BLAZOVICSNÉ VARGA MARIANNA IGAZGATÓ

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

Hálózati partnerkonferencia Budapest, augusztus 27. Békés Megyei Tudásház és Könyvtár Békéscsaba Közoktatás-fejlesztést támogató hálózat kiépítése.
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP
Őri Józsefné - Tuza Tibor - Ungvári Jánosné
Területi együttműködés, hálózati tanulás
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
1 EMDOR KFT Integrációs Pedagógiai Rendszer Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 2008/2009.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
„ A kompetencia-alapú pedagógusképzés programjainak disszeminációja a Nyugat-Dunántúlon ” HEFOP /0 8 / /1.0 A projekt eredményei.
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
A TÁMOP felépítése Tóth István január 26.. ÚMFT prioritások és OP-k Társadalmi megújulás Gazdaság- fejlesztés Közle- kedés Környezeti és energetikai.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Az ÚMFT Társadalmi Megújulás Operatív Program által kínált feladatok és lehetőségek Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Az ÚMVP intézményrendszere
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. Zalaegerszeg, szeptember 9. Innovációval, a régió oktatásának dinamikus fejlődéséért… „Gyermekeink jövőjéért”
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A TÁMOP projekt szerepe és feladatai Nyugat-dunántúli régióban.
Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Tanácsadói feladatok 1 Közoktatási Igazgatóság.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ feladatai, működése Matókné Misóczki Mária Projektigazgató.
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ hálózatépítő tevékenysége Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Garay.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP 3.2.2/08/A/1 A közoktatás modernizációját támogató hálózatfejlesztés a Közép-Magyarországi régióban.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Az intézményi fejlesztési terv Krajcsovicz Ágnes dél-alföldi.
. Negyedik Partner Közép-Dunántúli Foglalkoztatási Hálózat 4P KDFH Alapítva: Gere János
1 A kompetencia alapú oktatás jövője a NFT II. tükrében Debrecen, Február 20. Hámoriné Váczy Zsuzsa, OKM.
Együttműködési lehetőségek a kompetencia alapú oktatás elterjesztése érdekében Tuza Tibor Balogh Tibor.
„Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás”
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
HÁLÓZATKOORDINÁCIÓS KÖZPONTOK TÁMOP Területi Együttműködések, társulások, hálózati tanulás.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN március 4. IV. Calderoni Informatika Kerekasztal,
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
„Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, 2009.
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

BLAZOVICSNÉ VARGA MARIANNA IGAZGATÓ „Közoktatás-fejlesztést támogató hálózat kiépítése a Közép-Dunántúli régióban” TÁMOP 3.2.2. BLAZOVICSNÉ VARGA MARIANNA IGAZGATÓ Budapest, 2009. 08. 27.

Projektgazda:KÖRPI 2008. október 1-én megalakult a Közép-dunántúli Regionális Pedagógiai Intézet Magyarországon az első regionális pedagógiai intézet Irodáink: Székesfehérvár Tatabánya Veszprém

Projektgazda:KÖRPI Az Intézet típusa: pedagógiai-szakmai szolgáltató intézet Működési területe: Közép- dunántúli Régió - Komárom-Esztergom, Fejér és Veszprém megyék Az Intézet jogállása: szakmailag, valamint gazdálkodását tekintve önálló.

TÁMOP 3.2.2. A Közép-dunántúli Regionális Pedagógiai Intézet nem konzorciumban pályázott, pályázatának nincsenek konzorciumi partnerei.

Projektirodáink

Szervezeti felépítés, működés és szolgáltatás Az Intézet szervezete és működése hálózati struktúrájú, az irodák hálózatba szervezve működnek Pedagógiai szakmai szolgáltatások nyújtása a közoktatási törvény 36. §-a (2) bekezdése a)-e) pontjai, valamint a 10/1994. (V. 13.) MKM rendelet vonatkozó paragrafusai értelmében

A projekt megvalósulásának helyszíne Közép-dunántúli régió Komárom-Esztergom megye Fejér Veszprém Megye Terület km2 11.117 2265 4359 4493 Kistérségek száma 26 7 10 9 Településszám 401 76 108 217 Hátrányos helyzetű kistérség 2 3 Közoktatási intézmények száma 1151 356 440 355 Lakosságszám 1.112.132 315.036 428.000 369.096

Közvetlen célcsoport: Közoktatási intézmények vezetői (kb. 1.188) Szakmai szolgáltatók (kb. 150) Civil szervezetek (kb. 230-250) Közvetett célcsoport: Közoktatási intézmények pedagógusai (Kb. 17.000) Közoktatási intézmények tanulói (kb. 203.000) Közművelődési intézmények (kb. 260) TÁMOP-311 Koordináló szervezete Oktatási tárca Érintettek: Közoktatási intézmények tanulóinak szülei (kb. 405.000) Gazdasági szereplők (kb. 138.961) A Közép-dunántúli régió lakossága (kb. 1.107.000)

A projekt céljai Az országos közoktatási célok régiós szintű megvalósításának elősegítése A fejlesztési igények feltérképezése, a fejlesztési források hatékony felhasználásának elősegítése Humán szolgáltatói háló létrehozása A közoktatási intézmények hálózati típusú regionális, térségi szintű együttműködésének kialakítása és fejlesztése

A projekt céljai A területi hálózati tanulás támogatása (jó gyakorlatok adaptációja és önálló innováció ösztönzése) Regionális referenciaintézmény-hálózat és hálózatkoordinációs központok létrehozása Kompetencia alapú oktatásra való átállás segítése

Forrás: Educatio 2008

Kapcsolatfelvételt megkezdtük az HEFOP-os intézményekkel Számos megkeresés újabb együttműködni szándékozó intézmények, szervezetek részéről Újabb szándéknyilatkozatok az együttműködéshez

Kiemelt célok A szolgáltatások területi lefedettségének biztosításával az esélynövelés, az egész életen át tartó tanulás megalapozása Egyenlő hozzáférés biztosítása Tanulói, intézményi eredmények és az oktatási minőség javulása

Kapcsolattartási térkép OKM: szakmai irányítás KÖZPONTI SZINT Központi koordinátor szervezet:3.1.1 Regionális döntés-előkészítő, javaslattevő testület Hálózat egyéb tagjai: kistérségek, iskolaszövetségek 3.2.2. Regionális hálózatkoordináció Szakmai szolgáltatók TÁMOP 3.1.4. kedvezményezettek RÉGIÓS SZINT TIOK konzorciumok OOIH és inklúziós hálózat Referencia intézményhálózat Bázisiskolák Követő iskolák

Megvalósítandó tevékenységek Helyzetelemzés, regionális hálózat-koordinációs stratégia és intézkedési terv elkészítése Projektiroda létrehozása és működtetése Regionális referencia-intézmény hálózat létrehozása

Regionális hálózat-koordinációs stratégiánk Egy központból felépülő hálózat Megyei központokból felépülő hálózat Kistérségi központokból felépülő hálózat Cél:a három működési mód együttes megvalósítása, kiemelt szerepű a harmadik stratégiai működési struktúra megvalósítása, fejlesztése és működtetése.

Regionális referencia-intézmény hálózat kiépítése Referencia-intézmény minősítési kritérium- és feltételrendszer kidolgozása a 3.1.1. kiemelt projekttel - területi szempontok érvényesítése Előminősítés Referenciaintézmények felkészítése Szakterületi és módszertani felmérés A minősítési folyamat segítése

Megvalósítandó tevékenységek Folyamatos együttműködés a TÁMOP 3.1.1. konstrukció, "21. századi közoktatás" kiemelt projekttel Regionális közoktatási intézményhálózat építése

Együttműködés a TÁMOP 3. 1. 1. konstrukció, "21 Együttműködés a TÁMOP 3.1.1. konstrukció, "21. századi közoktatás" kiemelt projekttel Referencia-intézmény minősítési kritérium- és feltételrendszer kidolgozása Jó gyakorlatok kritériumrendszerének kidolgozása Hálózati szolgáltatások regionális és központi koordinációja A pedagógiai szolgáltatások regionális szintű minőségellenőrzése

Regionális közoktatási intézményhálózat építése Szakmai szolgáltatók hálózatba szervezése Választási lehetőség biztosítása Területi lefedettség Helybe vitt szolgáltatások Regionális döntés-előkészítő, javaslattevő testület kialakítása, működtetése Az Oktatási Hivatal OKÉV regionális igazgatósága, regionális közoktatási egyeztető fórum delegáltja Az Országos Oktatási Integrációs Hálózat regionális képviselete Az Országos Inklúziós Hálózat regionális képviselete A Regionális Fejlesztési Tanács, illetve Ügynökség képviselete További olyan szervezetek, amelyek a közoktatási, illetve a területi fejlesztésben szerepet játszanak. Állandó meghívott a TÁMOP 3.1.1 kiemelt projekt regionális koordinátora, illetve a tárca közoktatási szakterületének képviselője is.

Megvalósítandó tevékenységek Intézmények szakmai támogatása Fejlesztés koordináció A fejlesztési folyamat nyomon követése, a hálózat működésének minőség-biztosítása

Intézmények szakmai támogatása Adatbázis kezelése Információ-és adatgyűjtés, közvetítés (megkezdtük) Kapacitásigény jelzése Információszolgáltatás (megkezdtük) , tanácsadás a pedagógiai innovációt támogató továbbképzésekről, országos adatbázisokban szereplő szolgáltatókról, egyéb szakmai szolgáltatások megvalósulásáról - pl. folyamat szaktanácsadás, pedagógiai fejlesztési szaktanácsadás TÁMOP 3.1.4. támogatása (megkezdtük)

Fejlesztés koordináció Fejlesztési elképzelések, stratégiák összegyűjtése és értékelése Pályázati javaslatok, ajánlások készítése a régió azon intézményfenntartói részére, akik ÚMFT közoktatás-fejlesztési pályázatot terveznek benyújtani

Nyomonkövetés, a hálózat működésének minőség-biztosítása Pedagógiai, hálózati standardok átvétele, alkalmazása Mentorálás, szaktanácsadás egységes munkakereteinek bevezetése Egységes minőségfejlesztési, minőségellenőrzési rendszer alkalmazása

Várható eredmények a projekt befejezése után TÁMOP 3. prioritásban pályázattal rendelkező, koordinációba bevont feladatellátási helyek száma:300 Regionális közoktatási hálózatba bevont, együttműködő szakmai szolgáltatók száma :70 Minősítést szerzett referenciaintézmények száma: 50

Várható eredmények a projekt befejezése után Alkalmazásképes tudás Motivált tanulók Egyéni tanulási utak Együttműködés és csapatmunka Gazdag módszertani kultúra Változatos tanulásszervezés Befogadó iskola Gyermekbarát környezet Versenyképesség Esélyteremtés

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Blazovicsné Varga Marianna mariann.varga@korpi.hu 30/719-7036