Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Advertisements

Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK STRATÉGIAI VEZETÉSE. Milyen az igazán jó önkormányzat? POLGÁRKÖZELI  AUTONÓM ÉS VÁLLALKOZÓ SZELLEMŰ  AKCIÓ-ORIENTÁLT  KÜLDETÉS-CÉLOK-KOMPETENCIA.
A tervezés mint menedzsment funkció
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Minőségmenedzsment alapelvek
Leukó Ferenc Vezetői coaching.
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
A szolgáltatások minőségének biztosítása és értékelése
Az EU oktatási és képzési rendszerének célkitűzései
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
A közoktatás fejlesztési tervei az Új Széchenyi Terv keretein belül Az Európai Unió 2010 nyarán indította útjára az Európa 2020 Stratégiát, amely.
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
A vállalkozások környezete
Vállalkozásgazdaságtan 1. előadás
Péczeli Katalin előadása
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Új törekvések a logisztikai közreműködésben
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
Készítette: Csató Csilla (DVI3UH)
Robert S. Kaplan – David P. Norton Csanádi Gábor Tamás C8ITGY 2007.
Robert Kaplan – David Norton: Balanced Scorecard
Hogyan alakulnak át az immateriális javak pénzügyi eredménnyé?
A stratégiai tervezés eszközei: STAKEHOLDER-elemzés
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
A kulturális intelligencia
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
Minőségdíjak.
Szervezeti kultúra Definíció: a szervezet tagjai által elfogadott közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere Hofstede:
Leading Change A változás vezető szemmel. Hogyan lehet sikeresen levezetni egy változási folyamatot?
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
Munkavédelem és controlling
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
VÁLTOZÁSOK MENEDZSELÉSE A FELSŐOKTATÁSBAN DINYA LÁSZLÓ: VÁLTOZÁSOK MENEDSZELÉSE A FELSŐOKTATÁSBAN TANULMÁNYA ALAPJÁN A BEMUTATÓT KÉSZÍTETTE SARIC DÁNIEL.
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
1 Hogyan tovább minőségügy? XIV. Magyar Minőség Hét november 07.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
Mire lehet/ne jó az iskola
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
MERRE TART A MAGYAR FELSŐOKTATÁS? Dr. Molnár Károly Budapest,
Minőségmenedzsment a felsőoktatásban UNI-EFQM Vas Beatrix ügyvivő szakértő Minőségfejlesztési és Informatikai Központ
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Életvezetési kompetenciák fejlesztését célzó programok megvalósítása.
A közösségi részvétel lehetőségei Elméleti modellek, gyakorlati példák Csíkszereda, november 28. Kósa András László Közéletre Nevelésért Alapítvány.
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
HEINNOVATE OECD-EU partnerségi projekt Magyarország részvételével, 2016 Kovács István Vilmos, ELTE PPK Felsőoktatási és innovációkutató csoport.
VÁLLALKOZÓI KOMPETENCIA-FEJLESZTÉS ALPROGRAM ELÉRT EREDMÉNYEI TÁMOP F-14/1/KONV Gazdaságtudományi Kar, 1c alprogram Projektzáró rendezvény,
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
Szakértő: Prof. Dr. László Dinya - EKE
A külső környezet elemzése
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Kérdések a második zh-hoz
Vállalati terv bemutató
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László

Túlélés – változás - fejlesztés A legfontosabb változások a felsőoktatásban:  Digitális forradalom (a tanár már nem próféta, hanem idegenvezető, előtérbe kerül a szórakozva tanulás)  Globalizáció (nemzetközivé szélesíti a versenyt az intézmények közt)  Tudás-gazdaság (a tudás a verseny kulcstényezője minden területen, a tanulási készség fontosabb annál, hogy mit tanulunk)  Újfajta munkakészségek iránti igények (az képességek fontosabbak, mint a lexikális tudás)  Növekvő komplexitás

Egy társadalom reagáló képessége ezekre a változásokra a felsőoktatás reagáló képességén múlik.  Amikor váratlan, ugrásszerű változásokkal kell számolnunk, hosszú távú tervezés helyett előtérbe kerülnek ezen módszerek: Szcenáriókra (forgatókönyvekre) alapuló közös víziók és kreatív, hosszú távú víziók Az erőforrások addicionális lehetőségeket célzó, előrelátó fejlesztése Gyorsított tevékenység és reagálás

Ennek megfelelően előtérbe kell helyezni az intézményi kultúra fejlesztését. A kifelé nyitott, marketing-orientált intézmény összetevői: Személyi állomány megfelelő orientációja Vállalkozói készség és lendület Rugalmasság az új tevékenységek indításában, régiek leállításában Partneri készség más intézmények, vállalatok szervezetek, alapítványok irányában Maximális együttműködés a végzett hallgatókkal

A változás folyamatának menedzselése: VÁLTOZÁS= : lehet belső és külső 2.: a kívánatos jövő képe 3.: kell az érintettek motivációja, aktív együttműködése, stb. 4.: konkrét akciókra van szükség, amelyek mozgásba lendítik a szervezetet. Ezek a célok, értékek, teendők világos definícióját igénylik. 1. Változási kényszer 2. Világos elképzelés 3. Képesség a változásra 4. Aktív első lépések

Az előbb felsorolt elemek közül, ha hiányzik: Változási kényszer: „öncélú játék” Világos elképzelés: „szalmaláng” Képesség a változásra: „frusztráció” Aktív első lépések: „kísérlet-tévedés” A hagyományos intézményi kultúrát az alábbiakkal érdemes kiegészíteni: Monitoring Létező/potenciális igények folyamatos elemzése Fogyasztói elégedettség mérése Eltérő gondolatok, ideák integrálása

Vezetés és beosztottak  A változásokra való reagálás kulcskérdése a beosztottak felruházása döntési jogkörrel.  A vezetőség feladatköre a következőkre szűkül: Globális irányítás és összehangolás Általános stratégia Ellenőrzés (fogyasztói elégedettség, önértékelés, stb.) Politikai jelenlét a környezetben

A sikeres vezető fő jellemzői  Kézzelfogható elképzeléssel rendelkezik  Kommunikációs készség  Közös célok követése  Általánosan elfogadott értékrend A leghatékonyabb vezetők képesek egyensúlyt tartani egyéni adottságaik és a professzionális menedzsment között, ilyenkor a vezetés csapatmunka.

A sikeres intézmények azok, amelyek a változásokra megtalálják a helyes választ, és azok valóra váltásához megtalálják a megfelelő vezetést.

Köszönöm a figyelmet!