Analitika gyakorlat 12. évfolyam

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
AMINOK.
Advertisements

Mit tehetünk mi magunk a fenntartható fejlődés érdekében
TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F pályázat október 2. TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F
Nagy Istenem, ha nézem a világot, Mit alkotott te szent „Legyen” szavad; Ha látom én sok milljó alkotásod, Kiket vezetsz és táplálsz egymagad.
Analitika gyakorlat 12. évfolyam
TÁMOP /1-2F Analitika gyakorlat 12. évfolyam Környezeti analitikai vizsgálatok Fogarasi József 2009.
TÁMOP /1-2F Analitika gyakorlat 12. évfolyam Vegyipari termékek hatóanyag- tartalmának meghatározása Fogarasi József 2009.
Geometriai transzformációk
Készítette: Hokné Zahorecz Dóra 2006.december 3.
Gáz-folyadék fázisszétválasztás
„Vegyszerezett világ” Pál János, Levegő Munkacsoport
Környezetközpontú folyamattervezés
A talaj összes szulfát-tartalmának meghatározása
Kedvenc tantárgyam Ásványtan.
1 GYÓGYSZERFORGALMAZÁS GYÓGYSZERTÁRON KÍVÜL. 2 Nem-gyógyszertár gyógyszert forgalmazhat: ha erre a Kormányhivatal helyi népegészségügyi szakigazgatási.
A KLÓR klorosz = zöld A KLÓR klorosz = zöld KÉMIAI JEL: Cl2
A KÉMIAI REAKCIÓ.
SÓOLDATOK KÉMHATÁSA PUFFEROLDATOK
Az orvosi biotechnológiai mesterképzés megfeleltetése az Európai Unió új társadalmi kihívásainak a Pécsi Tudományegyetemen és a Debreceni Egyetemen Azonosító.
Az orvosi biotechnológiai mesterképzés megfeleltetése az Európai Unió új társadalmi kihívásainak a Pécsi Tudományegyetemen és a Debreceni Egyetemen Azonosító.
TAMOP /2/A/KMR INTERAKTÍV ANIMÁCIÓ Üresen járó transzformátor bekapcsolása Animáció indítása.
A KÉMIAI EGYENSÚLY A REAKCIÓK MEGFORDÍTHATÓK. Tehát nem játszódnak le végig, egyensúly alakul ki a REAKTÁNSOK és a TERMÉKEK között. Egyensúlyban a termékekhez.
KÍVÁNOM NEKED AZ ELEMEK EREJÉT Neked
A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F pályázat Július 2. A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F
Gáz-folyadék fázisszétválasztás
1. Kísérletek kén-hidrogénnel
23. Szappanfőzés.
Sósavoldat meghatározása. Szükséges Eszközök: fecskendő védőszemüveg gumikesztyű Anyagok: fenolftaleines NaOH- oldat (0,1 mol/dm 3 ) ismeretlen koncentrációjú.
34. Ecetsav és fenol reakciója nátrium-hidroxid-oldattal
Magnézium-szulfát- és alumínium-szulfát reakciói
Szükséges Eszközök: gázfejlesztő főzőpoharak fecskendők Anyagok:
16. Nátrium reakciója vízzel
Nagy Istenem, ha nézem a világot,
Név:Major Krisztina és Szabó Henrietta Osztály: XI.G Dátum:
A sósav és a kloridok 8. osztály.
Analitika gyakorlat 12. évfolyam
TÁMOP /1-2F Analitika gyakorlat 12. évfolyam Környezeti analitikai vizsgálatok Fogarasi József 2009.
Analitika gyakorlat 12. évfolyam
TÁMOP /1-2F Analitika gyakorlat 12. évfolyam Vegyipari termékek hatóanyag- tartalmának meghatározása Fogarasi József 2009.
Analitika gyakorlat 12. évfolyam
Analitika gyakorlat 12. évfolyam
TÁMOP /1-2F Analitika gyakorlat 12. évfolyam Vegyipari termékek hatóanyag- tartalmának meghatározása Fogarasi József 2009.
III. 1. Fájdalomcsillapító és gyulladáscsökkentő gyógyszerek
Arginin ammonifikáció Készítette: Vas Nóra. Arginin ammonifikáció Ammonifikáció mérésére szolgáló labor kisérlet Ammonifikáció fontossága:  Ökoszisztémák.
FDA hidrolízis aktivitási teszt
Növény monitoring Ambrus Á., Györfi L., Vásárhelyi A. Az élelmiszerekben elforduló növényvéd-szermaradékok élelmiszerbiztonsági megítélése 5/2002. (II.
Molekulák: Ancsa,Aliz,Krisztina.Kálmán,Lóri
1 GYÓGYSZERFORGALMAZÁS GYÓGYSZERTÁRON KÍVÜL. 2 Nem-gyógyszertár gyógyszert forgalmazhat: ha erre ÁNTSZ-engedélye van, amit az üzlet működését engedélyező.
Tudomány – „természetesen” – a Belvárban! TÁMOP / azonosító számú projekt Bevezetés a kémia „rejtelmeibe” Lennert József szaktanár Szakmai.
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Első rész III. kationosztály elemzése 2011 Készítette Fogarasi József
Az orvosi biotechnológiai mesterképzés megfeleltetése az Európai Unió új társadalmi kihívásainak a Pécsi Tudományegyetemen és a Debreceni Egyetemen Azonosító.
Szabó Rita, Kurcz Andrea, Morvai Júlia, Benkó Alíz
Vizes oldatok kémhatása
A széndioxidról másképp
TÁMOP /1-2F Szerves laboratóriumi gyakorlat II/14. évfolyam Hidrolízis, acilezés, észterezés Takács Vanda 2009.
TÁMOP /1-2F Analitika gyakorlat 12. évfolyam Fizikai és kémiai tulajdonság mérése műszeres vizsgálatokkal Fogarasi József 2009.
Analitika gyakorlat 12. évfolyam
Szerves laboratóriumi gyakorlat II/14. évfolyam
Oldatok kémhatása és koncentrációjuk
Méréstechnika gyakorlat II/14. évfolyam
TÁMOP /1-2F Projektmenedzsment eszközök  Projektirányítás számítógéppel I/13. évfolyam Naptárak és munkarendek Szabó László 2009.
Csempe- és félmikro kísérletek a gyakorlatban A kémia kicsiben is látványos és hasznos Bárány Zsolt Béla Erdey-Grúz Tibor Vegyipari és Környezetvédelmi.
Varró István Szakiskola, Szakközépiskola és Kollégium
Készítette: Szenyéri veronika
Győri Edit Lelle Kocsis Kinga
Analitika OKTÁV tanfolyam részére 2016
Innováció és marketing – termékpolitikai döntések – marketing a termékfejlesztésben Marketing gyakorlat 5.
Tóth Zoltán (DE) – Szalay Luca (ELTE)
Boross boglárka Nagy lászló
Előadás másolata:

Analitika gyakorlat 12. évfolyam Vegyipari termékek hatóanyag-tartalmának meghatározása Fogarasi József 2009 TÁMOP 2.2.3-07/1-2F-2008-0011

Aszpirin tabletta hatóanyag- tartalmának meghatározása

Az aszpirinről Az aszpirin hatóanyaga az acetil-szalicilsav, ami a szalicilsav acetilezésvel állítható elő: Neve a fűzfa latin nevéből ered (salix). Gyulladáscsökkentő, lázcsillapító és fájdalomcsillapító hatású szer. A név az acetil és a spireasav szavakból származik.

Az acetil-szalicilsav meghatározásának reakciója A reakció lényegét tekintve hidrolízis. Ehhez fölös mennyiségű lúg kell, és nem játszódik le pillanatszerűen. A fölöslegben alkalmazott lúg megmarad, amit a hidrolízis után ismert koncentrációjú sósavval tudunk meghatározni.

A hidrolízis kivitelezése A kimért mintát egy gömblombikba engedjük és lúgot mérünk hozzá. Hűtővíz Visszafolyós hűtőt szerelünk fölé. Néhány percig forraljuk a mintát, ezalatt lejátszódik a hidrolízis. Hűtővíz Hagyjuk lehűlni, majd kevés vízzel átmossuk a hűtőt. A gömblombik tartalmát egy mérőlombikba átmossuk és jelig töltjük. Ez lesz a törzsoldat.

Az aszpirin kifejlesztésében fontos szerepet játszó tudósok Felix Hoffmann (1868-1946) Johann Buchner (1783-1852) Adolph Kolbe (1818-1884)