Életmód – Harmónia - Egészségtanoda „Nem azért felejtünk el játszani, mert megöregszünk, hanem attól öregszünk meg, hogy elfelejtünk játszani!” (G.B.Isnaw)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Advertisements

Mit tanítsunk? Változó szakmai kompetenciák, változó szakmai elvárások…. Magyarországi Szociális Szakemberek Képzéséért Egyesület ISKOLASZÖVETSÉG 2012.
„Ezt egy életen át kell játszani”
Házi dolgozat Csibésztábor, Csibésztanya – feketén - fehéren
A gyermekjóléti alapellátások aktuális kérdései
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Bemutató 4. NHKE Egészségfejlesztési Terve 2011/12 Készítette: Keilbach Józsefné (település egészségfejlesztő tanár)
NHKE Egészségfejlesztési Terv NHKE Egészségfejlesztési Terv 6. rész NHKE Fejlődési Modellje Készítette: Keilbach Józsefné (település egészségfejlesztő.
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Készítette Kovács Nándor KONRACB.PTE
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
Fejlesztési koncepció
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
„OKOS TANÁCS NÉLKÜL AZ ERŐ LEROGY …” HORATIUS
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A „segítő tanár” rendszer működése az Új Buda Alma Mater-ben Turányi Zsófia Budapest február.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
"Legyen az esély egyenlő ..."
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Puszta Sándor: Rendeltetés „Amit kigondoltál vidd tovább, ami lettél vállald, de soha ne feledd ami még lehetnél.” - Iskolarendszeren kívüli - Falusi gyakorlati.
Brettner Zsuzsanna PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék
Ajánlás a nevelés és az oktatás újjáépítésére 2010.
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Pszichológiai és gyógypedagógiai diagnosztika
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Inkluzív pedagógia Előadó: Török Mária.
A PROTOKOLLOK SZEREPE A PEDAGÓGIAI SZAKSZOLGÁLATI FELADATOK ELLÁTÁSÁNAK TÁMOGATÁSÁBAN (TÁMOP B) Szitó Imre fejlesztéskoordinátor, főmunkatárs EDUCATIO.
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Személyiségünk szerepe - a lelki-, és energiaegyensúly megtartásában
Szeretettel köszöntöm
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Pedagógus értékelési rendszer
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
Minden iskola alapvető érdeke, hogy eredményes és sikeres legyen! Mert:  Vonzónak kell lennie  Láthatóan jó eredményeket kell produkálnia  Az alapdokumentumokban.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
A felnőttek bevonásának fejlesztése a kora gyermekkori oktatásba Chris Pascal, prof. és Tony Bertram, prof.
Barcsák Marianna - KPSZTI
A pszichológiai mérés alapjai
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
Személyes életvitel.
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
NEVELŐI ÉRTEKEZLETRE A FÉLÉVES ÉRTÉKELÉS ELŐKÉSZÍTÉSE Farkasné Egyed Zsuzsanna saját óvodai munkaanyag, forrásként felhasználható.
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
Vezetői célok és feladatok
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Életmód – Harmónia - Egészségtanoda „Nem azért felejtünk el játszani, mert megöregszünk, hanem attól öregszünk meg, hogy elfelejtünk játszani!” (G.B.Isnaw) Életmód – Harmónia – Egészségtanoda Minőségpolitikája - avagy, egy csacsi tanár álmai - Készítette: Keilbach Józsefné (egészségfejlesztő-tanár, fejlesztő terapeuta) PTE-ETK Népegészségügyi MSc. 2. évf. hallgató november

Életmód – Harmónia - Egészségtanoda Elkötelezettség: HatékonyságHatékonyság TörvényességTörvényesség SzakszerűségSzakszerűség Lelkiismeretes munkaLelkiismeretes munka Folyamatos fejlesztésFolyamatos fejlesztés InnovációInnováció és a partnerközpontú működés irántés a partnerközpontú működés iránt

Életmód – Harmónia - Egészségtanoda Számomra a minőség: Magas szintű szakmai felkészültség Eklektikus szakmai tudatosság Maximális felelősségtudat Megbízhatóság, alaposság Biztonság minden szinten Tolerancia, és az elfogadtatás segítése EmpátiaHitelesség A mindennapi munkának az egyenletes minőségi teljesítése

Életmód – Harmónia - Egészségtanoda Minőségügyi alapelveim: Minőségközpontú szemléletmód Fokozatosság a fejlesztésben A fejlesztések folyamatosságának fontossága A vezetés minőségalapú elköteleződése Partnerközpontúság Folyamatszemlélet (vezetési – tervezési – ellenőrzési – mérési – értékelési feladatok végzése)

Életmód – Harmónia - Egészségtanoda Jövőkép: Inkluzív oktatás – nevelésInkluzív oktatás – nevelés Egészségfejlesztő és gyógyítóEgészségfejlesztő és gyógyító „intézménnyé” válás „intézménnyé” válás „Ludas Matyi Akadémia”„Ludas Matyi Akadémia” Pedagógiai Program megvalósulása iskolarendszeren kívüliség iskolarendszeren kívüliség Interdiszciplináris szemléletInterdiszciplináris szemlélet Interszektorális kapcsolati rendszerInterszektorális kapcsolati rendszer Szponzorok sokaságaSzponzorok sokasága EsélyegyenlőségEsélyegyenlőség Hatékony egyéni és közösségiHatékony egyéni és közösségi egészségnevelés és fejlesztés egészségnevelés és fejlesztés

Életmód – Harmónia - Egészségtanoda Minőségcélok: Térségi összehangolt szükségletek, igények, hozzáférhetőség, minőségi szakmai szolgáltatásokTérségi összehangolt szükségletek, igények, hozzáférhetőség, minőségi szakmai szolgáltatások Szakmai és szakmaközi működő kapcsolatok SNI-s gyerekek esetébenSzakmai és szakmaközi működő kapcsolatok SNI-s gyerekek esetében Segítő, szolgáltató hálózat kiépítéseSegítő, szolgáltató hálózat kiépítése Erős partnerkapcsolatokErős partnerkapcsolatok Differenciált tanulásszervezési módszertani eljárásokDifferenciált tanulásszervezési módszertani eljárások A személyiség örömforrásának felkutatása  fejlődési út  tehetséggondozásA személyiség örömforrásának felkutatása  fejlődési út  tehetséggondozás Szülők lelki és gyakorlati segítéseSzülők lelki és gyakorlati segítése Szakemberek innovatív speciális szakmai ismereteinek bővítéseSzakemberek innovatív speciális szakmai ismereteinek bővítése

Életmód – Harmónia - Egészségtanoda A minőségcélok rendszere tevékenységi körönként a következő: 1.Egészségügyi / népegészségügyi - gyermekek gyakorlati egészségnevelése, fejlesztése - gyermekek gyakorlati egészségnevelése, fejlesztése - képzők képzése - szülők képzése -Betegoktatás Pszichológiai (humanisztikus, pozitív mentálhigiéne, modellek)

Életmód – Harmónia - Egészségtanoda 2. Oktatás – nevelés Rogersi pedagógiaRogersi pedagógia Pozitív érzelmi nevelésPozitív érzelmi nevelés Érzelmi IQ fejlesztésÉrzelmi IQ fejlesztés Szociális és társas kompetenciák fejlesztéseSzociális és társas kompetenciák fejlesztése Speciális célcsoportok problémáinak részleges vagy egészleges korrekciójaSpeciális célcsoportok problémáinak részleges vagy egészleges korrekciója A tanulásban akadályoztatott gyerekek fejlesztése (Részletezve!)A tanulásban akadályoztatott gyerekek fejlesztése (Részletezve!) A hiperaktív és figyelemzavarral küzdő gyermekek fejlesztése (Részletezve!)A hiperaktív és figyelemzavarral küzdő gyermekek fejlesztése (Részletezve!)

Életmód – Harmónia - Egészségtanoda 3. Szociális Maslow szükséglet elméletének alapjánMaslow szükséglet elméletének alapján történő segítségnyújtás Fenntartott társadalmi kapcsolat:Fenntartott társadalmi kapcsolat: Napsugár és Holdvilág Közhasznú Egyesület

Életmód – Harmónia - Egészségtanoda Köszönöm a figyelmet! …ja, a csacsi én vagyok! Irigyeltek?