Oktatói arculat a jövő tükrében Mottó: Keszthelyi Zsuzsanna harmadéves főiskolai hallgató: „Minden elismerésem azoké az embereké, akik a mai körülmények.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Nagybajomi Általános Művelődési Központ tagiskolája
Advertisements

Jánosi Beatrix szeptember 08.
Iskolai tehetséggondozás a Rendőrképzésben TÁMOP / Előadó: Nemes Ferenc r. alezredes.
Hidak és járható utak a tudomány és gyakorlat között Egyénre szabott tudásmenedzsment szolgáltatások – Intézményesítetté váló tudásmenedzsment megoldások.
Gazdálkodás az emberi erőforrással
Sciencesans conscience n’est que ruine de l’âme. François Rabelais ( )
Az iskolai szociálismunka
Pályaorientációhoz kapcsolódó kompetencia mérések és értékelés (mit, miért mérünk, eredmények)
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Önkéntesség Miért is jó a Nyíregyházi Főiskola diákjaként önkéntes munkát vállalni és miért különösen jó ez egy Tanodában? Készítette: Hajdu Zsolt és Dudás.
Memorandum, 2000 ● Memorandum az egész életen át tartó tanulásról
Hogyan tovább, kollégiumpedagógus? Vopaleczky György
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
Értékek az értékelésben Mik a fontos kérdések?
A koragyermekkori nevelésről
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Angol nyelvi kompetencia
TANULÁS-TUDÁS-MINŐSÉG Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, SZTE Tanárképző Főiskolai tanár Budapest, november 29.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
Bevezetés a tanácsadásba Dr. Dan Brinkman.. Tanácsadás  Nátán esete (2Sám 12:1- 14)
Pécsi tudományegyetem neveléstudományi Intézet
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
TÁMOP B program Képzési kompetenciaprofilok bemutatása
A „MÁSODIK ESÉLY” PROJEKT PEDAGÓGUS TOVÁBBKÉPZÉSI PROGRAMJAI
Ideális – Valóságos – Sugallt Dányi Zoltán ref. lelkipásztor, pasztoral - pszichológus Budapest
Rögtön megnézzük a részleteket…. Máz? Álarc? Nyomulás? Nem, ez a SZEMÉLYES MÁRKAÉPÍTÉS! Előadó : Dr. Serényi János, Értéktrend Consulting NYUGATMAGYARORSZÁGI.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
 2 egér  Sorozat feladatok: 80 pénz érme 4 mérés  Egymásután következő számok és csak a szembelévőét látja 5-ször mondják, hogy nem tudom utána tudom.
A tanácsadó és a mentor szerepe
Szakirány választás április Pénzügy és számvitel szak Választható szakirányok Pénzügy szakirány Számvitel szakirány.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
A pályaválasztási szakemberek kompetenciái
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
P E D A G Ó G I A I K A R. Alapképzési (BA) s z a k o k Nappali tagozat SzakKöltségtérítésKépzési idő (félév) Andragógia Ft6 Gyógypedagógia 110.
A kriminálpszichológia
New View Beszámoló a tanárokkal történt interjúról.
Pedagógiai szempontok a szakmai vizsga során
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Az intézmény partnerségi kapcsolatainak.
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
1 Eötvös Loránd Tudományegyetem Kémiai Tanszékcsoport Nyílt nap január 23. Kémiatanári szak.
Kulcskompetenciák, munkaerő-piaci kulcskompetenciák
Készítette:Tóth Sándorné
AZ MNKSZ RÉSZVÉTELE A „TRAME” PROJEKTBEN AZ EU / GRUNDTVIG FELNŐTTOKTATÁSI PROGRAM KERETÉBEN ( ) TAPASZTALATOK ÉS EREDMÉNYEK KONFERENCIA A self-narration.
Életvezetési kompetenciák fejlesztését célzó programok megvalósítása.
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
Bábolna Bábolnai Gazdanapok Múlt és jövő.
VÁLLALKOZÓI KOMPETENCIA-FEJLESZTÉS ALPROGRAM ELÉRT EREDMÉNYEI TÁMOP F-14/1/KONV Gazdaságtudományi Kar, 1c alprogram Projektzáró rendezvény,
Domszky András: Önmenedzselés és etikai kérdések a szakértői munkában A szakértői munka jelentősége, elismertsége az ellátórendszerben. Függetlenség, szervezeti.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Szent László Középiskola Szekszárd
Szociálpedagógia BA szak, Nappali és levelező tagozat
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Előadás másolata:

Oktatói arculat a jövő tükrében Mottó: Keszthelyi Zsuzsanna harmadéves főiskolai hallgató: „Minden elismerésem azoké az embereké, akik a mai körülmények között a tanári szakmát választják”

Nézzük meg a valót és próbáljuk megállapítani a szükségest

VALÓ Felmérés: a Budapesti Gazdasági Főiskola Külkereskedelmi Kar Gazdaságdiplomáciai Szak III. éves nappali képzésre járó hallgatói között / 92 fő / Kérdés: Mit vár el a XXI. század tanárától ?

TUDÁS

Legmagasabb szakmai felkészültséggel rendelkezzen Legyen naprakész Legyen gyakorlatias Az életre neveljen Szakemberként is állja meg a helyét Értékeket és szemléletet közvetítsen Ossza meg a diákokkal személyes tapasztalatait Követendő példákat állítson a hallgatók felé Az óra menete legyen jól struktúrált Ügyeljen a lényeges és a lényegtelen megkülönböztetésére Kifogástalan szinten művelje az anyanyelvét

KÉPESSÉGEK

Legyen érdekfeszítő az előadása Képes legyen a kreativitást felszínre hozni Alkalmas legyen a tehetség felismerésére és támogatására Kiváló kommunikációs képességgel rendelkezzen Képes legyen az újat felismerni és a hallgatók felé közvetíteni Biztosan tudja kezelni a korszerű oktatástechnikai eszközöket Rendelkezzen vezetői, szervezői és meggyőző képességgel Kiváló legyen a vitakészsége

SZEMÉLYES TULAJDONSÁGOK

Legyen ápolt, igényes megjelenésű Emberi értékeket közvetítsen Kiegyensúlyozott legyen Előítéletektől mentes legyen Önbizalommal és önfegyelemmel rendelkezzen Sugározza a testi- lelki egyensúlyt Érezni lehessen az egész viselkedésén az elhivatottságot a szakmája és az oktatás iránt Nyitottan gondolkodjon a problémák iránt Az IQ és EQ harmonizáljon a gondolkodásában és viselkedésében Magatartása etikus legyen Szerénység jellemezze

SZEMÉLYKÖZI KAPCSOLATOK

Empátiával rendelkezzék a hallgató felé Egyenrangú félként kezelje a diákjait, támasszon követelményeket Legyen nyitott a vitára A változásokat megfelelően kezelje Ismerje azt a korosztályt akiket tanít Értsen a diákok nyelvén is Legyen személyes kapcsolata hallgatókkal, vállalja fel a tanácsadást Ösztönözzön az önálló gondolkodásra Ismerje el, ha a hallgató adott kérdésekben többet tud mint ő Ha valamit nem tud, azt is ismerje el Humorérzékével is motiváljon Szimpátiát sugározzon Érzelmi és szakmai biztonságot jelentsen a diák számára Merje vállalni önmagát Tanítson meg mindenkit az önfejlesztésre

SZÓSZERINTI IDÉZETEK

A tanár összes gyarlóságával, hibájával együtt mindig merje vállalni önmagát A világban jelenlévő fokozott erőszak és durvaság a fiatalok ag- resszívabb magatartásának irányába hat, ehhez párosulnia kell a pedagógus fegyelmezési „tudományának” Számomra semmi sem jelent nagyobb felüdülést, mint egy jó tanárt hallgatni Nem hiszek a virtuális tanításban. Remélem, hogy soha nem fogja átvenni a tanárok szerepét egy gép. Személyes kapcso- latokra mindenképpen szükség van Shaw: aki tudja, az csinálja, aki nem az tanítja; a XXI. század tanárától elvárják: aki tanítja, az csinálni is tudja A vendég előadó is képes legyen tanítani és ne legyen csak „szakbarbár”

Politikai és vallási meggyőződését nem szabad éreztetni a diákokkal Elfogadhatatlan, ha a pedagógiai folyamat nem a valódi élet fel- adataira készít fel, hanem magához az iskolarendszerhez szo- cializál

A felnőttképzésben oktató tanár kompetenciái SZAKMAIANDRAGÓGIAI SZEMÉLYES

 Szakmájában gondolkodjon globálisan, tanítson lokálisan  Elméletet megfelelően ötvözze a gyakorlattal  A szakma kultúráját is közvetítse  Fejlessze a szakma iránti hivatásérzetét és szemléletét  Közvetítse a szakmai etikai értékeket  Segítse elő a szakmai önképzést SZAKMAI KOMPETENCIA

ANDRAGÓGIAI KOMPETENCIA  A felnőttkor sajátosságait ismerve építse fel az óráit  Motiváljon a szakma, tantárgy és a téma iránt  Induljon ki a hallgató gondolatvilágából és erre építse fel a mondanivalóját  Kezelje partnerként a hallgatóit  Alakítson ki kooperatív légkört  Követelménytámasztása legyen világos, egyértelmű és reális  Segítse elő a hallgatók önértékelését, erős és gyenge pontjainak felismerését  Fejlessze ki az önálló tanulás képességét  Tanítsa meg a tanulást  Tanácsadó szerepét is képes legyen ellátni

SZEMÉLYES KOMPETENCIA  Legyen megnyerő  Képes legyen példát mutatni  Kultúráltan tudjon viselkedni, megjelenni  Etikai- erkölcsi normákat közvetítsen  Megfelelő frusztráció tűrőképességgel rendelkezzen  Kommunikációs kultúrája magasszintű legyen  Képes legyen a konfliktusok felismerésére és megoldására  Legyen humorérzéke

 Fitt legyen  Empatikus képességével a felnőtt helyzetét, elképzeléseit segítse elő  Karmesterként tudja vezetni az óráját

Érdemes megfogadni Gilbert le Mouël tanácsát: „…csak akkor lehetünk mindannyian együtt boldogok, ha önmagunkból azt ajándékozzuk, amire a másiknak szüksége van” ( Gilbert le Mouël: Isten a metrón )