„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP-3.1.1-08/1-2008-0002 számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

Hálózati partnerkonferencia Budapest, augusztus 27. Békés Megyei Tudásház és Könyvtár Békéscsaba Közoktatás-fejlesztést támogató hálózat kiépítése.
2010.május Galigerné Pártai Erika Kontaktus szakmai munkatárs
Az előminősített referenciaintézményi szerepből adódó gyakorlati feladatok december.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Változó tudás kompetencia alapú oktatási programok, befogadó közoktatás TÁMOP Szolnok, június 24. Puskás Aurél szakmai vezető Hálózatkoordináció.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Petőfi Sándor Általános Iskola Előminősített r eferencia intézmény Nyitó rendezvény Június 13.
Lestyánné Hricsovinyi Julianna, Krauszné Simon Nóra
Jó gyakorlatok és átadásuk, átvételük az iskolában
A referencia intézmények szerepe a TÁMOP intézmények tanulószervezetté válásának folyamatában Csizmazia Sándorné szakmai vezető Harkány, nov.13.
Jó gyakorlatok specifikációja
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt ÚJ FORMA, KIBŐVÜLT TARTALOM ÚJ FORMA, KIBŐVÜLT TARTALOM.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Jó gyakorlatok óvodánkban
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
REFERENCIA-INTÉZMÉNYEK MINŐSÍTÉSI ELJÁRÁSRENDJE
A TÁMOP /01 „FoglalkoztaTárs- Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt április 24.
Jó gyakorlatok gyűjtése és megosztása az Educatio munkájában
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Alkotó közösségek, támogató környezet - hálózati tanulás A TÁMOP kiemelt projekt átfogó céljai, közoktatás-fejlesztési irányvonalai Budapest Főváros.
Az ÚMFT Társadalmi Megújulás Operatív Program által kínált feladatok és lehetőségek Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
A referencia-intézmény fogalma, a közoktatásban elfoglalt szerepe
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
A „jó gyakorlatok” Ötlettől a minősítésig
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A TÁMOP projekt szerepe és feladatai Nyugat-dunántúli régióban.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Tanácsadói feladatok 1 Közoktatási Igazgatóság.
Hálózatok, hálózati tanulás támogatása az Új Magyarország Fejlesztési Terv pályázataiban Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A referencia intézmények szerepe a pedagógiai innovációban.
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ hálózatépítő tevékenysége Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Garay.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP 3.2.2/08/A/1 A közoktatás modernizációját támogató hálózatfejlesztés a Közép-Magyarországi régióban.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) NCA-ÖNSZ-08-C-0070 A Társadalmi Megújulás Operatív Programról: a HEFOP.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Az intézményi fejlesztési terv Krajcsovicz Ágnes dél-alföldi.

TÁMOP /2 – Nyitórendezvény. A Liget Úti Általános Iskola, Előkészítő, Készségfejlesztő Speciális Szakiskola és EGYMI felkészülése a.
2012.május 15. „ Az akadály az a rémisztő dolog, amelyet akkor látunk, Ha levesszük a szemünket a célról..” TÁMOP / Új Magyarország.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
„Bölcs ember nem csak gondolkodik a cselekvésről, hanem cselekszik is
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
Közoktatási hálózatfejlesztés a régiótól a kistérségig „Kistérségek – útközben” szakmai konferencia Budapest, november 30.
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Előadás másolata:

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A közoktatás-fejlesztési „ jó gyakorlatok” rendszerkörnyezete

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A TÁMOP közoktatás-fejlesztési prioritásai A kulcskompetenciák hatékony fejlesztése, a kompetencia alapú oktatás módszertani kultúrájának meghonosítása A területi különbségek és a szegregáció csökkentése, törekvés az egyenlő hozzáférés biztosítására A teljesítmények mérése - alulteljesítés esetén beavatkozás Hálózati tanulás támogatása és szolgáltatások biztosítása („jó gyakorlatok”) TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - innovatív intézményekben

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt. A hálózati tanulás kultúrájának megerősítése szükséges ahhoz,hogy teljesíthetők legyenek az ÚMFT Társadalmi Megújulás Operatív Programjának stratégiai elvárásai

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A várt hálózati tevékenységek kulcsszavai: – fejlesztéskoordinációs hálózat – referencia-intézmények – „jó gyakorlatok” – saját innováció – „biztos kezdet” házak, óvodák – felsőoktatási gyakorlóhelyek/partnerintézmények – konzorciumok – regionális koordináló szervezetek

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt SZOLGÁLTATÓI KOSÁR Helyzetelemezés Képzés Mentorálás Hálózati tanulás Programcsomagok Esélyegyenlőség Jó gyakorlatok Folyamat-tanácsadás Önfejlesztés Egységes iskola intézmények pedagógusok gyermekek, tanulók társ ellátórendszerek fenntartók szülők civil partnerek Regionális hálózat Új programok kompetencia- területekre Komplex természet- tudomány Aktív állampolgárság A tanulás tanulása Vállalkozói készségek… Szolgál- tatók Fenntartói, intézményi pályázatok Kompetencia és esély (…) Fel- készített szakértők Referencia Intézmé- nyek. Kiemelt projekt Más kiemelt projektek: ; 3.3.1…

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Intézményi innovációk - Oktatásszervezési eljárások beépítése – kötelező Új tanulásszervezés, módszertan, tantárgyi integráció a helyi tantervben; indikátor - A „jó gyakorlatok” átvétele – egy adaptáció kötelező Legfeljebb három díjazható - Saját innováció – opcionális A pedagógusközösség fejlesztő munkájának eredménye (dokumentált, a célok szolgálatában áll)

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A „jó gyakorlat” definíciója a TÁMOP fejlesztési környezetében Olyan innovatív folyamat, módszer, cselekvés, eszközhasználat együttese, amely az intézményi gyakorlatban, működésében megtapasztalható. Több éve sikeresen és hatékonyan alkalmazott, kipróbált, ezért eredményesen adaptálható, fenntartható, fejleszthető, dokumentálható. Az átvett innováció a továbbiakban a felhasználók által is elismert szolgáltatásként képes működni.

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A referencia-intézmény definíciója Egyedi, működésében koherens, más intézmények számára is példaértékű, gyermekközpontú pedagógiai, szervezeti innovációval, gyakorlattal rendelkező és ezt publikálni, valamint szolgáltatásaiban átadni képes intézmény. A referencia-intézmény több - akár összefüggő-, jó gyakorlat gazdája, alkalmazója

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Honnan választható „jó gyakorlat”? Mi a Kosár funkciója?

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „Jó gyakorlat” a TÁMOP es pályázatban A pályázat megvalósítása során legalább egy „jó gyakorlat” adaptációja kötelező Egy-egy „jó gyakorlat”-ra fordítható forrás maximum 600 ezer Ft Az átvevő intézmény is részesülhet a forrásból Cél a hálózati tanulás Az átvett” jó gyakorlatok”-nak be kell épülnie az átvevő intézmény gyakorlatába

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Jó gyakorlatokra elszámolható költségek A TÁMOP es pályázat mellékletei alapján (Szolgáltatói kosár és Költségvetési specifikáció 11.b. pontja) egy - egy jó gyakorlat átvételekor az alábbi költségek számolhatók el (legfeljebb összesen Ft): Hospitálás: a fogadóintézmény/referenciahely pedagógusának bemutató órára, foglalkozásra, tanácsadásra számított óradíja (vásárolt szolgáltatás) A küldő intézmény pedagógusainak helyettesítésével, utazásával kapcsolatban felmerülő költségek Műhelymunkával, konzultációkkal kapcsolatos személyi és dologi költségek Felmerülő felhasználási jogok megvásárlása * (itt számolható el maga a pedagógiai ötlet) Kiküldetési költség ( a költségvetési specifikáció 3. pont IV. rész alapján )

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Ami nem, vagy nem itt számolható el A szoftverek és egyéb tárgyi eszközök (pl. logikai készlet, kísérleti eszközök, szoftverek) megvásárlása itt nem elszámolható, a „ jó gyakorlat”-ot vásárló intézmény erre nem kötelezhető Ezért azokat a „jó gyakorlat”-okat, amelyek pl. szoftverek megvásárlási költségeit tartalmazzák, átdolgozásra javasoljuk, a fent leírtak szerint. A „jó gyakorlat” beszerzés megállapodáson alapuló folyamat: az átvevőnek a pályázati eszközbeszerzési forrásból is, saját forrásból is van módja az alkalmazás feltételeit biztosítani. De: a Gazdának ezt a költség szükségletet be kell mutatnia (fenntarthatóság, eszközigény).

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A „jó gyakorlat” átadása Az átadó és az átvevő státusza A „jó gyakorlat” definiálása, dokumentálása A „jó gyakorlat” minősítése Az Educatio Kft. http//kosar.educatio.hu felületen a szolgáltató intézmény nyilvánossá teheti a jó gyakorlatát

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „ Jó gyakorlatok” közzétételének feltétele a Szolgáltatói kosárban REGISZTRÁLT JÓ GYAKORLAT Az Educatio Kft. http//kosar.educatio.hu felületen a szolgáltató intézmény regisztrál Egy szolgáltató több „jó gyakorlat”-ot is feltölthet A felület hiánytalan kitöltése Postázás az Educatio Kft.-nek Az Educatio Kft. munkatársai vizsgálják a megfelelőséget (formai és szakmai feltételeknek eleget tesz-e) Esetleges hiánypótlás teljesítése Educatio Kft. besorolja és nyilvánossá teszi a regisztrált „jó gyakorlat”-ot

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „Jó gyakorlat ” feltöltése

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A szolgáltató intézmény postázza a kinyomtatott és aláírt űrlapot Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. Közoktatási Igazgatóság Hálózatkoordinációs Iroda 1134 Budapest, Váci út 37. Postacím: 1538 Budapest, Pf. 496

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A megfelelőség vizsgálata Az Educatio Kft. munkatársai ellenőrzik az adatok helyességét és vizsgálják a megfelelőséget formai feltételek szakmai feltételek (régióban felelős koordinátor a konzulens párjával – ellenőrző lista kitöltése alapján - közzétehetőnek tartja) a Szolgáltatói kosár felületén a papír alapú dokumentáció beérkezését követő maximum 7 munkanapon belül nyilvános lesz a felületen a „jó gyakorlat” szükség esetén hiánypótlás kérése

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Publikus „jó gyakorlat” (nyilvános) szakmai minősítése Országosan egységes szempontrendszer alkalmazásával Célja: annak megállapítása, hogy a feltöltött adattartalom és a gyakorlat összhangja megvalósul-e Minősített: pozitív elbírálás, nyilvános marad Felfüggesztett: negatív elbírálás, nem marad nyilvános Feltöltő felületen módosítás

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Konkrét eredmények és tapasztalatok.

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Postán beérkezett „Jó gyakorlatok” Dél-Alföld: 37 Észak-Alföld: 7 Észak-Magyarország: 13 Közép-Magyarország: 37 Közép-Dunántúl: 8 Nyugat-Dunántúl: 4 Dél-Dunántúl: 4

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Amire az eddigi értékelői tapasztalatok alapján különösen figyelni kell I. A tulajdonos megnevezése: az előértékelő nem ellenőrzi Az alkalmazási terület megjelölése: a „jó gyakorlat” leírásában igazolódnia kell a megjelölt területnek A cél meghatározása: az elérendő állapot megfogalmazása A „Jó gyakorlat” egyedisége: egyedi, ha új fejlesztés eredménye és egyedi, ha újdonságot jelent az intézmény életében

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Amire az eddigi értékelői tapasztalatok alapján különösen figyelni kell II. A működés eredményességének ellenőrzése és értékelése: a „jó gyakorlat” beválásának értékelése az intézményben A referenciák megjelölése: pontos, azonosítható hivatkozások külső partnerek elégedettségére vagy a hasznosulás tapasztalatainak leírása A költségvetés tételekre bontása: minden megjelölt költségtípust be kell árazni

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Amire az eddigi értékelői tapasztalatok alapján különösen figyelni kell III. A „jó gyakorlat” definíciója: kapcsolódnia kell a TÁMOP célokhoz Az Amennyiben… kezdetű mondatokra nem kötelező válaszolni, de a TÁMOP pályázati célok megvalósulása szempontjából kulcsfontosságúak. Ügyelni kell arra, hogy a „jó gyakorlat” leírása közérthető legyen. HEFOP-os pályázat során fejlesztett „jó gyakorlatok” tulajdonosai feltétlenül olvassák el az OKMT közleményét: kosar.educatio.hu – intézményi innováció – „Jó gyakorlatok” - leírás

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Panaszkezelés A felfüggesztett, elutasított jó gyakorlatok tulajdonosai élhetnek a lehetőséggel. A tanács tagjai: az Educatio Kft. és a TÁMOP régiós partnerszervezetek delegáltjai paritásos alapon A testület döntésének megalapozásához szakértőket vehet igénybe.

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Köszönöm figyelmüket!