Látható hangok Esztétikai foglalkozások 3-8 éves gyermekek

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„A MI DALUNK” Picur Rádió - Ovi Roadshow
Advertisements

A komplex tehetségfejlesztési program moduljainak tartalma
Magyar Tehetséggondozó Társaság
Az olvasástanítás módszere:
Üdvözöljük a Super-Nature világában!
Eszköszkölcsönzési szolgáltatások bemutatása
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3. 1
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
Dalton-tervvel a sikeresebb iskoláért.
„Ezt egy életen át kell játszani”
Széchenyi tehetségműhely
Matematika és módszertana
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Az iskolai egészségfejlesztési normatíva terve A Népegészségügyi Tárcaközi Bizottság május 22-i és november 11-i határozata értelmében Dr. Somhegyi.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
„Játszani is engedd…” „KREÁTOR” – JÁTÉKÓRA.
A tanulási problémák diagnosztikája és terápiája
A DIFFERENCIÁLT OKTATÁS
A természettudományos és a matematikai ismeretek alapozása konstruálással, kísérletezéssel, modellezéssel Dr. Hegedűs.
Nem a tudás mennyisége a fontos, hanem a képességek fejlettsége
A „Storyline” - módszer alkalmazása a tanulásban akadályozott gyermekek ismeretszerzésében Szakál Judit Siteri Anikó Bárczi Gusztáv EGYMI Debrecen.
A technológia szerepe a pedagógiai értékelés fejlesztésében
Dr. Magyar Miklós"JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!" „JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!” „MultiMédia az oktatásban 2007” Nemzetközi Konferencia.
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
A kisgyermekkori zenei nevelés jelentősége és alapelvei
Ritmikai „fejlesztés” az óvodában
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A TTKT nyelvi munkaközösség alakuló értekezlete Waldmann-né Baudentisztl Éva.
Felsőoktatási portálok lehetőségei a hatékony tudásépítésben
A szövegértés tanítása II.
KREATIVITÁS ALKOTÓKÉPESSÉG.
TERVEZET.
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Az informatika tanítása Montessori-jellegű iskolában
A tanulás reneszánsza Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK
„Az esztétikai aktivitás az, ami életben tart bennünket” Antal- Lundström Ilona Mälardalen University Sweden.
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Alapkompetenciák a munkadarabok tükrében
Integráló iskolák a közoktatásban
A lovasterápia, mint élményterápia lehetőségei az autizmussal élő gyermekek szocializációjában Hevesi Tímea Mária Sarlóspuszta,
A zene transzfer hatása a roma gyermekek tehetséggondozásában
HOGYAN VALÓSÍTHATÓ MEG A TÁMOP A HANGSZERES OKTATÁSBAN?
Harmadik matematikakönyvem
Az Apáczai Kiadó 7-8. évfolyamos matematika tankönyveinek bemutatása
Óvodamódszertan II. fokozati vizsgára.
Az óvodai tevékenységterv
Ének-zene, énekes játék…, és amit egy ilyen helyzetben érdemes elmondani! Óvodával…, annak zenéjével foglalkozni nem mellékes kis kérdés…, országépítés!
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Dr. Gyarmathy Éva MTA Pszichológiai Kutatóintézet
Módszertani lehetőségek a digitális nemzedék megszólításában
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
Iskola előtti zenei nevelés
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
IKT alapú kompetenciák a XXI. századi pedagógusképzésben
DIDAKTIKA: témák, szakirodalmak 2008/2009. TANÉV 1. FÉLÉV.
Debreceni Egyetem Gyakorló Óvodája. Tehetségpontunk Humán erőforrás Speciális képesítések Tehetségműhelyeink: -Borsószem bábcsoport -Kismesterségek -Gyermektorna.
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
TÁMOP B.2-13/ Szakmai szolgáltató és kutatást támogató regionális hálózatok a pedagógusképzésért az Észak-Alföldi régióban Dobos Zoltánné.
Alcím mintájának szerkesztése Demens lakók képességmegőrző, rehabilitáló programja Evangélikus Diakóniai Otthon Kaposszekcső Kaposszekcső,
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Általános iskolai német sorozatok
VIZUÁLIS NEVELÉS az ÖSVÉNY Oktatóközpontban
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Látható hangok Esztétikai foglalkozások 3-8 éves gyermekek kommunikációs fejlesztéséhez © Antal-Lundström Ilona

A fejlesztés területei Hallás, hangmegértés: -a hangok tulajdonságainak észlelési, differenciálási és analizálási gyakorlataival Látás, vizuális leképezés: -a hangok grafikai, ikonikus és szimbólikus formáin keresztül Értelmi, kognitív feldolgozás: -elemzés, jelképzés, elvont gondolkodás Mozgási, kifejezési, érzelmi harmónia: -a tánccal, mozgással kífejezett zenei szemelvényekkel © Antal-Lundström Ilona

Az írás-olvasás folyamata összehasonlítás megtartás Összehasonlítás vizualizálás érzékelés Hang megértés átalakítás emlékezet Jel azonosítás hangújrakeltés hangválasztás aktivizálás © Antal-Lundström Ilona

© Antal-Lundström Ilona A program jellemzése Rendszerezett, fokozatosan haladó, kutatásra épített oktatási anyag Tanári kézikönyv gyakorlati útmutatással Játékos hangi feladatok a gyakorláshoz Lehetséges az egyéni megoldás mind a tanárok, mind a gyerekek aktivitásában Teret kap a fantázia és alkotó szabadság a demokratikus kreativitás alapelve szerint A modul-rendszer változatos, szekvenciális használati megoldásokra ad alkalmat © Antal-Lundström Ilona

A program anyagának felépítése I. rész: 3 éves kortól Vidám zenészek, az európai népi játékok daloskönyve, játék és táncleírásokkal és kor szerinti javaslattal, 2 CD a dalok hangszeres feldolgozásával Hangképek az állatok, a természet és környezet hangjaival valamint az azokra hasonlító zenékkel - 2 CD Tanári módszertani segédkönyv foglalkozási- és integrált esztétikai témajavaslatokkal, a zenei anyag részletes leírásával, gyakorló kártyákkal © Antal-Lundström Ilona

A program munkáltató anyaga II. rész: 5 éves kortól Kalandozások a hangok birodalmában: tanári kézikönyv a zenei-esztétikai foglalkozások levezetésének javaslataival, az írási-olvasási alapkészség kialakításának fokozataival és a fejlesztés didaktikai elemzésével A hangképek anyaga- 2 CD Munkalapok a gyerekeknek a hang-jel kapcsolat gyakorlására a 34 zenei kaland feldolgozása során © Antal-Lundström Ilona

Antal- Lundström Ilona eddig megjelent írásai magyar nyelven : A kiválóság titka. Az esztétikai alapú pedagógiaÚj Pedagógiai Szemle 2008, 11/12 szám 67-97 oldalon: Kodály elvei az esztétikai filozófia tükrében. Új Pedagógiai Szemle, 2009. 7 szám Müvészetek szerepe a személyiségfejlesztésben - témájú cikkgyüjteményben (Vác, 2008 ) 2 cikk: A zenei aktivítások szerepe a képességfejlesztésben címmel (91-102 oldal) és A Látható hangok oktatócsomag bemutatása (381-392 oldal) A zene ajándéka- 1996-ban Svédországban és 2001-ben Dániában, magyar átdolgozott kiadása 2011-ben

Kapcsolat: Megrendelés, továbbképzés, konzultációs idöpont egyeztetése: E-mail: lathatohangok@freemail.hu és a következő telefonokon: 0036-1-7000 451 Mob: 0036-20 55 194 81 Honlap: www.lathatohangok.hu