EURÓPA 2020 Stratégia ERDÉLY 2020 Fejlesztési Terv 2011. szeptember 24., Kolozsvár XX. RMKT Vándorgyűlés WINKLER Gyula európai parlamenti képviselő (RMDSZ,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Közoktatási fejlesztések, pályázati lehetőségek
Advertisements

Európa 2020 stratégia – kihívások az EU előtt Bauer Edit március 4. Dunaszerdahely.
Winkler Gyula, európai parlamenti képviselő
Regionális fejlesztési lehetőségek
A Kormány intézkedései és tervei
Versenyképesség az Európai Unióban Winkler Gyula EP Képviselő SZORVÁNYKONFERENCIA 2008 február 16, Déva.
Dr. Nyikos Györgyi. ami kielégíti a jelen szükségleteit anélkül, hogy csökkentené a jövendő generációk képességét, hogy kielégítsék a saját szükségleteiket.
Winkler Gyula EP képviselő
Az Európa 2020 Stratégia hazai végrehajtása
A közötti időszak fejlesztési tervezésének megalapozása
Gazdasági várakozások, a kis- és közepes vállalkozások helyzete Makó Ágnes – Tóth István János MKIK GVI Korrekt Partner Védjegy második ünnepélyes díjátadása.
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
Visegrádi Közüzemi - Közszolgáltatói Szakmai Konferencia november 21.
AZ ÚJ gazdaságfejlesztési programról
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
VI. Országos Távmunka Konferencia december 6. Az OTP Csoport távmunka tapasztalatai Magyarországon és Romániában.
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
Gazdasági versenyképesség növelése Készítette: Németi Szilvia.
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Bevezető: Mi az intelligens szakosodás? Milyen sikeres tapasztalatokról tudunk? Varga Attila egyetemi tanár, kutatócsoport-vezető PTE KTK, MTA-PTE Innováció.
46. Közgazdász-vándorgyűlés, június 27., Cz.E. 1/17 Lisszaboni stratégia és a vállalati versenyképesség 46. Közgazdász-vándorgyűlés Czakó Erzsébet.
1 A kohéziós politika a költségvetés fogságában 49. Közgazdász-vándorgyűlés, Pécs, szeptember 30. dr. Iván Gábor.
Gazdaságfejlesztési Programok Helyettes Államtitkársága
A lokalitás szerepe a munkaerőpiaci folyamatok alakításában László Gyula Pécs, május 19.
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
Kreatív Iparágak a Digitális térben Új Széchenyi Terv konzultációs konferencia és eFestival Gála Digitális stratégia Közérdekű és kulturális adatok és.
Területpolitikai eszközök és a klímaváltozás
Miért fontos a komplex rehabilitáció az Európai Unió foglalkoztatáspolitikája szempontjából? Budapest, december 3.
Strukturális és Kohéziós Alapok
Az Európai Unió szándékai és törekvései a fogyatékossággal élő európai polgárok érdekében Kósa Ádám.
A kormányzati K+F+I politika prioritásai, különös tekintettel a gyógyszeriparra Dr. Nikodémus Antal Nemzetgazdasági Minisztérium, Innovációs és K+F Főosztály.
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia Készítette: Balogh Judit Nemzetközi Tan. III. évf
Erdély2020 Fejlesztési Terv Az EU költségvetési időszakának vezető irányvonalai Winkler Gyula európai parlamenti képviselő Kolozsvár, november.
Erdély2020 Fejlesztési Terv Winkler Gyula európai parlamenti képviselő Temesvár, december 3. Az EU közötti költségvetési kerete.
EU 2020 Stratégia ERDÉLY 2020 Fejlesztési Terv Romániai Magyar Üzleti Egyesület Temesvár, május 25. WINKLER Gyula európai parlamenti képviselő (RMDSZ,
ERDÉLY 2020 – SZÉKELYFÖLD 2020 Fejlesztési Terv
ERDÉLY 2020 – PARTIUM 2020 Fejlesztési Terv március 21. Európai Parlament, Brüsszel WINKLER Gyula európai parlamenti képviselő (RMDSZ, EPP)
1 Az Európai Unió gazdasági fellendítési terve Winkler Gyula európai parlamenti képviselő (RMDSZ, EPP-ED) Brassó, január 29.
1 ANDOR László az Európai Bizottság foglalkoztatásért, szociális ügyekért és társadalmi összetartozásért felelős biztosa „Az Európai Unió jövője” konferencia.
Foglalkoztatáspolitika az Európai Unióban
EU regionalizmus Az EU regionális politikájának gyakorlata, megvalósulása, eszközrendszere, fejlesztési lehetőségei Pelle Anita Szegedi Tudományegyetem.
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
Kecskemét, június 20. Szemerey Szabolcs HÍRÖS BESZÁLLÍTÓI KLASZTER
A lisszaboni stratégia és a magyar foglalkoztatáspolitika Kordás László április 29. Balatongyörök.
Az Új Magyarország Fejlesztési Terv és az operatív programok rendszere CIVILIÁDA 2006 Budapest, október 18. Kelemen Balázs, főosztályvezető-helyettes.
A munkaerőpiac átalakulása a válságban
Az intelligens, fenntartható és inkluzív növekedés stratégiája
A AS IDŐSZAKRA VALÓ FELKÉSZÜLÉS AKTUÁLIS HELYZETE MAGYARORSZÁGON NAGYHÁZI GYÖRGY SZAKMAI TANÁCSADÓ, NEMZETI FEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM HUSRB/1203/213/151.
SZOLNOK VK és IVS sz. bemutató 2013 szeptember.
Indulnak az új, kkv-k versenyképességét segítő EU-pályázatok
A szociális munka fő fejlődési irányai Az EU stratégia és Magyarország stratégiájának hatása a szociális munka gyakorlatára.
Foglalkoztatottság, szegénység. Direkt kapcsolat a jövedelmi helyzet és a munkaerő-piaci státusz között Indirekt összefüggések – gyermeknevelés támogatása,
Kreatív Iparágak a Digitális térben Új Széchenyi Terv konzultációs konferencia és eFestival Gála Digitális stratégia Közérdekű és kulturális adatok és.
AZ IDŐS ÉS FOGYATÉKOS ELLÁTÁS FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI A HELYI ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROGRAMOKBAN JÚLIUS 3.
Az energiahatékonyság finanszírozása a as programozási időszakban.
Mérhető-e a fenntarthatóság? – Az Európa 2020 stratégia példája Fenntarthatóság és Magyarország 2025-ben SJTB Tudományos ülés, november 19.
Európa válasz(kísérlete) a gyermekszegénységre Dr. Lux Ágnes Országgyűlési Biztos Hivatala Eurochild Április Szécsény.
Dr. Nagy Katalin Magyarország EU melletti Állandó Képviseletének korábbi tanácsosa XVII. Nemzetközi Közlekedési Konferencia Szeged, november
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI PICHLER BALÁZS FŐOSZTÁLYVEZETŐ.
Nemzeti Foglalkoztatási Akcióterv (2004) Magyarország 2006.június
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
Erdély2020 Fejlesztési Terv
Winkler Gyula, európai parlamenti képviselő
Erdély2020 Fejlesztési Terv Az EU költségvetési időszakának vezető irányvonalai Winkler Gyula európai parlamenti képviselő Kolozsvár, 2012.
Európai Uniós ismeretek
A foglalkoztatáspolitika jövője az Európai Unióban
Korai iskolaelhagyás és társadalmi következményei
Előadás másolata:

EURÓPA 2020 Stratégia ERDÉLY 2020 Fejlesztési Terv szeptember 24., Kolozsvár XX. RMKT Vándorgyűlés WINKLER Gyula európai parlamenti képviselő (RMDSZ, EPP)

2 Válságban az EU pénzügyi válság – diszkrecionális költségvetési ösztönzők – államadósság válság gazdasági válság – recesszió – makrogazdasági egyensúlytalanságok – a versenyképesség gyengülése szociális válság – hátrányos demográfiai mutatók – a nyugdíj- és szociális ellátórendszerek válsága – munkahelyhiány

3 Európa három lehetséges útja 2020-ig:

4 Vagy lehet ennél rosszabb is? Elveszett évtized, szigorúbb változatban ” double dip” recession / ”perfect storm” Kibocsátás Idő2008 Visszaesés körül. Európa tartósan veszít a jólétéből, a jövőbeli növekedés mérsékelt

5 EURÓPA 2020 Stratégia: prioritások Az Európa 2020 Stratégia három, egymást kölcsönösen megerősítő prioritást tart szem előtt: Intelligens növekedés: tudáson és innováción alapuló gazdaság kialakítása. Fenntartható növekedés: erőforrás-hatékonyabb, környezetbarátabb és versenyképesebb gazdaság. Inkluzív növekedés: magas foglalkoztatás, valamint a szociális és területi kohézió által jellemzett gazdaság kialakításának ösztönzése. a XXI. század európai szociális piacgazdasága

6 EURÓPA 2020 Stratégia: kiemelt kezdeményezések 7 kiemelt kezdeményezés a haladás ösztönzésére: 1. Innovatív Unió (COM/2010/546)COM/2010/ Mozgásban az ifjúság (COM/2010/477)COM/2010/ Európai digitális menetrend (COM/2010/0245 f/2)COM/2010/0245 f/2 4. Erőforrás-hatékony Európa (COM/2011/21)COM/2011/21 5. Iparpolitika a globalizáció korában (COM/2010/0614 )COM/2010/ Új készségek és munkahelyek menetrendje (COM/2010/682)COM/2010/ Szegénység elleni európai platform (COM/2010/758)COM/2010/758

7 1.Kezdeményezés: Innovatív Unió Az „Innovatív Unió” kezdeményezés a kutatásra és innovációra fordított finanszírozás javítására szolgál, annak érdekében, hogy az innovatív ötletekből a növekedést és a foglalkoztatást segítő termékek és szolgáltatások jöjjenek létre. További információk:

8 2. Kezdeményezés: Mozgásban az ifjúság A „Mozgásban az ifjúság” az oktatási rendszerek teljesítményének növelését és a fiatalok munkaerőpiachoz való hozzáférésének könnyítését szolgálja. További információk: 9&src=

9 3. Kezdeményezés: Európai digitális menetrend Az „Európai digitális menetrend” a nagy sebességű internethez való hozzáférés bővítését és az egységes digitális piac előnyeinek a háztartások és vállalkozások általi kiaknázását tartja szem előtt. További információk: agenda/publications/index_en.htm

10 4. Kezdeményezés: Erőforrás-hatékony Európa Az „Erőforrás-hatékony Európa” a gazdasági növekedés és az erőforrások felhasználásának szétválasztását, az alacsony szén-dioxid- kibocsátású gazdaság felé való elmozdulás elősegítését, a megújuló energiaforrások növekvő mértékű alkalmazását, a szállítási ágazat modernizálását és az energiahatékonyság ösztönzését szolgálja. További információk:

11 5. Kezdeményezés: Iparpolitika a globalizáció korában Az „Iparpolitika a globalizáció korában” a vállalkozások (különösen a kkv-k) üzleti környezetének javítását és a világszinten versenyképes, erős és fenntartható ipar támogatását célozza. További információk: policy/index_en.htm competitiveness/competitiveness-analysis/index_en.htm

12 6. Kezdeményezés: Új készségek és munkahelyek menetrendje Az „Új készségek és munkahelyek menetrendje” a munkaerőpiac modernizálását célozza, és arra törekszik, hogy lehetővé tegye az emberek számára készségeik egész életen át történő fejlesztését, hogy ezáltal növekedjen a munkaerőpiacon való részvétel, és – többek között a munkavállalók mobilitása révén – közeledjen egymáshoz a munkaerő-piaci kínálat és kereslet. További információk:

13 7. Kezdeményezés: Szegénység elleni európai platform A „Szegénység elleni európai platform” célja olyan szociális és területi kohézió biztosítása, ahol a növekedés és a munkahelyteremtés előnyeit széles körben élvezhetik, a szegénységben és társadalmi kirekesztettségben élők pedig méltóságban, a társadalom aktív tagjaiként élhetnek. További információk

14 Az EU 2020 megvalósítása I. Európai Gazdasági Kormányzás – ”a hatos csomag”:  A költségvetési egyenleg felügyelete és a gazdaságpolitikák felügyelete és összehangolása  A túlzott hiány esetén követendő eljárás végrehajtása  A makrogazdasági egyensúlytalanságok megelőzése és kiigazítása  Költségvetési felügyelet az euróövezetben  A tagállamok költségvetési kereteire vonatkozó követelmények  Az euróövezetben tapasztalható túlzott makrogazdasági egyensúlytalanságok kiigazítását célzó végrehajtási intézkedések

Az EU 2020 megvalósítása II. Az európai szemeszter Hathónapos időszak, amikor a tagállamok a Stabilitási és Növekedési Egyezmény szabályai, illetve az Európa 2020 stratégia szerint összhangba hozzák a közös uniós célkitűzésekkel makrogazdasági és költségvetési politikájukat, valamint szerkezetireform-intézkedéseiket januártól működik Az Európai Tanács minden év márcusában (tavaszi csúcs) fogadja el az Unió gazdasági helyzetét és a fő kihívásokat elemző jelentését. Ennek nyomán a tagállamok áprilisban előterjesztik a következő évre vonatkozó költségvetési tervezeteiket és középtávú nemzeti reformprogramjaikat. Ezeket elemzi a Tanács, majd ajánlásokat és iránymutatásokat fogalmaz meg a tagállamok számára (ún. országszpecifikus ajánlások), minden év júniusában, mielőtt ezek véglegesítenék a következő évi költségvetéseiket.

Az EU 2020 megvalósítása III. Nemzeti Reform Programok (NRP) = EU 2020 Stratégia céljainak tagországokra való letükrözése célja, hogy a tagállamok elérjék az Európai Unió által vállalt gazdaságfejlesztési célokat, vagyis az Európa 2020 céljait Minden tagállam nemzeti reformprogramjában rögzíti saját célértékeit. Szükséges egy középtávú makrogazdasági forgatókönyv, valamint az évtized végéig szóló, uniós foglalkoztatási és versenyképességi célkitűzések teljesítéséhez szükséges nemzeti célterv. A NRP-t áprilisban nyújtják be a tagországok az EU-hoz. A Bizottság és Tanács áttekinti, javaslatokat fogalmaz meg, majd minden év januárban közleményt tesz közzé a célok teljesítésére vonatkozóan.

ERDÉLY 2020 Fejlesztési Terv I. Mozgó célpontok: - az euró övezet jövője - az Unió jövője - a globalizáció jövője Kérdések: - melyik a helyes egyensúly a globalizáló nyomás és a lokális értékek között? - megvalósítható-e a „glokalizáció” a Kárpát Medencében és Erdélyben?

ERDÉLY 2020 Fejlesztési Terv II. Szükséges egy társadalmi méretű paradigmaváltás Az Európai Unió kohéziós politikája nem azonos a pénzszerzéssel, az uniós finanszírozási lehetőségek kiaknázásával A kohéziós politika célja a gazdasági és társadalmi kohézió megvalósítása A forrásbevonás nem önmagában cél, hanem eszköze a cél megvalósításának

ERDÉLY 2020 Fejlesztési Terv III. Erdélyi jövőkép PRIORITÁSOK (Kiemelt kezdeményezések) A partnerség elvének alkalmazása Regionális öntudat

ERDÉLY 2020 Fejlesztési Terv IV. Szülőföldön való megmaradás A Székelyföld, mint „belső anyaország” ? Az erdélyi magyar szakmai, egyetemi, tudományos, civil és politikai elitek felelőssége

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!