Az elnyomást elutasító/képessé tevő gyakorlat Összeállította: Ágoston Magdolna Malcolm Payne: Modern Social Work Macmillan Press Ltd, 1991 www.socialwork.org.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Sikeres emberek.
Konfliktusok fogalma, okai, kezelése
Neveléselmélet, nevelésfilozófia
Nevelés és társadalom.
Munka - lakás - szabadidő egysége és szervezése pszichiátriai rehabilitáció gyakorlatában Dr. Pető Zoltán.
„SZAKMÁK VONZÁSÁBAN” – A szakképzés jelene és jövője Szakmai konferencia május 10.
Mobil egészségipar Mi a mobil és miért?
„Légy az, aki lehetsz!” A mentalitás szerepe a tanácsadásban
„SZAKMÁVAL AZ ÉLHATŐBB JÖVŐÉRT”
Szociális és gyermekjóléti területhez kapcsolódó lehetséges szolgáltatások.
Az állatok olyanok, mint az emberek, mert… Ők is szeretnek játszani
Bevezetés a tanácsadásba Dr. Dan Brinkman.. Tanácsadás  Nátán esete (2Sám 12:1- 14)
4. Kreatív döntéshozatal
A szociális munka elméletek főbb jellemzői-V. Kognitív elméletek Malcolm Payne: Modern Social Work Macmillan Press Ltd, 1991( )
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A tanári szerep A kezdő pedagógus (10).
A szociális munka elméletek – IV. Humanisztikus és egzisztenciális elméletek Malcolm Payne: Modern Social Work Macmillan Press Ltd, 1991, old.
A szociális munka elméletek főbb jellemzői-I. Pszicho-dinamikai elméletek Malcolm Payne: Modern Social Work Macmillan Press Ltd, 1991 (81.o.)
A munka világával kapcsolatos tudás
A matematikai kompetencia jellemzői, fejlesztése, módszerei
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Gondolkozz el…..
Hogyan kell együtt élni a felgyorsult ütemű változásokkal.
A stratégiai tervezés eszközei: STAKEHOLDER-elemzés
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
A szervezeti felépítés definíciója
Managerek éjszakája.
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Helyzetelemzés tapasztalatai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője október.
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Egyeztetési folyamat A Társadalmi Egyeztetés Eljárási Normarendszere kötet és a RECE programban készült helyzetelemzés.
Tanulás tanítása Tanulásmódszertan
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Biztoskezdet gondolat a falakon túl A gyerekházon túl is élnek.
XXX, Uddannelsesafdelingen, Århus Universitetshospital, Risskov Egy képzés a tanulásért Conference
1. előadás A vállalkozások indítása és működtetése
A hálózati szociális munka koncepciói (R. Brake) I. Hálózat orientált tanácsadás -a kliensek környezetében lévő erőforrások mozgósítása és támogatása -a.
Az elméletek és a gyakorlat viszonya a szociális munkában Összeállította: Ágoston Magdolna Forrás: Malcolm Payne: Modern Social Work Macmillan Press Ltd,
Malcolm Payne: Modern Social Work Macmillan Press Ltd, 1991
Van jövő? Van jövő! Karrierépítés szociális munkásoknak-2006 Összeállította: Ágoston Magdolna Skype: agomag.
A team-munka elméleti alapjai
A konstruktív szociális munka Összeállította: Ágoston Magdolna Nigel Parton: Constructive Social Work towards a new practice,
A szociális munka elméletek -III. Kommunikációs elméletek
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Dr. Tóbiás László: A szociális képzők és a szociális szakma egészének hozzájárulása az inkluzív társadalom és a társadalmi részvétel fejlesztéséhez Inclusive.
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
EGÉSZSÉG ÉS JÓL-LÉT SZÉKESFEHÉRVÁR POLITIKÁJÁBAN Östör Annamária.
OK! Tanársegéd Online Könyvek
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Értékesítési technikák
AZ ÁPOLÁS ÉS AZ ÁPOLÓ.
Profil Training Kft. H-1112 Budapest Rétkerülő u. 9. Tel: +36/ Fax: +36/
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Reflektív gondolkodás
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
DROGPREVENCIÓ Készítette : Szegedi Károlyné. A modul megvalósításának tartalmi célja : A káros szenvedélyekkel kapcsolatos fogalmak, ismeretek bővítése,
Dalton-tervvel a tehetségekért Kisalföldi Tehetségsegítő Tanács „Fókuszban a tehetségek”
A projektek hosszú távú előnye – tartós foglalkoztatás A projekt generáló szerepe, a továbblépés lehetőségei, komplex fejlesztési elképzelések.
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Előadás címe: Tudom, változnom kell!!!
TÁMOP /2/A projekt Záró konferncia
A projektek hosszú távú előnye – tartós foglalkoztatás
Előadás másolata:

Az elnyomást elutasító/képessé tevő gyakorlat Összeállította: Ágoston Magdolna Malcolm Payne: Modern Social Work Macmillan Press Ltd,

A képessé tevő gyakorlat kiinduló pontja Tanult tehetetlenség elmélete (Seligman 1975): alakítja várakozásaikat, hogy nem teljesít és nem is ér el eredményeket o Ha az embernek az a számára fontos dolga, amit csinál, hatástalan, akkor úgy alakítja várakozásaikat, hogy nem teljesít és nem is ér el eredményeket. o ezt a „tudását” átviszi más tanulást igénylő helyzetekre is. o elveszíti motivációit, érzelmileg reményvesztetté, gondolkodása és tanulása szegényessé válik o erejét veszíti élete megváltoztatására, és cipeli magával élete hátralévő részében tanult tehetetlenségét

Az elnyomást elutasító gyakorlat- empowerment- céljai ( (Braye -Preston-Shoot 1995)   az egyén döntéshozási képességének növelése;   az egyének, csoportok és közösségek azon képességének erősítése, amellyel a saját környezetüket befolyásolják, és életminőségük maximális javulását tudják kivívni;

  a kiszolgáltatott emberek képessé tevése arra, hogy formálhassák saját életüket, nagyobb szavuk legyen azon intézményekben, szolgálatokban és helyzetekben, melyek hatással vannak rájuk, és képesek legyenek másokat befolyásolni, ahelyett, hogy mindig csak a befolyásolási törekvések tárgyai lennének;  az emberek segítése abban, hogy visszanyerjék elveszített hatalmukat

A képessé-tevés folyamata (Rose-Black 1985)  Indulás  Védelmező, képessé tevő munka Kezdő ülés: a probléma azonosítása Cselekvési alternatívák keresése A probléma megértése A tények rendszerezése

A kliens megoldásának értékelése, jobb megoldás keresése A kliens félelmeinek oldása A terv lépéseinek elemzése Választás

Cselekvés Értékelés Megértés visszacsatolással

A képessé tevés gyakorlatának területei  Anti-rasszista gyakorlat (Barbara Solomon: Black empowerment: Social work in Oppressed Communities 1976)  Hátrányos megkülönböztetés elleni – anti- discriminatory practice- gyakorlat (Neil Thompson: Antidiscriminatory Practice 1993)