvényes: május 19-től.
Az adserver és adnetwork szerepe az online kampányokban.
IMK – Mobil marketing február Mobilreklám: a tenyérbemászó médium? Szabados Andrea Marketing vezető Voxline Kft.
Mobil informatika gyakorlat 2. óra: az NDEF formátum.
Mobil informatika gyakorlat 3. óra: NDEF üzenet írása.
1 A bannernek is van szeme. Erre ma már megvannak az eszközök! 6.
Make the Greener Choice Greener One Make the Greener Choice!
Hirdetési termékek – mini-display. Mini-display: –Olyan animált és nem animált kép, amely mutathat a hirdető oldalára, pr-cikkre vagy belső tartalomra.
Flash és PHP? De még mennyire! Kiss-Tóth Marcell
Miért nem működik még az okostévé modell?
Ács Tamás Budapest Fotó: Paweł Urbaniak Webanalitika kutatói háttérrel...
ORACLE ORDBMS adminisztrációs feladatok 3. rész dr. Kovács László 2004.
Fejlesztés Menedzser ismertető I.rész1 Fejlesztés Menedzser verzió Kibocsátva:
Hálózat menedzsment Óravázlat Készítette: Toldi Miklós.
SZPONZORÁLT KÉRDŐÍV TÉMA: ADÓKEDVEZMÉNYEK TÁMOGATÓI AJÁNLAT október 06.
Csimag.hu Bemutatkozó.
NAPI NAPI ÖSSZEFOGLALÓ ÁLTALÁNOS MÉDIAAJÁNLAT „Minden egy helyen, ha csak egyet kattint, ez legyen.” Érvényes: október 17-től.
+ Az e-adatbázis kincset ér De hogyan használjuk?.
A szolgáltatás technikájával – technológiájával kapcsolatos elemzések „EISZ Jövője” Konferencia június 22.
REMARKETING STRATÉGIÁK
október Az erős online médiabrandnek komoly hozzáadott értéke van a hirdetések hasznosulása szempontjából.* *Szonda Ipsos – Index: Márkaérték.
Christopher Chapman | MCT Content PM, Microsoft Learning, PDG Planning, Microsoft.
Natív hirdetések Balatoni Emese.
Java web programozás 2..
DIGITÁLIS MESTERKURZUS Az IAB Hungary és a Maksz közös online marketing képzése.
…az élet forrása! Hévíz.hu hirdetési tarifák 2015 A Hévíz.hu weboldal Hévíz városának turisztikai weboldala, melyen minden Hévízről szóló információ megtalálható.
1.Gyógyszeripari kommunikáció célcsoportja 2.Direkt mail és mérési lehetőségei 3.Direkt és alapfogalmak 4.Direkt mérési lehetőségei 5.Direkt.
Biobi.eu AdFlan Right on target Copyright © 2010 Biobi Kft. Minden jog fenntartva. Ezen dokumentum a Biobi Kft. Tulajdonát képező bizalmas információkat.
A keresőmarketing szerepe és lehetőségei a könyvpiacon Sziebig Péter ügyvezető Klikkmánia - keresőmarketing ügynökség április 15.
EGY APPLIKÁCIÓ VALLOMÁSAI. NYEREMÉNY ALAPÚ MOTIVÁCIÓ.
Turisztikai fejlesztési lehetőségek a programozási időszakban
A PERSZONALIZÁLT KREATÍV KÉRDÉSKÖRE...
Kovács Gergely Péter Az egyed-kapcsolat modell
Internet és kommunikáció
Előadás másolata:

Small Data-ból Big Information Vértes János

Egy centes kérdésem: mennyi adatot logol havonta egy adserver, ha csak a legszükségesebbeket naplózza?

Mennyi adatot kéne logolni ahhoz, hogy minden kérdésre válaszolni tudjunk? Egy nagyságrenddel többet?

Két nagyságrenddel többet? (Minden nagyságrendváltozás hatalmas erőforrásigény!)

Ha annyi erőforrással gazdálkodunk, mint a templom egere, akkor többet ésszel, mint programozással

Köztes (SMART) megoldás: megrendelő által definiált naplózás: Custom logger

Adatkör 1 Tartalom URL, Címszavak, kulcsszavak, referrer címek stb. Adatkör 2 Kliens eszköz Típus (mobilnál!), op. rendszer, verzió, bővítmények stb. Adatkör 3 User DB User által megadott adatok, regisztációk, vevő-nyilvántartások Adatkör 4 Hirdetésre reag. Mire kattint, mi mennyire érdekli, post view action stb. Mit naplóz(hat)unk?

Tartalom fogyasztás Felhasználói adatbázis Mire lehet felhasználni ezeket az adatokat? Kliens számítógép Hirdetés- fogyasztás

CÉLZÁS Custom target hirdetések hatékonyságának növelése, a tartalomszolgáltató egyedi megoldásának implementálhatósága a hirdetéskiszolgáló rendszerbe.

MÉRÉS (STATISZTIKA) Custom logger A hirdetés kiszolgálás közben adatok gyűjthetők: az adott tartalomszolgáltatókat látogató vagy adott zónával, hirdetővel, kampánnyal „találkozó” felhasználókról (A tartalomszolgáltató visszajelzéseket kap a felületéről.)

PROFIL- ÉPÍTÉS B* (B* - ahol B=Behavioral) Az adatbázis alapú targetálás kiterjeszthető az adott oldalon túl a portfólióba tartozó más olyan oldalakra is, amelyeken az adatbázisba felvett felhasználó megfordul.

Custom target Custom logger B* = HATÉKONYSÁG = OKOS NAPLÓZÁS = KITERJESZTÉS

Small (Midle) Data Big Information Big Money Hirdetőnek Ügynökségnek Tartalomszolgáltatónak

Köszönöm a figyelmet! Szutor Ferenc Szűcs Liza Roczkó Zsuzsa Vértes János