Adatfeldolgozás folyamata Ügyfél Rögzítő Ügyintéző Adatlapon érkezett adatokat, az adott fordulónaptól már nem lehet közvetlenül módosítani Adatlap- csomag Beküldés KAR rögzítői adatbázis Szakértői feldolgozás, elfogadás KAR adatbázis Hagyományos nyomtatvány manuálisan kitöltve Vonalkóddal ellátott nyomtatvány KvAdatszolg alkalmazással kitöltve KvAdatszolggal készült XML formátumú állomány adathordozón beküldve WEB-es felületen készült XML formátumú állomány elektronikus aláírással ellátva, e-mailben beküldve Manuális úton Vonalkód beolvasásával XML állomány megnyitása hordozóról XML állomány megnyitása csatolmányból Nyilvántartási egységenként történő feldolgozás
Nyilvántartási egységek Adatlap-hierarchia Nyilvántartási egységek Borítólap KÜJ JOGE KTJ HRSZ POLI OBJ KÜJ KTJ Nyilvántartási egység: A nyilvántartási egység fogalma alatt, az adatlap-hierarchia azon ágait értjük, melyeket az adatfeldolgozás során egyszerre kell kezelni. KÜJ- és a hozzá tartozó összes JOGE lap 1 db KTJ lap, és a hozzá tartozó összes HRSZ, POLI, és OBJ lap Borítólapon szereplő érvényességi dátum: Megadja az összes borítólaphoz tartozó adatlap érvényességi dátumát, azaz a fordulónapot.
KTJ kiosztása telephely típusú KTJ kérése esetén Válassza ki a listából a soronkövetkező objektumot! A kiválasztott objektum a térbeli azonosítás kritériumainak megfelel? Elsődleges vizsgálati szempont lehet a HRSZ. Az EOV koordináták már nagyobb valószínűséggel térnek el. A cím alapján történő azonosítás bizonytalan lehet. Van még megvizsgálható objektum a listán? Adjon ki új KTJ-t! A kiválasztott objektum telephely? „Bármely ügyfélhez, bármely szakrendszerben az aktuális dátum szerint szerepel-e telephelyként?” Megvizsgálta az összes listán felkínált objektumot, és meggyőződött arról, hogy a kiválasztott KTJ minden szakmai szempont szerint a leginkább alkalmas a kiosztásra? Pl.: ha a kiosztásra alkalmas KTJ-k között szerepel olyan, melynél az ügyfélstátusz az objektumot a bejelentőhöz kapcsolja, akkor azt kell választani. A kiválasztott KTJ elfogadható. Az objektumnak van egyéb, telephelytől eltérő ügyfélstátusza? Ha van hozzá egyéb ügyfélstátusz, akkor valószínűleg nem adható ki TH KTJ-ként, mert valamelyik szakrendszer szabályai alapján az adott objektum nem lehet telephely. Pl.: FAVI EH, vagy IPPC létesítmény. Beérkezett adatok TH KTJ igénylés esetén Adatbázisban található KTJ-k Ügyfél azonosító - KÜJ KTJ-khez tartozó adatok Területi azonosítók: HRSZ, EOV, Cím TH KTJ KTJ 1 Válasszon KTJ-t! Térbeli megfelelés? Nem Igen 2 Igen Van még? Telephely? Nem 3 5 Nem Egyéb ügyfélstátusz? Igen Igen Nem 8 4 Új KTJ Legjobb? Nem 6 Igen Elfogadható KTJ 7
KTJ kiosztása NEM telephely típusú KTJ kérése esetén Válassza ki a listából a soronkövetkező objektumot! A kiválasztott objektum a térbeli azonosítás kritériumainak megfelel? Elsődleges vizsgálati szempont lehet a HRSZ. Az EOV koordináták már nagyobb valószínűséggel térnek el. A cím alapján történő azonosítás bizonytalan lehet. Van még megvizsgálható objektum a listán? Adjon ki új KTJ-t! A kiválasztott objektum telephely? „Bármely ügyfélhez, bármely szakrendszerben az aktuális dátum szerint szerepel-e telephelyként?” Megvizsgálta az összes listán felkínált objektumot, és meggyőződött arról, hogy a kiválasztott KTJ minden szakmai szempont szerint a leginkább alkalmas a kiosztásra? Pl.: ha a kiosztásra alkalmas KTJ-k között szerepel olyan, melynél az ügyfélstátusz az objektumot a bejelentőhöz kapcsolja, akkor azt kell választani. A kiválasztott KTJ elfogadható. A kiválasztott KTJ tehát a egyik rendszerben sem telephely. Ez alól nincs kivétel. Beérkezett adatok TH KTJ igénylés esetén Adatbázisban található KTJ-k Ügyfél azonosító - KÜJ KTJ-khez tartozó adatok Területi azonosítók: HRSZ, EOV, Cím TH KTJ KTJ 1 Válasszon KTJ-t! Térbeli megfelelés? Nem Igen 2 Igen Van még? Telephely? Igen 3 5 Nem Nem 4 Új KTJ Legjobb? Nem 6 Igen Elfogadható KTJ 7