Fenomenológiai megközelítés

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Grafológiai előadások Önértékelés Ybl Miklós Építéstudományi Kar
Advertisements

A kisgyermekkori kompetenciák fejlesztése
A humán ökorendszer A humán ökorendszer egy hasznos keret, „amelynek segítségével megértjük az ember és környezete között fellépő kölcsönhatásokat.” (Welch)
„Légy az, aki lehetsz!” A mentalitás szerepe a tanácsadásban
III. LÉTKÉRDÉS KONFERENCIA EGYÜTT-LÉT A kapcsolatok természetrajza
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
1 Az önfeltárás kockázati tényezőinek összefoglalása Dimenzió Idő Téma Értékelés Emberek Kis kockázat Múlt események, gondolatok, általános elképzelések.
A hatalom és felelősség kérdése a személyközpontú segítő kapcsolatban
A harmadik erő elméletei
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Az utógondozás szerepe és fontossága az Igazságügyi Szolgálatnál Dr. Kunfalvi Zoltán, KIMISZ Főigazgató 3 szervezet metszéspontjában A szociális munka.
George Kelly: Személyi konstrukció elmélet
Kognitív megközelítések
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
A matematikai kompetencia jellemzői, fejlesztése, módszerei
A kommunikáció elmélete és gyakorlata
Ideális – Valóságos – Sugallt Dányi Zoltán ref. lelkipásztor, pasztoral - pszichológus Budapest
MOTIVÁCIÓ.
Én-pszichológia 1930-as évektől
Fenomenológiai megközelítés
Egy eklektikus szerző humanisztikus oldala
Kognitív modellek, sémák, attribúciók
A harmadik erő elméletei
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Személyiséglélektan 3. előadások
A lehetséges énképek.
CSALÁDI SZOCIALIZÁCIÓ
Új tudás – új kompetenciák az érettségi vizsgán dr Drexlerné Solymos Mária.
A tanácsadó és a mentor szerepe
Alakulóban az ekoiskolák (?) hálózata MNB Tanárszeminárium, április 17.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Életközép - krízis Tóth Sándor Pécs,
CARL ROGERS
Érzelmi Intelligencia, Kreativitás, Tudásmenedzsment
“Új Dimenziók” mentorképzési program A program kidolgozói: Artemisszió Alapítvány EcPec Alapítvány Göllesz Viktor Speciális Szakiskola MATISZ MH Líceum.
Krízis.
A team-munka elméleti alapjai
Ki az ember? Isten eltorzult képe Francis A. Schaeffer:
Pedagógiai személyiségértelmezések
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
A pszichológia mint tudomány
TÁRSAS KAPCSOLATOK – ÖNISMERET ALAKULÁSA.
Temperamentum, öröklés, szociobiológia
A pszichológia a személyiség vizsgálatának tudománya
Merni Mérni MINŐSÉG…bevállaljuk? Alföldiné Dán Gabriella PhD Sopron, március.
Merre tovább? Előre gondolkodás © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl 6. Nevelőszülői módszertan.
A lelki egészség védelme az iskolában
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
Dr. Tóbiás László: A szociális képzők és a szociális szakma egészének hozzájárulása az inkluzív társadalom és a társadalmi részvétel fejlesztéséhez Inclusive.
Általános és személyiséglélektan
Egy fenomenológus a kognitív személyiségpszichológia előfutáraként
Személyiségünk szerepe - a lelki-, és energiaegyensúly megtartásában
Tudás és képesség az OKKR-ben Pajkossy Péter Kognitív Tudományi Tanszék Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem.
A harmadik erő elméletei
A fenomenológiai perspektíva a személyiséglélektanban
Profil Training Kft. H-1112 Budapest Rétkerülő u. 9. Tel: +36/ Fax: +36/
Endogén területfejlődésCélmeghatározás: A TERÜLETFEJLESZTÉS CÉLJA 1 Mandulavirágzási Tudományos Napok – a Fenntarthatóság Európája március 4-5. STRATÉGIAI.
Kognitív modellek, sémák, attribúciók
MEDIÁTOROK GYAKORLATORIENTÁLT KÉPZÉSE
Személyiségfejlődési zavarok
Az önismeret fontossága a szenvedélybetegek gyógyítása területén
Értékek.
A gyakorlati képzés szemléleti hátterének és kereteinek meghatározása
TÁRSAS KAPCSOLATOK – ÖNISMERET ALAKULÁSA.
Fenomenológiai megközelítés
A cég helye a tulajdonos(ok) boldogság-portfóliójában
nagy mennyiségû ismeretanyag átadása helyett produktív képességek fejlesztése a matematikára vonatkoztatva azzal a következménnyel jár, hogy az egyenletek,
Játékosított kooperációs tréning a hatékony közös munkáért
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Hagyományos ökológiai tudás és
Előadás másolata:

Fenomenológiai megközelítés Az egyén szubjektív tapasztalatai – öndetermináció – jónak születünk

Fenomenológiai nézőpont Öndetermináció – pozitív sajátosságok - humanisztikus pszichológia Rogers: biológiai alapokon fejlődünk – ez a „trend” természetes. Ha ebben nem akadályoznak bennünket: OK állapot – ÖNMEGVALÓSÍTÁS (autonómia; kongruencia) Alap: a jelentős másik pozitív értékelése Értékfeltétel – feltételhez kötött önértékelés – az elfogadás előfeltétele

Fenomenológiai nézőpont Kontrollált vagy önmeghatározó tevékenység Kontroll: külsőleg meghatározottság; információ-tartalom – nagyobb kompetenciával rendelkezünk Reaktancia – ellenállás: ha úgy éljük át, valaki megakadályoz bennünket szabad akaratunkban. Ideális – aktuális énkép hatásai Önsorsrontás – ismereteink ellenére sem viselkedünk ésszerűen.

Fenomenológiai nézőpont Maslow: hiány-növekedési szükségletek Önmegvalósító személy: hatékony valóság-észlelés Ön-mások elfogadása (hibákkal együtt) Szellemi spontaneitás (kreativitás, rugalmas gondolkodás) Problémaközpontú: széles látókör – etikai elvek; mély kötődés, kevés emberhez Csúcsélmény: flow (Csíkszentmihályi) – áhitat, extázis, rácsodálkozás

Fenomenológiai nézőpont Személyes konstrukciók (Kelly): a személyiség nem más, mint az a struktúra, melyen keresztül a személyiség a világot látja. Bipoláris – dichotóm konstrukciók: kétpólusú + igen – nem Érvényességi tartomány – permeabilitás: milyen mértékben változtatható (mi mindenre terjeszthető ki) Meghatározás: nagy valószínűséggel használjuk a „lehetséges” helyzetekre (fiatalság – arcforma, ráncok, hang) Kiterjesztés: új eseményekre való alkalmazás

Fenomenológiai nézőpont Hierarchiába való rendeződés: gyűjtőfogalom változtatás – átrendezés Szerepfelvétel: az interakciós partner világ-értelmezésének „kitalálása – megértése”