főigazgató-helyettes

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
JELENTÉS a Nemzeti Civil Alapprogram működésének- támogatásának hatásáról, figyelemmel a társadalmi és civil kapcsolatok fejlődésére, egyes kiemelt fontosságú.
Advertisements

Az államháztartási belső pénzügyi ellenőrzési rendszer fejlesztése
Magyar Könyvvizsgálói Kamara XVI. Országis Szakmai Konferenciája III. Szekció „Az önkormányzatiság pénzügyi-, jogi korlátai” Dr. Lóránt Zoltán Eger, 2008.
Humán rendszerek, közszféra
Németh Tamás — Főtitkári beszámoló … Főtitkári beszámoló az Akadémia évi költségvetésének végrehajtásáról Németh Tamás Magyar Tudományos Akadémia.
Belső kontrollok, belső ellenőrzés aktuális kérdései
Miniszterelnöki Hivatal, Kisebbség- és Nemzetpolitikáért Felelős Szakállamtitkárság Nemzeti és Etnikai Kisebbségi Főosztály 376/2007. (XII. 23.) Korm.
Projektzárás „Komplex szervezetfejlesztési projekt megvalósítása Kaposvár Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalánál” ÁROP-1.A.2/B
A program megvalósulását az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány támogatja. „ROMÁK A MUNKAERŐPIACON” konferencia Pécs, szeptember Előadó:
Dr. Jókay Károly IGE Tanácsadó Kft. Ha az önkormányzat nem fizet! (az önkormányzati adósságrendezési törvény tapasztalatai, )
Elkülönített állami pénzalapok
HAT – Oktatáspolitikai kerekasztal március 8. Feladat- és felelősségmegosztás a közoktatásban.
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
Műszaki ellenőrképzés
DOKUMENTUMKEZELÉS.
dr. Szalay Beatrix osztályvezető
„Az Integritás Kérdőív kitöltésével összefüggő tudnivalók” Az adatfelvételi célcsoport, az Integritás Kérdőív és az adatfelvétel február 15.,
Önkormányzatok finanszírozási és pénzügyi gondjai Tállai András önkormányzati államtitkár Belügyminisztérium április 7.
A kontrollok szerepének felértékelődése a közszférában Domokos László Az Állami Számvevőszék elnökének előadása Belső Ellenőrök Magyarországi Közhasznú.
Böröcz Imre főtanácsadó, irodavezető
Fejlesztési Igazgatóság
A FOLYAMATBA ÉPÍTETT ELLENŐRZÉS JELLEMZŐI
Vállalkozások pénzügyi-számviteli mutatói
Az önkormányzati gazdálkodás szabályai Debrecen,
MAGYAR KÖZGAZDASÁGI TÁRSASÁG PÉNZÜGYI SZAKOSZTÁLY Kossuth klub: április 14. Dr. Lóránt Zoltán (az önkormányzati gazdálkodás nehézségei Magyarországon)
Budapest, december 9. 1 A könyvvizsgálói közfelügyelet szerepe és a Közfelügyeleti Bizottság tevékenysége ben Fekete Imréné.
A helyi önkormányzatoknál végzett belső ellenőrzés az Állami Számvevőszék ellenőrzési tapasztalatai tükrében Dr. Sepsey Tamás – számvevő igazgató Magyar.
XVII. Országos Könyvvizsgálói Konferencia Balatonalmádi, szeptember
INTÉZMÉNYKÖZI MEGÁLLAPODÁS SZERKEZET. TÖRTÉNET, SZEREPLŐK 1999-es megállapodás 2002-es megállapodás 2006-os (hatályos) megállapodás Módosítások: 2007,
1605/2002/EK RENDELET FŐ CÉLOK es Rendelet óta bekövetkezett változások miatti módosítások -Pénzügyi tervek – tervezési eljárás -Intézmények bővítése.
1 Az ISPA, Kohéziós Alap és a Strukturális Alapokból támogatott környezetvédelmi projektek ellenőrzési tapasztalatai. Budapest, március 21. Bihary.
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
Magyar Controlling Egyesület Szolnok, október 29. MCE Konferencia 2009 A controlling gyakorlata Bepillantás az államigazgatási kontrolling gyakorlatába.
VII. Nevelésügyi Kongresszus VII. Szekció Intézményfenntartás, irányítás és finanszírozás A közoktatás finanszírozása nem önkormányzati fenntartók esetében.
2008. november 20. Az európai uniós integráció és a magyar gazdaság; avagy esélyek és kockázatok a magyar gépjármű szektor beruházási lehetőségeiben Dr.
A mérlegelmezés.
SZAKMAI PROGRAM január – június 30. A KÖZMŰVELŐDÉS ORSZÁGOS SZAKFELÜGYELETE ÁLTAL TETT ÉSZREVÉTELEK ÉS JAVASLATOK MEGVALÓSÍTÁSÁNAK ELŐSEGÍTÉSÉRE.
Az Állami Számvevőszék szerepe a környezetre káros támogatások ellenőrzésében Dr. Báger Gusztáv egyetemi tanár, főigazgató Állami Számvevőszék Fejlesztési.
„Az Integritás Kérdőív kitöltésével összefüggő tudnivalók” Az adatfelvételi célcsoport, az Integritás Kérdőív és az adatfelvétel február 17., Szeged.
„Az Integritás Kérdőív kitöltésével összefüggő tudnivalók” Az adatfelvételi célcsoport, az Integritás Kérdőív és az adatfelvétel február Dr. Benkő.
A évi Integritás Felmérés eredményei a belső kontrollok és a korrupciós kockázatelemzés tükrében Budapest, január 19. Dr. Benkő János, ÁSZ.
A belső kontrollok és kockázatelemzés az Integritás felmérés alapján
Projekttámogatási Osztály
A Budapesti Közlekedési Zrt. gazdálkodásának ellenőrzése Budapest, január 19.
Költségvetési kockázatok Domokos László az Állami Számvevőszék elnöke Adóegyetem, nov. 29.
1 Változások az önkormányzatok évi tervezésének, gazdálkodásának szabályozásában.
Új gazdálkodási rend a Közigazgatásban II. Magyar Államkincstár – Dr
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
A költségvetés készítésének és elfogadásának folyamata
IV. Terjeszkedés.
Miért szükséges? Önkormányzati feladatok irányításának alapköve Kinek és miért hasznos? Képviselőtestületek és bizottságai Polgármester Polgármesteri hivatal.
Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment A kultúra gazdaságtana
EURÓPAI TÁMOGATÁSOKAT AUDITÁLÓ FŐIGAZGATÓSÁG
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
A felsőoktatási intézmények gazdálkodásának szabályozása az új felsőoktatási törvényben Prof. Dr. Katona Tamás.
Belső ellenőrzés az önkormányzatoknál
„I. Alternatív finanszírozási stratégiák” Sopron, október 3
Bankmérleg, forrás oldal
Az Állami Számvevőszék önkormányzati ellenőrzési tapasztalatai Előadó: Domokos László, az Állami Számvevőszék elnöke.
G YŐR M EGYEI J OGÚ V ÁROS adó- és gazdaságpolitikája Nagy Tamás Gazdálkodási Főosztályvezető Győr Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Győr, 2016.
Költségvetési szervezetek évi beszámolója. Vonatkozó jogszabályok: (1/2) évi XXXVIII. törvény az államháztartásról - 292/2009. (XII. 19.)
A lényeges hibás állítás kockázatának azonosítása, és felmérése 315. témaszámú könyvvizsgálati standard A lényeges hibás állítás kockázatának azonosítása,
Köztulajdonú gazdasági társaságok szervezeti integritása
A pénzügyi kimutatások könyvvizsgálatának tervezése 300
SZÉKESFEHÉRVÁR MEGYEI JOGÚ VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNAK 2012
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
Megjelent a végrehajtási rendelet!
Pénzügyi kockázatok az önkormányzati rendszerben Dr
Országgyűlési Képviselők választása április 8.
Kötelezettségvállalás nyilvántartása, számvitele
Előadás másolata:

főigazgató-helyettes A helyi önkormányzatok gazdálkodási rendszere 2008. évi ellenőrzésének tapasztalatai Dr. Sepsey Tamás főigazgató-helyettes Budapest, 2010. március 4.

Küldetés és jövőkép Az Állami Számvevőszék küldetése az államháztartás biztonságos, kiegyensúlyozott, hatékony működésének szolgálata és fejlesztésének támogatása, a közpénzügyi folyamatok átláthatóságának, a közpénzekkel és közvagyonnal való gazdálkodás elszámoltathatóságának erősítése

Elvek és értékek Az Állami Számvevőszék ellenőrzései, javaslatai és tanácsadó tevékenysége segítő szándékúak, ellenőrzési eredményeivel a hibák, hiányosságok, szabálytalanságok megelőzésére törekszik, elkötelezett híve a minőségközpontú irányításnak és működésnek, amelyet tevékenysége minden területén következetesen érvényesít.

A HELYI ÉS HELYI KISEBBSÉGI ÖNKORMÁNYZATOK GAZDÁLKODÁSI RENDSZERÉNEK ÁTFOGÓ ÉS EGYÉB SZABÁLYSZERŰSÉGI ELLENŐRZÉSÉBE BEVONT ÖNKORMÁNYZATOK SZÁMA 2007-2009 KÖZÖTT Megnevezés 2007.év 2008.év 2009. év 2007-2009. év összesen megye 5 4 14 megyei jogú város 6 17 fővárosi kerület 18 város 66 65 196 nagyközség 9 2 község 76 25 30 131 Összesen 167 109 117 393

AZ ELLENŐRZÖTT ÖNKORMÁNYZATOK TERVEZETT KÖLTSÉGVETÉSI BEVÉTELEI, KIADÁSAI ÉS KÖLTSÉGVETÉSI EGYENSÚLYA

AZ ELLENŐRZÖTT ÖNKORMÁNYZATOK TELJESÍTETT KÖLTSÉGVETÉSI BEVÉTELEI, KIADÁSAI ÉS PÉNZÜGYI EGYENSÚLYA

A TERVEZETT ÉS A TÉNYLEGES KÖLTSÉGVETÉSI HIÁNY ELŐFORDULÁSA AZ ELLENŐRZÖTT ÖNKORMÁNYZATOKNÁL

A VAGYON ALAKULÁSA

A FOLYÓSZÁMLA HITELT FELVEVŐ ÖNKORMÁNYZATOK ARÁNYA ÉS A HITEL ÁTLAGOS NAGYSÁGRENDJÉNEK ALAKULÁSA

KÉSZPÉNZ LIKVIDITÁSI MUTATÓ* *Készpénz likviditási mutató = Pénzeszközök/Rövidlejáratú kötelezettségek

LIKVIDITÁSI GYORSRÁTA* *Likviditási gyorsráta = (Követelések+Forgatási célú hitelviszonyt megtestesítő értékpapírok+Pénzeszközök)/Rövidlejáratú kötelezettségek

ADÓSSÁGÁLLOMÁNY ALAKULÁSA

ELADÓSODÁSI MUTATÓ ALAKULÁSA ÖNKORMÁNYZAT-TÍPUSONKÉNT Eladósodási mutató = (Összes kötelezettség-egyéb passzív pénzügyi elszámolások)/Összes forrás

ESEDÉKESSÉGI ARÁNYMUTATÓ ALAKULÁSA ÖNKORMÁNYZAT-TÍPUSONKÉNT Esedékességi aránymutató = Rövid lejáratú kötelezettségek/(Összes kötelezettség-egyéb passzív pénzügyi elszámolások)

FIZETŐKÉPESSÉGET ÉS ELADÓSODÁST JELZŐ MUTATÓK ALAKULÁSA (országos adatok alapján) Készpénz likviditási mutató = [Pénzeszközök/Rövid lejáratú kötelezettségek]*100 likviditási gyorsráta = [Követelések+forgatási célú hitelviszonyt megtestesítő értékpapírok+pénzeszközök/ Rövid lejáratú kötelezettségek]*100 Eladósodási mutató = összes kötelezettség-egyéb passzív pénzügyi elszámolások/összes forrás Esedékességi mutató = rövid lejáratú kötelezettségek/összes kötelezettség-egyéb passzív pénzügyi elszámolások

Eredményesség mind szabályozottság, mind a szervezettség tekintetében felkészült 11% ( 9 önkormányzat) csak a szabályozottság tekintetében nem készült fel 72% ( 59 önkormányzat) csak a szervezettség tekintetében nem készült fel 7% ( 6 önkormányzat) sem a szabályozottság, sem a szervezettség tekintetében nem készült fel 10% (8 önkormányzat)

AZ EURÓPAI UNIÓS FORRÁSOK IGÉNYBE-VÉTELÉNEK ÉS FELHASZNÁLÁSÁNAK SZERVEZETI KERETEI

A PÁLYÁZATOK ELUTASÍTÁSÁNAK OKAI

A FINANSZÍROZÁSI FORRÁS MEGOSZLÁSA EU Önerő Alap 4,4% európai uniós támogatás 69,3% hazai 21,5% hitel, egyéb 0,1% saját forrás 4,7% 0,2% 5,0% 69,0% 21,4% Tervezett Tényleges

E-közigazgatás 1. elektronikus szolgáltatási szint: 35 % Bizonyos ügyfajtákban, döntő többségük rendeletben kizárta az e-ügyintézést Minden negyedik önkormányzat értékelte csak a tapasztalatokat.

„Üvegzseb” 50 % nem vagy hiányosan tett eleget a közzétételi kötelezettségnek (Áht. 15/A. § (1), 15/B. § (1) bekezdés) 60 % a költségvetési beszámoló szöveges indokolását nem tette közzé

Kockázat minősítés A kialakított belső kontrollokban rejlő kockázat alacsony : a kontrollok – végrehajtásuk esetén – megfelelő védelmet nyújtanak a hibák bekövetkezése ellen közepes: a kontrollok – végrehajtásuk esetén – a lehetséges hibák többsége ellen védelmet nyújtanak magas: a kontrollok – kialakításuk hiányában, vagy hiányos kialakításuk miatt – nem nyújtanak elegendő védelmet a lehetséges hibákkal szemben

A kontrollok működésének eredményessége, megbízhatósága Kiváló: ha azok működése – esetleges apróbb hiányosságoktól eltekintve – megfelelt a hibák megelőzésére és kijavítására meghatározott szabályozásnak és a legmagasabb szintű elvárásoknak Jó: ha a hiányosságok száma ugyan jelentős volt, de nem veszélyeztette az ellenőrzött terület hibáinak megelőzését és kijavítását. Gyenge: amennyiben a hiányosságok mértéke nem biztosította a hibák megelőzését, feltárását, kijavítását és ezáltal veszélyeztette az eredményes, megbízható működést

A KÖLTSÉGVETÉS TERVEZÉSI ÉS A ZÁRSZÁMADÁS KÉSZÍTÉSI FOLYAMATOK SZABÁLYOZOTTSÁGÁNAK KOCKÁZATA

A KÖLTSÉGVETÉS TERVEZÉS ÉS A ZÁRSZÁMADÁS KÉSZÍTÉS FOLYAMATAIBAN A BELSŐ KONTROLLOK MŰKÖDÉSÉNEK MEGBÍZHATÓSÁGA

A KÖLTSÉGVETÉS TERVEZÉS ÉS A ZÁRSZÁMADÁS KÉSZÍTÉS FOLYAMATÁBAN A BELSŐ KONTROLLOK MŰKÖDÉSÉNEK HIÁNYOSSÁGAI

A GAZDÁLKODÁSI, A PÉNZÜGYI-SZÁMVITELI ÉS A FOLYAMATBA ÉPÍTETT ELLENŐRZÉSI FELADATOK SZABÁLYOZOTTSÁGÁNAK KOCKÁZATA

A SZAKMAI TELJESÍTÉS IGAZOLÁS BELSŐ SZABÁLYOZÁSÁNAK HIÁNYOSSÁGAI

A FEUVE SZABÁLYOZÁSÁVAL KAPCSOLATOS HIÁNYOSSÁGOK

A PÉNZGAZDÁLKODÁS BELSŐ KONTROLLJAI KIALAKÍTÁSÁHOZ HIÁNYZÓ SZABÁLYOZÁSOK A 2005-2007 ÉVEKBEN ELLENŐRZÖTT ÖNKORMÁNYZATOKNÁL

A SZAKMAI TELJESÍTÉS IGAZOLÁS ÉS AZ UTALVÁNY ELLENJEGYZÉS MŰKÖDÉSÉNEK MEGBÍZHATÓSÁGA

A SZAKMAI TELJESÍTÉS IGAZOLÁS HIÁNYOSSÁGAI

AZ UTALVÁNY ELLENJEGYZÉS HIÁNYOSSÁGAI

AZ INFORMATIKAI RENDSZER SZABÁLYOZOTTSÁGÁNAK KOCKÁZATA

A PÉNZÜGYI-SZÁMVITELI FELADATOKAT ELLÁTÓ INFORMATIKAI RENDSZER KONTROLLJAINAK MEGBÍZHATÓSÁGA

A BELSŐ ELLENŐRZÉSI TEVÉKENYSÉG SZERVEZETI KERETEINEK ÉS SZABÁLYOZOTTSÁGÁNAK KOCKÁZATA

STRATÉGIAI ÉS ÉVES ELLENŐRZÉSI TERVVEL, ELLENŐRZÉSI PROGRAMMAL, BELSŐ ELLENŐRZÉSI KÉZIKÖNYVVEL RENDELKEZŐ ÖNKORMÁNYZATOK ARÁNYA

A BELSŐ ELLENŐRZÉS MŰKÖDÉSÉNEK MEGBÍZHATÓSÁGA

ÁSZ VIZSGÁLATOK AZ ELLENŐRZÖTT ÖNKORMÁNYZATOKNÁL 2003-2007 KÖZÖTT

AZ ÁSZ ELLENŐRZÉSEK JAVASLATAINAK HASZNOSULÁSA

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!