ANDRAGÓGIATÖRTÉNET.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Történeti episztemológia
Advertisements

A felnőttképzési tevékenység, és annak az alakulása egy Kulturális és Szabadidő Központban Konzulens tanár:Készítette: Simándi SzilviaPalla Melinda TanársegédIII.andragógia.
Pedagógiatörténet Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem február 16. Körmendy Zsolt.
„CSOPORT VEZET CSOPORTOT”
1 Magyar Nyelven Európában I. Felsőoktatás és Tudomány Budapest március 31 – április 1.
A történelem forrásai „Mélységes mély a múltnak kútja.
Zenei könyvtári képzés Magyarországon Múlt és jelen.
A szocializmus Magyarországon szabadon választható tárgy SZOLNOKI FŐISKOLA 2010/2011-es tanév I. félév Levelező tagozat Társadalomtudományi Tanszék Dr.
Oktatás, kutatás és fejlesztés a PPKE BTK-n Cser András PhD habil. tudományos és kutatási dékánhelyettes.
Készítette: Tóth Enikő 11.A
GYAKORLAT-ORIENTÁLT KURZUSOK/ TANANYAG-TARTALMAK A SZOCIÁLIS MUNKÁS ÉS SZOCIÁLPOLITIKUS KÉPZÉSBEN ( a jelenlegiek, ill. az 544c projekt ez irányú fejlesztései)
A társadalmi tértudományok alapjai (Bepillantás egy előadásba)
A projektpedagógia elmélete és gyakorlata
Makroökonómia I.2006/2007. tanév, 2. félév 1. előadás 1 A kurzus programja előadás: kedd 14-16, TIK nagyelőadó előadók:Czagány László, docens –
KÜLÖNLEGES PÉNZÜGYI INTÉZMÉNYEK
Feln ő ttképzés és regionalitás Juhász Erika Ph.D. F ő iskolai docens Debreceni Egyetem TEK BTK.
A nevelés története Bevezetés. Rendszertani felosztás.
Ápolásetika.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Tehetséggondozás a pszichológiában TÁMOP / Járai Róbert, PhD PTE BTK Pszichológiai Intézet.
A társadalomtudományi kutatás módszerei
1. A demográfia fogalma, története, tárgykörei és forrásai
38. A magyar illetve előmagyar történelem, a magyarság származása (bevezető) A 6. és a Középiskola 2. osztályában használható Dr. Mészáros Zoltán.
Bevezetés az épülettervezésbe Előadó: Dr. Tiderenczl Gábor Felhasznált irodalom: Dr. Bitó János: Lakóházak Tervezése Pécsi Tudományegyetem Pollack Mihály.
Kutatási összefoglaló. Regionális eltérések Magyarországon nemzetközi összehasonlításban.
Bevezetés. Eszmetörténet, művelődéstörténet, kultúrtörténet
Esztétika Kerékgyártó Béla docens Jász Borbála doktorandusz
Filozófia és Tudománytörténet Tanszék
Az anyanyelvi nevelés elmélete MR-351, előadás Steklács János KF TFK Nyelvészeti és Irodalomtudományi Intézet
Történelemtanár képesítési követelményei Kaposi József szeptember.
Az IKT-metria mérőeszköz
A PEDAGÓGIA ALPJAI.
NEVELÉSTÖRTÉNET.
A FELNŐTTKÉPZÉS KEZDETEI MAGYARORSZÁGON
NEVELÉSELMÉLET.
Összehasonlító pedagógia
ESZMÉNY, CÉL, FELADAT A NEVELÉSBEN
Speciális kollégium bevezetés. A félév aláírásának feltétele(i): A szabályzatnak megfelelő óralátogatás. Az elmaradt gyakorlatok pótlása. A források és.
Speciális kollégium bevezetés. A félév aláírásának feltétele(i): A szabályzatnak megfelelő óralátogatás. Az elmaradt gyakorlatok pótlása. A források és.
Nevelés- és/vagy művelődéstörténet a tanárképzésben Géczi János Pécsi Tudományegyetem BTK, Neveléstudományi Intézet, Nevelés- és Művelődéstörténet Tanszék.
MI A TUDOMÁNY?. 1.A világegyetem és saját magunk megismerésének egyik legfontosabb útját, a tudományos kutatást mint folyamatot, cselekvést, és társadalmi.
A társadalomtudományi tájékoztatás sajátosságai
Nyíregyházi Főiskola, 2006/2007. II. félév
Koltai Zsuzsa Pécsi Tudományegyetem, FEEK: A múzeumandragógia kihívásai az USA-ban Széphalom, május 11.
Párbeszédkultúra, a múzeumandragógia egyik lehetősége, az „Egyetemes Művelődéstörténet” útján Nemzeti Múzeum Múzeumandragógiai konferencia Budapest,2011.
„Múzeumandragógiai nevelésfilozófia és mintaprojekt”
Dr. habil. Viskolcz Noémi csoportvezető főiskolai tanár
Jankovits László egyetemi docens PTE BTK
Kémia szakmódszertani kutatások a Debreceni Egyetemen Tóth Zoltán.
Egyházi iskolába járó serdülők iskolai attitűdje és döntéseik vizsgálata Kovács-Krassói Anikó PTE BTK „Oktatás és Társadalom” Doktori Iskola április.
Az 50 év fölöttiek andragógiai és gerontagógiai nevelési, képzési problémái az embernevelés tudományának rendszerében.
Az olvasó hallgató Olvasásszociológiai felmérés a Debreceni Egyetemen Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem ONK 2010.
Magyarország gazdaság- és társadalomtörténete
Tantárgyi tematika Területi gazdaságtan Nyíregyházi Főiskola, 2007/2008. II. félév Filepné dr. Nagy Éva.
Andragógia Kraiciné Dr. Szokoly Mária (2004): Felnőttképzési módszertár. Új Mandátum Könyvkiadó, Budapest Összeállította: Marton Eszter.
AZ ABSZOLUTIZMUS KORA „A nemzet ébren tartása”
.. Juhász István Elérhetőségek Gazdaságtudományi Intézet Közgazdaságtan és Jog Tanszék, B. épület 226. szoba Fogadóórák:Kedd – Szerda18.05.
A pedagógia mint tudomány Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens.
Közösségszervezés BA.
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
A kezdetektől…. …”napjainkig” ( )
Népfőiskolák Magyarországon
Bevezetés a filozófiába
Logika szeminárium Barwise-Etchemendy: Language, Proof and Logic
A közigazgatás személyi állománya
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
A pedagógiai kutatás általános kérdései. A téma váza A pedagógiai kutatás tárgya, célja, helye a tudományos kutatások rendszerében A pedagógiai kutatás.
Velünk élő középkor Forrás:
Sándor-Schmidt Barbara
Előadás másolata:

ANDRAGÓGIATÖRTÉNET

http://feherkatalin.hanoi.hu feherkatalin@chello.hu

Irodalom Tankönyvek Bajusz Klára - Filó Csilla- Németh Balázs: A magyar felnőttoktatás története a XX. század közepéig. Pécs, PTE-FEEFI, 2004. A Magyar felnőttoktatás története. Szerk: Maróti Andor, Rubovszky Kálmán, Sári Mihály. MMI. Budapest,1998. Fehér Katalin: Népfelvilágosító törekvések Magyarországon 1777-1849. Magyar Tudományörténeti Intézet. Budapest, 2009.

Követelmények Az előadások látogatása Kollokvium A szemináriumok látogatása Referátum tartása a szemináriumon

ANDRAGÓGIA Andragógia: Görög eredetű szó. (ahger = férfi + agoré = vezetés) mely a felnőttek nevelésének, önnevelésének, tanításának alapelveit összefoglaló elmélet, és a hozzá kapcsolódó gyakorlat, vagyis a felnőttoktatás, felnőttképzés tudománya és gyakorlata.

ANDRAGÓGIATÖRTÉNET Az andragógia elméletével és gyakorlatával kapcsolatos tények, jelenségek, összefüggések, folyamatok történeti vizsgálatát végző tudományág. A történeti leírás = egy adott országhoz kötődik Lehet összehasonlító jellegű is = komparatív andragógia A felnőttoktatás egyes ágazatainak történeti vizsgálata

Jellemzői Interdiszciplinaritás – művelődéstörténet, neveléstörténet,társadalomtörténet, gazdaságtörténet, művészettörténet, irodalolmtörténet, politikatörténet, vallás-, jog-, filozófia-, mentalitástörténet, pszichológiatörténet, andragógiai filozófia, andragógiai szociológia, néprajz.

MIVEL FOGLALKOZIK AZ ANDRAGÓGIA-TÖRTÉNET? Az andragógiatörténet vizsgálja: a felnőttnevelés-politika, a felnőttnevelési elméletek, és gyakorlat történetét, a felnőttnevelés szervezeti és intézményi keretinek történeti változásait. Vizsgálódási köre kiterjed: az egyetemes-, nemzeti és helyi andragógiatörténet kérdéseire éppúgy, mint egyes andragógiai problémák történeti feltárására.

ANDRAGÓGIATÖRTÉNETI KUTATÁSOK Az andragógiatörténeti kutatások forrásai: írott (elsődleges és másodlagos) források, ikonográfiai források tárgyi emlékek kutatása