Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Csernátoni Katalin május 22. Biztos Kezdet-mentorképzés
Advertisements

A nevelési tanácsadók szerepe a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének tartós és súlyos organikus okra vissza nem vezethető rendellenessége.
Tájékoztató a 2012/2013. tanévi beiskolázásról. Írásbeli felvételi vizsgákról A 9. évfolyamra történő beiskolázás esetében a felvételi kérelmekről: 
Gyógytestnevelés tanítására felkészítő szakirányú továbbképzési szak
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2010-ben Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Sajátos nevelési igényű tanulókat érintő változások
A Nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK, ÚJ FELADATOK A NEVELÉSI TANÁCSADÁSBAN
Peőcz Veronika Béki Andrea
Sajátos nevelési igényű (SNI) gyermekek utáni normatív hozzájárulások
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
A FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA SZEREPE AZ ÓVODÁBAN
EGYMÁS-KÖZT Szakmai fórum l Nyíri Úti EGYMI - Kecskemét, Nyíri út Web:
Magyar Államkincstár ügykörei: családtámogatás, fogyatékosügy
Az együttnevelés jogszabályi háttere
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
SNI együttnevelés törvényi szabályozása és intézményi gyakorlata 2012
Jogszabályi változások a pedagógiai szakszolgálatok rendszerében
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
A hatósági ellenőrzés Fonyódi Ilona vezető főtanácsos
Sajátos nevelési igényű tanulók a középfokú oktatásban
Méltányossági elvek a közoktatásban
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézség, sajátos nevelési igény
Intézményegységünk működésének törvényi szabályozói:
4/2010. (I. 19.) OKM rendelet a pedagógiai szakszolgálatokról
2007. ÉVI FELVÉTELI ELJÁRÁS. JELENTKEZÉS / 1. A jelentkezés – az e célra szolgáló – jelentkezési lap benyújtásával történik. A felvételi jelentkezési.
A sajátos nevelési igényű tanulók ellátásának új törvényi szabályozása
Pedagógiai szakszolgálat
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Az esélyegyenlőséget szolgáló törekvések a törvényalkotásban, különös tekintettel az SNI témakörére.
GYÓGYPEDAGÓGUS ÉLETPÁLYA Ammerné Nagymihály Emília
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
Tájékoztató a 2009/2010. tanévi beiskolázásról. Írásbeli felvételi vizsgákról A 9. évfolyamra történő beiskolázás esetében a felvételi kérelmekről: Vagy.
Tájékoztató a 2009/2010. tanévi beiskolázásról. Írásbeli felvételi vizsgákról A 9. évfolyamra történő beiskolázás esetében a felvételi kérelmekről: Vagy.
Törvények, feladatok, vizsgálatok, szakvélemények,
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulók ellátása a jogszabályi előírások alapján Ammerné Nagymihály Emília közoktatási szakértő.
Szakképzési szakértők szakképzési változásokra való felkészítése Sajátos nevelési igényű tanulók a szakképzésben Nemzeti Fejlesztési Alap Képzési Alaprész.
237/2010. (IX. 13. ) korm rendelet alapján
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
A NEVELÉSI TANÁCSADÓ SZAKVÉLEMÉNYE KIRÁLY GABRIELLA KLINIKAI SZAKPSZICHOLÓGUS, GYÓGYPEDAGÓGUS készült az Oktatási és Kulturális Minisztérium támogatásával.
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Készítette: Gellénné dr. Nagy Valéria igazgató
1 Mégis, kinek az érdeke? Szakvélemények, tantárgyi felmentések a nevelési tanácsadó, a szakértői bizottság és az iskolák szemszögéből Fehérvári Katalin.
14/1994 MKM r. változásai Nevelési tanácsadásra vonatkozó részek Dr. Szakács Katalin Készült az Oktatási és Kulturális Minisztérium támogatásával.
RMÁI Kazinczy Ferenc Tagiskola Kincsesbánya, Iskola u. 1.
Integráló iskolák a közoktatásban
Sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók nevelésének-oktatásának törvényi szabályozása Összeállította: JANKÓ ISTVÁN.
Inkluzív pedagógia Előadó: Török Mária.
SNI gyerekek az iskolában (1.) A sajátos nevelési igény
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
Jogszabályi változások, aktuális feladatok Partnerség és együttműködés az informatikai támogató rendszer bevezetéséhez kapcsolódóan Emberi Erőforrások.
Segédletek, adatlapok letölthető nyomtatványok
Buczkóné Pásztor Melinda Megyei Pedagógiai Szakszolgálat
Integráció és inklúzió
Speciális gyermekvédelem
A KÖZOKTATÁSI TÖRVÉNYEK A MINDENNAPOK GYAKORLATÁBAN április 2. Pölöskei Gáborné regionális igazgató.
Sajátos nevelési igényű gyermekek együttnevelése a gyakorlatban Dr. Knyihárné Gaika Judit - Molnárné Ditzendy Judit gyógypedagógusgyógypedagógus mb. igazgató.
Sajátos nevelési igényű tanulók a szakiskolai programban Kapcsáné Németi Júlia.
Esélyteremtés az iskolarendszerben hátrányos helyzetű fiatalok számára Schön Brigitta.
Nagyné Heidenwolf Erzsébet Hallássérült gyermekek integrált oktatásának segítése.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
A tankerületi szakértői bizottsági tevékenység feladatai
A Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Bicskei Tagintézménye
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
JÁRÁSI SZAKÉRTŐI BIZOTTSÁG
VÁLTOZÁSOK címszavakban.
Előadás másolata:

Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól A TKVSZRB működése Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól

A TKVSZRB működése Személyi változások Jogszabályi változások Egyéb

1. A TKVSZRB működése: Szakértői bizottságok rendszere: Országos szakértői és Tanulási képességet rehabilitációs vizsgáló szakértői és bizottságok rehabilitációs bizottságok

1. A TKVSZRB működése: Vonatkozó jogszabályok: -1993. évi LXXIX. Törvény a közoktatásról -4/2010. (I. 19.) OKM rendelet a pedagógiai szakszolgálatokról

1. A TKVSZRB működése: A, Feladataink: Értelmi fogyatékosság megállapítása, kizárása, Autizmus spektrum zavarok megállapítása vagy kizárása,

1. A TKVSZRB működése: A megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődése organikus okra visszavezethető tartós és súlyos rendellenességének ( továbbiakban: a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének tartós és súlyos rendellenessége) megállapítása vagy kizárása A megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődése organikus okra vissza nem vezethető tartós és súlyos ( továbbiakban: a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének súlyos rendellenessége)

1. A TKVSZRB működése: B, A jelentkezés módja: Szülő A TKVSZRB eljárása központilag kiadott kérelemnyomtatványon kezdeményezhető! TKVSZRB Szülő Közoktatási intézmény Pedagógiai szakszolgálat

1. A TKVSZRB működése: C, Határidők: Az értékelés-minősítés alóli mentesítés céljából: 1-6 évfolyamon január 31-ig bármikor, ezt követően annak a tanévnek március 31. napjáig, amely tanévben az adott tantárgy tanulását a tanuló megkezdte, fenti időszaknál későbbi időpontban csak a szülő kezdeményezheti, melyhez csatolni kell az adott iskola igazgatójának a vizsgálat szükségességével kapcsolatos egyetértő nyilatkozatát - kontrollvizsgálat

2. Személyi változások: Vezető Logopédus Ügyviteli munkatárs: Majoros Eszter

3. Jogszabályi változások: A megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének rendellenessége okán a differenciálás a csoporton belül súlyos és tartós - súlyos kategóriába történik. Halmozottan hátrányos helyzetű tanulók: A PSZ megküldi a kérelmet az Oktatási Hivatalnak A z Oktatási Hivatal által kijelölt szakszolgálati-esélyegyenlőségi szakértőnek jelen kell lennie a vizsgálaton

3. Jogszabályi változások: Kontrollvizsgálat: Valamennyi SNI-s tanulót a vizsgálatot követő egy tanév eltelte után hivatalból felül kell vizsgálni. Az enyhe értelmi fogyatékos, illetve a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének tartós és súlyos illetve súlyos rendellenességével küzdő tanuló esetében az első felülvizsgálatot követően 12 éves korig minden második, azt követően és egyéb fogyatékosság esetén minden harmadik évben felül kell vizsgálni. A megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének súlyos rendellenességével küzdő tanuló esetében a tanuló második felülvizsgálatát az Oktatási Hivatal felkérésére a KT 101.§-a szerinti szakértőkből álló bizottság vagy a Szakmai Szolgáltató Intézmény végzi el.

4. Egyéb: Folyamatos figyelemmel kísérés: Enyhe értelmi fogyatékosság megállapítása: - 4/2000. (II.25.) EüM rendelet 7.melléklet szerint kiállított orvosi adatlap adatai - TKVSZRB vizsgálatának eredménye FFK

4. Egyéb: Intézményi változások Kérelem-nyomtatvány A szakértői vizsgálat megkezdéséhez a szülői felügyeletet gyakorló szülők jelenléte szükséges! Köszönjük és egyben kérjük a következő tanévben is az intézmények támogatását, segítségét!

Köszönöm a figyelmet!

Hátrányos helyzetű gyermek, tanuló: Kt. 121.§ (1) 14. az, akit családi körülményei, szociális helyzete miatt rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultságát a jegyző megállapította; e csoporton belül halmozottan hátrányos helyzetű az a gyermek, az a tanuló, akinek a törvényes felügyeletét ellátó szülője – a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló törvényben szabályozott eljárásban tett önkéntes nyilatkozata szerint – óvodás gyermek esetén a gyermek három éves korában, tanuló esetében a tankötelezettség beállásának időpontjában legfeljebb az iskola nyolcadik évfolyamán folytatott tanulmányait fejezte be sikeresen; halmozottan hátrányos helyzetű az a gyermek, az a tanuló is, akit tartós nevelésbe vettek;

Sajátos nevelési igényű gyermek, tanuló: Kt. 121.§ (1) 29. az a gyermek, tanuló, aki a szakértői és rehabilitációs bizottság szakvéleménye alapján a) testi, érzékszervi, értelmi, beszédfogyatékos, autista, több fogyatékosság együttes előfordulása esetén halmozottan fogyatékos, a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének organikus okra visszavezethető tartós és súlyos rendellenességével küzd, b) a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének organikus okra vissza nem vezethető tartós és súlyos rendellenességével küzd.