Történelemfilozófia Típusok.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Történeti episztemológia
Advertisements

Pedagógiatörténet Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem február 16. Körmendy Zsolt.
A térkép és a propaganda kapcsolata Bobák Szilvia.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
A viselkedés, mint a pszichológia tárgya
A megismerésről másként – konstruktivista pedagógia
Logika Miskolci Egyetem Állam- és Jogtudományi Kar
A többszörös összehasonlítás gondolatmenete. Több mint két statisztikai döntés egy vizsgálatban? Mi történik az elsõ fajú hibával, ha két teljesen független.
Az antikvitás akropolisz.
A diákok megismerésének lehetőségei - szükségessége
Kognitív megközelítések
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
Gondolatok a művészet rendszeréről
Mi a filozófia? bevezetés. Mi a filozófia? bevezetés.
ARISZTOTELÉSZ (Kr. e ).
PLATÓN (Kr. e ).
A középkori filozófia főbb kérdései
Alapok 2013/2014, őszi szemeszter gyakorlati foglalkozás Automatizálási tanszék.
Büntetőeljárás-jog.
Központi feldolgozó egység (CPU)
N ő történet és feminizmus Women’s history kontra gender history N ő történet versus társadalmi nem történet.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Összefoglaló a felsőoktatási.
Jogviszony és jogi felelősség
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
KISS CSABA EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM
SZAKDOLGOZAT CÍME szakdolgozat
A TUDOMÁNY KOGNITÍV MODELLJEI: elnöki zárszó MTA november 7 Pléh Csaba BME Kognitív Tudományi Tanszék MTA-BME Neuropszichológiai és Pszicholingvisztikai.
A számítógép működése TAKÁCS BÉLA
Esztétika Kerékgyártó Béla docens Jász Borbála doktorandusz
A haldokló beteg ápolása
Exegézis – szövegértelmezés – szabályai, illetve feltételei.
Mérő László egyetemi tanár ELTE Gazdaságpszichológiai Szakcsoport
Bevezetés a pszichológiába
MÚLT ÉS TÖRTÉNELEM Történettudomány és történetfilozófia
Másodfokú függvények ábrázolása
Másodfokú egyenletek megoldása
Bevezető előadás Történelemdidaktika Dr. habil. Dárdai Ágnes /I.szem.
Naturalista filozófia Avagy milyen állásponton lehetünk azzal kapcsolatban, hogy hogyan épül fel a világ? Sipos Péter Budapest, 2007 október 10.
Történelemfilozófia- és civilizációelmélet
$ Információ Következmény Döntés Statisztikai X.  Gyakorlati problémák megoldásának alapja  Elemzéseink célja és eredménye  Központi szerep az egyén.
„Múzeumandragógiai nevelésfilozófia és mintaprojekt”
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Bevezetés a filozófiába
Bevezetésafilozófiába. φιλοσοφία filosz = valamit kedvelni szophia = szakértelem, bölcsesség Filozófia = a bölcsesség szeretete.
A létezés válasz arra a kérdésre, hogy „Hogyan van?”, a lényeg térbeli és időbeli megnyilvánulásait foglalja magába, és megnevezi az ember sajátos létmódját:
TÁRSAS KAPCSOLATOK – ÖNISMERET ALAKULÁSA.
A pszichológia a személyiség vizsgálatának tudománya
Filozófia Intézet Jelentkezhetnek BA vagy azzal egyenértékű végzettséggel rendelkező Bölcsészek Társadalomtudósok Pszichológusok T ermészettudósok, matematikusok.
Moritz Schlick: Pozitivizmus és realizmus
Társadalomtudomány szak
Pszichológiai Ismeretek
Logika Miskolci Egyetem Állam- és Jogtudományi Kar Jogelméleti és Jogszociológiai Tanszék.
Kutatásmódszertani dilemmák
Aldo Rossi ( ) The Architecture of the City.
A tudományfilozófia két nagy tradíciója Bevett (elfogadott) nézet Kb A logikai pozitivizmus eszmei áramlatához tartozik R. Carnap, M. Schlick,
A mese.
Oktatói és módszertani megújulás a felsőoktatásban Dr. Balázs László főiskolai docens.
Pályaválasztási napok Pszichológia képzés Pálinkás Brigitta Károli Gáspár Református Egyetem.
Pedagógiai hozzáadott érték „Őrült beszéd, de van benne rendszer” Nahalka István
Asztrológiai továbbképzés
Hegel ( ) rendszerfilozófiája
A közigazgatási eljárás II.
A TB rendszerek koordinációja az EU-ban
Bevezetés a filozófiába
TÁRSAS KAPCSOLATOK – ÖNISMERET ALAKULÁSA.
A mozgókép kultúra és médiaismeret tantárgy lehetőségein keresztül
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
F ILOZÓFIAI ANTROPOLÓGIA Kereszténység a kultúrák válságában – Dr. Németh Norbert Ember-értelmezések a filozófiai gondolkodás történetében. Az ember egy.
A TB rendszerek koordinációja az EU-ban
Hegel ( ) rendszerfilozófiája
Előadás másolata:

Történelemfilozófia Típusok

Szubsztantív történelemfilozófia történelmi metafizika A történelemnek van egy önmagán túl mutató értelme lényege rendeltetése fejlődésgondolat központban áll az ember történetiségének elfogadása

Analitikus történelemfilozófia vizsgálódási pont a történelmi megismerés Collingwood 1. A történelem értelmezésben el kell vonatkoztatni a a történetírás pszichológia eredményeitől. 2. Gondolkodás két fokozata: elsőfokú gondolkodás = történelmi események és hátterük vizsgálata másodfokú gondolkodás = a történelmi megismerő megismerése – ez a filozófia feladata az alany és a tárgy közötti kapcsolat

Collingwood Nem szabad a történelemfilozófiában kizárólag a történész szemléletmódját alkalmazni, mert az nem tárja fel a megismerés értelmét. helyes értelmezés: a történelem megismert dolgok összessége, amelyet a történész, mint megismerő értelmez, összerendez.