Az interprofesszionális együttműködés munkaformáinak sajátosságai (Mohácsi – Lakatos) ESETKONFERENCIA: - résztvevők érdekeltek a kliens/klienscsoport problémájának.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Papp Győző szupervizor Humánszolgáltató Központ Szekszárd
Advertisements

A humán ökorendszer A humán ökorendszer egy hasznos keret, „amelynek segítségével megértjük az ember és környezete között fellépő kölcsönhatásokat.” (Welch)
élménypedagógiai módszerek alkalmazási lehetőségei a tanitásban
A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK STRATÉGIAI VEZETÉSE. Milyen az igazán jó önkormányzat? POLGÁRKÖZELI  AUTONÓM ÉS VÁLLALKOZÓ SZELLEMŰ  AKCIÓ-ORIENTÁLT  KÜLDETÉS-CÉLOK-KOMPETENCIA.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
A megismerésről másként – konstruktivista pedagógia
TANULÁS-TUDÁS-MINŐSÉG Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, SZTE Tanárképző Főiskolai tanár Budapest, november 29.
Értékelés a pedagógiában
Fontosabb fogalmak Képesség :
Kreatív technikák és terápiák a pszichiátriai betegek közösségi alapú ellátásaiban Endre Szilvia május 23.
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
Mi az egészség? EGÉSZ –SÉG, TESTI – LELKI- JÓL LÉT.
Orvos- és Egészségtudományi Centrum
Önismeret Horváth Renáta.
Mi a COACHING? A COACHING angol eredetű szó, amely edzést jelent. Az üzleti életbe kb. 20 évvel ezelőtt került be, gyökerei a sport pszichológiából eredeztethetők.
5. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
Konstruktív konfliktuskezelés
Általános, speciális kompetenciák Negyedik félév.
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
A szociális kompetenciák fejlesztése drámapedagógiai módszerekkel
A kulturális intelligencia
Nevelés és érték Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens
Projektmunka.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
2004 tavasz dr.SzaD Innováció és Technológia Menedszment Tanszék TEAM…. dehogy ! TEAM, de hogy ?
Tanuló szervezet.
MCE Konferencia MMM – Hatékony kommunikáció MCE Konferencia Pécs MMM – A controller hatékony kommunikációja Megérteni Meggyőzni.
Vezetői módszereink azonosítása a tanult modellek alapján Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány
A hálózati szociális munka koncepciói (R. Brake) I. Hálózat orientált tanácsadás -a kliensek környezetében lévő erőforrások mozgósítása és támogatása -a.
Az esetismertetés szerkezete Ágoston-Héderné 1. A kliens bemutatása 1.1. A realitások a kliens életkora, egészségi állapota, mentális képességei jövedelmi,
A szupervízió szakaszai (Louis van Kessel)
A team-munka elméleti alapjai
A szupervízió, mint specifikus munkamód alkalmazásának indikációi (L. Nellessen) – SH. 1. kötet 1. A szociális szakemberek klienseinek problémahelyzete.
A szociális csoportmunkában alkalmazott csoportok típusai
A professzionalizmus formálódása és jelentése (Kozma J.2002)
A nevelés értelmezése – célja – feladatrendszere
A nevelés értelmezése - célja –feladatrendszere
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
TÁMOP /A Tanulás, képzés, önfejlesztés Az elmúlt időszak fejlődési üteme, amely az élet minden területét jellemzi, elengedhetetlenné.
Trénerek: Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű.
ELŐZMÉNYEK Év Szakmai Napjai. Első félév Korrekciós csoport 10. csoport 6. csoport 5. csoport 4. csoport.
Resztoratív módszerek az iskolában
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan.
Geskó Sándor A KÖZÖSSÉGI MEDIÁCIÓ GYAKORLATA
A Mediáció.
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
A kurzus céljai:  A szociális és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés fejlesztése.  Pedagógusok és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Kompetencia -eredményesség
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
A Roma-Net Helyi Támogató Csoport lehetőségei a szociális városrehabilitáció tervezésében és végrehajtásában Mini-konferencia ,
Speciális gyermekvédelem
1 A kötöttpályás szakma perspektívái – Egész életen át tartó tanulás?! Perspektíva és jövőkép Zsoldos Marianna Humán Erőforrás Igazgató MÁV Zrt.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
Attitűd, autonómia és felelősségvállalás az OKKR-ben
E 5. Együttműködések a humán szolgáltatásokban
Interprofesszionális együttműködés a gyermekvédelemben Az elhelyezési értekezlet.
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
Minden iskola alapvető érdeke, hogy eredményes és sikeres legyen! Mert:  Vonzónak kell lennie  Láthatóan jó eredményeket kell produkálnia  Az alapdokumentumokban.
Konfliktuskezelő eljárások és módszerek a Pártfogó Felügyelői Szolgálat tevékenységében Biró Balázs pártfogó felügyelő, mentor közvetítő.
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
Miért fontosak a határok?
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Közbeszerzések Ausztriában- az én történetem
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
A szupervízió szakaszai (Louis van Kessel)
Előadás másolata:

Az interprofesszionális együttműködés munkaformáinak sajátosságai (Mohácsi – Lakatos) ESETKONFERENCIA: - résztvevők érdekeltek a kliens/klienscsoport problémájának megoldásában - közösen dolgozzák ki az akciótervet - az akció végrehajtásában tevőlegesen is részt vesznek - gyakran jelen van maga a kliens is - adott helyzetekre szerveződik - a csoportra a feladattudat jellemző - a csoport összetétele változhat egy konferencia folyamatában

Az interprofesszionális együttműködés munkaformáinak sajátosságai (Mohácsi – Lakatos) ESETMEGBESZÉLŐ CSOPORT: - segítséget és támogatást nyújt az esetgazdának az esetvezetés problémáinak kreatív megoldásában - az esethozó személyes érzelmeinek megértésében és kezelésében (SZERINTEM EZ A SZUPERVÍZIÓ – Ágoston Magdolna)

Az interprofesszionális együttműködés munkaformáinak sajátosságai (Mohácsi – Lakatos) TEAM: - rendszeresség, csoporttudat, csoportszellem - tagjai állandóak - intézményi és intézményközi formája is lehet - a csoport a feladattal foglalkozik (a személyes érintettség helyett!) - interprofesszionális jellegű - az összetartó erő a feladattudat - a team-ülések közötti időszakban tevőlegesen is részt vesznek a tagok a feladat megoldásában

A sikeres interprofesszionális team jellemzői (H. J. Kersting) 1. Szociális kompetencia az interprofesszionális együttműködésben - a tagok kapcsolata pozitív, tehát teherbíró - a konfliktusok kimondhatóak, tehát megoldhatóak - a team képviselői és a környezet közötti konfliktusok nyílttá tehetők - az érdekek kiegyensúlyozása bekövetkezik - a különbözőségeket konstruktívan használják a tagok

A sikeres interprofesszionális team jellemzői (H. J. Kersting) minden tag a csoporthoz tartozónak érzi magát - a tagok a szakmai határaikon túlmutató módon azonosulnak a programmal - saját team-kultúra jön létre - a team tagjai pozitív képet nyújtanak kifelé, bár tudatában vannak belső problémáiknak - belső (teamen belüli) problémáikat kihívásnak tekintik

A sikeres interprofesszionális team jellemzői (H. J. Kersting) a tagok kibontakoztathatják saját képességeiket - érzékenyek egymásra és adekvátan reagálnak egymás érzelmi állapotára - a team keresi a külső kapcsolatokat, de a belső tapasztalat és véleménycsere zavartalan marad - a megbeszélések nyíltak, őszinték - a hibák megbeszélésekor nincs személyes támadás

A sikeres interprofesszionális team jellemzői (H. J. Kersting) a hibákat tolerálják - a konfliktusokat a fejlődés esélyének tekintik - minden tag informált a szükséges mértékben, ill. tudja honnan, hogyan szerezheti be azokat

A sikeres interprofesszionális team jellemzői 2. Funkcionális kompetencia: - a tagok ismerik a célt és egyetértenek vele - törekszenek a cél elérésére - hisznek a cél elérésében - a vezetés moderátornak tekinti magát - a tagok maguk döntenek a területükhöz tartozó intézkedésekről - a tagoknak világosan meghatározott és értelmes funkciójuk van - a funkciók elhatároltak egymástól - a funkciók egyeztetettek és kiegészítik egymást

A sikeres interprofesszionális team jellemzői 3. Szakmai kompetencia: - a tagok megfelelő szakmai tudással rendelkezzenek saját szakmájukban - ismerik szakmai határaikat - készek kompetenciáik kibővítésére - tudják, milyen más szakmák képviselőit kell meghívniuk a team-be