TUDÁSALAPÚ ÉRDEKKÉPVISELET

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
E-SKILLS (DIGITÁLIS ÍRÁSTUDÁS) AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN A STRATOSZ SZÁMÁRA KIDOLGOZOTT VÁLTOZAT Készült a MAT támogatásával, az FSZH közreműködésével.
Advertisements

Magyar, mint idegen nyelv témakörű oktatási és kulturális Internet portál HUNGAROPORT Dr Remzső Tibor MTA SZTAKI.
A testületi munka szervezési, vezetési módszerei 1. RÉSZ EURÓPAI TANÁCSADÓK SZÖVETSÉGE (ETSZ), European Consultants Unit (ECU) Magyar Tagozat KÉPZŐ-TRÉNING.
határtalan technológia Szülőföldön boldogulás, határtalan technológia Kovács Kálmán informatikai és hírközlési miniszter Budapest, november.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
A közötti időszak fejlesztési tervezésének megalapozása
E-SKILLS (DIGITÁLIS ÍRÁSTUDÁS) AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN A STRATOSZ SZÁMÁRA KIDOLGOZOTT VÁLTOZAT Készült a MAT támogatásával, az FSZH közreműködésével.
EU-információs és pályázati szolgáltatások civil szervezeteknek (Soros Alapítvány) Dr. Benedek László CELODIN Kht.
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
LUDUS … latinul “ játék ”. | Mik azok a komoly játékok? A komoly játékok elektronikus alkalmazások, amelyek.
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Könyvtári és Informatikai Szövetség
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
E-SKILLS (DIGITÁLIS ÍRÁSTUDÁS) AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN A STRATOSZ SZÁMÁRA KIDOLGOZOTT VÁLTOZAT Készült a MAT támogatásával, az FSZH közreműködésével.
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
ENSZ - ECOSOC EU EU Bizottság - AGIS Európa Tanács Szervezett, határokon átlépő bűnözés elleni harc Társadalmi-közösségi bűnmegelőzés az újszerű és a tradicionális.
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
Közigazgatási technológia
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Kulturális tőke (Capital cultural). A kulturális tőke halmozódása, a kultúra (magas kultúra) kialakulása már az ókorban elsősorban városi jellegű, erősen.
1 Prof. emeritus Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA doktor Új törekvések a logisztikai közreműködésben Heller Farkas Főiskola Logisztika Szakirány II.
1 Logisztika Szakirány – II. 2. téma Vállalkozási rendszerek átszervezése Bp.2008.febr. Prof.Dr.Knoll Imre.
Nyíregyházi Főiskola március 6. Dr. Kokovay Ágnes Kompetenciaalapú képzés és a távoktatás.
A postai képzés lehetséges irányai a felnőttképzésben és a szakképzésben április 5. Előadó: Szűts Ildikó Humánerőforrás vezérigazgató helyettes.
Az oktatás az EU-ban Lisszaboni statégia: Célmeghatározás –mit –mikorra –ki által –milyen minőségben Az eszközök között kiemelt helyen az egész életen.
Magyar Információs Társadalom Stratégia (MITS) – egészségügyi és szociális vonatkozások: Az Egészségügyi és Szociális Ágazati Információs Stratégia (MITS-ESZ)
44. MKT Vándorgyűlés , Nyíregyháza 1 „MAGYAR HELYTEREMTÉS EURÓPÁBAN” Informatika a modern magyar gazdaságért avagy a GKM teendői.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
Széchenyi István Egyetem, Győr
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Ipari középvállalat projektvezetőjének tapasztalatai az integrált vállalatirányítási szoftver bevezetési szakaszában Projektmenedzsment Fórum A kis-
Tudásmenedzsment fejlesztések a tudásközösség – közösségi tudás – tudástőke hármas egységének jegyében az MTV-nél Móriczné Zvornik Csilla (MTV - humánerőforrás.
A Megyei Jogú Városok és Kistérségi Fejlesztő Szervezetek által kialakítandó településfejlesztési hálózatszerű együttműködés bemutatása TÁMOP /
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
Munkaügyi kapcsolatok rendszere Debreceni Egyetem Közgazdaság- és Gazdaságtudományi Kar Munkaszociológia április 7.
A Magyar Távmunka Szövetség céljai, törekvései Dr. Horváth Elek elnök III. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Legjobb_kor. Az eMunka, dMunka, sikeres alkalmazásának társadalmi és technológiai feltételei megteremtődtek. dr. Mlinarics József ügyvezető elnök Magyar.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Távmunka kutatás, fejlesztés eredményei
A Strukturális Alapok tervezési folyamata és a partnerség Részvételi demokrácia, társadalmi párbeszéd: avagy hogyan tudnak a civil szervezetek élni részvételi.
Tanulási partnerségek kezdeményezése A NYITOK hálózatfejlesztési program bemutatása Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért június 22.
Minőség menedzsment 6.előadás
1 MUNKAADÓI MUNKAADÓI ÉRDEKKÉPVISELETI SZAKISMERETEK KÖZSZOLGÁLTATÓI MUNKAADÓK SZÁMÁRA I. RÉSZ SZAKOKTATÁSI SEGÉDANYAG I. RÉSZ : ÁLTALÁNOS ÉRDEKKÉPVISELETI.
A STRATOSZ KÖZSZOLGÁLATI ÉRDEKKÉPVISELETI TANÁCSADÓI SZOLGÁLATA (KONCEPCIÓ ÉS MEGVALÓSÍTÁSI TERV) OFA – STRATOSZ PROJEKT 2004 Tanulmány + internetes konferencia.
A SZAKKÉPZÉSI MUNKA KORSZERŰSÍTÉSE A STRATOSZNÁL TÁJÉKOZTATÓ DIASOROZAT A STRATOSZ KORSZERŰSÍTETT SZAKKÉPZÉSI SZABÁLYZATÁNAK KIDOLGOZÁSÁHOZ KÉSZÜLT: AZ.
A STRATOSZ ÉRDEKKÉPVISELETI INTERNETES TÁVOKTATÁSI RENDSZERÉNEK (ITR) KIALAKÍTÁSA ( KONCEPCIÓ ÉS MEGVALÓSÍTÁSI TERV) dr. Karczag Éva, az „European Consultants.
E-KULTÚRA A MUNKAADÓI ÉRDEKKÉPVISELETBEN Tanulmány + power-point internetes konferencia vázlat OFA - STRATOSZ PROJEKT 2004 internetes konferencia.
DIGITÁLIS SZEMÉLYI TITKÁR (DSZT) ÉRDEKKÉPVISELETI TISZTSÉGVISELŐK SZÁMÁRA OKTATÁSI ÉS TRÉNING DIASOROZAT (A POWER-POINTOS DIASOROZATHOZ OKTATÁSI ÉS TRÉNING.
A STRATOSZ regionális SZERVEZETI struktúráját megteremtő szervezési projekt előkészítése (2. RÉSZ) ADOTTSÁGAINK FELADATAINK KÖTELEZETTSÉGEINK Készült a.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
A pénzügyi felügyelés fő irányai Európában Dr. Szász Károly elnök Új kihívások előtt a biztosítási piacok A Magyar Biztosítók Szövetségének I. Biztosítási.
Az információs társadalom oktatása az iskolákban Pintér Róbert Információs Társadalom és Trendkutató Központ (ITTK)
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
März 2004 Herbert Rupp Az Európai Uniós csatlakozás hatása a magyar járműiparra.
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
A Nemzeti Fejlesztési Terv
INNO-REÁL Szövetség Civil Ágazati-szakmai Stratégiai Terv május 21.
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
Hogyan pályázzunk ? Az EUGA program az innováció szolgálatában Vicze Gábor.
Érdekképviselet, képzés, távmunka Bihall Tamás alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Budapest, december 7.
Minőségbiztosítási ismeretek
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN március 4. IV. Calderoni Informatika Kerekasztal,
Vállalkozásmenedzsment I.
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1119 Budapest, Tétényi. u  Tel/Fax: , web: 
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
Előadás másolata:

TUDÁSALAPÚ ÉRDEKKÉPVISELET ÉRDEKKÉPVISELETI TISZTSÉGVISELŐK SZÁMÁRA OKTATÁSI ÉS TRÉNING DIASOROZAT (A POWER-POINTOS DIASOROZATHOZ OKTATÁSI ÉS TRÉNING SEGÉDANYAG, ÖNÁLLÓ MUNKAKÉNT RENDELKEZÉSRE ÁLL) AZ OKTATÁSI ÉS TRÉNING DIASOROZAT A STRATOSZ IRÁNYMUTATÁSAI ALAPJÁN KÉSZÜLT AZ OFA TÁMOGATÁSÁVAL EZEN OKTATÁSI ÉS TRÉNING DIASOROZAT TELJES KÖRŰ FELHASZNÁLÁSI JOGÁNAK TULAJDONOSA A STRATOSZ

FELHASZNÁLÁS KORLÁTOZÁSI ÉS KÖTELEZETTSÉG- VÁLLALÁSI ZÁRADÉK * EZ AZ OKTATÁSI ÉS TRÉNING SEGÉDANYAG A STRATOSZ MEGRENDELÉSÉRE, AZ ÁLTALA RENDELKEZÉSRE BOCSÁTOTT ELEKTRONIKUS ÉS SZÓBELI INFORMÁCIÓK, VALAMINT AZ ÁLTALA IS AJÁNLOTT IRODALOM TANULMÁNYOZÁSA ALAPJÁN, A MEGRENDELŐ ÁLTAL ELŐÍRT FORMAI ÉS SZERKESZTÉSI SZEMPONTOK FIGYELEMBEVÉTELÉVEL KÉSZÜLT. * EZEN OKTATÁSI ÉS TRÉNING SEGÉDANYAG TELJES KÖRŰ FELHASZNÁLÁSI JOGÁNAK TULAJDONOSA A STRATOSZ. AZ ANYAG BÁRMILYEN FELHASZNÁLÁSÁHOZ A STRATOSZ ELŐZETES ÍRÁSBELI ENGEDÉLYE SZÜKSÉGES. * EZEN OKTATÁSI ÉS TRÉNING SEGÉDANYAG KIDOLGOZÓJA KÖTELEZETTSÉGET VÁLLAL ARRA, HOGY AZ ANYAG FELHASZNÁLÁSÁHOZ, A MEGRENDELŐVEL TÖRTÉNŐ ÚJABB MEGÁLLAPODÁS ALAPJÁN, 2010 VÉGÉIG TOVÁBBI MUNKÁKAT VÁLLAL

Tudásalapú Társadalom TUDÁSGAZDÁLKODÁS

A FIZIKAI ÉS A SZELLEMI TEVÉKENYSÉG RÉSZARÁNYÁNAK ALAKULÁSA AZ ÉRTÉKTEREMTÉSBEN VOLUMEN SZELLEMI TEVÉKENYSÉG FIZIKAI TEVÉKENYSÉG KOROK TUDÁSALAPÚ GAZDASÁG

A TUDÁS RÉSZARÁNYÁNAK ALAKULÁSA A TERMÉKEKBEN ÉS SZOLGÁLTATÁSOKBAN A TUDÁS RÉSZARÁNYA NÖVEKEDÉSI ÜTEM TUDÁSALAPÚ GAZDASÁG IDŐ 2000 2002 2004

A TUDÁS ELÉVÜLÉSÉNEK TENDENCIÁJA VOLUMEN ÉRTÉK ELÉVÜLÉS IDŐ

A TUDÁS RÉSZARÁNYÁNAK ALAKULÁSA A TERMÉKEKBEN ÉS ELÉVÜLÉSI TENDENCIÁJA A TUDÁS RÉSZARÁNYA ELÉVÜLÉS NÖVEKEDÉSI ÜTEM ELÉVÜLÉSI ÜTEM IDŐ 2000 2002 2004

AZ INFORMÁCIÓ KÖLTSÉGE ÉS ÉRTÉKE (TENDENCIÁK) VOLUMEN KÖLTSÉG PONTOSSÁG ÉRTÉK IDŐ

TUDÁSALAPÚ ÉLETSTÍLUS ALAPJAI INFORMÁCIÓ ORIENTÁLTSÁG ÉLETEN ÁT TÖRTÉNŐ TANULÁS GLOBÁLIS SZEMÉLYI KÉPESSÉGFEJLESZTÉS TUDÁSALAPÚ GAZDASÁG

TUDATALATTI KÉPESSÉGEK AZ EMBERI KÉPESSÉGEK SZELLEMI KÉPESSÉGEK TESTI KÉPESSÉGEK TUDATOS KÉPESSÉGEK TAPINTÁS KÜLSŐ KÉPESSÉGEK MATEMATIKAI HAJLÉKONYSÁG ZENEI KÉPESSÉGEK IZOM MOZGÁSOK INTUÍCIÓ VÉRELLÁTÓ RENDSZER TUDATALATTI KÉPESSÉGEK BELSŐ KÉPESSÉGEK PSZÍ KÉPESSÉGEK IMMUNRENDSZER LEHETSÉGES, DE MÉG NEM ISMERJÜK MÁR ISMERJÜK TÉNYLEGESEN HASZNOSÍTJUK HASZNOSÍTHATNÁNK

E-HULLÁM A TUDÁS-SZERZÉS ESZKÖZE INFO. FORRADALOM + ELEKTRONIZÁCIÓ+INFOKOMMUNIKÁCIÓ E-MANAGEMENT E-LEADERSHIP E-GUIDE   e-teaching e-learning e-knowledge - e-books - e-writing - audible books - voice recognition - write recognition - shape recognition - text recognition - e-conversations INFORMÁCIÓ ORIENTÁLTSÁG ÉLETEN ÁT TÖRTÉNŐ TANULÁS TUDÁSALAPÚ GAZDASÁG

SZINERGIKUS SIKER INFORMÁCIÓ BIZALOM TUDÁS AZ INFORMÁCIÓ A SIKER MEGHATÁROZÓ TÉNYEZŐJE INFORMÁCIÓ BIZALOM TUDÁS KÖLCSÖNÖS ELŐNYÖKÖN ALAPULÓ EGYÜTTMŰKÖDÉS SZINERGIKUS SIKER

KETTŐS KUDARC INFORMÁCIÓ GYANAKVÁS A SIKERTELENSÉG LEGFŐBB OKA AZ INFORMÁCIÓ HIÁNY INFORMÁCIÓ GYANAKVÁS TÁJÉKOZATLANSÁG KÖLCSÖNÖS GYANAKVÁSON ALAPULÓ SZEMBENÁLLÁS KETTŐS KUDARC

SZINERGIKUS SIKER FORRÁSA B A KÖLCSÖNÖS EGYÜTTMŰKÖDÉS INFORMÁCIÓ INFORMÁCIÓ A’ B’ INFORMÁCIÓ INFORMÁCIÓ B A INFORMÁCIÓ INFORMÁCIÓ KÖLCSÖNÖS BIZALOM SZINERGIKUS SIKER

SZINERGIKUS SIKER FORRÁSA B A KÖLCSÖNÖS EGYÜTTMŰKÖDÉS INFORMÁCIÓ INFORMÁCIÓ A’ B’ INFORMÁCIÓ INFORMÁCIÓ B A INFORMÁCIÓ INFORMÁCIÓ KÖLCSÖNÖS BIZALOM SZINERGIKUS SIKER

TUDÁSALAPÚ GAZDASÁG

„Tudásgyár” Szervezet: Kultúra: Infrastruktúra: Tudás Szervezet mik az üzleti célok, és hogyan mérjük a sikerességet? Kultúra: hogyan tudjuk a közösségen belüli kulturális különbségeket integrálni? Infrastruktúra: milyen rendszerre, infrastruktúrára van szükség a közös munkához? Tudás milyent tudáshalmazt, információt akarunk megosztani? Szervezet Kultura Tudás Infrastruktúra A négy elem kiegyensúlyozása Balancing of the four elements

a Tudásalapú Társadalomban TUDÁSALAPÚ ÉRDEKKÉPVISELET

2. A TUDÁSKORSZAK ÚJ DIMENZIÓI Az elmúlt néhány évben egyre világosabban kezdnek kirajzolódni az Információs Társadalom, a tudásalapú gazdaság, a globalizálódó világ új dimenziói, melyek alapjaiban változtatják meg az élet-paradigmánkat, mindennapi életünket, az üzleti életet, a vállalatvezetés legkülönbözőbb szféráit. TUDÁSKORSZAK

A vállalatirányítással és szervezéssel foglakozó nagy kutató és tanácsadó cégek bizalmas kutató asztalain izgalmas témák szerepelnek, melyek a mindennapi ember számára még elérhetetlenek. * ATTENTION MANAGEMENT Figyelemgazdálkodás, figyelemszervezés "Minden szellemi és anyagi értékünk forrása a figyelmünk, elengedhetetlen, hogy kellően megbecsüljük, fejlesszük és gazdálkodjunk vele." * INTEREST RECOGNITION Érdekfelismerés, érdekfeltárás "A tényleges érdekeink felismerése gyakran sokkal fontosabb és nehezebb feladat, mint annak képviselete és védelme, ezért fordítsunk nagyobb figyelmet érdekeink felismerésére." * IQ OF ASSERTIVE Érvényesülési IQ * CONCEPTION OF SURPLUS KNOWLEDGE Többlettudás koncepció - Lifelong learning - Knowledge management * GLOBAL QUANTUM THEORY Globális kvantum elmélet

ATTENTION MANAGEMENT Figyelemgazdálkodás, figyelemszervezés "Minden szellemi és anyagi értékünk forrása a figyelmünk, elengedhetetlen, hogy kellően megbecsüljük, fejlesszük és gazdálkodjunk vele." * A FIGYELEMGAZDÁLKODÁS ALAPJAI * AZ ÉRZÉKELÉSI KÉPESSÉG FEJLESZTÉSE * FIGYELEMPROGRAMOZÁS * AZ ÜZLETI ÉLET FŐBB MOZZANATAINAK FIGYELEMPROGRAMJAI TUDÁSKORSZAK

TUDÁSKORSZAK CONCEPTION OF SURPLUS KNOWLEDGE TÖBBLETTUDÁS KONCEPCIÓ - Lifelong learning - Knowledge management A tudástöbblet koncepció lényege, hogy a tudásalapú gazdaságban a versenyelőny a tudástöbblet alapján alakul ki. A piacképes tudásszint egy vonatkoztatási alap, amely önmagában is egy mozgó referencia, hisz nap mint nap emelkedik. A piaci előnyhöz, a versenyképes tudásszinthez képest többlettudásra van szükség. TUDÁSKORSZAK

TUDÁSTÖBBLET KONCEPCIÓ TUDÁSSZINT T1 T2 IDŐ AZ ÉLETEN ÁT TÖRTÉNŐ TANULÁS A TUDÁSTÖBBLET-SZERZÉS LEGFŐBB ÚTJA!!! PIACVEZETŐ TUDÁSSZINT VERSENYKÉPES TUDÁSSZINT PIACKÉPES TUDÁSSZINT

PIACKÉPES TUDÁSSZINT TUDÁSKORSZAK AZON INFORMÁCIÓK, TUDÁS ÉS TAPASZTALATOK ÖSSZESSÉGE, MELYEK SZÜKSÉGESEK A PIACON ÁTLAGOS PROFIT MELLETT ÉRTÉKESÍTHETŐ TERMÉKEK ÉS SZOLGÁLTATÁSOK FENNTARTHATÓ ELŐÁLLÍTÁSÁHOZ. TUDÁSKORSZAK

TUDÁSTÖBBLET TUDÁSKORSZAK AZON ÚJ INFORMÁCIÓK, ÚJ TUDÁS ÉS ÚJ TAPASZTALATOK ÖSSZESSÉGE, AMELYEK SZÜKSÉGESEK AHHOZ, HOGY A MÁR ELÉRT TUDÁSSZINTET „T” IDŐ MÚLVA IS MEGŐRIZHESSÜK. TUDÁSKORSZAK

TUDÁSALAPÚ ÉRDEKKÉPVISLET

TUDÁSKORSZAK AZ ÉRDEKKÉPVISELETBEN TÖBBLETTUDÁS KONCEPCIÓ AZ ÉRDEKKÉPVISELETBEN - Lifelong learning - Knowledge management Az érdekképviseleti tudástöbblet koncepció lényege, hogy a tudásalapú érdekképviseletben a versenyelőny az érdekképviseleti tudástöbblet alapján alakul ki. A piacképes tudásszint egy vonatkoztatási alap, amely önmagában is egy mozgó referencia, hisz nap mint nap emelkedik. A piaci előnyhöz, a versenyképes tudásszinthez képest többlettudásra van szükség. TUDÁSKORSZAK AZ ÉRDEKKÉPVISELETBEN

TUDÁSKORSZAK AZ ÉRDEKKÉPVISELETBEN PIACKÉPES ÉRDEKKÉPVISELETI TUDÁSSZINT AZON INFORMÁCIÓK, TUDÁS ÉS TAPASZTALATOK ÖSSZESSÉGE, MELYEK SZÜKSÉGESEK A PIACON ÁTLAGOS PROFIT MELLETT ÉRTÉKESÍTHETŐ TERMÉKEK ÉS SZOLGÁLTATÁSOK FENNTARTHATÓ ELŐÁLLÍTÁSÁHOZ. TUDÁSKORSZAK AZ ÉRDEKKÉPVISELETBEN

TUDÁSTÖBBLET AZ ÉRDEKKÉPVISELETBEN AZ ÉRDEKKÉPVISELETBEN AZON ÚJ INFORMÁCIÓK, ÚJ TUDÁS ÉS ÚJ TAPASZTALATOK ÖSSZESSÉGE, AMELYEK SZÜKSÉGESEK AHHOZ, HOGY A MÁR ELÉRT TUDÁSSZINTET „T” IDŐ MÚLVA IS MEGŐRIZHESSÜK. TUDÁSKORSZAK AZ ÉRDEKKÉPVISELETBEN

Kultúraváltás az érdekképviseletben PROFESSZIONÁLIS E-ÉRDEKKÉPVISELETI RENDSZER© (PEÉR) (PE-ÉR) TUDÁSKORSZAK AZ ÉRDEKKÉPVISELETBEN

Kultúraváltás az érdekképviseletben Az Európai Uniós tagságunk új, minden eddiginél nagyobb lehetőségeket nyitott meg a munkaadói és munkavállalói, valamint a civil érdekképviseletek előtt. Az új lehetőségekkel azonban csak a professzionális érdekképviseletek tudnak élni. A hagyományos érdekképviseleti módszerek ideje lejárt, professzionális érdekképviseletekre van szükség. A professzionális érdekképviselet meghonosításához érdekképviseleti kultúraváltásra van szükség. Az új érdekképviseleti kultúra alkalmazásához új ismeretekre, új érdekképviseleti stratégiára, új módszerekre és eszközökre, korszerű technológiákra van szükség. A versenyszféra évtizedek óta nagy figyelmet fordít a minőségre és ennek eredményeként jelentős eredmények, születtek. A TQM alkalmazása és az auditált minőségi szintek jelentős marketing tényezővé váltak. Az érdekképviselet nem várhat tovább, a jelentős minőségi kvalifikácókkal rendelkező érdektulajdonosokat már nem lehet tovább átlagos szintű érdekképviselettel képviselni. A Teljesörű Minőségi Érdekképviselethez (TMÉ) professzionális érdekérvényesítés kell. Az érdekérvényesítés színvonala felbecsülhetetlen politikai és gazdasági érték, ezért az érdekképviseleti munkában haladéktalanul ki kell alakítani az érdekképviseleti sajátosságokkal rendelkező minősítési rendszert.

AZ ÉRDEKKÉPVISELETI KULTÚRAVÁLTÁS FŐBB JELLEMZŐI ÉS MÓDSZEREI Érdekképviseleti stratégiaváltás A követő, véleményező érdekképviseletet fel kell, hogy váltsa a proaktív, kezdeményező érdekképviselet. A stagnáló, egyszintű érdekképviseletet fel kell, hogy váltsa a dinamikus. intenzív, többszintű érdekképviselet. A "társadalmi munka" jellegű érdekképviselet mellett kell, hogy erősödjön a hivatásszerűen végzett érdekképviseleti munka.

A HAGYOMÁNYOS ÉS AZ ÚJ KULTÚRÁJÚ ÉRDEKKÉPVISELET FŐBB JELLEMZŐI Hagyományos érdekképviselet Új kultúrájú - elégséges?? - minőségi - követő - kezdeményező - beszűkült - kibővült - "társadalmi munka" - professzionális munka - papír-domináns - Internet domináns - védelem domináns - proaktív domináns - egyeztető - harmonizáló -"ingyenes" állami juttatás - értéktermelő szolgáltatás (melynek ára van)

A PEÉR alapkiépítésben az alábbi szolgáltatások szerepelnek: - Érdekképviseleti adminisztrációs rendszer (A lépcső) - Érdekképviseleti E-learning rendszer - Internetes érdekképviseleti távoktatási rendszer, - Internetes közös véleménykialakítási rendszer - Internetes érdekképviseleti tanácsadó rendszer Internetes érdekképviseleti távmunka központ. A PEÉR alapkiépítés jelenleg az alábbi szolgáltatásokkal rugalmasan bővíthető: - Érdekképviseleti adminisztrációs rendszer (B, C lépcső) - Érdekképviseleti E-learning rendszer oktatási tananyag bázIsának bővítése - e-kultúra érdekképviseleteknek - EU-kultúra érdekképviselteknek - tudásgazdálkodási alapelvek KKV részére - Internetes érdekképviseleti virtuális brüsszeli képviselet - Internetes érdekképviseleti partnerkereső rendszer - A legjobb érdekképviseleti módszerek figyelő rendszere

PROFESSZIONÁLIS E-ÉRDEKKÉPVISELETI RENDSZER© (PEÉR) (PE-ÉR) (rövid ismertető) (tervezet) A Professzionális E-Érdekképviseleti Rendszer az új kultúrájú professzionális érdekképviselet, Internet-Protokolra épülő infókommunikácios rendszer. A PEÉR egy multifunkcionális, dominórendszerűen változtatható érdekképviseleti szolgáltatási portfoliót nyújtó, komplex hatékonyság és versenyképesség növelő rendszer. A PEÉR alapkiépítésben 6 érdekképviseleti szolgáltatást biztosít, amit újabb, és újabb 6 új szolgáltatással lehet bővíteni. A bővíthetőség legkisebb egysége három új szolgáltatás. A PEÉR szűkített alapkiépítésében az a három legfontosabb érdekképviseleti szolgáltatás vehető igénybe, melyek megalapozzák az utat a professzionális érdekképviselet felé.

Professzionális érdekképviseleti metodikák Korszerű érdekképviseleti ismeretek EU-kultúra érdekképviseleteknek Tudásalapú érdekképviselet Minőségbiztosítás az érdekképviseletben Az e-kultúra módszereinek a munkaadói és munkavállalói érdekképviseleti munkában történő alkalmazásának megalapozása E-learning (elektronikus tanulás) a munkaadói és munkavállalói érdekképviseletben Az életen át történő tanulás szerepe és lehetőségei az érdekképviseleti munkában, A munkaadói és munkavállalói érdekképviseleti szövetség internetes érdekképviseleti távoktatási központjának kialakítása A munkaadói és munkavállalói érdekképviseleti szövetség internetes érdekképviseleti tanácsadó szolgálatának kialakítása Projekt menedzsment a munkaadói és munkavállalói érdekképviseleti munkában A távmunka alkalmazása a munkaadói és munkavállalói érdekképviseleti munkában. A munkaadói és munkavállalói érdekképviseleti szövetség internetes érdekképviseleti közös véleményalkotó rendszerének kialakítása. A munkaadói és munkavállalói érdekképviseletek tárgyalásainak és megbeszéléseinek előkészítő informatikai módszere. Az EU intézményeivel történő mindennapi gyakorlati kapcsolattartás módszerének kialakítása és folyamatos működtetésében történő együttműködés. A munkaadói és munkavállalói érdekképviseleti szövetségnél alkalmazható PPP lehetőségek bemutatása és megvalósításában történő közreműködés. A munkaadói és munkavállalói érdekképviseleti szövetségnek a NFT kidolgozásában történő eredményes részvételéhez szükséges módszerek kidolgozása és rendszerbe állítása. A munkaadói és munkavállalói érdekképviseletek tárgyalásainak és találkozóinak emlékeztetőit készítő és rendező módszer. Telefonos napló-rendszer munkaadói és munkavállalói érdekképviseleti tisztségviselőknek, A hazai és nemzetközi munkaadói és munkavállalói érdekképviseletek „jó gyakorlatok” átvételét segítő internetes rendszer kidolgozása és bevezetése.

A PEÉR felépítése és elérési lehetősége A PEÉR egy harmadik generációs Internet-Prokol alapon működő infokommunikácios technológia rendszerből, és egy a szolgáltatási portfolió alkalmazási leírását tartalmazó elektronikus és papír alapú dokumentációs csomagból áll. A PEÉR legfontosabb tulajdonságai közé tartozik, hogy gyorsan kiépíthető, az adott szövetség sajtosságaihoz adaptálható és alkalmazásba vételét rugalmasan lehet ütemezni

TUDÁSALAPÚ ÉRDEKKÉPVISELET ÉRDEKKÉPVISELETI TISZTSÉGVISELŐK SZÁMÁRA LEZÁRVA 2006. SZEPTEMBER OKTATÁSI ÉS TRÉNING DIASOROZAT (A POWER-POINTOS DIASOROZATHOZ OKTATÁSI ÉS TRÉNING SEGÉDANYAG, ÖNÁLLÓ MUNKAKÉNT RENDELKEZÉSRE ÁLL) AZ OKTATÁSI ÉS TRÉNING DIASOROZAT A STRATOSZ IRÁNYMUTATÁSAI ALAPJÁN KÉSZÜLT EZEN OKTATÁSI ÉS TRÉNING DIASOROZAT TELJES KÖRŰ FELHASZNÁLÁSI JOGÁNAK TULAJDONOSA A STRATOSZ