ÚMFT TÁMOP 2.2.1-08/1-2008-0002 „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető 2009. május 26.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
Advertisements

Az OH TÁMOP fejlesztései
2013. évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
A TÁMOP projekt hasznosulása egy tagiskolában Kazincbarcika, TÁMOP / Országos Egyházi TISZK.
TÁMOP / TIOP / Kazincbarcika, Országos Egyházi TISZK
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Tehetségpont létrehozása
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
„A KÉPZÉS MINŐSÉGÉNEK ÉS TARTALMÁNAK FEJLESZTÉSE” TÁMOP
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
Szép őszi napot kívánok!. MÉRFÖLDKŐ NAP NOVEMBER 4. Helyszín: Villa Pelikán télikertje (9700 Szombathely, Deák F. u. 3.)
Új típusú OKJ vizsgák tapasztalata felnőttképzésben
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola VI. alprogram: Karrierszolgáltatások.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
„A KÉPZÉS MINŐSÉGÉNEK ÉS TARTALMÁNAK FEJLESZTÉSE”.
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
„A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése”
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
A képzett szakemberekért HEFOP központi program „ KORSZERŰ FELNŐTTKÉPZÉSI PROGRAMOK KIDOLGOZÁSA ÉS ALKALMAZÁSA” Záró rendezvény MEGNYITÓ.
Székely István fejlesztési tanácsadó
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
HEFOP központi program „Korszerű felnőttképzési módszerek kidolgozása és alkalmazása” 2005 – 2008.
TANÁR-TOVÁBBKÉPZÉSI ALPROGRAM
A képzett szakemberekért Idegen nyelvi fejlesztések a programban Juhászné Víg Éva alprogram-vezető május 20.
A képzett szakemberekért HEFOP központi program „ KORSZERŰ FELNŐTTKÉPZÉSI PROGRAMOK KIDOLGOZÁSA ÉS ALKALMAZÁSA” Záró rendezvény A KONFERENCIA.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
Az NSZFI szerepe a szakképzés tartalmának és minőségének fejlesztésében Nagykanizsa január 29.
„A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése”
Modláné Görgényi Ildikó
“Térségi Integrált Szakképző Központok létrehozása”
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Kálózi Erika
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Modláné Görgényi Ildikó
Szakképzés a gazdaság szolgálatában TÁMOP lehetőségek
Balaton-felvidék – Somló Szakképzés-szervezési Társulás TÁMOP /
Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1
FEMIP „Minőségfejlesztés a felsőoktatásban” TÁMOP / Bángi-Magyar Attila szakmai vezető OFI Szakmai Napok december 7.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
TÁMOP E-15/1/Konv Új generációs sporttudományi képzés és tartalomfejlesztés, hazai és nemzetközi hálózatfejlesztés és társadalmasítása.
„Közismereti oktatás és szakmai alapozás” fejlesztési terület évi eredmények Salakta Tünde fejlesztési területvezető Salgótarján,
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Szakiskolai fejlesztési program
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
A „Képzés minőségének és tartalmának
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
Előadás másolata:

ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.

2 1. alprojekt: Pályakövetés rendszere 1. Aktivitások –A fejlesztési környezet elemzése. –A pályakövetés módszertanának kidolgozása. –Informatikai fejlesztés: adatbázis és hozzá kapcsolódó „Pályakövetési honlap” létrehozása; riporting rendszer kifejlesztése –A rendszer bevezetésének támogatása. –A rendszerfejlesztéshez kapcsolódó munkaerő- piaci vizsgálat elvégzése. –A rendszer továbbfejlesztési irányainak meghatározása.

3 1. alprojekt: Pályakövetés rendszere 2. Indikátorok –Output indikátor: 1 db pályakövetési tartalommal létrehozott honlap (amely a Pályakövetési Rendszer adatbázisára épül) –Eredmény indikátor: A Pályakövetési Rendszerben regisztráltak létszáma el kell hogy érje a főt

4 2. Alprojekt: Minőségbiztosítás 1. Aktivitások –Szakmai módszertan kidolgozása –Minőségbiztosítási hálózat kialakítása, működtetése –Szoftver- és adatbázis fejlesztés –Intézmények felkészítése –A rendszer bevezetése

5 2. Alprojekt: Minőségbiztosítás 2. Indikátorok –1000 szak- és felnőttképzést folytató intézmény felkészítése az egységes minőségirányítási keretrendszer alkalmazására. –Az intézmények 95%-a használja a kifejlesztett minőségirányítási rendszert.

6 3. alprojekt: Vizsgarendszer fejlesztése 1. Aktivitások –A fejlesztést megalapozó tanulmányok, módszertani dokumentumok elkészítése. –A vizsgaellenőrzési kézikönyv kidolgozása. –A vizsgaellenőrzési informatikai rendszer létrehozása. –A vizsgaellenőrzésre vállalkozó szakértők felkészítése. –A próbaellenőrzések elvégzése. –A folyamatos ellenőrzések lebonyolítása.

7 3. alprojekt: Vizsgarendszer fejlesztése 2. Indikátorok: bemeneti kompetencia mérő eszköz kifejlesztése - Vizsgaellenőrök képzése – 33 fő - Próbaellenőrzések

8 4. alprojekt: Tananyagfejlesztés 1. Aktivitások –Szükségletelemzés, ágszerkezet-elemzés, a team- munka módszertanának kialakítása. –Módszertani útmutató készítése a tananyagfejlesztéshez. –Szakértők felkészítése. –Tartalomelem-fejlesztés az alap-, páros és páros- többes modulokra. –Tartalomelemek adatbázisának létrehozása érdekében informatikai rendszer fejlesztése, weblapon való hozzáférés biztosítása. –Tartalomelemek kipróbálása szakképző iskolákban.

9 4. alprojekt: Tananyagfejlesztés 2. Indikátorok –3000 darab, az alap-, páros és páros-többes modulokhoz kifejlesztett tartalomelem. –Az összes tartalomelem 1%-ának kipróbálása.

10 5. alprojekt: Mérés-értékelés 3. Aktivitások  A feladatbank tartalmának mennyiségi arányait meghatározó szükségletelemzés készítése.  A mérés-értékelést segítő eszközrendszer kidolgozása: Nyílt feladatbank létrehozása, feltöltése, kipróbálása. Módszertani anyagok (pl. fogyatékkal élők szakképzéséhez), eljárásrendek készítése.

11 5. alprojekt: Mérés-értékelés 4. Indikátorok –Az elkészített mintafeladatok 10%-ának kipróbálása. –A kompetencia leírásokból 2000 darab elkészítése.

12 6. alprojekt: Szakmai tanárok, oktatók, szakoktatók szakmai ismereteinek fejlesztése 1. Aktivitások -Alapozás Előkutatás (régiók feltérképezése) Tanulmányírás -Továbbképzési rendszerfejlesztés -Tanácsadók felkészítése, terepmunkája -Pilot szervezése és ellenőrzése -Nyilvántartási rendszer létrehozása

13 6. alprojekt: Szakmai tanárok, oktatók, szakoktatók szakmai ismereteinek fejlesztése 2. Indikátorok –50 fő munkahelyi tapasztalatszerzésben részt vett szakmai oktató. –Szakmai oktatók akkreditált továbbképzési rendszerének létrehozása

14 7. alprojekt: Szakmai tanárok, szakoktatók idegen nyelvi kompetenciáinak fejlesztése A fejlesztés NSZFI-hez köthető előzményei: -Nemzetközi szakképzési kapcsolatok -SZFP tanulmányutak nyelvtanároknak -HEFOP program idegen nyelvi fejlesztései 71 kidolgozott felnőttképzési program (angol, német, francia, orosz nyelven) Ismeretfelújító modulfüzetek E-learning tananyagok Szakmai idegen nyelvi modulok 4600 képzésben részesült felnőtt

15 8. alprojekt: Munkahelyi gyakorlati képzés ösztönzése 1. Aktivitások –A tanulószerződés szerződés intézményének fejlesztését megalapozó felmérés készítése, tanulmányok készítése; –A tanulók gyakorlati oktatására – tanulószerződéssel - vállalkozó szakemberek képzéséhez szükséges programfejlesztés. –A tanulók gyakorlati oktatását tanulószerződéssel végzők képzési rendszerének kialakítása. –A tanulók gyakorlati oktatására tanulószerződéssel vállalkozók vállalati szakemberek képzése. –Szakmai koncepció a tanulószerződéses rendszer kiterjesztésének segítésére.

16 8. alprojekt: Munkahelyi gyakorlati képzés ösztönzése 2. Indikátorok –200 fő képzésben részesített - gazdálkodó szervezetnél munkahelyi gyakorlati képzéssel foglalkozó – szakember. –A tanuló és hallgatói szerződések folyamatos bővülése, előirányozva azok 10% bővülését a 2013-ra a 2008 év adataihoz, mint bázisadathoz képest.

17 9. alprojekt: Képzési kereslet növelése 1. Aktivitások –Weblap és webfórum ( –Információs felkészítő csomagInformációs felkészítő csomag –27 fős országos lefedettségű disszeminációs hálózat a munkaerőpiac szempontjából hátrányos helyzetű emberek munkaerő-piacra való belépésének vagy visszailleszkedésének segítése, tájékoztató tevékenység a Projekt eredményeiről. –Komplex kommunikációs tevékenység, amelynek célja a szakképzés, a „kétkezi” szakmák presztízsének emelése. –Módszertani filmsorozat készítése a projekt megvalósításának filmes eszközökkel történő bemutatása.

18 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!