Klímamérés. A klíma percepcionalitása maguk a szervezet tagjai alakítják maguk a szervezet tagjai alakítják munkájukra aszerint van befolyással, munkájukra.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mi a kompetencia?.
Advertisements

1. 2 Hol vásárol? Hogyan vásárol? Mikor vásárol? Milyen szempontok alapján dönt? Ki vagy mi befolyásolja a döntést? ( fekete doboz elmélet)
A tanári munka értékelése
A tanári munka sikerességének vizsgálata a pedagógiai attitűdök, a tanár-diák viszony és az iskolai élmények összefüggésrendszerében Indoklás.
Csoport munka.
Az iskolai szociálismunka
Hogyan tovább, kollégiumpedagógus? Vopaleczky György
Fejlesztő célú szaktanácsadás
Szervezetfejlesztés, vezetésfejlesztés
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Tanulásszervezés 3. Bemutató
SZÜLŐI KÉRDŐÍV Az intézményi minőségfejlesztési keretében között kitöltött szülői kérdőívek kiértékelése (A kérdőív kitöltésére.
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A jó munkahely kritériuma A vezetés és a vezető
A CSOPORT MEGHATÁROZÁSA
VEZETÉSI STÍLUS A STÍLUS FOGALMA a VEZETÉSI stílus fogalma,
A pedagógusok munkájának értékelése 1 Teljesítményértékelés vagy amit akartok…? Dilemmák, tabuk, lehetőségek…
5. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Közönségkapcsolat (public relations)
A gondozás,nevelés egysége
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
KONFLIKTUSPSZICHOLÓGIA
Pedagógiai Értékelési Konferencia
Egyéni döntések a szervezetben
A tanácsadó és a mentor szerepe
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
Együtt egymásért és magunkért
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Tanácsadói feladatok 1 Közoktatási Igazgatóság.
Különbözőek vagyunk!.
1 “Oly távol vagy tőlem és mégis közel...” Az Európai Unióval kapcsolatos attitűdök a hazai választók körében Göncz Borbála – Hegedűs István „Részvétel.
Szervezeti kultúra A szervezeti kultúrát meghatározó kategóriák
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
A pedagógus.
Kommunikáció a szervezetben
Szervezetfejlesztés, vezetésfejlesztés, oktatásszervezés
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Trénerek: Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű.
Nevelés és nevelői attitűdök
A zene transzfer hatása a roma gyermekek tehetséggondozásában
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
KIÉGETTSÉG VIZSGÁLAT 2011/12.
A munkával való elégedettség
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Személyiségünk szerepe - a lelki-, és energiaegyensúly megtartásában
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Készítette: Szalayné Tahy Zsuzsa – Szalay Sándor 1 A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Számítógéppel segített módszerek a természettudományok.
A TÁRSADALMI JÓL- LÉT KÉRDÉSEINEK ÖSSZEHASONLÍTÁSA EGYES SZOLGÁLTATÓ SZEKTOROKBAN Készítette: Folmegné Czirák Julianna
Pedagógus értékelési rendszer
Út a sikeres tanuláshoz
Személyközpontú gondozás
Az iskola arculata Az iskola világa III.. Az iskola arculata Szervezetkutatás Szerepelméleti megközelítés Vezetéstudományi megközelítés Hermeneutikai.
Barlai Róbertné augusztus.
Tantestületi elemzés, szülői kérdőív
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
Vezetői célok és feladatok
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Az edző sportoló kapcsolat jellemző jegyei Révész László.
Szervezeti Kommunikáció
Előadás másolata:

Klímamérés

A klíma percepcionalitása maguk a szervezet tagjai alakítják maguk a szervezet tagjai alakítják munkájukra aszerint van befolyással, munkájukra aszerint van befolyással, ahogy a klímát észlelik ahogy a klímát észlelik az észlelés személyiségfüggő az észlelés személyiségfüggő

A klíma percepcionalitása jó és rossz klímájú szervezet csak szubjektív észlelés jó és rossz klímájú szervezet csak szubjektív észlelés az óvodai szervezetben betöltött szerepe meghatározóbb, mint egyéb szervezetekben az óvodai szervezetben betöltött szerepe meghatározóbb, mint egyéb szervezetekben csoportdinamikai folyamatok csoportdinamikai folyamatok

A szervezeti klíma mérésének alapproblémái mennyire objektív mennyire objektív melyek a statikus és dinamikus összetevői melyek a statikus és dinamikus összetevői hol az egyéni és a szervezeti határa hol az egyéni és a szervezeti határa (befolyásoló hatású egyének) (befolyásoló hatású egyének) mi az, ami környezeti hatásnak tekinthető és mi az, ami már nem mi az, ami környezeti hatásnak tekinthető és mi az, ami már nem (szűken csak az óvodára vagy a partnerekre kiterjesztve) (szűken csak az óvodára vagy a partnerekre kiterjesztve)

A klíma jelentősége Nem állítható fel „intézményi klímarangsor” Nem állítható fel „intézményi klímarangsor” Pillanatfelvétel az informális kapcsolatrendszerről– itt tartunk Pillanatfelvétel az informális kapcsolatrendszerről– itt tartunk Jelző érték – a szervezeti sajátosságok tükrében Jelző érték – a szervezeti sajátosságok tükrében

A klíma attól függ, hogy az intézmény milyen módon elégíti ki a szerepelvárásokat és a személyes szükségleteket. Intézményi szerepek, elvárások - környezeti nyomás Individuális diszpozíciók, igények - szükségletek

Vezetési stíluselméletek modell A klímát elsősorban a vezetői magatartás, a vezetői viselkedésmód határozza meg.

A minta elemzése Korreláció az egész mintára nézveArculat Beleszól ás Kollégákhoz való viszony Kommuniká ció Munkához való viszony Vezetési stílusÖsszes Arculat1 Beleszólás0,401,00 Kollégákhoz való viszony0,750,851,00 Kommunikáció0,570,870,901,00 Munkához való viszony0,220,600,520,651,00 Vezetési stílus0,480,910,800,860,601,00 Összes0,690,910,960,950,630,911,00

A minta értékelése

ARCULAT Az intézményi munka során nem a szorongást indukáló vezetői magatartás jellemző, hanem a jó hangulatot, feszültségmentes légkört biztosító pedagógusi attitűd. Az intézményi munka során nem a szorongást indukáló vezetői magatartás jellemző, hanem a jó hangulatot, feszültségmentes légkört biztosító pedagógusi attitűd. A pedagógusok elismerés szükséglete az intézmény pozitív külső képe által elégül ki A pedagógusok elismerés szükséglete az intézmény pozitív külső képe által elégül ki A pedagógusok szívügyüknek tekintik a gyerekek teljesítményét, optimális követelménytámasztással erősítik az intézmény hírét A pedagógusok szívügyüknek tekintik a gyerekek teljesítményét, optimális követelménytámasztással erősítik az intézmény hírét

BELESZÓLÁS A vezetői beavatkozás mindig megfelelő mértékű. A vezetői beavatkozás mindig megfelelő mértékű. A pedagógus munkavégzést nagy önállóság jellemzi A pedagógus munkavégzést nagy önállóság jellemzi nemcsak a nevelők meghallgatására kerül sor, hanem az igényeik tényleges figyelembevételére is. nemcsak a nevelők meghallgatására kerül sor, hanem az igényeik tényleges figyelembevételére is.

KOLLÉGÁKHOZ VALÓ VISZONY A skála pozitív végén az emberi viszonyokban az egymás iránti őszinte érdeklődés, empátia, bizalom, jóindulat, baráti érzelem dominál. Az affiliációs törekvések jellemzőek. A másik véglet esetén olyan a klíma, hogy semmilyen téren nem fedezhető fel az egységesség, a többiekkel való azonosulási törekvés. A skála pozitív végén az emberi viszonyokban az egymás iránti őszinte érdeklődés, empátia, bizalom, jóindulat, baráti érzelem dominál. Az affiliációs törekvések jellemzőek. A másik véglet esetén olyan a klíma, hogy semmilyen téren nem fedezhető fel az egységesség, a többiekkel való azonosulási törekvés. A nevelőtestületi csoportban jól érzik magukat. A nevelőtestületi csoportban jól érzik magukat. Kicsi a nevelők szembenállása, nem jellemző a klikkesedés. Nem érzik magukat klikkeken kívülinek, kiközösítettnek Kicsi a nevelők szembenállása, nem jellemző a klikkesedés. Nem érzik magukat klikkeken kívülinek, kiközösítettnek

KOMMUNIKÁCIÓ....a neveléshez kötődő szakmai problémáik megoldásában is segítenek egymásnak....a neveléshez kötődő szakmai problémáik megoldásában is segítenek egymásnak.....a személyiség identifikációs, affiliációs és empátia törekvés.....a személyiség identifikációs, affiliációs és empátia törekvés

MUNKÁHOZ VALÓ VISZONY....a tantestület tagjai szívesen végzik munkájukat, nem érzik tehernek a munkájukat.....a tantestület tagjai szívesen végzik munkájukat, nem érzik tehernek a munkájukat. Nem hárítják át a gyerekekre, azok érdektelenségére a sikertelenségeiket. Nem hárítják át a gyerekekre, azok érdektelenségére a sikertelenségeiket. Nagy idő- és energiaigényes módszertani formákat sem utasítanak vissza. Nagy idő- és energiaigényes módszertani formákat sem utasítanak vissza.

VEZETÉSI STÍLUS....a tantestületi tagok kapcsolat-, aktivitás- és értékelés szükségleteik kielégítésére módot ad a vezető....a tantestületi tagok kapcsolat-, aktivitás- és értékelés szükségleteik kielégítésére módot ad a vezető....az igazgató “mentor” szerepével elégedettek a kollégák.....az igazgató “mentor” szerepével elégedettek a kollégák.... a kohézió javítása... a kohézió javítása....az új módszerek kipróbálása....az új módszerek kipróbálása