. Magyar Termék Nagydíjjal ismerték el az Országos kompetenciamérést, mint szolgáltatást.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

A mérési rendszer fejlesztése, az érettségi rendszer átvilágítása
A tanári munka értékelése
„Ezt egy életen át kell játszani”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Az országos mérések megújult rendszere
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
Országos kompetenciamérés A mérési rendszer fejlesztése, az érettségi rendszer átvilágítása Pongrácz LászlóOktatási Hivatal Magyar Termék Nagydíj.
Értékelés a pedagógiában
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Az integrált oktatás modellje Nahalka István Egyetemi docens
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Értékünk az ember – értékünk a gyermek!.
Mérés, értékelés és minőségbiztosítás a közoktatásban
Kompetencia- mérés Somogyi József Általános Iskola
TIMSS 2007.
TANTÁRGY-ORIENTÁLT IDEGEN NYELV OKTATÁS Istvánffy Miklós Általános Iskola.
A gyakorlatvezető mentor
Új skála – új lehetőségek Egy kis ízelítő. Egységes skála (1)
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Középpontban a fejlődés
Az ember futhat, de nem menekülhet a megmérettetés elől. Az egyetlen gyerek se maradjon ki a mérésből jelszavát hangoztató korban az oktatásban dolgozóknak.
A pedagógus-továbbképzések helyzete és lehetőségei
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Kompetencia mérés eredményei 2006 Készítette: Mészáros-Vásárhely Katalin.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
A szaktanácsadó segítő szerepe
BEVEZETŐ.
FIT elemző szoftver: Kinek és miért?
BEISKOLÁZÁSI MUNKAÉRTEKEZLET
Miért nem fejlődnek a kompetenciák?
Megjegyzések az Országos képesítési keretrendszer első–negyedik szintjének vitaanyagához Horváth Zsuzsanna — Ütőné Visi Judit Oktatáskutató és Fejlesztő.
Felvételi eljárás 2014/2015.
A közoktatás és az OKKR Dr. Horváth Zsuzsanna és Ütőné Dr. Visi Judit Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet.
Az országos mérések megújult rendszere
 Iskolák magatartása  Tanulók motiváltsága  Szülők elhivatottsága  Gyermekjóléti Szolgálatok, családsegítők, gyámok, nevelőszülők véleménye JULI.
TÁMOP – A- 12/1. ALAPVETŐ CÉL  HH és HHH tanulókat nevelő iskolák kapcsolatfelvétele, programkínálatuknak bővítése  testvériskolai kapcsolat.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
A felmérés időpontja: május 28.. MÉRT TERÜLETEK:  matematikai eszköztudás  szövegértési képességek  háttérkérdőív kitöltése (szülők, tanulók)
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
A PISA és az Országos kompetenciamérés tanulságai
Új minőségfogalom a közoktatásban Környei László Budapest, augusztus 22..
Csapó Benő SZTE Neveléstudományi Intézet MTA-SZTE Képességfejlesztés Kutatócsoport A PISA céljai, tudományos alapjai.
A PISA ÉS AZ O RSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK KAPCSOLATA ÉS FELHASZNÁLHATÓSÁGA Balázsi Ildikó.
MAGYAR AGRÁRKAMARA Dr. Laczkó András „A kompetencia alapú moduláris szerkezetű új agrár szakmastruktúra bevezetésének elősegítéséhez és meggyorsításához.
Wesselényi Miklós Középiskola, Szakiskola és Kollégium Nyíregyháza.
PÉCSI KERESKEDELMI, IDEGENFORGALMI ÉS VENDÉGLÁTÓIPARI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2015)
Új skála – új lehetőségek
Az iskola legfontosabb statisztikai adatai
Széchenyi István Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola
Határon túli magyar tanulók teljesítménye a PISA vizsgálatok alapján
főosztályvezető-helyettes
Szent László Középiskola Szekszárd
TANULÓINK SZFP-II programban résztvevő osztályok:
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
Fő épület 1. Oktatás módszertani megújulás Kooperatív tanulási módszer Projekt alapú módszer.
Felvételi a középfokú iskolákban a 2014/2015. tanévben
Bolyai Farkas Szakképző Iskola
Pályaválasztási szülői értekezlet
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2017)
Előadás másolata:

. Magyar Termék Nagydíjjal ismerték el az Országos kompetenciamérést, mint szolgáltatást

Miért különleges mindez? A nagydíjas termékek között mindeddig kizárólag magánszemélyek, illetve gazdálkodó szervezetek által előállított termékek, szolgáltatások szerepeltek. Az Oktatási Hivatal a pályázat beadásával azon határozott törekvését kívánta demonstrálni, hogy az általa nyújtott közszolgáltatásokban a legigényesebb piaci szolgáltatásokkal azonos színvonalat kívánja nyújtani. A kapott elismerés ennek sikerét igazolta vissza.

Közoktatás-értékelési programok Magyarországon A programok nyilvános anyagai megtalálhatók a honlapon Diagnosztikus célú készség és képességmérések Országos kompetenciamérések Kétszintű érettségi vizsgarendszer Kompetencia alapú középfokú központi írásbeli vizsgák (anyanyelv, matematika) PISA (szövegértés, matematika, természettudomány (3)) PIRLS (szövegértés (5)) TIMSS (matematika, természettudomány (4))

. Miért igazi szolgáltatás az Országos kompetenciamérés rendszere?

Mert sokat és sokaknak kínál… Rendkívül széles körnek szolgáltat, hiszen évente a 6., a 8. és a 10-es tanulók teljes körét felmérve (közel tanuló), objektív információkat ad a diákok, szüleik, az őket tanító pedagógusok, iskolák, az iskolák fenntartói, a köznevelési rendszer irányítói számára. Emellett kiterjedt adatrendszert biztosít a tudományos kutatások, kutatók számára (pedagógia, közgazdaságtan, szociológia). Nem utolsó sorban pedig lehetőséget ad minden állampolgárnak arra, hogy – érintettként vagy akár iskolaválasztáskor – megalapozott információkat szerezzenek az iskolákról.

Mert érhető és használható… Nagy előnye, hogy nem a hétköznapi ember számára nehezen érthető, követhető tantárgyi tudásra vonatkozik, hanem a munkaerőpiac és így az állampolgár számára is alapvetően fontos szövegértési és matematikai készségeket, képességeket méri fel. Ez által az eredmények és a mérés feladatai is könnyen értelmezhetők mindenki számára. Bárki elolvassa a feladatlapokat, képzettségétől függetlenül, azonnal megértheti, hogy „miről is szól” a mérés.

Mert professzionális… Az Országos kompetenciamérés mind a mérés és az adatelemzés módszertanában, mind pedig az eredmények bemutatásában a legkorszerűbb pedagógiai mérésmetodikai, statisztikai eszközöket használja. A résztvevők számában, a mérés szakmai színvonalában és szolgáltatásainak sokrétűségében kiemelkedő a nemzetközi mezőnyben is.

. Mit tudhat meg a mérési eredményekből…

… a szülő, akinek gyermeke részt vett valamelyik mérésben? …, hogy gyermeke pontosan milyen feladatokat kapott, és azokat milyen eredményesen oldotta meg, mindezt ahhoz is viszonyítva, hogy a többi gyerek az adott feladatot milyen sikerrel teljesítette. …, hogy gyermeke teljesítménye az ország összes tanulója, az iskola tanulói, illetve az osztály tanulói teljesítményéhez viszonyítva milyen. …hogy az előző méréshez képest gyermeke teljesítménye hogyan változott, fejlődött, mindezt az ország, az iskola és az osztály többi tanulójához képest is. …,hogy gyermeke iskolája hogyan teljesít: –az iskola, osztály teljesítményadatait, –az iskolai munka fejlesztő hatását. –az iskolába járó diákok szociokulturális hátterének jellemzőit, –az iskola szociokulturális hátránykompenzáló képességét. Mindezt az ország többi – hasonló, vagy éppen különböző – iskolájával való összehasonlításban, egyszerűbb, vagy részletezőbb formában.

… a szülő, aki gyermeke számára iskolát keres? Földrajzi szempontból vagy akár a kompetenciamérésben való eredményesség szempontjából keresgélhet az iskolák között, így szűkítve a gyermeke számára alkalmasnak ítélt iskolák körét. Ha kialakult a szóba jöhető iskolák köre, mindenképpen érdemes részletesen is megnézni azok kompetenciamérés eredményeit. Ebből - az imént felsorolt adatok megismerése által - az érdeklődő sokoldalú képet kaphat az adott iskolákról. Az objektív és mérhető adatok a döntés alapját képezhetik, ám hangsúlyozzuk, hogy nem helyettesíthetik az iskoláról való személyes tájékozódást.

A fejlesztés irányai (TÁMOP ): Az adatok hozzáférhetőségének további könnyítése (oktatas.hu – keresők) Az iskolai elemzési módszertan eljuttatása minden intézménybe Tematikus fejlesztés (természettudományok, szociális kompetenciák, SNI tanulók) Technológiai fejlesztés (a feladatlapok feldolgozásának teljes „elektronilzálása”) A szolgáltatások bővítése (az iskolai feladatbank szoftver teljes megújítása)

Hol érhetők el a mérési eredmények? oktatas.hu vagy vagy

. Célunk, hogy az Országos kompetenciamérés eredményei minden állampolgár számára a köznevelésről való gondolkodás egyik alappillérét jelentsék!