Fodor András Óvoda, Iskola, Szak- és Szakmai Szolgálat (OM )

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
Advertisements

Kovácsné Kerepesi Márta felülvizsgálati referens
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2010-ben Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
26. § (1) A Hivatal a köznevelési intézmény és fenntartója ellenőrzésére jogosult szervek számára a KIR honlapján zárt rendszert biztosít annak érdekében,
Az előminősített referenciaintézményi szerepből adódó gyakorlati feladatok december.
Az iskolai szociálismunka
Tanévnyitó értekezlet
A Pécsi Kistérség Foglalkoztatási Paktuma
KÖSZÖNTJÜK A SZAKKÉPZÉSI TALÁLKOZÓN!
A szakképzés fejlesztés irányai évfolyam beiskolázási létszáma 2009/2010.
ÓVODÁK MŰKÖDÉSE 2013.
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
TÁMOP A „Lépéshátrány nélkül” hasznosítható végzettség megszerzésének támogatása c. pályázat
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
Sásdi Többcélú Kistérségi Társulás SÁSD, június 28.
Méltányossági elvek a közoktatásban
Oktatási reform – 2007 Dr. Hiller István
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
Jogszabályok, jogszabályi változások, szakmai szervezeti finanszírozás jogszabályai, különös tekintettel az intézményintegrációra Dienes Renáta prezentációja.
A mai nap programja ig Köszöntő Polgármester Úr 5 perce Gyorsított tanév előkészítő információáradat ig integrációt segítő.
A Fővárosi Törvényszék
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
2009. február 3. Dienes Renáta Szakmai tanácsadó A évi költségvetési törvény közoktatási normatív hozzájárulásai.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
Az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések az óvodában Némethné Józsa Ágnes tanácsos, óvodai szakreferens Győr, április 29. Győr-Moson-Sopron Megyei.
Együttműködési kényszer a legkisebb érdeksérelemmel Szigetvár Dél-Zselic Többcélú Kistérségi Társulás.
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
A közoktatás szervezése a Pogányvölgyi Kistérségben Körmend, március 23. Fodor András Óvoda, Iskola, Szak- és Szakmai Szolgálat (OM.
1 A évi kistérségi közszolgáltatás-szervezés és ellátás Budaörs Kistérség Többcélú Társulása január 30.
Középfokú iskolai felvételi eljárás lebonyolításának ütemezése a 2009/2010-es tanévben Papp Brigitta.
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Együttműködési lehetőségek a kompetencia alapú oktatás elterjesztése érdekében Tuza Tibor Balogh Tibor.
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Készítette: Gellénné dr. Nagy Valéria igazgató
ÜNNEPÉLYES MEGYEI TANÉVNYITÓ
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.

Bárczi Gusztáv Módszertani Központ 2005/2006.tanév I. félév Csíkvárné Takács Anikó Módszertani Központ vezetője.
Kompetencia alapú oktatás Lengyeltóti TÁMOP – 08/
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
A szaktanácsadó segítő szerepe
Fejér Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztály
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
A pedagógus a nevelési-oktatási intézmény szervezetében
A többcélú kistérségi társulás finanszírozási gyakorlata Debrecen, Megyeháza-Árpád terem.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
A Commitment Köznevelési Kht. MOHAY GERGELY március 31. ÉS A KECSKEMÉTI IRODA BEMUTATKOZÁSA.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
TÁMOP /2-2F FVM Dunántúli Agrár-szakképző Központ
főosztályvezető-helyettes
Pénzügyi Bizottság javaslatai: Terv. egy.* /Ft/
A Fővárosi Törvényszék
Közoktatási alapismeretek
Fodor András Óvoda, Iskola, Szak- és Szakmai Szolgálat (OM )
Horváth Cz. János Személyes adatok kezelése az intézményben
Előadás másolata:

Fodor András Óvoda, Iskola, Szak- és Szakmai Szolgálat (OM 034111) Integrált intézmény működése a gyakorlatban Gyenesdiás, 2009. március 13. EDUCORB Kick-Off Veranstaltung

POGÁNYVÖLGYI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS EDUCORB Kick-Off Veranstaltung

Pogányvölgy Somogy megye Egyike a 33 leghátrányosabb helyzetű kistérségnek A Balaton 10 háttértelepülése 2 mikrotérség Lengyeltóti Mikro-térség: Lengyeltóti, Szőlősgyörök, Buzsák, Hács, Gyugy, Kisberény + Nikla, Csömend, Táska Somogyvári Mikro-térség: Somogyvár, Öreglak, Somogyvámos, Pamuk EDUCORB Kick-Off Veranstaltung

2004. JÚNIUS 30. BUZSÁK GYUGY HÁCS KISBERÉNY LENGYELTÓTI ÖREGLAK PAMUK SOMOGYVÁMOS SOMOGYVÁR SZŐLŐSGYÖRÖK CSÖMEND (2007. 08. 16.) NIKLA(2007. 08. 16.) TÁSKA(2007. 08. 16.) EDUCORB Kick-Off Veranstaltung

MIKROKÖRZETI TÁRSULÁSOK BUZSÁK LENGYELTÓTI TÁSKA GYUGY HÁCS KISBERÉNY SZŐLŐSGYÖRÖK ÖREGLAK PAMUK SOMOGYVÁR SOMOGYVÁMOS NIKLA CSÖMEND EDUCORB Kick-Off Veranstaltung

BUZSÁKI ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS NAPKÖZIOTTHONOS ÓVODA BUZSÁK BUZSÁK, TÁSKA TÁRSULT ÖNKORMÁNYZATOK: ÁLTALÁNOS ISKOLA NAPKÖZIOTTHONOS TAGÓVODA TÁSKA EDUCORB Kick-Off Veranstaltung

KÖRZETI ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS ÓVODA ÖREGLAK NAPKÖZIOTTHONOS ÓVODA ÖREGLAK, PAMUK TÁRSULT ÖNKORMÁNYZATOK BARÁTIHEGYI TELEPHELY ÁLTALÁNOS ISKOLA EDUCORB Kick-Off Veranstaltung

SZENT LÁSZLÓ KIRÁLY ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS NAPKÖZIOTTHONOS ÓVODA SOMOGYVÁR SOMOGYVÁR, SOMOGYVÁMOS TÁRSULT ÖNKORMÁNYZATOK ÁLTALÁNOS ISKOLA SOMOGYVÁMOSI ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS NAPKÖZIOTTHONOS ÓVODA TAGINTÉZMÉNY SOMOGYVÁMOS NAPKÖZIOTTHONOS ÓVODA EDUCORB Kick-Off Veranstaltung

FODOR ANDRÁS ÓVODA, ÁLTALÁNOS ISKOLA, ALAPFOKÚ MŰVÉSZETOKTATÁSI INTÉZMÉNY, EGYSÉGES PEDAGÓGIAI SZAKSZOLGÁLAT ÉS PEDAGÓGIAI-SZAKMAI SZOLGÁLTATÓ INTÉZMÉNY LENGYELTÓTI KINCSEM NAPKÖZIOTTHONOS ÓVODA BERZSENYI DÁNIEL ÁLTALÁNOS ISKOLA NIKLA NAPSUGÁR NAPKÖZIOTTHONOS ÓVODA HÁCS LURKÓ NAPKÖZIOTTHONOS ÓVODA SZŐLŐSGYÖRÖK GÁRDONYI GÉZA ÁLTALÁNOS ISKOLA LENGYELTÓTI, SZŐLŐSGYÖRÖK, CSÖMEND, GYUGY, HÁCS, KISBERÉNY, NIKLA TÁRSULT ÖNKORMÁNYZATOK EGYSÉGES PEDAGÓGIAI SZAK- ÉS SZAKMAI SZOLGÁLAT FODOR ANDRÁS ÁLTALÁNOS ISKOLA LENGYELTÓTI MÉZESKALÁCS NAPKÖZIOTTHONOS ÓVODA ALAPFOKÚ MŰVÉSZETOKTATÁSI INTÉZMÉNY EDUCORB Kick-Off Veranstaltung

Fodor András Óvoda, Iskola Szak- és Szakmai Szolgálat Székhely: Fodor András Óvoda, Általános Iskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Egységes Pedagógiai Szakszolgálat és Pedagógiai-szakmai Szolgáltató Intézmény 8693 Lengyeltóti, Csokonai u. 15. Telephelyek: Lengyeltóti, Tűzoltó u. 8. Szőlősgyörök, Szabadság u. 44. Szőlősgyörök, Iskola u. 1. Hács, Fő u. 31. Nikla, Berzsenyi u. 46. Nikla, Berzsenyi u. 56. EDUCORB Kick-Off Veranstaltung

EDUCORB Kick-Off Veranstaltung

Alapfeladatok óvodai nevelés általános iskolai oktatás 1-8. évfolyam együtt nevelhető sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelése és általános iskolai oktatása alapfokú művészetoktatás nevelési tanácsadás korai fejlesztés logopédia és gyógytestnevelés továbbtanulási és pályaválasztási tanácsadás pedagógiai szakmai szolgáltatás intézményi étkeztetés EDUCORB Kick-Off Veranstaltung

Kiegészítő feladatok intézményi vagyon működtetése intézményüzemeltetés napköziotthoni, tanulószobai ellátás iskolarendszeren kívüli szakmai és nem szakmai oktatás, vizsgáztatás (felnőttoktatás) munkahelyi vendéglátás egyéb szórakoztatási és kulturális tevékenység máshova nem sorolt egyéb szolgáltatás EDUCORB Kick-Off Veranstaltung

A Fodor András Óvoda, Iskola, és Szakszolgálat intézményegységei és hivatalos elnevezései I. Fodor András Óvoda, Általános Iskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Egységes Pedagógiai Szakszolgálat és Pedagógiai-szakmai Szolgáltató Intézmény Intézményvezetés – 8693 Lengyeltóti, Csokonai u. 15. Fodor András Általános Iskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Egységes Pedagógiai Szakszolgálat és Pedagógiai-szakmai Szolgáltató Intézmény – 8693 Lengyeltóti, Csokonai u. 15. Fodor András Óvoda, Iskola Szak- és Szakmai Szolgálat Gárdonyi Géza Tagiskola – 8694 Szőlősgyörök, Iskola u. 2. Fodor András Óvoda, Iskola Szak- és Szakmai Szolgálat Berzsenyi Dániel Tagiskola – 8706 Nikla, Berzsenyi D. u. 56. Fodor András Óvoda, Iskola Szak- és Szakmai Szolgálat Kincsem Napköziotthonos Óvoda – 8693 Lengyeltóti, Tűzoltó u. 2. EDUCORB Kick-Off Veranstaltung

A Fodor András Óvoda, Iskola, és Szakszolgálat intézményegységei és hivatalos elnevezései II. Fodor András Óvoda, Iskola Szak- és Szakmai Szolgálat Lurkó Tagóvoda – 8694 Szőlősgyörök, Szabadság u. 44. Fodor András Óvoda, Iskola Szak- és Szakmai Szolgálat Napsugár Tagóvoda – 8694 Hács, Fő u. 31. Fodor András Óvoda, Iskola Szak- és Szakmai Szolgálat MézeskalácsTagóvoda, 8706 Nikla, Berzsenyi D. u. 46. Fodor András Óvoda, Iskola Szak- és Szakmai Szolgálat Egységes Pedagógiai Szakszolgálata – 8693 Lengyeltóti, Tűzoltó u. 8. Fodor András Óvoda, Iskola Szak- és Szakmai Szolgálat Gazdasági Ellátó Szervezete – 8693 Lengyeltóti, Csokonai u. 15. Fodor András Óvoda, Iskola Szak- és Szakmai Szolgálat Gazdasági Ellátó Szervezete – Élelmezés: 8693 Lengyeltóti, Csokonai u. 15. EDUCORB Kick-Off Veranstaltung

A közös igazgatású közoktatási intézmény intézményegységei, tagintézményei IGAZGATÓSÁG Óvodák Alapfokú oktatási intézmények Szak- és Szakmai Szolgálatok GESZ (Funkcionális Ellátó Szervezet) Kincsem Tagóvoda Lurkó Tagóvoda Napsugár Tagóvoda Fodor András Általános Iskola Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Gárdonyi Géza Tagiskola Egységes Pedagógiai Szakszolgálat Élelmezési Központ Mézeskalács Tagóvoda Berzsenyi Dániel Pedagógiai-szakmai Szakszolgáltató EDUCORB Kick-Off Veranstaltung

A közös igazgatású közoktatási intézmény vezetési szerkezete, a vezetők közötti feladatmegosztás Általános igazgatóhelyettes Operatív igazgatóhelyettes Óvodavezető (intézményegység-vezető) Tagóvoda-vezetők Óvodavezető-helyettes Tagiskola-vezetők Művészet-oktatási vezető Szak- és Szakmai Szolgálatok vezetője Gazdasági igazgatóhelyettes Élelmezés- Minőségügyi vezető Gyermekvédelmi felelős Diákönkormányzati-vezető Funkcionális Ellátó Szervezet EDUCORB Kick-Off Veranstaltung

Egységes Pedagógiai Szakszolgálat A közös igazgatású közoktatási intézmény intézményegységei, tagintézményei 1. 2009. július 01. Pogányvölgyi Közoktatási Intézmények Fodor András Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Pedagógiai-szakmai Szolgáltató Intézmény Egységes Pedagógiai Szakszolgálat Általános iskola (1-8.) Alapfokú művészetoktatás (1-12) Kincsem Óvoda EDUCORB Kick-Off Veranstaltung

A közös igazgatású közoktatási intézmény intézményegységei, tagintézményei 2. Szent László Király Általános Iskola és Óvoda Napköziotthonos óvoda Általános iskola (1-8.) Öreglaki Általános Iskola és Óvoda Buzsáki Általános Iskola és Óvoda Napköziotthonos óvoda (1cs.) Gárdonyi Géza Általános Iskola és Óvoda Általános iskola (1-4.) Napköziotthonos óvoda (1. cs) EDUCORB Kick-Off Veranstaltung

A közös igazgatású közoktatási intézmény intézményegységei, tagintézményei 3. Berzsenyi Dániel Általános Iskola és Óvoda Általános iskola (1-4.) Napköziotthonos óvoda (1. cs) Pogányvölgyi Bölcsőde vagy Gyermekjóléti Szolgálat Napsugár Egységes Óvoda és Bölcsőde Somogyvámosi Általános Iskola és Óvoda EDUCORB Kick-Off Veranstaltung

A közös igazgatású közoktatási intézmény vezetési struktúrája 1. Pogányvölgyi Közoktatási Intézmények FŐIGAZGATÓ általános iskolák Szakmai szolgáltatás Főigazgató-helyettes I. Főigazgató-helyettes II. (a Kincsem Tagóvoda vezetője is) művészetoktatás szakszolgálatok Óvodák Gazdasági igazgató Bölcsőde és/vagy gyermekjóléti szolgálat Óvodavezető-helyettes EDUCORB Kick-Off Veranstaltung

A közös igazgatású közoktatási intézmény vezetési struktúrája 1. Pogányvölgyi Közoktatási Intézmények Igazgatók Igazgatóhelyettesek Fodor András Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Művészetoktatási vezető Egységes Pedagógiai Szakszolgálat Szent László Király Általános Iskola és Óvoda általános iskola Óvoda EDUCORB Kick-Off Veranstaltung

A közös igazgatású közoktatási intézmény vezetési struktúrája 2. Pogányvölgyi Közoktatási Intézmények Igazgatók Igazgatóhelyettesek Öreglaki Általános Iskola és Óvoda általános iskola Óvoda Buzsáki Általános Iskola és Óvoda Gárdonyi Géza Általános Iskola és Óvoda „Óvodavezető” Berzsenyi Dániel Általános Iskola és Óvoda EDUCORB Kick-Off Veranstaltung

A közös igazgatású közoktatási intézmény vezetési struktúrája 3. Pogányvölgyi Közoktatási Intézmények Igazgatók Igazgatóhelyettesek Somogyvámosi Általános Iskola és Óvoda „Óvodavezető” Napsugár Egységes Óvoda és Bölcsőde Óvodavezető Tagintézmény-vezetők Pogányvölgyi Bölcsőde Bölcsődevezető EDUCORB Kick-Off Veranstaltung

FESZ (Funkcionális Ellátó Szervezet) Az egységes költségvetést tagintézményekre (intézményegységekre, telephelyekre) bontva is elkészítjük. A beérkező számlákat az Intézmény nevére, de a tagintézmény címére kérjük kiállíttatni és megküldeni A tagintézmény vezetője hagyja jóvá és küldi a gazdasági irodába elszámolásra Tagintézményenként és szakfeladatonként külön főkönyvi alszámla és külön banki alszámla Kontroll: minden 20e Ft feletti vásárlást egyeztetni kell a gazdasági vezetővel! Egyetlen pénztár működik: központi pénztár Tagintézményenként pénztárkönyvet vezet Az élelmezési költségeket, bevételeket konyhákra lebontva könyveljük, illetve az analitikus készlet-nyilvántartást egységes rendszerben végezzük EDUCORB Kick-Off Veranstaltung

Az intézményegységek közötti feladatok megosztása Intézményvezetés A titkárság A gazdasági szervezet Intézményegységek közötti szervezetek, kapcsolatok Az intézmény szervezeti egységei és vezetői szintjei EDUCORB Kick-Off Veranstaltung

A döntés-előkészítés és a döntéshozatal fórumai (Stratégiai szint) Az alkalmazotti értekezlet Tagjai: az intézményben foglalkoztatott valamennyi dolgozó, akivel az intézmény határozott vagy határozatlan idejű közalkalmazotti jogviszonyt létesített – amikor az intézmény egészét érintő kérdések tárgyalására kerül sor A szak-alkalmazotti értekezlet Tagjai: a vezetők, valamint az Alapító Okiratban meghatározott alaptevékenységre létesített munkakörökben közalkalmazotti jogviszony, illetve munkaviszony keretében foglalkoztatottak - („munkaértekezletek”) EDUCORB Kick-Off Veranstaltung

A szakalkalmazotti értekezlet Döntési jogköre: A Pedagógiai Program (Szakmai Program) elfogadása Az éves munkaterv és beszámoló elfogadása. A munkát elemző értékelések beszámolók elfogadása. A továbbképzési, beiskolázási terv jóváhagyása; Etikai állásfoglalás elfogadása. A szülőkkel való kapcsolattartás elveinek meghatározása. Az intézményegység Házirendjének elfogadása. EDUCORB Kick-Off Veranstaltung

A szakalkalmazotti értekezlet 2. Véleményezési jogköre: Az intézményi szintű szabályzatok véleményezése Minden olyan kérdés, amelyről az igazgató véleményt kér. Vezetői pályázat véleményezése. Az intézményegység költségvetéséből vagy egyéb forrásból rendelkezésre álló szakmai előirányzat felhasználása Az intézményegység hagyományteremtésének kialakítása A hosszú távú szakmai programjának kialakítása

A döntés-előkészítés és a döntéshozatal fórumai (Stratégiai szint II A döntés-előkészítés és a döntéshozatal fórumai (Stratégiai szint II.) Igazgatótanács Szavazati joggal rendelkező tagjai: - az intézmény igazgatója, - az általános igazgatóhelyettes, - az operatív igazgatóhelyettes, - a gazdaság igazgatóhelyettes, - az intézményegység-vezetők, - az óvodai intézményegység-vezető helyettese - a tagintézmények vezetői - a művészetoktatási vezető - az intézményegységek képviseletében egy-egy fő.

A döntés-előkészítés és a döntéshozatal fórumai (Stratégiai szint III A döntés-előkészítés és a döntéshozatal fórumai (Stratégiai szint III.) Igazgatótanács Tanácskozási joggal jelen van: Minőségügyi vezető Gyermekvédelmi felelős Diákönkormányzatot segítő pedagógus Az igazgatótanácsi tagság személyhez kötött jog, azt átruházni nem lehet, kivéve az intézmény egység vezetőjét, akit akadályoztatás esetén a helyettese képvisel. Évente minimum 4 alkalommal ülésezik

A döntés-előkészítés és a döntéshozatal fórumai (Stratégiai szint IV A döntés-előkészítés és a döntéshozatal fórumai (Stratégiai szint IV.) Igazgatótanács Döntési jogköre: Az intézményegység-vezetői pályázatok kiírásának feltételeiről és ütemezéséről. Az intézményegység-vezetői megbízásról és a megbízás visszavonásáról. Az intézményegység-vezetőkkel szembeni fegyelmi eljárás megindításáról, a fegyelmi büntetés megállapításáról. Az intézményegységek feladatainak összehangolásáról. Szervezeti egységek létrehozásáról és megszüntetéséről. A pedagógiai / nevelési programmal összhangban álló szakmai fejlesztésekről és az azt szolgáló személyi, tárgyi feltételekről. Az intézmény belső kitüntetéseinek odaítéléséről.

A döntés-előkészítés és a döntéshozatal fórumai (Stratégiai szint V A döntés-előkészítés és a döntéshozatal fórumai (Stratégiai szint V.) Igazgatótanács Átruházott hatáskörben dönt: az éves munkaterv elkészítéséről és a munkaterv elfogadása. Az intézmény munkáját átfogó elemzések, értékelések, beszámolók elfogadásáról Véleményezi: A kibocsátásra kerülő intézményi szintű szabályzatokat, az intézmény éves beszámolóját. A fejlesztési, beruházási és felújítási terveket. Az intézmény költségvetési tervének javaslatát. A fenntartóhoz továbbítandó felújítási igényeket. Minden olyan kérdést, melyről az igazgató véleményt kér.

Nem stratégiai kérdések döntési fórumai: a vezetőségi értekezlet Tagjai: az intézményigazgató és helyettesei, az intézményegység-vezetők, az óvodai intézményegység-vezető helyettes a tagintézmény-vezetők művészetoktatási vezető a gazdasági-vezető

Nem stratégiai kérdések döntési fórumai: a szakmai csoportok vezetőinek értekezlete A tartalmukban és tevékenységükben azonos típusú intézményegységek koordinációs testületei. Formái: óvodai, általános iskolai, bölcsődei, szakszolgálati szakmai csoportok Tagjai: a megfelelő típusú intézményegységek vezetői, tagintézmény- vezetők Legalább havonta ülésezik.

Nem stratégiai kérdések döntési fórumai: az intézményi érdekegyeztető fórum: Tagjai: A reprezentatív szakszervezetek képviseletében egy-egy fő, a Közalkalmazotti Tanács képviseletében egy fő, az intézményigazgató, illetve megbízottai. A törvényben előírt egyeztetési kötelezettségeknek eleget téve évente legalább kétszer ülésezik. Ha az érdekképviseletek és a KT által delegáltak képviselőinek több mint 50%-a igényli, az ülést össze kell hívni.

Intézményegységi döntéshozatali fórumok Egységes Pedagógiai Szakszolgálat Szak-alkalmazotti Közössége Óvodák Nevelőtestülete Általános Iskolák Nevelőtestületei Alapfokú Művészet-oktatási Intézmény Nevelőtestülete Bölcsőde alkalmazotti közössége

Intézményi munkaközösségi értekezlet Feladata: A szakterület gondozása, folyamatos fejlesztése Rendezvények meghirdetése, lebonyolítása Képzések, önképzések szervezések, segítője Szaktermek gondozása Az éves munkatervben meghatározottak lebonyolítása. Munkáját az év elején eltervezett munkaterv alapján végzi A tankönyv-választás előkészítése A tantárgyfelosztás véleményezése

Intézményi munkaközösségi értekezlet 2. Dönt: a munkaközösség szakterületét érintő továbbképzési programról; az iskolai tanulmányi versenyekről; saját működéséről és munkatervéről; a pedagógiai program elveinek megfelelően kezdeményezi, hogy milyen tankönyvet kíván használni. Véleményét ki kell kérni: a szakmai munka eredményességével kapcsolatban, a munka továbbfejlesztéséről; a pedagógiai program elfogadásához; a pótvizsga kérdéseinek meghatározásához; a tantárgyfelosztásról új kollégák pályázatáról.

Képviseleti jog Az intézményt az igazgató képviseli harmadik személyekkel szemben, valamint bíróságok és más hatóságok előtt. Az igazgató e jogkört az ügyek meghatározott csoportjára nézve az intézmény dolgozóira az alábbiak szerint ruházza át: az intézményegység-vezetőkre a szakmai képviseletet abban az esetben, ha a képviselet nem haladja meg az érintett intézmény illetékességét bármely ügyben egyedi írásbeli meghatalmazás alapján

Az intézményegységek képviselete Az intézményegységek, tagintézmények szakmai képviseletét abban az esetben, ha a képviselet nem haladja meg az intézmény-egység illetékességét az intézményegység-vezető látja el. A vezető e jogkört az intézményegység dolgozóira az alábbiak szerint ruházza át: Akadályoztatása esetén a helyettesére. Képviseleti jogát írásbeli meghatalmazás alapján az intézményegység más dolgozójára.

A kiadmányozási jogkör gyakorlása Az intézmény nevében aláírásra az intézményigazgató jogosult. A pénzügyi kötelezettséget vállaló iratok kivételével egymagában ír alá, távolléte, akadályoztatása esetén az azonnali intézkedéseket tartalmazó iratokat helyette az általános helyettes vagy az általános helyettesítést ellátó intézményegység-vezető írja alá. Az intézményegység-vezetők aláírási jogköre a vezetésük alá tartozó egység szakmai tevékenységével kapcsolatos levelekre, a saját hatáskörben tett intézkedésekre a tanügyigazgatás, és a szakmai kompetencia körébe tartozó ügyekre terjed ki.

A vezetők közötti feladatmegosztás Az intézményben a vezetéssel kapcsolatos feladatokat az intézményigazgató, a gazdasági vezető, az intézményegység-vezetők (tagintézmény-vezetők) és helyetteseik látják el Az intézményigazgatót távollétében az általános helyettes helyettesíti. Az intézmény igazgatóját munkájában intézmény-egység-vezetők és gazdasági-vezető segítik.

Pedagógiai-szakmai szolgáltatás Szakmai munkaközösség működtetése Információs rendszer működtetése Pedagógusok képzésének összehangolása Tapasztalatcsere látogatások szervezése Közös pályázatok készítése Módszertani segédanyagok közös készítése Versenyek szervezése, összehangolása Rendezvények szervezése, szakmai nap Bemutató foglalkozások szervezése Tehetséggondozó műhelyek szervezése

Szakmai munkaközösségek lehetőséget teremt a pedagógusoknak arra, hogy szakmai ismereteiket, tapasztalataikat más intézményekben folyó szakmai munka megismerésével is bővítsék a kollégák igényei alapján az igazgatók tettek javaslatot a fenntartóknak az egyes munkaközösségekre 13 szakmai munkaközösség

Szakmai munkaközösségek 2. Intézményvezetői Buzsák Minőségfejlesztési Lengyeltóti Fejlesztő pedagógusok Lengyeltóti Természetismeret (biológia-földrajz-kémia) Öreglak Magyar nyelv és irodalom Somogyvár 1-4. évfolyamon tanító pedagógusok Öreglak Osztályfőnökök Buzsák Matematika-fizika Lengyeltóti Informatika Lengyeltóti Idegen nyelvet oktatók Öreglak Történelem tanárok Öreglak Testnevelő tanárok Somogyvár Óvodapedagógusok Lengyeltóti

Szakmai munkaközösségek 3. a munkaközösség éves munkatervének elkészítése évente legalább 3 munkaközösségi foglalkozás minden tanév végére egy Kistérségi szintű tantárgyi mérés kidolgozása évente legalább egy Kistérségi tantárgyi tanulmányi verseny megszervezése oktató-nevelő munka fejlesztése, szakmai egység biztosítása továbbképzések segítése a tanulói minősítések rendszerének egységesítése tantárgyi integráció létrehozása (átjárhatóság) a szakterület módszertanának fejlesztése pályázati lehetőségek figyelemmel kísérése, pályázatok írása tapasztalatcsere látogatások szervezése tanügy-igazgatási feladatok koordinálása

Szakmai munkaközösségek 4. A munkaközösség vezetője képviseli a munkaközösséget minden fórumon, és tájékoztatja a tagokat az őket érintő kérdésekről. Állásfoglalásai, javaslatai előtt köteles kikérni a munkaközösség tagjainak véleményét. Irányítja és koordinálja a munkaközösség tevékenységét, felelős a szakmai munkáért. Értekezleteket hív össze, bemutató foglalkozásokat szervez. Ellenőrzi a tagok munkáját, hiányosságok esetén tájékoztatja az érintett intézmény vezetőjét. Évente egy alkalommal június 15-ig írásos beszámolót készít a Társulási Tanács részére az adott Szakmai Munkaközösség által végzett munkájáról, a munkatervben vállalt feladatok teljesítéséről.

Az oktatás megszervezése 1. Feladat: alapfokú nevelés-oktatás biztosítása a Kistérségben élő valamennyi tanköteles korú gyermek számára (de 2-5 éves is!!) Követelmény: 100%-os szakosság (és „nem szakrendszerűség”) biztosítása mindegyik feladatellátási helyen kistérségi pedagógus-helyettesítési rendszer SNI gyermekek ellátása lakóhelyükön alapfokú művészetoktatás kiterjesztése Szakszolgálati feladatellátás helyben

Az oktatás megszervezése 2. Változó munkahelyen foglalkoztatott pedagógusok Utazó tanulók Azonos bérek, juttatások Eltérő csoport-létszámok Eltérő HHH arány Tantárgyfelosztás, órarend Nem csak „megfelelő embert a megfelelő helyre” Ki lesz az osztályfőnök? Ügyelet Milyen nyelvet tanítunk? Hogyan jut egyik helyről a másikra? Esélyegyenlőség, a gyermek mindenek felett álló érdeke – választható óra vagy szakkör? Napközi helyben Összevont csoportok

Az oktatás megszervezése 3. Ki fizeti a révészt? – a költségek viselése „Akkor hány pedagógusunk van nekünk igazgató úr?” „Miért van ennyi túlóra?” „A vizsgálatokért, mérésekért miért kell fizetnünk? „Az úszás miért szerda délután van a nagyoknak?” „Nekünk (eddig) mindenkinek volt egy szabadnapja!” „Miért lett minden szünet 15 perces?”

„Akkor hány pedagógusunk van nekünk igazgató úr?” Többletmunkáért járó kereset-kiegészítés 2009. gazdasági év (rendelkezésre álló keret) intézmény Havi keretösszeg 2009. évi keret 2009. 06. 31-ig 2009. 07. 01-től Fodor 178 500 2 142 000 1 071 000 Berzsenyi 47 250 567 000 283 500 Gárdonyi 42 200 504 000 21 000 Művészeti 31 500 378 000 189 000 Szakszolgálat 36 750 441 000 220 500 Kincsem 68 250 819 000 409 000 Lurkó 10 500 126 000 63 000

„Akkor hány pedagógusunk van nekünk igazgató úr?” 2. SZAKSZOLGÁLAT - [feladatellátás helyszínei, időkerete (= óra)] Munka- társ L.tóti Sz.gy. Buzsák Ö.lak S.vár Vámos Hács vizsg. összes Mné 5 2 3 10 Gyné 6 12 21 Bné 13 Kné R.I. 7 K. A. Kné T.K. 1 8 4 Zsné Nné M.K. N. Zné B. Ané K. B.

„Akkor hány pedagógusunk van nekünk igazgató úr?” 3. Változó munkahelyen foglalkoztatott dolgozók órafelosztása Név Fodor Gárdonyi Szakszolgálat Művészeti Összes Áné D. M. 16 6 22 B. Ané 17 7 24 N. R. 10 14 F. P. 19 5 Mné K. Zs. 18 23 Nné M. K. 4 26 N. Zné Sz. E. 8 Zs. Lné 20 25 K. K. 9 13 S. L. 12 3 K. V. B. B. Összes óra 192 68 308

„Akkor hány pedagógusunk van nekünk igazgató úr?” 4. Alapfokú Művészetoktatási Intézmény óra- (és költség-) felosztása Ltóti Svár Szgyörök Svámos Buzsák Öreglak összes zene 42 11 7 6 4 1 71 néptánc 51 16 3 70 két-tanszakos 8 képzőm. 41 5 49 ÖSSZES 134 30 15 190 KÉT- TANSZAKOS normatíva 127 29 182 Arány (%) 69,8 8,2 3,3 2,2 0,5 100

Akkor hány pedagógusunk van nekünk igazgató úr?” 5. A feladatok ellátásához rendelkezésre álló időkeret Jogcím Fodor András Általános Iskola Gárdonyi Géza Általános Iskola Berzsenyi Dániel Általános Iskola Iskolák összesen 52. § (3) 380 137,5 655 52. § (6) 33,375 7,125 47,625 52. § 7) 76,5 17,375 111,25 52. (8) 6 3 12 52. § (9) 8 52. § (10) 52. § (11) 45,6 8,25 62,1 1. sz. Mell. 3. rész II/7. 19 6,875 32,75 53. § (4) 157,5 22,5 37,5 217,5 7,875 1,125 2,25 11,25 53. § (6) 10 2,5 15 Összesen: 751,85 206,25 222,375 1180,475

Iskolabusz működtetése 3 db iskolabusz (Lengyeltóti, Somogyvár, Buzsák) a TKT 2004. évi ösztönző támogatásán nyert összegből Az iskolabusz üzemeltetője a kistérség Minden buszjárathoz kísérő kell – pedagógiai asszisztens

KÖSZÖNÖM A FIGYELMÜKET! Zsombok Lajos 30/ 351 25 05 direktor@fodor-lengyeltoti.sulinet.hu