Költségvetés tervezése Európai Integrációs Alap Európai Menekültügyi Alap 2012. évi allokáció Pályázók tájékoztatása:2012. május 16.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Projektek pénzügyi végrehajtása. Pénzügyi megvalósítás alapvető dokumentumai  Támogatási szerződés  Szakmai és pénzügyi végrehajtásra vonatkozó előírásokat.
Advertisements

1 Nem fizethető ki az osztalék előleg devizában,
A LEADER+ Pályáztatási feltételek. Kik pályázhatnak?  A pályázónak meg kell felelni a helyi szintű pályázati felhívásban rögzített jogosultsági kritériumoknak.
Gordos Márta Európai Együttműködési Programok Igazgatósága
Projekt Partneri Jelentés készítése és benyújtása
Költségvetési táblázat kitöltése, elszámolható költségek tervezése
Kombinált Mikrohitel Program. Kombinált mikrohitel - közvetítői pályázat • Együttesen igényelhető vissza nem térítendő támogatás és kedvezményes mikrohitel,
Elszámolható költségek tervezése, költségvetési táblázatok kitöltése
Költségvetés tervezése Európai Integrációs Alap évi allokáció – ismételt pályáztatás Pályázók tájékoztatása:2013. január 09.
A program megvalósulását az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány támogatja. „ROMÁK A MUNKAERŐPIACON” konferencia Pécs, szeptember Előadó:
A pénzügyi elszámolhatóság kérdései
Leggyakoribb hibák a KMH pályázatokban
Támogatási Szerződés előkészítése  az előkészítést a Közreműködő Szervezet és a kedvezményezett programmenedzserei közösen végzik  az előkészítés formanyomtatvány,
TÁMOP /10/1 TÁMOP /10/1/KMR Pénzügyi követelmények.
Szja-változások Karácsony Imréné szakállamtitkár Pénzügyminisztérium december 3.
Pénzügyi előadás pályázói információs napra TÁMOP /1.
TAMOP 5.2.2/08 A korai beavatkozást középpontba helyező Biztos Kezdet programok elterjesztése országos szinten, kiemelt figyelemmel a leghátrányosabb helyzetű.
Nemzeti Civil Alapprogram 2010-es pályázati év Költségvetés tervezése.
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment IV. Modul A kultúra gazdaságtana.
A projektek megvalósítása II. A projekt pénzügyi megvalósítása A támogatás lehívása 8. modul Ponácz György Márk SAKK-tréner.
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
Áfa, bevételi bizonylatok, a vállalkozás tevékenységével szorosan összefüggő kiadási bizonylatok.
ADÓ Farkas Gábor Szenior Menedzser február 28. Adózás 2006.
Dr. Pintérné Csermák Jolán, szakértő, bejegyzett könyvvizsgáló
Pénzügyi és szakmai elszámolás
A projektek megvalósításának pénzügyi kérdéseiről.
EU-s pályázatok írása és módszertana
Regionális Operatív Programok KMOP közoktatási intézmények beruházásainak támogatására Pénzügyi lebonyolítás.
Integrált helyi fejlesztési akciók ösztönzése” c. 2002/2003 évi Phare program FIZETÉSI KÉRELMEK TIPIKUS HIBÁI Hayde Nóra, pénzügyi menedzser VÁTI Kht.
Projektzárással kapcsolatos teendők
DIT-ÚMVP III. és IV. tengelyét, illetve a TS intézkedést érintő programmódosítási javaslatok Dr. Maácz Miklós főosztályvezető Vidékf ejlesztési Főosztály.
A felnőttképzéshez kapcsolódó jogszabályok változásai
Költségvetés tervezése Európai Menekültügyi Alap évi allokáció szeptember.
Európai Visszatérési Alap évi / évi allokáció szeptember 26.
Európai Menekültügyi Alap évi allokáció szeptember 18.
Megpályázható tevékenységek BM/4747-1/2012. sz
Európai Menekültügyi Alap évi allokációja SZAKMAI RÉSZ Pályázható célkitűzések és tevékenységek Célcsoportok Változások A pályázók tájékoztatása,
Megpályázható tevékenységek BM/ /2012. sz. nyílt pályázati felhívás alapján Európai Integrációs Alap.
Költségvetés tervezése Európai Integrációs Alap Európai Visszatérési Alap évi allokáció szeptember 28.
Nemzeti Civil Alapprogram 2010-es pályázati év Költségvetés tervezése.
„Infrastruktúra-fejlesztés az egészségpólusokban” TIOP-2.2.7/07/2F.
TÁMOP /09 Az önkéntesség elterjesztése Az elszámolhatóság feltételei.
Megpályázható tevékenységek BM/9674-2/2011. sz. nyílt pályázati felhívás alapján Európai Integrációs Alap dr. Gyöngy Anna BM EUEFO.
Költségtervezés Összeállította: Dr. Juhász Erika Főiskolai docens.
Projekt címe, azonosító száma Projektvezető/Előadó Beszámolási időszak Dátum.
Költségvetés ELŐADÁS ÁTTEKINTÉSE. Költségtervezési alapfogalmak A kedvezményezettek finanszírozási funkciói –Költség- és forrástervezés –Pályázat kidolgozása.
Költségvetés tervezése Európai Visszatérési Alap évi allokáció április.
KÖZPONTI MUNKAHELYMEGŐRZŐ TÁMOGATÁSI RENDSZER (1991. IV. tv. Flt; 6/1996. MÜM rendelet; 1/2009. MAT határozat) Németh Zsolt igazgató Nyugat-dunántúli Regionális.
1 TÁMOP A-13/ A TÁMOP A-13/1 „Társadalmi partnerek kapacitásfejlesztése a Konvergencia Régióban” Pénzügyi tájékoztató
Költségvetés megtervezése, pénzügyi elszámolhatósági szabályok
dr. Szedő Szilvia Támogatás-koordinációs Főosztály Belügyminisztérium
Költségvetés megtervezése, pénzügyi elszámolhatósági szabályok Csutiné Balogh Renáta Támogatás-koordinációs Főosztály Belügyminisztérium november.
Költségvetés megtervezése, pénzügyi elszámolhatósági szabályok Csutiné Balogh Renáta Támogatás-koordinációs Főosztály Belügyminisztérium október.
„Tanulószerződéssel a munka világában” c. Országos Konferencia A szakképzési hozzájárulásról és a képzés fejlesztésének támogatásáról szóló évi LXXXVI.
Pályázati audit. Jogszabályi háttér as periódusban változatlan volt  Közösségi joganyag 1083/2006/EK rendelet 1828/2006/EK rendelet 1080/2006/EK.
TÁMOP „Munkaerő-piaci program a hátrányos helyzetűek foglalkoztatásáért a Közép-magyarországi Régióban” - Budapest.
A pénzügyi tervezés és elszámolhatóság kérdései TÁMOP /1 (KMR) és TÁMOP /2 (KONV) A természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének.
Társasági adó 2011, évi változások  Adókulcsváltozás 10% 500 M Ft-ig 19% 500 M Ft felett  Megszűnik a külföldi szervezet társasági adó-kötelezettsége.
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
SZÁMVITEL.
A pénzügyi szolgáltatások közvetítőit érintő jogszabályi változások
ELŐADÁS ÁTTEKINTÉSE Költségvetés
SZÁMVITEL.
Angyal László főosztályvezető november 16..
SZÁMVITEL.
Országgyűlési Képviselők választása április 8.
A SZÁMVITELI TÖRVÉNY évi C. törvény
dr. Szedő Szilvia Támogatás-koordinációs Főosztály Belügyminisztérium
SZÉCHENYI PROGRAMIRODA
Előadás másolata:

Költségvetés tervezése Európai Integrációs Alap Európai Menekültügyi Alap évi allokáció Pályázók tájékoztatása:2012. május 16.

Nemzetközi (EU) szabályozás 2008/22/EK (EMA), 2008/457/EK (EIA) bizottsági határozat módosult (11.sz.melléklet!) Kézikönyv az elszámolható költségekről („Draft” csak angolul) Nemzeti (magyar) szabályozás évi C. tv. a számvitelről (számviteli politika) 1996 évi LXXXI. tv. A társasági adóról és osztalékadóról (amortizáció) évi XCII. tv. az adózás rendjéről évi CVIII. tv. a közbeszerzésekről 23/2012. (IV.26.) BM rendelet Felelős Hatóság (BM) szabályozása –Pályázati útmutató –Hivatalos kérdés-válasz –Támogatási Szerződés (ÁSZF)

. Azok a költségek számolhatók el, amelyek: a 2007/573/EK (EMA) ill. 2007/435/EK (EIA) határozat célkitűzéseihez, területeihez kapcsolódnak; a célcsoportok javára szolgálnak; megfelelnek a területi és időbeli hatálynak. Megfelelnek a költséghatékonyság elvének; ténylegesen felmerültek; a kedvezményezett könyvelésébe elkülönítetten bekerültek; azonosíthatóak, ellenőrizhetőek, kifizetett számlákkal vagy egyéb pénzügyi-számviteli bizonylattal alátámaszthatóak; (kivéve: 7% közvetett költségek); a projekt előzetes költségvetésében szerepelnek; visszaigényelhető ÁFA-t nem tartalmaznak; A partnerségben megvalósuló projekt esetén a partner- szervezet tevékenységeinek vonatkozásában is külön költségvetést kell benyújtani, valamint összesített költségvetést is kell készíteni.

Kizárólag a projekt megvalósításának időszakában felmerült költségek számolhatók el. (Pályázatírási költség nem számolható el!) A számla teljesítési dátuma a projektidőszakra essen, azonban a kifizetés dátuma lehet a projekt időszakon kívül, de a záró időszaki jelentés benyújtásának határidején belül kell lennie. ( pl.: munkaadót terhelő járulékok) Költségvetés kitöltésének ajánlott sorrendje Egyidejűleg: 3.2 Elszámolható költségek és tevékenységek és 3.4 A 3.2.sz. költségvetési táblázatban részletezett költségek felmerülésének indokolása 3.1 A projekt költségvetése 3.3 Mutatónkénti fajlagos költségek

K Ö Z V E T L E N K Ö L T S É G E K A1” Bruttó bérköltség Elszámolható a költség, ha a foglakoztatás jogviszonya: munkaszerződés, közszolgálati, közalkalmazotti jogviszony, ügyészségi szolgálati jogviszony, bírósági jogviszony, igazságügyi alkalmazotti szolgálati jogviszony, a fegyveres szervek hivatásos állományának szolgálati jogviszonya. Kizárólag a pályázó és partnerszervezet alkalmazásában álló személyek bérköltsége és járulékai számolhatók el. Az államháztartási szervek személyi állományának vonat- kozó bérköltsége abban a mértékben támogatható, amennyiben olyan tevékenységhez kapcsolódik, amely az érintett szervezetnél a projekt végrehajtása nélkül nem merülne fel; ebben az esetben a feladatot végrehajtó személyeket a projekt végrehajtására írásban kell kirendelni vagy kijelölni munkaköri leírás, kinevezés, határozat, intézkedés stb.).

„ „A1” Bruttó bérköltség I.Menedzsment költségek soron elszámolható kiadások: Projektmenedzser (egy projekthez egy teljes vagy rész munkaidőben foglalkoztatott projektmenedzser rendelhető) és, a projekt menedzsmentjében támogató szerepet betöltő személyek (mint például, a könyvelő, az adminisztratív asszisztens, vagy az informatikus stb.) bérköltsége kizárólag a projekt időtartamának és a tényleges munkaidő-ráfordítás arányának megfelelően. A menedzsment költség (bér, járulékok, egyéb személyi juttatások) a projekt összes költségeinek maximum 15 %-a lehet. Az Értékelő Bizottság a pályázatok elbírálása során - a pályázat tartalmától függően - a 15%-nál alacsonyabb mértéket is megállapíthat. Megbízási szerződéssel alkalmazott személy költségei nem számolhatók el „A1” bruttó bérköltségek között.

„ „A1” Bruttó bérköltség II. Szakmai megvalósításban részt vevők bérköltsége: szakmai vezető, szociális munkás, pszichológus stb., a kedvezményezett, partnerszervezet alkalmazásában álló személy, akinek munkaköre közvetlenül a projekt célkitűzéseinek elérését szolgáló tevékenységeket foglalja magában.  Nem haladhatják meg a piaci bérek érékét, ill. a kedvezmé- nyezettnél általában alkalmazott bérek összegét.  Nem tartalmazhatnak jutalmat vagy bármilyen ösztönző jellegű kifizetést. Részletezni kell: név (ha már ismert), beosztás/ munkakör, létszám, munkaidő szerint. „A2” Munkaadót terhelő járulékok „A3” Egyéb személyi juttatások: pl.: étkezési hozzájárulás munkába járás utazási költségei (adójuk is), vagy cafetéria a pályázó cafetéria szabályzata alapján

Eszközök („B”) Főszabályként az 1 évnél hosszabb ideig használat- ban lévő eszközök beszerzése tartozik ide.  euró beszerzési ár alatt a teljes beszerzési érték elszámolható költség, ha a projekt utolsó 3 hónapját megelőzően vásárolták.  euró beszerzési ár feletti eszközök esetén a projekt időszakára eső amortizációs költség jelenti az elszámolható költséget.  Korábban vásárolt eszközök projekt időszakára eső amortizációs költsége is elszámolható, kivéve ha 100%- ban közösségi forrásból került beszerzésre.

Eszközök („B”)  Lízing, a bérlet és a vásárlás közül mindig a legolcsóbb megoldást kell választani eurót meghaladó eszközvásárlás esetén a Felelős Hatóságnak előzetesen jóvá kell hagynia, hogy a kedvezmé- nyezett által választott opció a legolcsóbb (lásd projekt adatlap pont).  Közbeszerzési törvény alkalmazása  Nettó Ft felett 3 ajánlat beszerzése kötelező. (23/2012. BM rendelet!)  Napi használatú adminisztratív eszközök csak közvetett költségként számolhatók el pl.: nyomtató, fax, fénymásoló.

Ingatlan („C”) Vásárlás, építés vagy felújítás (csak EMÁ-nál, EIÁ- nál nem!) 1.Amennyiben az ingatlanszerzés elengedhetetlen a projekt végrehajtása szempontjából, és egyértelműen kapcsolódik annak célkitűzéseihez, ingatlan, vagyis már megépített épületek vásárlása vagy ingatlan építése támogatható az alábbi feltételekkel: a) Be kell szerezni független szakképzett értékbecslő vagy megfelelően felhatalmazott hivatalos testület igazolását arról, hogy az ár nem haladja meg a piaci értéket, és az igazolásban fel kell tüntetni, hogy az ingatlan megfelel a nemzeti rendelkezéseknek, vagy pedig részletezni kell, hogy az épület mely pontokon nem felel meg e rendelkezéseknek, és a végső kedvezményezett a projekt részeként hol tervez kiigazításokat végrehajtani.

Ingatlan („C”) b) Az ingatlant nem a projekt végrehajtását megelőzően nyújtott közösségi támogatásból vásárolták. c) Az ingatlant kizárólag a projektben megnevezett célra kell használni. d) Kizárólag értékcsökkenés arányosan csak a projekt időtartamának és a tényleges felhasználás arányának megfelelő kiadás támogatható; 2. Az (1) bekezdésben foglalt c) feltétel mellett az épületekhez kapcsolódó átalakítási, korszerűsítési vagy felújítási munkák teljes költsége legfeljebb EUR értékig (bruttó finanszírozású projekt esetében Áfá- val növelt ár értendő, nettó finanszírozású projekt esetében nettó ár értendő) támogatható.

Ingatlan („C”) Ezen érték-határ fölött az (1) bekezdésben foglalt c) és d) feltétel alkalmazandó. Átváltási árfolyamnak a megrendeléskor érvényes MNB középárfolyamot kell tekinteni. 3. Bérlet (EMA, EIA) Az ingatlan bérlet akkor támogatható, ha közvetlen kapcsolat áll fenn a bérlet és az érintett projekt célkitűzései között: a) az ingatlant nem közösségi támogatásból vásárolták, b) az ingatlant csak a projekt végrehajtására használják. Amennyiben ez nem teljesül, a költségek csak a projekt céljára történő felhasználás arányában támogathatók.

Alvállalkozók („D”) A pályázónak főszabályként képesnek kell lennie a projekt önálló végrehajtására. Nem támogatható az alábbi esetekben az alvállalkozói díj: projektmenedzser tanácsadók, közvetítők, ha a %-os díjban részesülnek ha nem növeli a költségeivel arányosan a projekt értékét. –Megbízási vagy Vállalkozási szerződéssel alkalmazott személy díja itt kerül elszámolásra. A pályázati adatlap 2.12 pontjában kérjük ismertetni azokat a tevékenységeket, amiket alvállalkozókkal látnak el.

Úti és ellátási költségek („E1”)  A tömegközlekedés legolcsóbb formája támogatható költség.  Repülőutak csak oda-vissza 800 km-nél hosszabb utaknál.  A hazai jogszabályok szerint, ill. a kedvezményezett számviteli politikájában rögzített módon – kiküldetési rendelvény, útnyilvántartás alapján, stb. – elszámolható költségek.  Gépkocsi használat esetén APEH üzemanyagnorma alapján kalkulált költség elszámolható.  A személyzet utazási költsége, amennyiben közvetlenül a projekt megvalósításához kapcsolódik, eseti utazás, nem a munkába járás rendszeres utazási költsége.  A célcsoport utazási költségeit „E6”-ba kérjük tervezni.

Fogyasztási cikkek, készletek („E2”) Főszabályként itt elszámolható az 1 évnél rövidebb ideig használatban lévő eszközök beszerzése, ami a célcsoportnak biztosított fogyóeszközök, készletek - pl.: élelmiszer, közösségi foglalkozások eszközei (labda, sporteszközök) stb. – beszerzését jelenti. A beszerzéseknek azonosíthatóknak és a projekthez közvetlenül hozzárendelhetőnek kell lenniük – nem készletezhetők a projektidőn túl! Az irodai – projektmenedzsmenthez kötődő – beszerzések csak a közvetett költségek között elszámolható költségek! pl.: irodaszerek

Szolgáltatások („E3”)  A projekt végrehajtásához közvetlenül szükséges általános szolgáltatások költségeit kell ebben a költségkategóriában elszámolni. pl.: nyomdai szolgáltatás, fénymásolás, catering. Nem „E3”-ban elszámolható szolgáltatási költségek:  Általános szolgáltatások: pl.: telefon, Internet, posta, irodabérlés,takarítás, közszolgáltatási díjak, biztosítás, – „G” közvetett költségek között elszámolhatóak.

Szakértői díjak („E4”): Általános szabály: a projekt tevékenységéhez képest rendkívül speciális költségek, akkor támogathatók, ha a projekthez kapcsolódnak és a végrehajtásához szükségesek. Jogi szakértői díj (ha nem a projekt célja!) Műszaki értékbecslői díj Közjegyzői díj Közbeszerzési szakértői díj

Uniós finanszírozással kapcsolatos költségek („E5”): Nyilvánosság, láthatóság, disszemináció költségei pl.: újságcikk, interjú, közlemény, emléktábla A pályázati űrlap 2.14 pontjában kérjük bemutatni a tervezett láthatósági és disszeminációs tevékenysé- geket. (Pályázati Útmutató V.5. pontja!) pecsét készíttetés díja (Arculati kézikönyv) Könyvvizsgálói díj (kötelező, ha lásd. P. űrlap 1.2.) a projekt szerződésben rögzített összes költségeinek max. 0,5%-a (nettó összeg) ha az össz. ktg 20 M Ft felett, max Ft (nettó) ha az össz. ktg 20 M Ft alatt

Célcsoportot érintő speciális költségek („E6”) EMA 1. A célcsoport számára támogatási célból történő beszerzések, valamint a célcsoportnál felmerült költségek megtérítése az alábbi feltételek mellett támogathatók: a) A végső kedvezményezettnek az alap jogi aktus 43. cikkében említett időszak során meg kell őriznie azokat az arra vonatkozó adatokat és bizonyítékokat, hogy az e támogatást kézhez kapó személyek megfelelnek az EMA alaphatározat 6. cikkében meghatározott célcsoportnak. b) A végső kedvezményezettnek meg kell őriznie a nyújtott támogatásra vonatkozó bizonyítékokat (így számlákat és nyugtákat) annak igazolása érdekében, hogy az érintett személyek megkapták a támogatást.

Célcsoportot érintő speciális költségek („E6”) EMA A célcsoporthoz tartozó személyek jelenlétét szüksé- gessé tevő intézkedések (például tanfolyamok) esetében kiegészítő segítségként kis összegű készpénzes ösztönzők fizethetők ki, feltéve hogy a teljes összeg projektenként nem haladja meg a EUR-t és az adott rendezvény, tanfolyam vagy egyéb rendezvény esetében személyenként fizetik ki. A végső kedvezményezett nyilvántartást vezet a személyekről, a kifizetés időpontjáról és dátumáról, és biztosítja a megfelelő nyomon követést a kettős finanszírozás és a forrásokkal való visszaélés elkerülése érdekében.

Célcsoportot érintő speciális költségek („E6”) EIA A végső kedvezményezett által az alap jogi aktusban meghatározottak szerint az alap hatálya alá tartozó harmadik országbeli állampolgárok számára támogatási célból végzett vásárlások, valamint a e személyeknél felmerült költségeknek a végső kedvezményezett általi visszatérítése az alábbi különleges feltételek mellett támogatható: a) a végső kedvezményezettnek az alap jogi aktus 41. cikkében említett időszak során meg kell őriznie azokat az arra vonatkozó adatokat és bizonyítékokat, hogy az e támogatást kézhez kapó harmadik országbeli állampolgárok az alap jogi aktusban meghatározottak szerint az alap Hatálya alá tartoznak; b) a végső kedvezményezettnek az alap jogi aktus 41. cikkében előírt időszak során meg kell őriznie a harmadik országbeli állampolgároknak nyújtott támogatásra vonatkozó bizonyítékokat (így számlákat és nyugtákat).

Célcsoportot érintő speciális költségek („E6”) EIA 2. A célcsoporthoz tartozó személyek jelenlétét szükségessé tevő intézkedések (például tanfolyamok) esetében kiegészítő segítségként kis összegű készpénzes ösztönzők fizethetők ki, feltéve hogy a teljes összeg projektenként nem haladja meg a EUR-t és az adott rendezvény, tanfolyam vagy egyéb rendezvény esetében személyenként fizetik ki. A végső kedvezményezett nyilvántartást vezet a személyekről, a kifizetés időpontjáról és dátumáról, és biztosítja a megfelelő nyomon követést a kettős finanszírozás és a forrásokkal való visszaélés elkerülése érdekében.

K Ö Z V E T E T T K Ö L T S É G E K („G”) Amelyek nem azonosíthatók a projekthez közvetlenül kapcsolódó költségként, de szükségszerűen felmerülnek a projektek végrehajtása során. Az intézkedés végrehajtásával kapcsolatban felmerülő közvetett költségek az elismerhető közvetlen költségek teljes összegének legfeljebb 7%-ában megállapított átalány alapján támogathatók. (A pályázati űrlap 3.4. táblázatában a fel kell sorolni a tételeket, amelyekből a 7%-os átalány képződik.) Az EU költségvetésből működési támogatásban részesülő szervezetek nem tervezhetnek, nem számolhatnak el a közvetett költségeket. Amennyiben partnereket von be a kedvezményezett a projektbe a közvetett költségre vonatkozó 7 %-os limitet partnerenként kell értelmezni.

TÁMOGATÁSRA NEM JOGOSULT KIADÁSOK a)az ÁFA, kivéve abban az esetben, ha a végső kedvezményezett (pontos jogszabályi hivatkozás megjelölésével) igazolja, hogy nem igényelheti vissza (lásd III.3. pont); b) tőkehozam, adósság- és adósságszolgálati terhek, hitelkamat, devizaátváltási jutalékok és árfolyam- veszteségek, veszteségekre és lehetséges jövőbeni kötelezettségekre képzett tartalékok, fizetendő kamat, kétes követelések, bírságok, kötbérek, perköltségek, túlzott és gondatlan kiadások;

TÁMOGATÁSRA NEM JOGOSULT KIADÁSOK c ) kizárólag a projektszemélyzetre költött reprezentációs költségek. A projekt alapján indokolt társasági események – mint például a projektet záró rendezvény, vagy a projektirányító csoport összejövetelei – reprezentációs költségei ésszerű mértékig engedélyezettek; d) a végső kedvezményezett bevallásában szereplő, de egy – közösségi támogatásban részesülő – másik projekt vagy munkaprogram által fedezett költségek; e) földvásárlás; f) természetbeni hozzájárulások.

A projekt bevételei (3.1. költségvetési tábla) (I)A projekthez kötődő bevétel: pl.: értékesítés bevétele, bérleti díjak, regisztrációs díjak, banki kamat stb. (J) Saját erő: nem kötelező, de a pályázat értékelésekor + pontot jelent. A saját erő összege a nemzeti hozzájárulást csökkenti (K) Nemzeti hozzájárulás (BM): max.25% (L) Uniós támogatás: 75% ÁSZF 5.3. pontja A támogatás folyósításának ütemezése: (előfinanszírozás!) 37,5%, 25,0%, 22,5% közbenső kifizetések + 15% maradványösszeg, ami a projekt záró jelentésének elfogadását követően kerül kifizetésre A kifizetések a kérelmek beérkezését követő 30 munkanapon belül tervezhetőek.

3.3. Mutatónkénti fajlagos költségek Miért szükséges? A költséghatékonyság megállapítására szolgál Projekt elemenként kérünk megadni 1-1 output mutatót Csak a közvetlen elszámolható (bruttó vagy nettó költségeket – költségtervezéstől függően -) kell felosztani, ezzel egyúttal ellenőrizhető, hogy a tervezett közvetlen költségek valóban közvetlenül kapcsolódnak a projekthez.

Köszönöm a figyelmet! Sikeres pályázást kívánok! Radnayné A. Amarilla BM