BLAZOVICSNÉ VARGA MARIANNA IGAZGATÓ „Közoktatás-fejlesztést támogató hálózat kiépítése a Közép-Dunántúli régióban” TÁMOP 3.2.2. BLAZOVICSNÉ VARGA MARIANNA IGAZGATÓ Budapest, 2009. 08. 27.
Projektgazda:KÖRPI 2008. október 1-én megalakult a Közép-dunántúli Regionális Pedagógiai Intézet Magyarországon az első regionális pedagógiai intézet Irodáink: Székesfehérvár Tatabánya Veszprém
Projektgazda:KÖRPI Az Intézet típusa: pedagógiai-szakmai szolgáltató intézet Működési területe: Közép- dunántúli Régió - Komárom-Esztergom, Fejér és Veszprém megyék Az Intézet jogállása: szakmailag, valamint gazdálkodását tekintve önálló.
TÁMOP 3.2.2. A Közép-dunántúli Regionális Pedagógiai Intézet nem konzorciumban pályázott, pályázatának nincsenek konzorciumi partnerei.
Projektirodáink
Szervezeti felépítés, működés és szolgáltatás Az Intézet szervezete és működése hálózati struktúrájú, az irodák hálózatba szervezve működnek Pedagógiai szakmai szolgáltatások nyújtása a közoktatási törvény 36. §-a (2) bekezdése a)-e) pontjai, valamint a 10/1994. (V. 13.) MKM rendelet vonatkozó paragrafusai értelmében
A projekt megvalósulásának helyszíne Közép-dunántúli régió Komárom-Esztergom megye Fejér Veszprém Megye Terület km2 11.117 2265 4359 4493 Kistérségek száma 26 7 10 9 Településszám 401 76 108 217 Hátrányos helyzetű kistérség 2 3 Közoktatási intézmények száma 1151 356 440 355 Lakosságszám 1.112.132 315.036 428.000 369.096
Közvetlen célcsoport: Közoktatási intézmények vezetői (kb. 1.188) Szakmai szolgáltatók (kb. 150) Civil szervezetek (kb. 230-250) Közvetett célcsoport: Közoktatási intézmények pedagógusai (Kb. 17.000) Közoktatási intézmények tanulói (kb. 203.000) Közművelődési intézmények (kb. 260) TÁMOP-311 Koordináló szervezete Oktatási tárca Érintettek: Közoktatási intézmények tanulóinak szülei (kb. 405.000) Gazdasági szereplők (kb. 138.961) A Közép-dunántúli régió lakossága (kb. 1.107.000)
A projekt céljai Az országos közoktatási célok régiós szintű megvalósításának elősegítése A fejlesztési igények feltérképezése, a fejlesztési források hatékony felhasználásának elősegítése Humán szolgáltatói háló létrehozása A közoktatási intézmények hálózati típusú regionális, térségi szintű együttműködésének kialakítása és fejlesztése
A projekt céljai A területi hálózati tanulás támogatása (jó gyakorlatok adaptációja és önálló innováció ösztönzése) Regionális referenciaintézmény-hálózat és hálózatkoordinációs központok létrehozása Kompetencia alapú oktatásra való átállás segítése
Forrás: Educatio 2008
Kapcsolatfelvételt megkezdtük az HEFOP-os intézményekkel Számos megkeresés újabb együttműködni szándékozó intézmények, szervezetek részéről Újabb szándéknyilatkozatok az együttműködéshez
Kiemelt célok A szolgáltatások területi lefedettségének biztosításával az esélynövelés, az egész életen át tartó tanulás megalapozása Egyenlő hozzáférés biztosítása Tanulói, intézményi eredmények és az oktatási minőség javulása
Kapcsolattartási térkép OKM: szakmai irányítás KÖZPONTI SZINT Központi koordinátor szervezet:3.1.1 Regionális döntés-előkészítő, javaslattevő testület Hálózat egyéb tagjai: kistérségek, iskolaszövetségek 3.2.2. Regionális hálózatkoordináció Szakmai szolgáltatók TÁMOP 3.1.4. kedvezményezettek RÉGIÓS SZINT TIOK konzorciumok OOIH és inklúziós hálózat Referencia intézményhálózat Bázisiskolák Követő iskolák
Megvalósítandó tevékenységek Helyzetelemzés, regionális hálózat-koordinációs stratégia és intézkedési terv elkészítése Projektiroda létrehozása és működtetése Regionális referencia-intézmény hálózat létrehozása
Regionális hálózat-koordinációs stratégiánk Egy központból felépülő hálózat Megyei központokból felépülő hálózat Kistérségi központokból felépülő hálózat Cél:a három működési mód együttes megvalósítása, kiemelt szerepű a harmadik stratégiai működési struktúra megvalósítása, fejlesztése és működtetése.
Regionális referencia-intézmény hálózat kiépítése Referencia-intézmény minősítési kritérium- és feltételrendszer kidolgozása a 3.1.1. kiemelt projekttel - területi szempontok érvényesítése Előminősítés Referenciaintézmények felkészítése Szakterületi és módszertani felmérés A minősítési folyamat segítése
Megvalósítandó tevékenységek Folyamatos együttműködés a TÁMOP 3.1.1. konstrukció, "21. századi közoktatás" kiemelt projekttel Regionális közoktatási intézményhálózat építése
Együttműködés a TÁMOP 3. 1. 1. konstrukció, "21 Együttműködés a TÁMOP 3.1.1. konstrukció, "21. századi közoktatás" kiemelt projekttel Referencia-intézmény minősítési kritérium- és feltételrendszer kidolgozása Jó gyakorlatok kritériumrendszerének kidolgozása Hálózati szolgáltatások regionális és központi koordinációja A pedagógiai szolgáltatások regionális szintű minőségellenőrzése
Regionális közoktatási intézményhálózat építése Szakmai szolgáltatók hálózatba szervezése Választási lehetőség biztosítása Területi lefedettség Helybe vitt szolgáltatások Regionális döntés-előkészítő, javaslattevő testület kialakítása, működtetése Az Oktatási Hivatal OKÉV regionális igazgatósága, regionális közoktatási egyeztető fórum delegáltja Az Országos Oktatási Integrációs Hálózat regionális képviselete Az Országos Inklúziós Hálózat regionális képviselete A Regionális Fejlesztési Tanács, illetve Ügynökség képviselete További olyan szervezetek, amelyek a közoktatási, illetve a területi fejlesztésben szerepet játszanak. Állandó meghívott a TÁMOP 3.1.1 kiemelt projekt regionális koordinátora, illetve a tárca közoktatási szakterületének képviselője is.
Megvalósítandó tevékenységek Intézmények szakmai támogatása Fejlesztés koordináció A fejlesztési folyamat nyomon követése, a hálózat működésének minőség-biztosítása
Intézmények szakmai támogatása Adatbázis kezelése Információ-és adatgyűjtés, közvetítés (megkezdtük) Kapacitásigény jelzése Információszolgáltatás (megkezdtük) , tanácsadás a pedagógiai innovációt támogató továbbképzésekről, országos adatbázisokban szereplő szolgáltatókról, egyéb szakmai szolgáltatások megvalósulásáról - pl. folyamat szaktanácsadás, pedagógiai fejlesztési szaktanácsadás TÁMOP 3.1.4. támogatása (megkezdtük)
Fejlesztés koordináció Fejlesztési elképzelések, stratégiák összegyűjtése és értékelése Pályázati javaslatok, ajánlások készítése a régió azon intézményfenntartói részére, akik ÚMFT közoktatás-fejlesztési pályázatot terveznek benyújtani
Nyomonkövetés, a hálózat működésének minőség-biztosítása Pedagógiai, hálózati standardok átvétele, alkalmazása Mentorálás, szaktanácsadás egységes munkakereteinek bevezetése Egységes minőségfejlesztési, minőségellenőrzési rendszer alkalmazása
Várható eredmények a projekt befejezése után TÁMOP 3. prioritásban pályázattal rendelkező, koordinációba bevont feladatellátási helyek száma:300 Regionális közoktatási hálózatba bevont, együttműködő szakmai szolgáltatók száma :70 Minősítést szerzett referenciaintézmények száma: 50
Várható eredmények a projekt befejezése után Alkalmazásképes tudás Motivált tanulók Egyéni tanulási utak Együttműködés és csapatmunka Gazdag módszertani kultúra Változatos tanulásszervezés Befogadó iskola Gyermekbarát környezet Versenyképesség Esélyteremtés
Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Blazovicsné Varga Marianna mariann.varga@korpi.hu 30/719-7036