A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
Advertisements

Felnőttképzés az új OKJ rendszerében
Az új OKJ elemei A kompetencia alapú képzés
1 A felnőttképzés aktuális jogi környezete Nagy Zsolt.
A FELNŐTTKÉPZÉS SAROKKÖVEI:
A kompetencia alapú moduláris szakképzés oktatási dokumentumai Tóth Lászlóné 2008.
FELNŐTTKÉPZÉS HELYZETE I.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
A TÁMOP felépítése Tóth István január 26.. ÚMFT prioritások és OP-k Társadalmi megújulás Gazdaság- fejlesztés Közle- kedés Környezeti és energetikai.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Aktualitások, változások, újdonságok az agrár-szakképzésben
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
A SZAKMAI VIZSGA A diaképek az NSZFI munkatársai által készítet tájékoztató anyagok felhasználásával készültek. Budapest, december 8.
Az informatikai és hírközlési szakképzés jelenlegi helyzete és a fejlesztés készültségi foka (OKJ és modul rendszer helyzete, a szakmai alapozás és képzés.
A szakképzés kihívásai az új szakképzési szerkezet tükrében Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes Nemzeti Szakképzési Intézet Budapest, április.
Mit tud? Mire képes? Kompetencia alapú szakképzés
Az OKJ bevezetésének, a szakmai vizsgáztatásnak jogszabályi háttere.
A francia nyelvi érettségi tapasztalatai. Források: Oktatási Hivatal adatbázisa Országos Közoktatási Intézet Követelmény- és Vizsgafejlesztő Központjában.
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
Intézményi pályakövetés központi támogatása - TÁMOP Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató Budapest, március 24.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium
Aktualitások, változások, újdonságok az agrár-szakképzésben Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium VIDÉKFEJLESZTÉSI, KÉPZÉSI ÉS SZAKTANÁCSADÁSI.
Az egészségügyi szakképzés fejlesztésének lehetséges irányai Kiss Mária Balatonfüred, augusztus 25.
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
HEFOP központi program „Korszerű felnőttképzési módszerek kidolgozása és alkalmazása” 2005 – 2008.
Ágazati szakképzés változásai
A szakképzés tartalmi szabályozása - Moduláris, kompetencialapú szakképzés -
1 Utazás § turizmus Program Utazás § turizmus Program Siófok december 3.
Szakképzési programok kidolgozása az FSZ szakképesítésekhez
1 FELSŐFOKÚ SZAKKÉPESÍTÉSEK AJÁNLOTT KÉPZÉSI PROGRAMJAI, ÉVI FEJLESZTÉSEK Legányi Mariann NSZFI Kutatásszervezési és fejlesztési osztály.
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: TÉNYEK ÉS TERVEK A legfontosabb teendőink 2010-ben Munkakultúra - Szakképzési Modellek Konferencia Hajdúszoboszló, Február.
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
Soós László SZMM Felnőttképzési és Szakképzési Főosztály
Kompetencia alapú új moduláris képzés
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Egészségügyi szaktárca fejlesztései (szakképzést érintő tervek)
Szakképzési dokumentumok
Pedagógiai szakmai szolgáltatás
Új elemek a szakképzési dokumentumokban Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes október 5.
Lökkös Attila A családi napközi képzés fejlesztése
A szakképzés helyzete Magyarországon
Onkológiai szakdolgozók képzése
1 Csontó Béla Az új OKJ bevezetése Informatikai rendszergazda Informatikai hálózattelepítő és –üzemeltető.
Modul rendszerű oktatás bevezetésének feladatai a Kaposvár-TISZK-ben és a partneriskoláiban.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Szakmai vizsgák az egészségügyi szakképzésekben
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
A vasúti továbbképzések lehetőségei a hazai és a nemzetközi elvárások változása kapcsán Előadó: Dr. Vincze Árpád főtanácsos Gazdasági és Közlekedési Minisztérium.
A felnőttképzés, szakképzés fejlesztése és a gazdaság igényei november 21. DAT 2006 Konferencia S2 – Gazdaság vezérelt informatikai szakképzés Szociális.
A szociális munka fő fejlődési irányai Az EU stratégia és Magyarország stratégiájának hatása a szociális munka gyakorlatára.
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Az Országos Képzési Jegyzék és a szakmai és vizsgakövetelmények Bruckner László.
Szakmai vizsgáztatás Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes március 27.
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE Laczkovich Jánosné Budapest, március 13.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
MAGYAR AGRÁRKAMARA Dr. Laczkó András „A kompetencia alapú moduláris szerkezetű új agrár szakmastruktúra bevezetésének elősegítéséhez és meggyorsításához.
A KÖZÉPFOKÚ MŰVÉSZETOKTATÁS JÖVŐJE
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Szakiskolai fejlesztési program
moduláris szakképzési szerkezet
Az NSZFI szerepe a szakképzés megújításában
Soós László SZMM Felnőttképzési és Szakképzési Főosztály
Előadás másolata:

A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása Vízvári László Kovács Tünde Egészségügyi Szakképző és Továbbképző Intézet

HEFOP 3.2.1. Humán- Erőforrás Fejlesztés Operatív Program HEFOP Gazdasági Verseny- képesség Operatív Program GVOP Környezet- védelmi és Infrastruktúra Operatív Program KIOP Agrár- és Vidék- fejlesztési Operatív Program AVOP Regionális Fejlesztési Operatív Program RFOP 3. prioritás: Az egész életen át tartó tanulás és az alkalmazkodó képesség támogatása 2. intézkedés: A szakképzés tartalmi, módszertani és szerkezeti fejlesztése 1. komponens: Új szakképzési szerkezet

Jellemzők Az Országos Képzési Jegyzék (OKJ) korszerűsítése, a szakképesítések számának csökkentése (kb. 400 szakképesítés) A szakképzés tartalmának és szerkezetének megújítása A modul rendszerű képzés fejlesztése és bevezetése Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet RÁÉPÜLŐ SZAKKÉPESÍTÉSEK ELÁGAZÁSOK Alap szakképesítés Rész-szakképesítés

Az elvégzett feladatok Szakértők, fejlesztők felkészítése Kiscsoportos validálások (SZVK) Változtatási javaslatok összegzése – konszenzus konferencia Újabb változtatási javaslatok összegzése, korrekciók Társadalmi vita Korrekciók Jogszabályi megjelentetésre előkészítés Felnőttképzési programok elkészíttetése Feladatbank átkódolása Szóbeli tételsorok elkészíttetése

Szabályozás 1993. LXXVI. törvény a szakképzésről 2001. CI. törvény a felnőtt képzésről 1/2006. (II.17.) OM rendelet az Országos Képzési Jegyzékről és az Országos Képzési Jegyzékbe történő felvételről és a törlési eljárás rendjéről. 20/2007. (V.21) SZMM rendelet a szakmai vizsgáztatás általános szabályairól és eljárási rendjéről Szakmai és vizsgáztatási követelmények Központi oktatási programok Felnőtt képzési programok Követelménymodulok vizsgafeladatai

Fejlesztési tapasztalatok Pozitívumok Kompetencia alapú megközelítés Moduláris szerkezet Új tartalom Hierarchikus építkezés Kompetencia alapú vizsgáztatás Negatívumok Fejlesztők megosztottsága Szakértők felkészültsége és felelőssége Szakmai szervezetek szerepe Időfaktorok

Előttünk álló feladatok Szabályozás Szakmai és vizsgáztatási követelmények megjelentetése Kp. oktatási programok adaptálása Felnőttképzési programok kiadása Feladatgyűjtemény kiadása Felkészülés Tanár továbbképzés menedzsment továbbképzés módszertani továbbképzés gyakorlati felkészítés Szakértők és vizsgáztatók kiválasztása, felkészítése Szaktanácsadói rendszer újraépítése Tananyag ellátás (továbbképzési füzetek)

Támogató projektek Munkaerő piaci felmérés, előrejelzés az egészségügyi szakdolgozók munkaerő piaci helyzete megváltozott. kompetencia és készség szükséglet változás történt munkaerő piaci igények feltérképezése Kompetencia elemzés és összehasonlítás a hatályos Országos Képzési Jegyzék a jogelőd OKJ-ben szereplő egészségügyi szakképesítések az un. ágazati jegyzékben szereplő (régi) szakképesítések Az ECVET módszerével Korábban szerzett ismeretek beszámítása Innovatív oktatási módszerek a gyakorlati szakképzésben Kompetencia alapú gyakorlati oktatás módszertana Kompetencia mérés módszertana Szimulációs gyakorlatok módszertana Probléma alapú oktatás módszertan

Pályakövetés kidolgozása Célcsoportok Munkavállalók (Pályakezdő fiatalok) Munkáltatók Módszerek Követéses adatgyűjtés Statisztikai adatszolgáltatások Reprezentatív mintavétel Visszacsatolás, értékelés

Ütemezés Feladat SzVK megjelentetése Kp oktatási programok kiadása II. III. IV. V. VI. VII. VIII. IX. X. XI. XII, Szabályozás SzVK megjelentetése   Kp oktatási programok kiadása Felnőtt képzési programok kiadása Vizsga feladatok kiadása Felkésíztés Tanár továbbképzések Szaktanácsadó rendszer felépítése Szakértők felkészítése Fejlesztés Munkaerő piaci felmérés Kompetencia elemzés Innovatív gyakorlati módszerek Tananyag ellátás Pályakövetési rendszer kidolgozása

Köszönöm a figyelmüket! Egészségügyi Szakképző és Továbbképző Intézet