TUDÁSALAPÚ ÉRDEKKÉPVISELET ÉRDEKKÉPVISELETI TISZTSÉGVISELŐK SZÁMÁRA OKTATÁSI ÉS TRÉNING DIASOROZAT (A POWER-POINTOS DIASOROZATHOZ OKTATÁSI ÉS TRÉNING SEGÉDANYAG, ÖNÁLLÓ MUNKAKÉNT RENDELKEZÉSRE ÁLL) AZ OKTATÁSI ÉS TRÉNING DIASOROZAT A STRATOSZ IRÁNYMUTATÁSAI ALAPJÁN KÉSZÜLT AZ OFA TÁMOGATÁSÁVAL EZEN OKTATÁSI ÉS TRÉNING DIASOROZAT TELJES KÖRŰ FELHASZNÁLÁSI JOGÁNAK TULAJDONOSA A STRATOSZ
FELHASZNÁLÁS KORLÁTOZÁSI ÉS KÖTELEZETTSÉG- VÁLLALÁSI ZÁRADÉK * EZ AZ OKTATÁSI ÉS TRÉNING SEGÉDANYAG A STRATOSZ MEGRENDELÉSÉRE, AZ ÁLTALA RENDELKEZÉSRE BOCSÁTOTT ELEKTRONIKUS ÉS SZÓBELI INFORMÁCIÓK, VALAMINT AZ ÁLTALA IS AJÁNLOTT IRODALOM TANULMÁNYOZÁSA ALAPJÁN, A MEGRENDELŐ ÁLTAL ELŐÍRT FORMAI ÉS SZERKESZTÉSI SZEMPONTOK FIGYELEMBEVÉTELÉVEL KÉSZÜLT. * EZEN OKTATÁSI ÉS TRÉNING SEGÉDANYAG TELJES KÖRŰ FELHASZNÁLÁSI JOGÁNAK TULAJDONOSA A STRATOSZ. AZ ANYAG BÁRMILYEN FELHASZNÁLÁSÁHOZ A STRATOSZ ELŐZETES ÍRÁSBELI ENGEDÉLYE SZÜKSÉGES. * EZEN OKTATÁSI ÉS TRÉNING SEGÉDANYAG KIDOLGOZÓJA KÖTELEZETTSÉGET VÁLLAL ARRA, HOGY AZ ANYAG FELHASZNÁLÁSÁHOZ, A MEGRENDELŐVEL TÖRTÉNŐ ÚJABB MEGÁLLAPODÁS ALAPJÁN, 2010 VÉGÉIG TOVÁBBI MUNKÁKAT VÁLLAL
Tudásalapú Társadalom TUDÁSGAZDÁLKODÁS
A FIZIKAI ÉS A SZELLEMI TEVÉKENYSÉG RÉSZARÁNYÁNAK ALAKULÁSA AZ ÉRTÉKTEREMTÉSBEN VOLUMEN SZELLEMI TEVÉKENYSÉG FIZIKAI TEVÉKENYSÉG KOROK TUDÁSALAPÚ GAZDASÁG
A TUDÁS RÉSZARÁNYÁNAK ALAKULÁSA A TERMÉKEKBEN ÉS SZOLGÁLTATÁSOKBAN A TUDÁS RÉSZARÁNYA NÖVEKEDÉSI ÜTEM TUDÁSALAPÚ GAZDASÁG IDŐ 2000 2002 2004
A TUDÁS ELÉVÜLÉSÉNEK TENDENCIÁJA VOLUMEN ÉRTÉK ELÉVÜLÉS IDŐ
A TUDÁS RÉSZARÁNYÁNAK ALAKULÁSA A TERMÉKEKBEN ÉS ELÉVÜLÉSI TENDENCIÁJA A TUDÁS RÉSZARÁNYA ELÉVÜLÉS NÖVEKEDÉSI ÜTEM ELÉVÜLÉSI ÜTEM IDŐ 2000 2002 2004
AZ INFORMÁCIÓ KÖLTSÉGE ÉS ÉRTÉKE (TENDENCIÁK) VOLUMEN KÖLTSÉG PONTOSSÁG ÉRTÉK IDŐ
TUDÁSALAPÚ ÉLETSTÍLUS ALAPJAI INFORMÁCIÓ ORIENTÁLTSÁG ÉLETEN ÁT TÖRTÉNŐ TANULÁS GLOBÁLIS SZEMÉLYI KÉPESSÉGFEJLESZTÉS TUDÁSALAPÚ GAZDASÁG
TUDATALATTI KÉPESSÉGEK AZ EMBERI KÉPESSÉGEK SZELLEMI KÉPESSÉGEK TESTI KÉPESSÉGEK TUDATOS KÉPESSÉGEK TAPINTÁS KÜLSŐ KÉPESSÉGEK MATEMATIKAI HAJLÉKONYSÁG ZENEI KÉPESSÉGEK IZOM MOZGÁSOK INTUÍCIÓ VÉRELLÁTÓ RENDSZER TUDATALATTI KÉPESSÉGEK BELSŐ KÉPESSÉGEK PSZÍ KÉPESSÉGEK IMMUNRENDSZER LEHETSÉGES, DE MÉG NEM ISMERJÜK MÁR ISMERJÜK TÉNYLEGESEN HASZNOSÍTJUK HASZNOSÍTHATNÁNK
E-HULLÁM A TUDÁS-SZERZÉS ESZKÖZE INFO. FORRADALOM + ELEKTRONIZÁCIÓ+INFOKOMMUNIKÁCIÓ E-MANAGEMENT E-LEADERSHIP E-GUIDE e-teaching e-learning e-knowledge - e-books - e-writing - audible books - voice recognition - write recognition - shape recognition - text recognition - e-conversations INFORMÁCIÓ ORIENTÁLTSÁG ÉLETEN ÁT TÖRTÉNŐ TANULÁS TUDÁSALAPÚ GAZDASÁG
SZINERGIKUS SIKER INFORMÁCIÓ BIZALOM TUDÁS AZ INFORMÁCIÓ A SIKER MEGHATÁROZÓ TÉNYEZŐJE INFORMÁCIÓ BIZALOM TUDÁS KÖLCSÖNÖS ELŐNYÖKÖN ALAPULÓ EGYÜTTMŰKÖDÉS SZINERGIKUS SIKER
KETTŐS KUDARC INFORMÁCIÓ GYANAKVÁS A SIKERTELENSÉG LEGFŐBB OKA AZ INFORMÁCIÓ HIÁNY INFORMÁCIÓ GYANAKVÁS TÁJÉKOZATLANSÁG KÖLCSÖNÖS GYANAKVÁSON ALAPULÓ SZEMBENÁLLÁS KETTŐS KUDARC
SZINERGIKUS SIKER FORRÁSA B A KÖLCSÖNÖS EGYÜTTMŰKÖDÉS INFORMÁCIÓ INFORMÁCIÓ A’ B’ INFORMÁCIÓ INFORMÁCIÓ B A INFORMÁCIÓ INFORMÁCIÓ KÖLCSÖNÖS BIZALOM SZINERGIKUS SIKER
SZINERGIKUS SIKER FORRÁSA B A KÖLCSÖNÖS EGYÜTTMŰKÖDÉS INFORMÁCIÓ INFORMÁCIÓ A’ B’ INFORMÁCIÓ INFORMÁCIÓ B A INFORMÁCIÓ INFORMÁCIÓ KÖLCSÖNÖS BIZALOM SZINERGIKUS SIKER
TUDÁSALAPÚ GAZDASÁG
„Tudásgyár” Szervezet: Kultúra: Infrastruktúra: Tudás Szervezet mik az üzleti célok, és hogyan mérjük a sikerességet? Kultúra: hogyan tudjuk a közösségen belüli kulturális különbségeket integrálni? Infrastruktúra: milyen rendszerre, infrastruktúrára van szükség a közös munkához? Tudás milyent tudáshalmazt, információt akarunk megosztani? Szervezet Kultura Tudás Infrastruktúra A négy elem kiegyensúlyozása Balancing of the four elements
a Tudásalapú Társadalomban TUDÁSALAPÚ ÉRDEKKÉPVISELET
2. A TUDÁSKORSZAK ÚJ DIMENZIÓI Az elmúlt néhány évben egyre világosabban kezdnek kirajzolódni az Információs Társadalom, a tudásalapú gazdaság, a globalizálódó világ új dimenziói, melyek alapjaiban változtatják meg az élet-paradigmánkat, mindennapi életünket, az üzleti életet, a vállalatvezetés legkülönbözőbb szféráit. TUDÁSKORSZAK
A vállalatirányítással és szervezéssel foglakozó nagy kutató és tanácsadó cégek bizalmas kutató asztalain izgalmas témák szerepelnek, melyek a mindennapi ember számára még elérhetetlenek. * ATTENTION MANAGEMENT Figyelemgazdálkodás, figyelemszervezés "Minden szellemi és anyagi értékünk forrása a figyelmünk, elengedhetetlen, hogy kellően megbecsüljük, fejlesszük és gazdálkodjunk vele." * INTEREST RECOGNITION Érdekfelismerés, érdekfeltárás "A tényleges érdekeink felismerése gyakran sokkal fontosabb és nehezebb feladat, mint annak képviselete és védelme, ezért fordítsunk nagyobb figyelmet érdekeink felismerésére." * IQ OF ASSERTIVE Érvényesülési IQ * CONCEPTION OF SURPLUS KNOWLEDGE Többlettudás koncepció - Lifelong learning - Knowledge management * GLOBAL QUANTUM THEORY Globális kvantum elmélet
ATTENTION MANAGEMENT Figyelemgazdálkodás, figyelemszervezés "Minden szellemi és anyagi értékünk forrása a figyelmünk, elengedhetetlen, hogy kellően megbecsüljük, fejlesszük és gazdálkodjunk vele." * A FIGYELEMGAZDÁLKODÁS ALAPJAI * AZ ÉRZÉKELÉSI KÉPESSÉG FEJLESZTÉSE * FIGYELEMPROGRAMOZÁS * AZ ÜZLETI ÉLET FŐBB MOZZANATAINAK FIGYELEMPROGRAMJAI TUDÁSKORSZAK
TUDÁSKORSZAK CONCEPTION OF SURPLUS KNOWLEDGE TÖBBLETTUDÁS KONCEPCIÓ - Lifelong learning - Knowledge management A tudástöbblet koncepció lényege, hogy a tudásalapú gazdaságban a versenyelőny a tudástöbblet alapján alakul ki. A piacképes tudásszint egy vonatkoztatási alap, amely önmagában is egy mozgó referencia, hisz nap mint nap emelkedik. A piaci előnyhöz, a versenyképes tudásszinthez képest többlettudásra van szükség. TUDÁSKORSZAK
TUDÁSTÖBBLET KONCEPCIÓ TUDÁSSZINT T1 T2 IDŐ AZ ÉLETEN ÁT TÖRTÉNŐ TANULÁS A TUDÁSTÖBBLET-SZERZÉS LEGFŐBB ÚTJA!!! PIACVEZETŐ TUDÁSSZINT VERSENYKÉPES TUDÁSSZINT PIACKÉPES TUDÁSSZINT
PIACKÉPES TUDÁSSZINT TUDÁSKORSZAK AZON INFORMÁCIÓK, TUDÁS ÉS TAPASZTALATOK ÖSSZESSÉGE, MELYEK SZÜKSÉGESEK A PIACON ÁTLAGOS PROFIT MELLETT ÉRTÉKESÍTHETŐ TERMÉKEK ÉS SZOLGÁLTATÁSOK FENNTARTHATÓ ELŐÁLLÍTÁSÁHOZ. TUDÁSKORSZAK
TUDÁSTÖBBLET TUDÁSKORSZAK AZON ÚJ INFORMÁCIÓK, ÚJ TUDÁS ÉS ÚJ TAPASZTALATOK ÖSSZESSÉGE, AMELYEK SZÜKSÉGESEK AHHOZ, HOGY A MÁR ELÉRT TUDÁSSZINTET „T” IDŐ MÚLVA IS MEGŐRIZHESSÜK. TUDÁSKORSZAK
TUDÁSALAPÚ ÉRDEKKÉPVISLET
TUDÁSKORSZAK AZ ÉRDEKKÉPVISELETBEN TÖBBLETTUDÁS KONCEPCIÓ AZ ÉRDEKKÉPVISELETBEN - Lifelong learning - Knowledge management Az érdekképviseleti tudástöbblet koncepció lényege, hogy a tudásalapú érdekképviseletben a versenyelőny az érdekképviseleti tudástöbblet alapján alakul ki. A piacképes tudásszint egy vonatkoztatási alap, amely önmagában is egy mozgó referencia, hisz nap mint nap emelkedik. A piaci előnyhöz, a versenyképes tudásszinthez képest többlettudásra van szükség. TUDÁSKORSZAK AZ ÉRDEKKÉPVISELETBEN
TUDÁSKORSZAK AZ ÉRDEKKÉPVISELETBEN PIACKÉPES ÉRDEKKÉPVISELETI TUDÁSSZINT AZON INFORMÁCIÓK, TUDÁS ÉS TAPASZTALATOK ÖSSZESSÉGE, MELYEK SZÜKSÉGESEK A PIACON ÁTLAGOS PROFIT MELLETT ÉRTÉKESÍTHETŐ TERMÉKEK ÉS SZOLGÁLTATÁSOK FENNTARTHATÓ ELŐÁLLÍTÁSÁHOZ. TUDÁSKORSZAK AZ ÉRDEKKÉPVISELETBEN
TUDÁSTÖBBLET AZ ÉRDEKKÉPVISELETBEN AZ ÉRDEKKÉPVISELETBEN AZON ÚJ INFORMÁCIÓK, ÚJ TUDÁS ÉS ÚJ TAPASZTALATOK ÖSSZESSÉGE, AMELYEK SZÜKSÉGESEK AHHOZ, HOGY A MÁR ELÉRT TUDÁSSZINTET „T” IDŐ MÚLVA IS MEGŐRIZHESSÜK. TUDÁSKORSZAK AZ ÉRDEKKÉPVISELETBEN
Kultúraváltás az érdekképviseletben PROFESSZIONÁLIS E-ÉRDEKKÉPVISELETI RENDSZER© (PEÉR) (PE-ÉR) TUDÁSKORSZAK AZ ÉRDEKKÉPVISELETBEN
Kultúraváltás az érdekképviseletben Az Európai Uniós tagságunk új, minden eddiginél nagyobb lehetőségeket nyitott meg a munkaadói és munkavállalói, valamint a civil érdekképviseletek előtt. Az új lehetőségekkel azonban csak a professzionális érdekképviseletek tudnak élni. A hagyományos érdekképviseleti módszerek ideje lejárt, professzionális érdekképviseletekre van szükség. A professzionális érdekképviselet meghonosításához érdekképviseleti kultúraváltásra van szükség. Az új érdekképviseleti kultúra alkalmazásához új ismeretekre, új érdekképviseleti stratégiára, új módszerekre és eszközökre, korszerű technológiákra van szükség. A versenyszféra évtizedek óta nagy figyelmet fordít a minőségre és ennek eredményeként jelentős eredmények, születtek. A TQM alkalmazása és az auditált minőségi szintek jelentős marketing tényezővé váltak. Az érdekképviselet nem várhat tovább, a jelentős minőségi kvalifikácókkal rendelkező érdektulajdonosokat már nem lehet tovább átlagos szintű érdekképviselettel képviselni. A Teljesörű Minőségi Érdekképviselethez (TMÉ) professzionális érdekérvényesítés kell. Az érdekérvényesítés színvonala felbecsülhetetlen politikai és gazdasági érték, ezért az érdekképviseleti munkában haladéktalanul ki kell alakítani az érdekképviseleti sajátosságokkal rendelkező minősítési rendszert.
AZ ÉRDEKKÉPVISELETI KULTÚRAVÁLTÁS FŐBB JELLEMZŐI ÉS MÓDSZEREI Érdekképviseleti stratégiaváltás A követő, véleményező érdekképviseletet fel kell, hogy váltsa a proaktív, kezdeményező érdekképviselet. A stagnáló, egyszintű érdekképviseletet fel kell, hogy váltsa a dinamikus. intenzív, többszintű érdekképviselet. A "társadalmi munka" jellegű érdekképviselet mellett kell, hogy erősödjön a hivatásszerűen végzett érdekképviseleti munka.
A HAGYOMÁNYOS ÉS AZ ÚJ KULTÚRÁJÚ ÉRDEKKÉPVISELET FŐBB JELLEMZŐI Hagyományos érdekképviselet Új kultúrájú - elégséges?? - minőségi - követő - kezdeményező - beszűkült - kibővült - "társadalmi munka" - professzionális munka - papír-domináns - Internet domináns - védelem domináns - proaktív domináns - egyeztető - harmonizáló -"ingyenes" állami juttatás - értéktermelő szolgáltatás (melynek ára van)
A PEÉR alapkiépítésben az alábbi szolgáltatások szerepelnek: - Érdekképviseleti adminisztrációs rendszer (A lépcső) - Érdekképviseleti E-learning rendszer - Internetes érdekképviseleti távoktatási rendszer, - Internetes közös véleménykialakítási rendszer - Internetes érdekképviseleti tanácsadó rendszer Internetes érdekképviseleti távmunka központ. A PEÉR alapkiépítés jelenleg az alábbi szolgáltatásokkal rugalmasan bővíthető: - Érdekképviseleti adminisztrációs rendszer (B, C lépcső) - Érdekképviseleti E-learning rendszer oktatási tananyag bázIsának bővítése - e-kultúra érdekképviseleteknek - EU-kultúra érdekképviselteknek - tudásgazdálkodási alapelvek KKV részére - Internetes érdekképviseleti virtuális brüsszeli képviselet - Internetes érdekképviseleti partnerkereső rendszer - A legjobb érdekképviseleti módszerek figyelő rendszere
PROFESSZIONÁLIS E-ÉRDEKKÉPVISELETI RENDSZER© (PEÉR) (PE-ÉR) (rövid ismertető) (tervezet) A Professzionális E-Érdekképviseleti Rendszer az új kultúrájú professzionális érdekképviselet, Internet-Protokolra épülő infókommunikácios rendszer. A PEÉR egy multifunkcionális, dominórendszerűen változtatható érdekképviseleti szolgáltatási portfoliót nyújtó, komplex hatékonyság és versenyképesség növelő rendszer. A PEÉR alapkiépítésben 6 érdekképviseleti szolgáltatást biztosít, amit újabb, és újabb 6 új szolgáltatással lehet bővíteni. A bővíthetőség legkisebb egysége három új szolgáltatás. A PEÉR szűkített alapkiépítésében az a három legfontosabb érdekképviseleti szolgáltatás vehető igénybe, melyek megalapozzák az utat a professzionális érdekképviselet felé.
Professzionális érdekképviseleti metodikák Korszerű érdekképviseleti ismeretek EU-kultúra érdekképviseleteknek Tudásalapú érdekképviselet Minőségbiztosítás az érdekképviseletben Az e-kultúra módszereinek a munkaadói és munkavállalói érdekképviseleti munkában történő alkalmazásának megalapozása E-learning (elektronikus tanulás) a munkaadói és munkavállalói érdekképviseletben Az életen át történő tanulás szerepe és lehetőségei az érdekképviseleti munkában, A munkaadói és munkavállalói érdekképviseleti szövetség internetes érdekképviseleti távoktatási központjának kialakítása A munkaadói és munkavállalói érdekképviseleti szövetség internetes érdekképviseleti tanácsadó szolgálatának kialakítása Projekt menedzsment a munkaadói és munkavállalói érdekképviseleti munkában A távmunka alkalmazása a munkaadói és munkavállalói érdekképviseleti munkában. A munkaadói és munkavállalói érdekképviseleti szövetség internetes érdekképviseleti közös véleményalkotó rendszerének kialakítása. A munkaadói és munkavállalói érdekképviseletek tárgyalásainak és megbeszéléseinek előkészítő informatikai módszere. Az EU intézményeivel történő mindennapi gyakorlati kapcsolattartás módszerének kialakítása és folyamatos működtetésében történő együttműködés. A munkaadói és munkavállalói érdekképviseleti szövetségnél alkalmazható PPP lehetőségek bemutatása és megvalósításában történő közreműködés. A munkaadói és munkavállalói érdekképviseleti szövetségnek a NFT kidolgozásában történő eredményes részvételéhez szükséges módszerek kidolgozása és rendszerbe állítása. A munkaadói és munkavállalói érdekképviseletek tárgyalásainak és találkozóinak emlékeztetőit készítő és rendező módszer. Telefonos napló-rendszer munkaadói és munkavállalói érdekképviseleti tisztségviselőknek, A hazai és nemzetközi munkaadói és munkavállalói érdekképviseletek „jó gyakorlatok” átvételét segítő internetes rendszer kidolgozása és bevezetése.
A PEÉR felépítése és elérési lehetősége A PEÉR egy harmadik generációs Internet-Prokol alapon működő infokommunikácios technológia rendszerből, és egy a szolgáltatási portfolió alkalmazási leírását tartalmazó elektronikus és papír alapú dokumentációs csomagból áll. A PEÉR legfontosabb tulajdonságai közé tartozik, hogy gyorsan kiépíthető, az adott szövetség sajtosságaihoz adaptálható és alkalmazásba vételét rugalmasan lehet ütemezni
TUDÁSALAPÚ ÉRDEKKÉPVISELET ÉRDEKKÉPVISELETI TISZTSÉGVISELŐK SZÁMÁRA LEZÁRVA 2006. SZEPTEMBER OKTATÁSI ÉS TRÉNING DIASOROZAT (A POWER-POINTOS DIASOROZATHOZ OKTATÁSI ÉS TRÉNING SEGÉDANYAG, ÖNÁLLÓ MUNKAKÉNT RENDELKEZÉSRE ÁLL) AZ OKTATÁSI ÉS TRÉNING DIASOROZAT A STRATOSZ IRÁNYMUTATÁSAI ALAPJÁN KÉSZÜLT EZEN OKTATÁSI ÉS TRÉNING DIASOROZAT TELJES KÖRŰ FELHASZNÁLÁSI JOGÁNAK TULAJDONOSA A STRATOSZ