Modularizáció és közös tantervi rendszer kialakítása Bikal, 2011. február 11. Sári lajos Országos Egyházi TISZK Nonprofit Kft. © Szöllősi és Társai Bt.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
Advertisements

Az idegen nyelvi kompetencia fejlesztésének programja
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
A kamara megnövekedett szerepe a szakképzésben
TÁMOP / TIOP / Kazincbarcika, Országos Egyházi TISZK
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Fontosabb fogalmak Képesség :
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
Balassagyarmat, december 12. Stratégiai kérdések a magyar szakképzésben.
Szent László ÁMK Szakközépiskolai Intézményegysége
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
A gyakorlatvezető mentor
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Felkészülés az OKJ vizsgára modul
Új OKJ vizsgafeladatok
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI RT.
Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet
AZ ÚJ MODULRENDSZERŰ OKJ AZ ISKOLÁK SZEMÉVEL
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Számítástechnikai szoftver üzemeltető
Az egészségügyi szakképzés fejlesztésének lehetséges irányai Kiss Mária Balatonfüred, augusztus 25.
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
Központi Érettségi Nyílt Nap Szeptember 24.
Tananyagfejlesztés Weszely Orsolya Bertalan Tamás
„A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése”
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
INFO-ERA KONFERENCIA HELYI TANTERV KÉSZÍTÉSE A SZAKKÉPZÉSBEN.
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
A szakképzés tartalmi szabályozása - Moduláris, kompetencialapú szakképzés -
Mérés-értékelés alprojekt Liptákné Czakó Ildikó 2009.december 14.
dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ
Egységes, új szakmastruktúra, piacképes programok Budapest december 6.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
Új paradigmák a FSZ képzés kereskedelmi szakmáiban Medvéné dr Szabad Katalin november 30.
Az NSZFI szerepe a szakképzés tartalmának és minőségének fejlesztésében Nagykanizsa január 29.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Kompetencia alapú új moduláris képzés
Szakképzési dokumentumok
Új elemek a szakképzési dokumentumokban Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes október 5.
Informatikai Szakképzési Portál
A szakképzés helyzete Magyarországon
1 Csontó Béla Az új OKJ bevezetése Informatikai rendszergazda Informatikai hálózattelepítő és –üzemeltető.
Modul rendszerű oktatás bevezetésének feladatai a Kaposvár-TISZK-ben és a partneriskoláiban.
Modularizáció, vizsgaközpont kialakítása
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
S ZAKKÉPZÉSI TANTERVEK Informatika Szakképzési Konferencia Szabó András.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Szent Lőrinc Vendéglátó és Idegenforgalmi Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium, Eger Vendéglős (OKJ ) vizsga szakmai és vizsgakövetelményei,
Új modulok a szakképzésben Projektmenedzsment – MS Project 2007 Szentirmai Róbert.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
A KOMPETENCIA ALAPÚ PROGRAMCSOMAG ALKALMAZÁSA AZ ANGOL ÓRÁN Készítette: Kövérné Zajácz Ida Tokaj, január 22.
Az MS Project szoftver alapfunkcióinak
ÚJ ELEMEK A KÖZPONTI PROGRAMOKBAN Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes május 17.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
Gépgyártástechnológus technikus modulrendszerű képzésének BEMUTATÁSA Gépipari, Közlekedési Szakközép- és Szakiskola Jendrassik György Tagintézmény SZOLNOK.
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE Laczkovich Jánosné Budapest, március 13.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
moduláris szakképzési szerkezet
Felkészítés szakmai vizsgára, informatika területre modulhoz II/14. évfolyam Szóbeli feladatsor témaköreinek áttekintése, tipikus feladatok megoldásának.
Előadás másolata:

Modularizáció és közös tantervi rendszer kialakítása Bikal, február 11. Sári lajos Országos Egyházi TISZK Nonprofit Kft. © Szöllősi és Társai Bt.

Indokoltság A szakképzés irányításának átalakítása A szakképzés irányításának átalakítása A szakképzési közszolgáltatás hatékony megszervezése A szakképzési közszolgáltatás hatékony megszervezése A szakképzés tartalmának, módszertanának és tartalmi szabályozásának megújítása A szakképzés tartalmának, módszertanának és tartalmi szabályozásának megújítása (Szakmai és vizsgakövetelmények) (Központi programok) (Szakmai programok) (Megváltozott vizsgarendszer) Moduláris rendszerű, kompetencia alapú szakképzés Szerkezeti alapok; Tudásbeszámíthatóság; Képzési idő; Tanulási utak

Elvégzett fejlesztések Modultérkép Modultérkép Szakmakínálat közös tervezése és megszervezése Szakmakínálat közös tervezése és megszervezése Kapacitáskihasználtság közös tervezése Kapacitáskihasználtság közös tervezése Fejlesztések közös tervezése Fejlesztések közös tervezése Szakmai program készítés Szakmai program készítés Helyzetelemzés Helyzetelemzés Képzési szerkezet bemutatása Képzési szerkezet bemutatása Modultérkép készítése Modultérkép készítése Tananyagterv készítése Tananyagterv készítése Tanulók értékelési szabályai Tanulók értékelési szabályai Pedagógus továbbképzés Pedagógus továbbképzés Tartalomfejlesztési rendszer Tartalomfejlesztési rendszer Tartalomfejlesztés TISZK szintű szabályozása Tartalomfejlesztés TISZK szintű szabályozása Tananyagtervezés eszközei Tananyagtervezés eszközei Tananyagtervező sablon Tananyagtervező sablon Tanulási útmutató sablon Tanulási útmutató sablon Gyakorlati tételsor kidolgozását támogató sablon Gyakorlati tételsor kidolgozását támogató sablon Értékelési útmutató Értékelési útmutató

GYAKORLATI TÉTELEK KÉSZÍTÉSE Tartalomfejlesztési rendszer

Tételsablon kitöltése I. Az üres sablon 1. lépés 2. lépés 3. lépés 4. lépés

Tételsablon kitöltése II. 5. lépés 6. lépés Értékelőlap Teljes sablon

TANANYAGELEM TERVEZÉSE Tartalomfejlesztési rendszer

Tananyagelem módszertani feldolgozása Szakképesítés száma és megnevezése: Informatikus, elágazás: Gazdasági informatikus Tananyagelem neve:Projektirányítás számítógéppel Tananyagelem azonosítója:168/1.7/ Előzetes ismeretek kompetenciák:alapfogalmakkal való megismerkedés Ráépülő ismeretek, kompetenciák:rendszerezés Párhuzamosan oktatott, kapcsolódó ismeretek, kompetenciák:Önálló munka, értő olvasás, mukafegyelem A tananyagelemre vonatkozó vizsgáztatási követelmények:A Projektmenedzsment szakmmai vizsga követelményei A tananyagelem célja(Milyen pedagógiai célt kívánunk elérni):A program készségszintű használata a projekttervezésben A tananyagelem ellenőrzésének, értékelésének a módja:A szakmai vizsga, közben gyakorlati jellegű feladatok megoldása Tartalmi elemek 1. tematikai egység 2. tematikai egység 3. tematikai egység 4. tematikai egység 5. tematikai egység 6. tematikai egység 7. tematikai egység Ismétlés, elméleti anyag ismétlése, előzetes ismeretek felmérése Ismerkedés szoftverrel, nézetek Dokumentum kezelése, szűrések Tevékenységek időkezelés Tevékenységek erőforráskezelé s Gyakorlás, feladatok megoldása tanári segítséggel és önállóan Próbavizsga feladat megoldása A tananyagelem tömör tartalma A tanulók megismernek egy projektirányító programot. A program segítségével egy adott feladatot oldanak mega feladattervezéstől kezdve az erőforrsás tervezésen, a költségtervezésen keresztül az időtervezésig Az előző időszakban megtanult tananyag átismétlése feladatsor megoldásával, tesztfeladatsor Megismerjük a program felépítését, milyen nézetei vannak. A legfontosabb feladatok és lépések elsajátítása és megismerése Megismerkedés a program nyújtotta tevékenység műveletekkel Erőforrások tevékenységek hez rendelése A vizsgára való felkészüléshez feladatok megoldása Egy minta próbavizsga feladat megoldása Feladatkompetenciák: Részt vesz a projekt megtervezésében x xxxxxx A feladatterv kialakításában közreműködik x xxxxxx A projektfeladatok erőforrás és időszükségletének meghatározását elvégzi x xxxx Részt vesz a kockázatelemzésben x xxx Részt vesz a követelményelemzésben x xxxx A projekt értékelésében közreműködik x xxxxxx

Tulajdonság kompetenciák Szakmai ismeretalkalmazások B típus Projektirányítás számítógéppel xxxxxx Szakmai készségek 5. szint Olvasott szakmai szöveg megértése x xxxxxx 1. szint Szakmai nyelvi íráskészség, fogalmazás írásban x xxxxxx 2. szint Szakmai nyelvű beszédkészség x xxxxxx 5. szint Szakmai nyelvű hallott szöveg megértése xxx x 4. szint Szervezőkészség x xxxx MódszerkompetenciákKapcsolatfenntartó készség x xxxxxx Társas kompetenciákEgyüttműködő-készség x xxxxxx Személyes kompetenciákFelelősségtudat x xxxxx Tanulói tevékenységformák Hallott szöveg feldolgozása 70% x xxx Információk önálló rendszerezése 20% x xxxxxx Írásos elemzések készítése 10% x xxxxx Képzési helyszín jellegeSzámítógép-teremszámítógép-terem Képzési idő40 óra A feldolgozás időterve, óraszáma: 90 perc 450 perc645 perc270 perc135 perc A feldolgozás módszere: önálló munkafrontális munka frontális munka, önálló munka forntális munka, önálló munka frontális munka, önálló munka önáló munka Alkalmazott tanulásszervezés: önálló feladatmegoldás tanári irányítással feldolgozás tanári irányításal feldolgozás önálló munka Szükséges szakmai eszközök, anyagok: Számítógép, Project 2007 szoftver Tanulási segédletek (tankönyv, munkafüzet, stb. ): - Projektmenedzsment és MS Project 2003, 2007 Az új OKJ képzésekhez Prompt Oktatóközpont - Kovalcsik Géza: Ms Project 2007 Computerbooks Szükséges oktatástechnikai eszközök, szemléltetőeszközök: Projektorprojektor Ellenőrzés módszere, helye, ideje: Tanári segítséggel és megoldókulccsal való megoldás Szóbeli kérdésekkel szóbeli kérdésekkel előre elkészített próbavizsga feladatsor Értékelés módja: szummatív

TEMATIKAI EGYSÉG (PROJEKT) TERVEZÉSE Tartalomfejlesztési rendszer

Moduláris, projektalapú tanulási útmutató Tananyagelem neve, azonosítja:típus/idő Projekt (tematikai egység, feladat) címe: Projekt (tematikai egység, feladat) célja (mérhető produktum): A projekt során fejlesztendő kompetenciák feladatkompetenciák: tulajdonság kompetenciák: szakmai ismeretek: szakmai készségek: módszer kompetenciák: társas kompetenciák: személyes kompetenciák: képzés helyszíne: foglalkozás ideje: A foglalkozás lépései, feladatai, tevékenységei: Tanulásszervezés, módszertani megvalósítás A projekt értékelése (ellenőrzés és értékelés, helye, módszere, az értékelés kritériumai, a produktum minőségi követelményei)

Termékek I. Modulok tartozó gyakorlati tételek, tananyagtervek és megtervezett tematikai egységek – építészet – gépészet – informatika – vendéglátás

Termékek II. Tartalomfejlesztési rendszer a Országos Egyházi TISZK-ben Szakmai programok készítésének és elfogadásának folyamata Szakmai program készítése az Országos Egyházi TISZK intézményeiben TISZK Modultérkép

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!