FELSŐOKTATÁSI SZAKKÉPZÉS május 4.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A magyar felsőoktatás.
Advertisements

A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
A felsőoktatási szakképzési programok
Alapképzések kreditjeinek elismerése a mesterképzésben - a TTK-s megfontolások Dr. Varga Zsuzsa OKT egyetemi docens SZTE-TTIK.
Intézményi akkreditáció 2008 (hogy készüljünk?) MAB 2008 szeptember 19. Topár József.
A tanári mesterszakról és a TÁMOP 3.1.5/A pályázatról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály Pécs, november 18.
A piacgazdaságra nyitott rugalmas képzési rendszer intézményi jogi megvalósulása. A szak- és felnőtt képzőkkel szemben támasztott szakmai jogi feltételek.
A bolognai folyamat 2006 Magyar Bálint oktatási miniszter december 14.
Dr. Szöllősi Gábor PhD. egyetemi docens
FELSŐOKTATÁSI SZAKKÉPZÉSI SZAKÉRTŐK FELKÉSZÍTÉSE
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
Modláné Görgényi Ildikó. Vidékfejlesztés A gazdaság folyamataiban látható és minden érintett számára érezhető javulás következzen be. Minőségi, a környezet-
Aktualitások a felsőoktatási felvételiben
Kiadványaink Országos Felsőoktatási Információs Központ.
A bolognai folyamat – Párizs: Sorbonne-i Nyilatkozat Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország, Németország  hallgatói és oktatói mobilitás.
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
előadó: Demeter László
A megújuló tanárképzés
A H ARMADIK ORSZÁGBELI ÁLLAMPOLGÁROK KÉPESÍTÉSÉNEK ELISMERÉSE Mészáros Gábor október 21.
Soós László NGM Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály
Pedagógus oklevelek elismerése
Képesítési Keretrendszerek Európában
Felsőoktatási jelentkezés 2007 A szeptemberben induló felsőoktatási képzések jelentkezői Forrás: OFIK felvi.hu Július 31.
1 Felsőoktatási jelentkezés A szeptemberben induló felsőoktatási képzések jelentkezői Forrás: Educatio Kht. – OFIK, Felvi.hu
„ A pedagógusképzés tartalmi és szerkezeti fejlesztése” című projekt eredményeinek disszeminációja a Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Karának.
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
A képzett szakemberekért HEFOP központi program „ KORSZERŰ FELNŐTTKÉPZÉSI PROGRAMOK KIDOLGOZÁSA ÉS ALKALMAZÁSA” Záró rendezvény MEGNYITÓ.
Mesterszakok Dr. Bazsa György, a MAB elnöke → Listák FTT ülés – október 10.
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, 2007 január 17. Topár József.
Szakképzési programok kidolgozása az FSZ szakképesítésekhez
Dr. Veres Pál PhD szakmai tanácsadó Felsőoktatási helyzetjelentés Oktáv Ráció Munkakultúra – szakképzési modellek Hajdúszoboszló február 3-5.
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
Új elemek a szakképzési dokumentumokban Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes október 5.
A szakképzés helyzete Magyarországon
Készítette: Kiss Éva.  A Maastrichti Szerződést követően kiépült oktatási politika alapjait a közösségi programok képezik  Szókratész program: feladata.
A FELNŐTTKÉPZÉSI TEVÉKENYSÉG FOLYTATÁSÁNAK ENGEDÉLYEZÉSE 2013
A felsőoktatási képesítési keret tervezete és megvalósulása Magyarországon Derényi András.
Az Oktatási Hivatal és a felvételi eljárás
Szakfordító és tolmácsképzések Csillebérc augusztus 29. Dr. Sárvári Judit OKM Felsőoktatási Főosztály
Szakképzési változások
Felsőoktatási szakmai gyakorlatok megújuló szabályozása
Továbbtanulási tájékoztató
INTÉZMÉNYI KÖR NYILVÁNTARTÁS AKKREDITÁCIÓ ENGEDÉLYEZÉS.
1 Felsőoktatási intézményi akkreditáció 2006/2007 Dr. Vámosi Tamás Egyetemi adjunktus PTE FEEK Andragógia Intézet.
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
Dr. Veres Pál PhD szakmai tanácsadó Felsőoktatási helyzetjelentés az OKKR szempontjából Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet OKKR Műhelykonferencia 2010.
Horváth Zsuzsanna – Ütőné Visi Judit Az OKKR bevezetésének feltételei és szabályozási környezete a közoktatás nézőpontjából Javaslatok az Országos képesítési.
A képzési és kimeneti követelmények kialakításának tapasztalatai az üzleti képzési ágban László Gyula április 27.
MERRE TART A MAGYAR FELSŐOKTATÁS? Dr. Molnár Károly Budapest,
Előadó: dr. Rádli Katalin Emberi Erőforrások Minisztériuma
A továbbtanulást érintő jogszabályi változások Kalóné Szűcs Erzsébet igazgató.
A nemzeti felsőoktatási törvényről Kaposi József 2015.
A felsőoktatási gyakorlóhelyek nyilvántartása november 27. Laczky Gabriella.
Az Országos Képesítési Keretrendszer hatása a képzési és kimeneti követelményekre a felsőoktatásban Temesi József, egyetemi tanár Budapesti Corvinus Egyetem.
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből Rozner Gábor.
SZAKMAI GYAKORLAT Levelező tagozatos hallgatóknak SZEDMÁKNÉ DR. LAJTAI VIRÁG.
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE Laczkovich Jánosné Budapest, március 13.
A Felsőoktatási Regisztrációs Központ és a felsőoktatás Bakonyi László, főigazgató.
Emberi erőforrások FOKSZ. FOKSZ Felsőoktatási szakképzés 4 félév 2 szakirány: személyügyi és humánpolitikai 120 kredit  90 kredit, besorolási szakon.
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS A FELNŐTTKÉPZÉSBEN
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
Soós László Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály szakmai tanácsadó
423/2012 (XII. 29.) Korm. rendelet alapján
Közalkalmazottak besorolása, illetménye, pedagógusokra vonatkozó új munkajogi szabályok, előmeneteli rendszer.
Tájékoztató a 2020-as felsőoktatási felvételi eljárásról
Előadás másolata:

FELSŐOKTATÁSI SZAKKÉPZÉS 2012. május 4. Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság FELSŐOKTATÁSI SZAKKÉPZÉS 2012. május 4.

MIÉRT VAN SZÜKSÉG A RENDSZER MEGÚJÍTÁSÁRA? növekedjék a magasan képzett szakemberek száma rugalmasabb tanulási utak felkínálása (társadalmi elvárások) hatékonyabbá kell tenni a gyakorlatigényes képzéseket erősíteni kell a képzés és a gazdaság kapcsolatát Nemzeti Erőforrás Minisztérium 2 2

A KÉPZÉSI PROGRAMOK SZINTJEI iskola előtti oktatás első- (alap-) fokú oktatás másod- (közép-) fokú oktatás harmad- (felső-) fokú oktatás ISCED osztályozás 1, 2 3, 4 5, 6, 7, 8 Nemzeti Erőforrás Minisztérium 3 3

A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS a felsőoktatási szakképzésben felsőfokú szakképzettség szerezhető, amit a felsőoktatási intézmény által kiállított oklevél tanúsít az oklevél önálló (felsőfokú) oktatási végzettségi szintet azonban nem tanúsít felsőoktatási szakképzést a felsőoktatási intézmények a miniszter által kiadott képzési és kimeneti követelmények alapján készített, és nyilvántartásba vett képzési program szerint folytathatnak a felsőoktatási szakképzésben szerzett kreditek az azonos képzési területhez tartozó alapképzésbe beszámítanak Nemzeti Erőforrás Minisztérium 4 4

AZ FOSZ MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA FOSZ program indítását az a felsőoktatási intézmény kezdeményezheti, amelyik megfelelő (a besorolási) alapképzési szak, vagy egységes osztatlan képzés indítási engedélyével rendelkezik a FOSZ minősége felett a MAB őrködik (programakkreditáció) a képzési program tartalmát kormányrendelet határozza meg (moduláris szerkezet, transzferkredit minimumok előírása, kompetencia elemekre vonatkozó előírások) egybefüggő, külső gyakorlati képzés, a gazdasági kamara által minősített gyakorlóhelyeken Nemzeti Erőforrás Minisztérium 5 5

Nemzeti Erőforrás Minisztérium 6 6

A MAB FELADATAI az OH a felsőoktatási intézmény FOSZ programját a MAB vélemény alapján veszi nyilvántartásba 5 évre (6.§ (2)). a MAB felsőoktatási szakképzési bizottságot hoz létre (6.§ (3). a FOSZ értékelésével kapcsolatos szabályokat a MAB SZMSZ tartalmazza (6.§ (4). Nemzeti Erőforrás Minisztérium 7 7

Nemzeti Erőforrás Minisztérium 8 8

Köszönöm a figyelmet! Dr. Madarász Sándor sandor.madarasz@nefmi.gov.hu Nemzeti Erőforrás Minisztérium