A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Együttműködő tanulás/ az együttműködés tanulása és stratégiai tervezés a felnőttképzésben Kihívások - megoldások.
Advertisements

Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Átjárhatóság, kreditek az egészségügyi szakképzésben
Benedek András – BME GTK APPI Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében V. Országos Távmunka Konferencia Budapest, december 7.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
1 A felnőttképzés aktuális jogi környezete Nagy Zsolt.
Felnőttképzési tv. és a felsőoktatás Sum István OM
A FELNŐTTKÉPZÉS SAROKKÖVEI:
FELNŐTTKÉPZÉS HELYZETE I.
Munkavállalás OKJ szakképesítéssel? Előadó: Eperjesi Zsuzsanna képzési igazgató Változások a szakképzésben konferencia PBKIK november 29.
Fontosabb fogalmak Képesség :
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
A szakképzési rendszer modellje. 1. sz.m.2. sz.m.3. sz.m. 4. sz.m.5. sz.m. 6. sz.m. Kötelező szakmai tantárgyak Tantárgyi vizsgák Választható szakmai.
A szakképzési rendszer modellje. 1. sz.m.2. sz.m.3. sz.m. 4. sz.m.5. sz.m. 6. sz.m. Kötelező szakmai tantárgyak Tantárgyi vizsgák Választható szakmai.
Balatonvilágos, május 09. Előadó: Dr. Szedlacsek György 1.
A közoktatás fejlesztési tervei az Új Széchenyi Terv keretein belül Az Európai Unió 2010 nyarán indította útjára az Európa 2020 Stratégiát, amely.
A sikeres tréning jellemzői A képzés szükségessége  gazdasági igények  piaci viszonyok  a munkakör is más lesz  vezetői, munkatársi elvárások.
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
Az informatikai és hírközlési szakképzés jelenlegi helyzete és a fejlesztés készültségi foka (OKJ és modul rendszer helyzete, a szakmai alapozás és képzés.
A postai képzés lehetséges irányai a felnőttképzésben és a szakképzésben április 5. Előadó: Szűts Ildikó Humánerőforrás vezérigazgató helyettes.
Mit tud? Mire képes? Kompetencia alapú szakképzés
Az OKJ bevezetésének, a szakmai vizsgáztatásnak jogszabályi háttere.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Benedek András – BME GTK APPI A Bolognai Folyamat hatása a szakmai pedagógusképzésre Budapest, október 25.
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
SZAKKÉPZÉS A FEJLESZTÉS ESZKÖZE
FOGLALKOZTATÁSPOLITIKAI ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM I. TÁVMUNKA KONFERENCIA A REGIONÁLIS MUNKAERŐFEJLESZTŐ ÉS KÉPZŐ KÖZPONTOK FELADATAI A TÁVMUNKA PROGRAMBAN.
Szakmai tanulási utak Előadás S truktúrák és folyamatok szekció SZABÓNÉ DR. BERKI ÉVA szakképzési és felnőttképzési szakértő VII. Nevelésügyi Konferencia.
A felnőttképzéshez kapcsolódó jogszabályok változásai
Brazzorottó Jenőné elnök-igazgató
Székely István fejlesztési tanácsadó
Felnőttképzési bázisközpontok és hálózat fejlesztése projekt K o d o l á n y i János Főiskola.
A szakképzés tartalmi szabályozása - Moduláris, kompetencialapú szakképzés -
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Új paradigmák a FSZ képzés kereskedelmi szakmáiban Medvéné dr Szabad Katalin november 30.
Európa 2020 A lisszaboni stratégiát felváltja az Európa 2020 stratégia Az új stratégia központi kérdése az Unió versenyképessége, de más, új célokat is.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Egész életen át tartó tanulás
Kompetencia alapú új moduláris képzés
Szakképzési dokumentumok
KÖZOKTATÁS, SZAKKÉPZÉS, A MUNKA VILÁGA MSZT HÁROMSZÉKI Tagozata Sepsiszentgyörgy szeptember 29. Dr. Szenes György elnök.
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan.
Informatikai fejlesztés a Somogy megyei TISZK részére Karsai László Commitment Zrt.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Az intézmény partnerségi kapcsolatainak.
Az egész életen át tartó tanulás koncepciója
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
1 A kötöttpályás szakma perspektívái – Egész életen át tartó tanulás?! Perspektíva és jövőkép Zsoldos Marianna Humán Erőforrás Igazgató MÁV Zrt.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Felnőttképzés és felnőttoktatás a felsőoktatásban Fekete Ilona Dóra Eger 2011.
A felsőoktatási gyakorlóhelyek nyilvántartása november 27. Laczky Gabriella.
ÚJ ELEMEK A KÖZPONTI PROGRAMOKBAN Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes május 17.
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE Laczkovich Jánosné Budapest, március 13.
DUÁLIS KÉPZÉS felépítése
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
A Gyulahús Kft. szerepe a projekt megvalósításban
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Kompetencia alapú szakoktatás
5. Tétel – A Life Long Learning
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Előadás másolata:

A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI

 Lifelong learning (LLL)  Egyéni tanulási tevékenység  Beszámíthatóság

Lifelong learning (LLL)  Munkaerő foglalkoztathatósága  Versenyképesség megőrzése  Egyéni életpálya megtervezése

Felnőttképzési törvény évi CI Felnőttképzés rendszere:  Közoktatás  Szakképzés  Felsőoktatás  felnőttképzés

Felnőttképzés kritériumai  Iskolarendszeren kívüli képzés (hallgatói jogviszony)  Rendszeresen végzett tevékenység szakmai, nyelvi, általános  Felnőttképzési szolgáltatás  Nyilvántartás (Munkaügyi Központ)

Támogatások alapja:  Felnőttképzési szerződés  Normatív támogatás  Saját munkavállaló támogatása  SZJA kedvezmény

Módja: Nyitott képzés: távoktatás e-learning Előnye: időtől - tértől független egyéni haladási ütem rugalmas tanulási mód személyre szabott képességfejlesztés, ellenőrzés - értékelés

Cél:  A hallgatók a képzés végére egy adott munkakör ellátására – további gyakorlás nélkül is – alkalmassá váljanak.

Egyéni tanulási tevékenység  Önirányítás: egyéni felelősség érettség igény az értékelésre aktivitás, főszereplő szakmai státusz megerősítése egyenrangú fél

 Gazdag élettapasztalat határozott elképzelés a tanultak kapcsolása a meglévő ismeretekhez csoportmunka hatékonysága egyenrangú partnerkapcsolat

Tanulási környezet  Memória rövidül  Reakcióidő hosszabbodik  Életből vett példák hatékonysága  Kimozdítani a rutinból

Szakmai kompetencia:  Hozzáértés  Jártasság  Gyakorlat  A szakterület legújabb eredményeinek alkalmazása  Alapozó és szakmai tárgyak keretében

Együttműködési (menedzsment) kompetencia:  Rendszerszemlélet  Összefüggések felismerése  Folyamat átlátása  Együttműködési képesség  Döntési képesség  Alapozó és szakmai tárgyak keretében

Controlling kompetencia:  A szükséges módszerekben való jártasság  Hatékonyság  Eredményesség  Minőség elemzés  Következtetések levonása, visszacsatolás  Szakmai, módszertani tárgyak

Kommunikációs kompetencia:  Minden érintett fél számára értelmes, érthető, érdekes  Értelmes: - tudjuk a célját és tisztában vagyunk a tartalommal, - figyelünk mások érdeklődésére  Érthető: idegen szavak használatának kerülése  Módszertani tárgyak során

Informatikai kompetencia  Az adott munkavégzéshez elvárható hozzáértés  Új ismeretek felkutatása, megismerése, alkalmazása  A szakmai kompetenciák erősítése

Személyes kompetenciák  Veleszületett adottságok  Megszerzett képességek  Egyéniség  Stílus  A képzésben résztvevők képességei, fejlődnek, stílusa erősödik, javul a szervezeti célokkal való összhang, amit befolyásol a képzés hangulata, a tanárok személyisége, stb.

A tanulás típusai:  Formális intézményben tervezett szervezett oklevéllel, szakképesítéssel zárul

 Nonformális egyéni kezdeményezés szűkebb ismeretek megszerzése nem ismerik el bizonyítvánnyal

 Informális a mindennapi élet velejárója nem feltétlenül tudatos, szándékos

Beszámíthatóság (Mit?)  Szakképzési tv 1993 évi LXXVI (2006. jan. 1.) 1.§(1) szakmai alapozó pályaorientáció szakmai képzést előkészítő szakmacsoportos elmélet, gyakorlat 11.§(1), (2) eredményes vizsga részei, tantárgyai, moduljai

Beszámíthatóság (Hogyan?)  20/2004. (VII.27.) OM r. 7.§ (1) jelentéssel együtt bizonyítvány – SZVK (2) megelőző bizottsági értekezlet