A projektkiválasztás eljárásai

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Embassy of Switzerland Swiss Contribution Office Hungary Svájci – Magyar Együttműködési Program Szabályok és eljárások Információs Napok, május Miskolc.
Advertisements

Az Új Széchenyi Terv Infopontok feladatai
Gayár Csilla, pénzügyi menedzser VÁTI Kht. Pécsi Területi Iroda DDOP Utólagos akadálymentesítés (Egyenlő esélyű hozzáférés a közszolgáltatásokhoz)
Közlekedésfejlesztési Integrált Közreműködő Szervezet
A LEADER+ Pályáztatási feltételek. Kik pályázhatnak?  A pályázónak meg kell felelni a helyi szintű pályázati felhívásban rögzített jogosultsági kritériumoknak.
ÚMFT – a foglalkoztatás növeléséhez kapcsolódó hazai és EU-s források elérése mikro-, kis-, és középvállalkozások részére.
LEADER pályázat beadásának menete Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alap: a vidéki területekbe beruházó Európa.
A DAOP as időszak eredményei különös tekintettel Bács-Kiskun megyére Kúsz Tibor DARFÜ Kht.
Gazdaságfejlesztési pályázatok 2009, 1.kör Kovalszky Dóra, NFÜ GOP IH.
LEADER II. pályázati forduló. A 2. pályázati forduló célja  Azoknak a helyi akciócsoportoknak a kiválasztása, melyek az 1. fordulón sikeresen túljutottak.
2008. december 08. A KEOP szennyvízelvezetési és –tisztítási konstrukciójának pályáztatási tapasztalatai, és a es akcióterv bemutatása Balla.
Leggyakoribb hibák a KMH pályázatokban
Támogatási Szerződés előkészítése  az előkészítést a Közreműködő Szervezet és a kedvezményezett programmenedzserei közösen végzik  az előkészítés formanyomtatvány,
EU támogatások és a kapcsolódó közbeszerzések tapasztalatai
Városrehabilitációs konferencia Mosonyi Balázs – ROP Irányító Hatóság április 29.
TÁMOP /10/1 TÁMOP /10/1/KMR Pénzügyi követelmények.
Pénzügyi előadás pályázói információs napra TÁMOP /1.
KÖZOP eljárásrendek március 2. után
Bevezetés, akciótervek, pályázatok, végrehajtás, intézményrendszer Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Mecsek-Völgység-Hegyhát Egyesület ÚMVP IV. tengely LEADER.
TÁMOP A/1-11/1 Eljárásrendi tudnivalók – adminisztratív információk.
A 100%-os helyszíni ellenőrzés koncepciója
Európai Uniós támogatásokat kezelő intézményrendszer a környezeti fejlesztésekben Kiss Pál 2007/04/20 Igazgató Fejlesztési Igazgatóság Környezetvédelmi.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI 2007.április 5.
Tájékoztató az ÉÁOP vízrendezési pályázatainak szakmai véleményezéséről.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
A projektek megvalósítása II. A projekt pénzügyi megvalósítása A támogatás lehívása 8. modul Ponácz György Márk SAKK-tréner.
Pályázati lehetőségek,A pályázatírás menete:Feltételek,Dokumentáció
MAG – Magyar Gazdaságfejlesztési Központ Ügyfélbarát ügyintézés, partneri kapcsolat a pályázatkezelésben – Az Új Széchenyi Terv pályázatok tanulságai.
MAG – Magyar Gazdaságfejlesztési Központ Ügyfélbarát ügyintézés, partneri kapcsolat a pályázatkezelésben – Az Új Széchenyi Terv pályázatok tanulságai Biró.
A KIKSz SZEREPE AZ EU TÁMOGATÁSSAL MEGVALÓSULÓ KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉSI PROGRAMOK MEGVALÓSÍTÁSÁBAN Egyházy Zoltán igazgatói szaktanácsadó Közlekedésfejlesztési.
Pályáztatás Országos Széchényi Könyvtár november 14.
Tájékoztató a nyertes bűnmegelőzési pályázatok sikeres szakmai lebonyolításához Ivány Borbála IRM Miniszteri Tárgyaló, Budapest március 17.
Az EU támogatásból megvalósuló közbeszerzési eljárások sajátosságai, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség szerepe a közbeszerzési döntési mechanizmusban Dr.
ÚMFT első éves tapasztalatai, az uniós pénzek felhasználásának várható üteme Közbeszerzés.
EU-s pályázatok írása és módszertana
1 Közép-magyarországi Operatív Program Közoktatási intézmények beruházásainak támogatása KMOP ADMINISZTRATÍV TUDNIVALÓK.
Projektfejlesztés DDOP /2F VÁTI Magyar Regionális Fejlesztési és Urbanisztikai Kht.
Nemzeti Fejlesztési Terv Civil szervezetek infrastrukturális feltételeinek javítása.
A Pályázatfigyelés szakmódszertana
Európai Visszatérési Alap évi / évi allokáció szeptember 26.
Európai Menekültügyi Alap évi allokáció szeptember 18.
A Nyugat-dunántúli Operatív Programok jelenlegi helyzetének bemutatása
Regionális projekt-előkészítési támogatás 2007-ben (PEA4) Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Tájékoztató a szakmai vizsgaszervezés jogosultságának elnyerésére kiírt pályázatról Huller Gabriella ETI.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Tóbiás Zoltán Osztályvezető KvVM FI 2007.április 26.
Új Magyarország Vidékfejlesztési Program III. tengelyes nem horizontális intézkedéseinek és a IV. tengelyes intézkedéseinek végrehajtási folyamata.
HEFOP 2.1 Pályázati Kiírás Projektindító február 14. Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium.
Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment IV. Modul A projekt-gazdálkodás – A kultúra gazdaságtana.
„Infrastruktúra-fejlesztés az egészségpólusokban” TIOP-2.2.7/07/2F.
Hajdu István Bükk-Térségi LEADER Egyesület : A HVS felülvizsgálat, HPME javaslatok gyűjtésének meghirdetése a 16/2013. ÚMVP IH közlemény alapján.
IDMSYS projekt GOP Akkreditált innovációs klaszterek közös technológiai innovációjának támogatása, GOP pályázati ablak A.
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI Zalai Mihály elnök Békés Megyei Önkormányzat Települési Önkormányzatok.
Piac & Profit Konferenciasorozat Start Garancia Zrt. Egy gonddal kevesebb! Pályázati garancia fedezet nélkül a Start Zrt-től Az értékteremtő befektetés.
dr. Szedő Szilvia Támogatás-koordinációs Főosztály Belügyminisztérium
2011. évi Kereskedelemfejlesztési pályázat Düh Gergely tanácsadó Ügyfélszolgálati és Stratégiai Elemző Osztály 2012.február 20.
TÁMOP „A természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének megújítása a közoktatásban”
KDOP-4.2.1/B-11 Önkormányzati tulajdonú belterületi utak fejlesztése.
KDOP-4.1.1/F-11 Környezetfejlesztési akciók a fenntartható településekért.
KDOP Kerékpárforgalmi hálózat fejlesztése.
A helyi identitás és kohézió erősítése TOP TOP
Pályázati információs nap Június 15.
(A Szerződéskötési Szabályzat tükrében)
Magyarország-Szlovákia Határon Átnyúló Együttműködési Program
Szociális foglalkoztatás aktualitásai
NYITÓ KONFERENCIA Egészségügyi alapellátáshoz kapcsolódó
dr. Szedő Szilvia Támogatás-koordinációs Főosztály Belügyminisztérium
Belső Biztonsági Alap pályáztatás Alapvető információk
Helyi támogatási kérelmek benyújtásának ügymenete
Előadás másolata:

A projektkiválasztás eljárásai Polgár Tibor Nyugat- dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség

Projektkiválasztás Egyfordulós pályázat Kétfordulós pályázat Kiemelt projektek 16/2006. (XII.28.) MeHVM-PM együttes rendelet az irányadó A projekt-kiválasztás teljes folyamatára előírt határidők: bíráló bizottság felállítása nélkül: 50 nap bíráló bizottság felállítása esetén: 75 nap Amennyiben a projekt javaslat támogatási igénye meghaladja az 1 milliárd forintot, akkor a határidő 15 nappal az 5 milliárd forintot, akkor a határidő 45 nappal meghaladja a fenti határidőket A határidőkbe az esetleges hiánypótlás ideje nem számít bele.

Egyfordulós projekt-kiválasztás lépései Érkeztetés Formai ellenőrzés Tartalmi értékelés Döntés, Jóváhagyás Projektgazda értesítése a döntésről, döntés közzé tétele Pályázat beérkezése a) Postai úton b) Személyes átvétel Iktatás EMIR iktatószám és alapadatok

Érkeztetés Benyújtási kritériumok ellenőrzése Pályázat a meghatározott formában (összefűzve, adatlap elektronikus formában kitöltve), példányszámban, beadási határidőn belül Döntés a pályázat regisztrációjáról A benyújtási kritériumok ellenőrzésének megfelelően a pályázat regisztrálásra vagy elutasításra kerül. Értesítés a pályázat elutasításáról Benyújtási kritériumok nem teljesítése esetén a pályázat elutasításra kerül.

Érkeztetés EMIR segítségével Pályázat feltöltése EMIR-be Beadástól számított 2 munkanapon belül Értesítés pályázat regisztrációjáról regisztráció az iktatástól számított 5 munkanapon belül regisztrációs levél kiküldésének határideje a benyújtási kritériumok ellenőrzésétől számított 2 munkanap – befogadás!

Formai ellenőrzés Projekt dosszié megnyitása Pályázat életútja nyomon követhető Jogosultsági ellenőrzés a regisztrációt követően 3 munkanapon belül ha egyértelműen teljesül: következhet a teljességi ellenőrzés ha egyértelműen nem teljesül: az elbírálásból kizárásra kerül nem állapítható meg egyértelműen: hiánypótlás

Formai ellenőrzés Teljességi ellenőrzés formanyomtatvány kitöltése, dokumentumok megléte benyújtási kritériumok ellenőrzését követően 8 munkanapon belül kell lefolytatni A pályázat hiánypótlása az összes hiányosságot meg kell nevezni a vizsgálat lefolytatását követő 2 napon belül ki kell küldeni csak egy hiánypótlási lehetőség van - 15 nap áll rendelkezésre a válaszadásra ha hiánypótlásra a megadott határidő leteltétől számított 5 napon belül nem kerül sor, a pályázat elutasításra kerül a hiánypótlási dokumentumokat 15 napon belül kell elbírálni Döntés pályázat befogadásáról Befogadás vagy elutasítás

Formai ellenőrzés Értesítés pályázat elutasításáról Jogosultsági/teljességi feltétel nem teljesülése vagy Nem megfelelő hiánypótlás (hiányosan vagy egyáltalán nem hiánypótolt) esetén Értesítés befogadásról teljesülnek a jogosultsági és teljességi feltételek 15 munkanapon belül értesíteni kell a pályázót EMIR-adatok ellenőrzése adatok pontosságának vizsgálata

Egyszerűsített értékelés lehetősége Tartalmi értékelés 30 nap áll rendelkezésre Egyszerűsített értékelés lehetősége az egyes projektek támogatási igénye nem haladja meg az 50 millió forintot NFÜ egyszerűsített bíráló bizottságot állít fel (itt max 3 fő) ,tagot a KSZ és az NFÜ jelölhet a projekt kiválasztási szempontok mérlegelést igényelnek (nem normatív jellegű támogatás) Szakértők 50 Mft támogatás felett legalább 2 fő, személyüket NFÜ hagyja jóvá megfelelő szakértelem és pénzügyi ismeret – 3 év operatív program, az akcióterv és a támogatási konstrukció tartalmának ismerete a vonatkozó jogszabályok, értékelési, pontozási módszer ismerete

Bíráló Bizottság (BB, létszám 3, 5, de max. 7 fő) Tartalmi értékelés Bíráló Bizottság (BB, létszám 3, 5, de max. 7 fő) Értékelő lapok alapján: összesített értékelő táblázatot készít Jelen lehetnek: elnök (NFÜ), tagok (RFT, NFÜ, KSZ, nem kormányzati szakmai szervezet - szavazati joggal), megfigyelők, titkár (KSZ, szavazati jog nélkül), megfigyelők Egyszerű többséggel dönt a bizottság a bíráló bizottság javaslatot tesz a támogatásban részesítendő pályázatokra az elért pontszám és a szöveges értékelés alapján az átlagpontszám alapján a legmagasabbtól a legalacsonyabb pontszámig a pályázatokat sorrendbe kell rendezni, a legmagasabb pontszámot kapott pályázatokat támogatják Emlékeztető készül az ülésről, 8 napon belül

Tartalmi értékelés Újraértékelés lehetősége BB ülés keretében, értékelő tábla alapján, szavazó tagok pontszámainak átlagolásával BB elrendelheti a pályázat újbóli szakértői értékelését Tisztázó kérdés lehetősége Előzetes helyszíni szemle lehetősége – KSZ végzi

Pályázó értesítése Értékelés folyamán a résztvevők számára titoktartási kötelezettség – kivéve a projektjavaslatnak az eljárásban történő előrehaladását Csökkentett összegű támogatás vagy elutasítás esetén a KSZ részletes indoklást ad Pályázó az értesítés után jogosult az értékelő lapokat és a BB ülés emlékeztetőjét megismerni Alapadatok nyilvánosak beleértve a kapott pontszámot- internetes közzététel NFÜ honlapon

Kétfordulós projekt-kiválasztás CÉL: Az elutasításra kerülő projekteket ne kelljen részletesen kidolgozni, A projektek lehető legjobb minőségben kerüljenek kidolgozásra.

Alkalmazási területek Források szűkösen állnak rendelkezésre Általában a jelentős előkészítést igénylő projektek- és az összetett, többkomponensű beruházások esetében. Célszerű, ha a projektek viszonylag nagyok, és a projektek száma viszonylag kicsi, mivel időigényes! Elsősorban állami vagy önkormányzati kedvezményezettek esetében alkalmazandó

Határidők: Első forduló Kétfordulós projekt-kiválasztás Határidők: Első forduló a benyújtási határidőtől (folyamatos elbírálásnál a projekt javaslat beérkezésétől) számított 75 nap a döntésről történő értesítésig Második forduló: a projekt javaslat részletes kidolgozását követően a projektek kiválasztása során a projekt javaslat beérkezésétől számított 75 nap a döntésről történő értesítésig

}Max.7 5 nap Benyújtás után Érkeztetés Formai és jogosultsági vizsgálat Szakmai értékelés Bíráló bizottsági döntés Pályázó Értesítése Ezáltal kiválasztásra kerülnek azok, amelyek a projektfejlesztési szakaszba léphetnek.

Kétfordulós projekt-kiválasztás Értesítés a pályázat regisztrációjáról a második fordulóban nem kerül rá sor, a projektgazda az on-line tájékoztatóból tájékozódhat Jogosultsági és teljességi ellenőrzés Kétfordulós pályázat második fordulójában is meg kell vizsgálni minden jogosultsági és teljességi szempontot Kétfordulós eljárás második forduló Szempontok az értékelés során: Az első forduló értékelési szempontjai, magasabb szakmai minimum pontszámmal

Az értékelő javasolhatja a projekt további átdolgozását: Kétfordulós projekt-kiválasztás Értékelés formája: a projektek egymással nem versenyeznek a támogatás elnyeréséért, így a projektek megfelelőségét önmagukban kell vizsgálni Az értékelő javasolhatja a projekt további átdolgozását: A projektdokumentáció átdolgozásra javasolt részének pontos megjelölésével – feltételeket, költségcsökkentést (max 25%) is javasolhat: Az átdolgozás szöveges indoklásával Az átdolgozásra vonatkozó részletes szakmai/műszaki szempontokkal

Projektfejlesztési szakasz Ha teljesen kidolgozott a projekt akkor nincs, de maximum egy év! A projektek a közreműködő szervezettől projektfejlesztési szolgáltatásokban részesülnek, A projekt 1 év elteltével elveszíti a jogát arra, hogy a második fordulóban pályázatot nyújtson be.

Projektfejlesztési szakasz A két forduló között a projektfejlesztés egy előre (közvetlenül az első fordulót követően) meghatározott útvonalterv mentén halad (KSZ és a pályázó közösen dolgozzák ki) Mérföldöveket határoznak meg, amelyeket a projektfejlesztési szakaszban a projekteknek fokozatosan teljesíteniük kell, és amelyek megtételét a KSZ értékeli és igazolja.

Második forduló Kizárólag az első fordulóban kiválasztott projektek vehetnek részt A projektek a benyújtás sorrendjében, egyedileg kerülnek elbírálásra, nem egymással versenyeznek, hanem egy kritériumrendszernek kell megfelelniük – magasabb szakmai pontszám minimum (75%). A formai, jogosultsági és szakmai vizsgálatokra, értékelésekre a második fordulóban is sor kerül. A bíráló bizottság alkalmazása a második fordulóban opcionális. A második fordulót sikeresen teljesítő projektek megkezdhetik a projektmegvalósítást

Kiemelt projektek Kiemelt projektnek, illetve nagyprojektnek az akciótervben történő előzetes nevesítésére javaslatot tehet az érintett miniszter, az érintett Regionális Fejlesztési Tanács, az NFÜ.

Kiemelt projektek Kétfordulós pályázat logikája Különbségek: RFÜ mint az RFT munkaszervezete előminősítést végez, NFÜ érkezteti, RFÜ, mint közreműködő szervezet formai értékelést végez Előértékelést NFÜ szervezi, KSZ bevonásával, értékelők - legalább 5 éves szakmai tapasztalat szükséges Bíráló Bizottság (zsűri) elnöke és titkára az NFÜ kétharmados döntés Lehetséges döntési kimenetek: AT nevesítés, Továbbfejlesztés, Újraértékelendő, Elutasított AT nevesítés nem garancia a támogatásra, kétfordulós pályázatnál rövidebb fejlesztési szakasz (6+3 hónap fejlesztési szakasz) KSZ projektfejlesztési támogatást nyújt

RFT szerepe az értékelés során 16/2006 MeHVM-PM együttes rendelet szabályozza Bíráló Bizottsági szavazó tag jelölése: 50 Mft támogatás felett mindig A jelölt tag az RFT álláspontját képviseli 3 év szakmai gyakorlat, konstrukció szakmai, pénzügyi ismerete, összeférhetetlenség hiánya szükséges

RFT szerepe az értékelés során Egyfordulós pályázat esetén, amennyiben az Akcióterv előírta A projekt támogatása nem haladja meg az 1 milliárd forintot A projekt az értékelés során a szakmai minimumot eléri (50-60%) Kétfordulós ROP pályázat esetén mindig, amennyiben Egyéb operatív programok 2 fordulós, 1 milliárd Ft feletti támogatási igényű projektjei esetén, ha azok nem uniós kötelezettségből adódnak

RFT szerepe az értékelés során Véleményezés módja: Az RFT számára megküldött előterjesztés a szakmai értékelés során kapott pontszámot nem tartalmazhatja, azt csak a Bíráló Bizottság tagjai ismerhetik meg a BB ülés előtt az eljárásrendnek megfelelően. KSZ összefoglalót küld az RFT-nek a szakmai minimumot teljesítő projektekről : pályázat címe, pályázó neve, EMIR regisztrációs szám, megvalósulás helyszíne, legfontosabb indikátorok, a pályázat megvalósításának tervezett kezdete és befejezése, elszámolható költségek összesen (Ft), igényelt támogatás összege (Ft), Pályázat rövid összefoglalása, a projekt adatlap 2.8-as pontja alapján, illetve amennyiben szükséges kiegészítve a projekt adatlap 5. pontban leírtakkal. Pályázat egyszerűsített költségvetése.

RFT szerepe az értékelés során RFT 20 napon belül véleményez: Régió szempontjából „Kiemelkedően jelentős”, „Jelentős”, „Kevésbé jelentős” kategóriák – két szélső kategória arányát NFÜ korlátozhatja (30%, 7 projekt esetén 2 projekt). Részletes indoklás szükséges a két felső kategória esetén Amennyiben ellentmondás van az RFT vélemény és az értékelés közt, a KSZ újraértékelést rendel el RFT és NFÜ egyetértésének hiányában az NFÜ kéri a Kormány jóváhagyását

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!