I. Felnőttképzési Tanévnyitó Konferencia Felnőttképzés és minőség B szekció Debrecen, 2011. augusztus 30. Előadó: Dr. Nagy Ágnes, igazgató Békés Megyei.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Fancsalszki Éva projektmenedzser TÁMOP-2.4.3/A-09/ Június 07.
Advertisements

Az ORSZI minősítési rendszerének változásai és tervezett fejlesztései előadó Dr. Benkovics László.
1 Idősebb munkavállalók a magyar munkaerőpiacon Dr. Székely Judit november 28. BUDAPEST.
Pécsi Regionális Informatikai Szakképzési Fórum Pécs, szeptember 10.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
Felnőttképzési tv. és a felsőoktatás Sum István OM
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Szakterületi trendek, kilátások, jellemző foglalkozások és munkaerő- piaci igények Dzubay László Május 03. Pécs.
Szakképzés és gazdaság kölcsönhatása (műhelybeszélgetés: felnőttképzési szekció) Hajdúszoboszló február 7. Soós Roland igazgató ÉRÁK.
TÁMOP „Megváltozott munkaképességű emberek rehabilitációjának és foglalkoztatásának segítése” c. kiemelt projekt dél-dunántúli regionális alprojektjének.
Civil szervezetek részvétele a munkaerőpiaci szolgáltatások ellátásában a Közép-magyarországi régióban.
Az állást kereső kerületi lakosoknak nyújtott szolgáltatások a Baross utcai munkaügyi kirendeltségen és a Kesztyűgyári állásbörzéken Szakmai gyakorlat.
Foglalkozási Rehabilitációs Szolgálat működése Előadó: Pátkai Andrásné szolgálatvezető Budapest, 2006.október 24.
Munkavállalás OKJ szakképesítéssel? Előadó: Eperjesi Zsuzsanna képzési igazgató Változások a szakképzésben konferencia PBKIK november 29.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
A távmunka fejlesztésének lehetőségei és eredményei Simon Gábor Távmunka Tanács elnöke Szociális és Munkaügyi Minisztérium államtitkára Szociális és Munkaügyi.
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Az ÉRÁK felnőttképzési tevékenysége, a fejlesztés főbb irányai.
A közoktatás fejlesztési tervei az Új Széchenyi Terv keretein belül Az Európai Unió 2010 nyarán indította útjára az Európa 2020 Stratégiát, amely.
Mit tud? Mire képes? Kompetencia alapú szakképzés
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Munkaerő-piaci szereplők kapcsolata év a munkaerő-piacon.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Széchenyi István Egyetem, Győr
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
Szempont Alapítvány Foglalkozási rehabilitáció 2008 december 10.
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
FOGLALKOZTATÁSPOLITIKAI ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM I. TÁVMUNKA KONFERENCIA A REGIONÁLIS MUNKAERŐFEJLESZTŐ ÉS KÉPZŐ KÖZPONTOK FELADATAI A TÁVMUNKA PROGRAMBAN.
Szakmai tanulási utak Előadás S truktúrák és folyamatok szekció SZABÓNÉ DR. BERKI ÉVA szakképzési és felnőttképzési szakértő VII. Nevelésügyi Konferencia.
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
A „Sorsfordító – sorsformáló”munkaerő- piaci program keretében bonyolított képzések bemutatása Dömötör Csaba főigazgató, FVM Dunántúli Agrár-szakképző.
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
A képzett szakemberekért HEFOP központi program „ KORSZERŰ FELNŐTTKÉPZÉSI PROGRAMOK KIDOLGOZÁSA ÉS ALKALMAZÁSA” Záró rendezvény A KONFERENCIA.
Képzések finanszírozása SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet Szeged, 2008/2009. I. félév.
A foglalkoztatási paktumok célja Megismerni a térség foglalkoztatási helyzetét Összehangolni a térség gazdasági és humánerőforrás fejlesztési tevékenységeit.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
Az FSZ-, a felsőoktatás és a munkaerőpiac Bánhidyné Dr. Szlovák Éva CSc. főiskolai tanár, igazgató Hajdúszoboszló Február 7. Budapesti Műszaki Főiskola.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Kormányszóvivői tájékoztató 1 Tanulni és versenyben maradni felnőttkorban is.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
Új utak az elsődleges munkaerőpiacra Munkaintegráció útjai Zalában, a második esély iskolák szerepe.
NAK, Szakképzési Igazgatóság
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
DÉMÉTER PROGRAM AZ ABA-NOVÁK KULTURÁLIS KÖZPONTBAN TÁMOP 3.2.3/09/ „Építő közösségek”, közművelődési intézmények az élethosszig tartó tanulásért.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Foglalkoztatási Információs Pontok
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Az intézmény partnerségi kapcsolatainak.
Pedagógusképzést segítő hálózatok fejlesztése a Dél-Dunántúlon Pécsi Tudományegyetem TAMOP 4.1.2B.2-13/ projektje Pécs, november 25. Janovics.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
1 A foglalkoztatáspolitika ösztönző elemei, a szolgáltatások szerepe Munkaerő-piaci Műhely Konferencia Pécs november 20. SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM.
Az együttműködő partnerek szemszögéből Pártfogói konferencia december 9. F OGLALKOZTATÁSI F ŐOSZTÁLY Tamásné Lehoczki Aranka osztályvezető.
TÁMOP „Út a munka világába” Közép-magyarországi Regionális Munkaügyi Központ dr. Nyári Tibor projektvezető.
„A TÁMOP /1 program Békés megyében elért eredményei” Solti Lajos TÁMOP projektmenedzser 2013.február.14 TÁMOP
„Gondoljunk a jövőre!” - szakmai nap Előadó: Pántya Erika projektmenedzser Szombathely, június 22.
TÁMOP „Munkaerő-piaci program a hátrányos helyzetűek foglalkoztatásáért a Közép-magyarországi Régióban” - Budapest.
1 A Nyugat-Dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Nagykanizsai Kirendeltség és Szolgáltató Központ Munkaerőpiaci képzés.
A képzést megrendelő szempontjai OFT értekezlet Győr
„Újra tanulok” A Nemzeti Munkaügyi Hivatal képzési stratégiája Bálint István Foglalkoztatási főigazgató-helyettes.
Alternativitás a szakképzésben Budapest október 14.
Készítette: Pál Margaréta
ORSZÁGOS FELNŐTTKÉPZÉSI TANÉVNYITÓ KONFERENCIA
A Gyulahús Kft. szerepe a projekt megvalósításban
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
Speciális képzési igények a paktum projektekben
Készítette: Farkasné Veres Edina
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
Előadás másolata:

I. Felnőttképzési Tanévnyitó Konferencia Felnőttképzés és minőség B szekció Debrecen, augusztus 30. Előadó: Dr. Nagy Ágnes, igazgató Békés Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja Felnőttképzés és minőség a Békés Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központjának tapasztalatai alapján

„Annyit érünk, amennyit tudunk… ismeretek híján úttalan a világ.” /Gracian/

A munkaadók munkaerőigényeinek kielégítése az igényeiknek megfelelően képzett munkaerővel. Milyen munkaerőt igényelnek ma a munkaadók? Kiváló szakmai felkészültség Korszerű munkavállalói tulajdonságok Túlkínálat a munkaerőpiacon A munkaerő kereslet és kínálat struktúrájában is jelentős eltérések vannak, egyidejűleg van jelen a munkanélküliség és a munkaerőhiány. Hiányszakképesítések! A munkaügyi központ fő célja

Az álláskeresőket minél rövidebb időn belül munkába helyezze, alkalmassá tegye őket arra, hogy meg tudjanak felelni a munkaadók igényeinek. A munkába állás esélye függ: az iskolai végzettségtől, a szakképzettség keresettségétől, piacképességétől, az álláskereső személyiségétől. A nyilvántartott álláskeresők -mintegy fele szakképzetlen, nagy része az iskolai rendszerben nem szerezte meg első szakképesítését, - nagy része nem rendelkezik az egész életen át tartó tanuláshoz szükséges kulcskompetenciákkal. A felnőttképzés keretében kell pótolni ezeket a hiányokat!

A MUNKAERŐ-PIACI KÉPZÉS KIEMELT JELENTŐSÉGE Kulcskérdések Mire képezzünk? Képzési irányok meghatározása Kit képezzünk? A képzési támogatásban részesülők körének meghatározása Ki képezzen? A felnőttképzést folytató intézmények kiválasztása

Szakirány meghatározása  A képzési folyamat korábbi jellemzően háromszereplős (álláskereső, képző intézmény, munkaügyi központ,) modellje a munkáltató bevonásával négyszereplős modellre módosult.  A kirendeltségek személyesen felkeresik a munkaadókat képzési igényeik felmérése céljából  A képzési program összeállításában a munkaadó is részt vesz, a munkaadó határozza meg a képzés szakmai tartalmát, azt, hogy az adott munkakör betöltéséhez milyen szakismeretekre, kompetenciákra van szükség (pl. kamionsofőr) Az ajánlattételi felhívásban feltételként meghatározásra kerül, hogy a képzési ajánlatot a munkaadóval is egyeztetnie kell a képzőnek, a tanfolyamot vele együttműködve kell lebonyolítani. A szakmai ismeret mellett egyre fontosabb szerephez jut az alkalmazkodóképesség, a kommunikációs készség, az álláskeresési technikák elsajátítása, ezért a munkaügyi központ által ajánlott képzések tartalmaznak egy 30 órás reintegráló – a munkahely megszerzését és megtartását elősegítő – tréning modult. Keresletvezérelt munkaerő-piaci képzési rendszer A Dél-alföldi régióban szeptembere óta működik.

 A kirendeltségekkel szorosan együttműködve a munkaadó részt vesz az álláskeresők, mint leendő munkavállalóik tájékoztatásában, motiválásában, meggyőzésében, kiválasztja a képzésben résztvevőket, biztosítja a gyakorlati képzés helyét, és a képzést sikeresen befejezőket foglalkoztatja.  A munkaadói igények alapján az álláskeresők részére ajánlható képzés elsősorban a 8 általános iskolai végzettségre épülő, jellemzően fizikai jellegű szakképesítések megszerzését célozzák, az érettségire épülő ügyintézői jellegű képzések száma lényegesen lecsökkent. A képzések 80%-a alapfokú iskolai végzettségre, illetve 10. osztályra épül.  A munkaügyi központ közvetlen támogatásával évben a régióban összesen 8400 fő részesült képzési támogatásban. Keresletvezérelt munkaerő-piaci képzési rendszer

Képzésben résztvevők kiválasztása:  Leggyengébb láncszem!  Olyan alkalmassági vizsgálatokra, pályaalkalmasságot mérő eszközökre, kérdőívekre és lenne szükség, amely képes kiszűrni a legalkalmasabb jelentkezőket.  Olyan előzetes tudásszintfelmérés szükséges, amely feltárja azokat a kompetenciahiányokat, amelyek pótlására fokozott figyelmet kell fordítani a képzés során.  Fontos, hogy az adott szakképesítés feleljen meg egyrészt az egyén képességeinek, adottságainak, érdeklődési körének, másrészt a munkaerő-piaci igényeknek is. Felnőttképzést folytató intézmények kiválasztása: Akkreditált felnőttképzést folytató intézmény, amely szakmailag, tartalmilag magas minőségi követelményeknek megfelelően, eredményesen végzi felnőttképzési és a felnőttképzéshez kapcsolódó szolgáltatási tevékenységét, és a munkaügyi központ által meghirdetett ajánlattételi felhívásra az egységes értékelési szempontok alapján legelőnyösebb ajánlatot nyújtja be. Keresletvezérelt munkaerő-piaci képzési rendszer

Néhány eredmény: Hankook Tires Magyarország Kft. /Rácalmás/: 100 fő Abroncsgyártó (végzett: 113 fő) Magyar Honvédség /Szentes, Hódmezővásárhely/ : 55 fő Tehergépkocsivezető (végzett: 61 fő) Off Road Bázis Kft. /Fülöpszállás/: 13 fő Lakástextil-késztő (végzett: 15 fő) Kiskunfélegyházi Malom Kft. /Kiskunfélegyháza/: 10 fő Sütőipari munkás (végzett: 11 fő) Bugaci Aranykalász Zrt. /Bugac/: 14 fő Betanított tartósítóipari munkás (végzett: 14 fő) Keresletvezérelt munkaerő-piaci képzési rendszer

Néhány eredmény: Kecskemét MJV Önkormányzata: 12 fő Graffiti eltávolító (végzett: 13 fő) Mélykút Önkormányzata: 15 fő Intézmény karbantartó (végzett: 15 fő) Kuka Robotics Kft. /Szeghalom/ : 48 fő Betanított kábelkorbács-szerelő Linamar Zrt. /Orosháza/: 15 fő hegesztő, 18 fő géplakatos (végzett: 43 fő) Hungerit Zrt. /Szentes/: 7 fő Baromfifeldolgozó (végzett: 8 fő) Gallicoop Zrt. /Szarvas/ : 10 fő Baromfifeldolgozó (végzett: 10 fő) Unit C&C Kft. /Sarkad/: 9 fő Betanított cipzár gyártó (végzett: 19 fő) Cwetter Kft. /Okány/ : 9 fő Betanított varrómunkás (végzett: 16 fő) Csongrád M. Rendőrfőkapitányság /Szeged/: 10 fő Fegyveres biztonsági őr (végzett: 10 fő) Váll-Ker Kft. és Áss Bt. /Makó/: 8 fő Fogyóelektródás hegesztő (végzett: 12 fő) Keresletvezérelt munkaerő-piaci képzési rendszer

A munkaügyi központ érdeke a képzés minőségi megvalósítása, a képzés minőségi megvalósítása, a lemorzsolódás megelőzése, csökkentése, a lemorzsolódás megelőzése, csökkentése, a képzést befejezők minél nagyobb arányú elhelyezkedése. a képzést befejezők minél nagyobb arányú elhelyezkedése. A munkaerő-piaci képzések akkor eredményesek, ha a képzést befejezők el tudnak helyezkedni. Hogyan lehetne magasabb színvonalú képzési rendszert működtetni? Minőség és képzés

Feltételek: Akkreditált felnőttképzést folytató intézmény Akkreditált felnőttképzést folytató intézmény A képzés alapos előkészítése A képzés szakmai, személyi és tárgyi feltételeinek biztosítása  Korszerű tananyag (a tanulást segítő képekkel,ábrákkal ellátott, amely tartalmazza a munkaadók által elvárt szakmai elméleti és gyakorlati ismereteket is) Minőség és képzés

 Kiváló szakmai felkészültségű, pedagógiai érzékkel rendelkező elméleti és gyakorlati oktatók (Elhívatott oktatók,akik képesek a képzésben résztvevők motivációját felkelteni és fenntartani a képzés teljes időtartama alatt.) (Elhívatott oktatók, akik képesek a képzésben résztvevők motivációját felkelteni és fenntartani a képzés teljes időtartama alatt.)  Korszerű tárgyi feltételek, gyakorlati helyek  A képzés során alkalmazott – differenciált, eredményes – képzési módszerek, értékelési rendszer  Folyamatos monitoring, elégedettségmérés, az eredmények visszacsatolása, hasznosítása Minőség és képzés Motivált képzésben résztvevő (Minden tanulás sikerességének kulcskérdése a motiváció!) Motivált képzésben résztvevő (Minden tanulás sikerességének kulcskérdése a motiváció!) Finanszírozási forrás Finanszírozási forrás Érdekeltségi rendszer kidolgozása Érdekeltségi rendszer kidolgozása Szemléletváltozás Szemléletváltozás

A felnőttképzési intézmények ellenőrzése során szerzett tapasztalatok Javaslatok Állami és EU-s forrásokból finanszírozott képzéseknél egységes információs rendszer, amelynek keretében nyilvánosságra kerülhetnének többek között képzőnként a képzésben résztvevők és a végzetteket alkalmazó munkaadók körében végzett elégedettségmérés eredményei. (TRIP ADVISOR mintájára) Állami és EU-s forrásokból finanszírozott képzéseknél egységes információs rendszer, amelynek keretében nyilvánosságra kerülhetnének többek között képzőnként a képzésben résztvevők és a végzetteket alkalmazó munkaadók körében végzett elégedettségmérés eredményei. (TRIP ADVISOR mintájára) Minimális óraszám meghatározása Minimális óraszám meghatározása A felnőttképzési intézmények tevékenységének ellenőrzése, értékelése A felnőttképzési intézmények tevékenységének ellenőrzése, értékelése Független vizsgabizottság! Független vizsgabizottság! Minőség és képzés

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!