ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
2 1. alprojekt: Pályakövetés rendszere 1. Aktivitások –A fejlesztési környezet elemzése. –A pályakövetés módszertanának kidolgozása. –Informatikai fejlesztés: adatbázis és hozzá kapcsolódó „Pályakövetési honlap” létrehozása; riporting rendszer kifejlesztése –A rendszer bevezetésének támogatása. –A rendszerfejlesztéshez kapcsolódó munkaerő- piaci vizsgálat elvégzése. –A rendszer továbbfejlesztési irányainak meghatározása.
3 1. alprojekt: Pályakövetés rendszere 2. Indikátorok –Output indikátor: 1 db pályakövetési tartalommal létrehozott honlap (amely a Pályakövetési Rendszer adatbázisára épül) –Eredmény indikátor: A Pályakövetési Rendszerben regisztráltak létszáma el kell hogy érje a főt
4 2. Alprojekt: Minőségbiztosítás 1. Aktivitások –Szakmai módszertan kidolgozása –Minőségbiztosítási hálózat kialakítása, működtetése –Szoftver- és adatbázis fejlesztés –Intézmények felkészítése –A rendszer bevezetése
5 2. Alprojekt: Minőségbiztosítás 2. Indikátorok –1000 szak- és felnőttképzést folytató intézmény felkészítése az egységes minőségirányítási keretrendszer alkalmazására. –Az intézmények 95%-a használja a kifejlesztett minőségirányítási rendszert.
6 3. alprojekt: Vizsgarendszer fejlesztése 1. Aktivitások –A fejlesztést megalapozó tanulmányok, módszertani dokumentumok elkészítése. –A vizsgaellenőrzési kézikönyv kidolgozása. –A vizsgaellenőrzési informatikai rendszer létrehozása. –A vizsgaellenőrzésre vállalkozó szakértők felkészítése. –A próbaellenőrzések elvégzése. –A folyamatos ellenőrzések lebonyolítása.
7 3. alprojekt: Vizsgarendszer fejlesztése 2. Indikátorok: bemeneti kompetencia mérő eszköz kifejlesztése - Vizsgaellenőrök képzése – 33 fő - Próbaellenőrzések
8 4. alprojekt: Tananyagfejlesztés 1. Aktivitások –Szükségletelemzés, ágszerkezet-elemzés, a team- munka módszertanának kialakítása. –Módszertani útmutató készítése a tananyagfejlesztéshez. –Szakértők felkészítése. –Tartalomelem-fejlesztés az alap-, páros és páros- többes modulokra. –Tartalomelemek adatbázisának létrehozása érdekében informatikai rendszer fejlesztése, weblapon való hozzáférés biztosítása. –Tartalomelemek kipróbálása szakképző iskolákban.
9 4. alprojekt: Tananyagfejlesztés 2. Indikátorok –3000 darab, az alap-, páros és páros-többes modulokhoz kifejlesztett tartalomelem. –Az összes tartalomelem 1%-ának kipróbálása.
10 5. alprojekt: Mérés-értékelés 3. Aktivitások A feladatbank tartalmának mennyiségi arányait meghatározó szükségletelemzés készítése. A mérés-értékelést segítő eszközrendszer kidolgozása: Nyílt feladatbank létrehozása, feltöltése, kipróbálása. Módszertani anyagok (pl. fogyatékkal élők szakképzéséhez), eljárásrendek készítése.
11 5. alprojekt: Mérés-értékelés 4. Indikátorok –Az elkészített mintafeladatok 10%-ának kipróbálása. –A kompetencia leírásokból 2000 darab elkészítése.
12 6. alprojekt: Szakmai tanárok, oktatók, szakoktatók szakmai ismereteinek fejlesztése 1. Aktivitások -Alapozás Előkutatás (régiók feltérképezése) Tanulmányírás -Továbbképzési rendszerfejlesztés -Tanácsadók felkészítése, terepmunkája -Pilot szervezése és ellenőrzése -Nyilvántartási rendszer létrehozása
13 6. alprojekt: Szakmai tanárok, oktatók, szakoktatók szakmai ismereteinek fejlesztése 2. Indikátorok –50 fő munkahelyi tapasztalatszerzésben részt vett szakmai oktató. –Szakmai oktatók akkreditált továbbképzési rendszerének létrehozása
14 7. alprojekt: Szakmai tanárok, szakoktatók idegen nyelvi kompetenciáinak fejlesztése A fejlesztés NSZFI-hez köthető előzményei: -Nemzetközi szakképzési kapcsolatok -SZFP tanulmányutak nyelvtanároknak -HEFOP program idegen nyelvi fejlesztései 71 kidolgozott felnőttképzési program (angol, német, francia, orosz nyelven) Ismeretfelújító modulfüzetek E-learning tananyagok Szakmai idegen nyelvi modulok 4600 képzésben részesült felnőtt
15 8. alprojekt: Munkahelyi gyakorlati képzés ösztönzése 1. Aktivitások –A tanulószerződés szerződés intézményének fejlesztését megalapozó felmérés készítése, tanulmányok készítése; –A tanulók gyakorlati oktatására – tanulószerződéssel - vállalkozó szakemberek képzéséhez szükséges programfejlesztés. –A tanulók gyakorlati oktatását tanulószerződéssel végzők képzési rendszerének kialakítása. –A tanulók gyakorlati oktatására tanulószerződéssel vállalkozók vállalati szakemberek képzése. –Szakmai koncepció a tanulószerződéses rendszer kiterjesztésének segítésére.
16 8. alprojekt: Munkahelyi gyakorlati képzés ösztönzése 2. Indikátorok –200 fő képzésben részesített - gazdálkodó szervezetnél munkahelyi gyakorlati képzéssel foglalkozó – szakember. –A tanuló és hallgatói szerződések folyamatos bővülése, előirányozva azok 10% bővülését a 2013-ra a 2008 év adataihoz, mint bázisadathoz képest.
17 9. alprojekt: Képzési kereslet növelése 1. Aktivitások –Weblap és webfórum ( –Információs felkészítő csomagInformációs felkészítő csomag –27 fős országos lefedettségű disszeminációs hálózat a munkaerőpiac szempontjából hátrányos helyzetű emberek munkaerő-piacra való belépésének vagy visszailleszkedésének segítése, tájékoztató tevékenység a Projekt eredményeiről. –Komplex kommunikációs tevékenység, amelynek célja a szakképzés, a „kétkezi” szakmák presztízsének emelése. –Módszertani filmsorozat készítése a projekt megvalósításának filmes eszközökkel történő bemutatása.
18 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!