Vak munkavállalók a call centerekben HU/B/03/F/PP-170013 Egy Leonardo Pilot-Projekt tapasztalatai Lengyel Szilvia.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
STRATKOM Kft ÖSSZEFOGLALÓ A SZAKKÉPZÉS IRÁNYAIRÓL ÉS ARÁNYAIRÓL FOLYÓ ESZMECSERÉKRŐL "A kormány szakképzés-fejlesztési koncepciója az új szakképzési törvény”
Advertisements

Leonardo da Vinci szakképzési projektek Magyarországon TÓTH Csenge Tempus Közalapítvány Az Élethosszig tartó tanulás program nemzeti irodája.
Látássérült munkavállalók és munkaadóik felkészítése Siketvakok Országos Egyesülete AMSZ LFR program Látássérült Személyek Foglalkozási Rehabilitációja.
Nyerjünk együtt! Esély a megváltozott munkaképességűek sikeres foglalkoztatásáért TAMOP /
Nyerjünk együtt! TAMOP /
A kamara megnövekedett szerepe a szakképzésben
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
TÁMOP /A
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
Az állást kereső kerületi lakosoknak nyújtott szolgáltatások a Baross utcai munkaügyi kirendeltségen és a Kesztyűgyári állásbörzéken Szakmai gyakorlat.
Az Aktív Műhely modell ismertetése.  : Országos felmérés a szociális intézményekben élő értelmi fogyatékos, autista emberek foglalkoztatási.
Brüsszel milyen messze van
Az Esőemberekért Egyesület által gondozandó elemek bemutatása.
A távmunka fejlesztésének lehetőségei és eredményei Simon Gábor Távmunka Tanács elnöke Szociális és Munkaügyi Minisztérium államtitkára Szociális és Munkaügyi.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Tranzit foglalkoztatás a Civil Nonprofit Kft-nél
A szakképzési rendszer modellje. 1. sz.m.2. sz.m.3. sz.m. 4. sz.m.5. sz.m. 6. sz.m. Kötelező szakmai tantárgyak Tantárgyi vizsgák Választható szakmai.
A szakképzési rendszer modellje. 1. sz.m.2. sz.m.3. sz.m. 4. sz.m.5. sz.m. 6. sz.m. Kötelező szakmai tantárgyak Tantárgyi vizsgák Választható szakmai.
INFOTÁRS A Társadalomtudományi és Informatikai Kar közös projektje.
Benedek András – BME GTK APPI A Bolognai Folyamat hatása a szakmai pedagógusképzésre Budapest, október 25.
Megváltozott munkaképességű munkavállalók alkalmazása a Szerencsejáték Zrt-nél Rosner Imre, osztályvezető 2013.november 12.
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
Készítette: Soós Roland igazgató ÉRÁK 2007 Összdolgozói értekezlet december 8.
LÁTÁSSÉRÜLTEK FOGLALKOZTATÁSÁNAK ELŐSEGÍTÉSE A F EHÉR B OT A LAPÍTVÁNYNÁL.
Digitális tartalom előállítási képzés, alternatív foglalkoztatással mozgássérültek és megváltozott munkaképességűek számára HEFOP DAT Konferencia.
DAT’2006 – Budapest, november 21. CompTrain projekt ismertetése - együttműködés a szakképzés fejlesztésében.
A távmunka válasza az aktuális munkaerő-piaci problémákra Simon Gábor Országgyűlési képviselő Távmunka Tanács elnöke Az Országgyűlés Foglalkoztatási és.
Teleházas – közösségi - távfoglalkoztatási lehetőségek Távmunka felfogásunk Klasszikus – üzleti – távmunka Közhasznú távmunka Közigazgatási távmunkák Közhasznú.
A Magyar Távmunka Szövetség céljai, törekvései Dr. Horváth Elek elnök III. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Legjobb_kor. Az eMunka, dMunka, sikeres alkalmazásának társadalmi és technológiai feltételei megteremtődtek. dr. Mlinarics József ügyvezető elnök Magyar.
EGYENLŐ ESÉLYEK Tapasztalatok, teendők, tervek Dr. Derera Mihály igazgató MEOSZ Oktatási, Továbbképző és Távmunka Intézet.
FOGLALKOZTATÁSPOLITIKAI ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM I. TÁVMUNKA KONFERENCIA A REGIONÁLIS MUNKAERŐFEJLESZTŐ ÉS KÉPZŐ KÖZPONTOK FELADATAI A TÁVMUNKA PROGRAMBAN.
Távmunka tanácsadói képzés a BME-n
Szakmai tanulási utak Előadás S truktúrák és folyamatok szekció SZABÓNÉ DR. BERKI ÉVA szakképzési és felnőttképzési szakértő VII. Nevelésügyi Konferencia.
„Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP /2/C Vojtek Éva Képzésfejlesztési referens december 9.
A társadalmi felzárkóztatás és az életen át tartó tanulás Egy kísérleti projekt tapasztalatai Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért 2010.
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
STRATKOM Kft ÖSSZEFOGLALÓ A SZAKKÉPZÉS IRÁNYAIRÓL ÉS ARÁNYAIRÓL FOLYÓ KUTASOKRÓL ÉS ESZMECSERÉKRŐL Dr. G. Tóth Károly STRATOSZ központi szakképzési koordinátor.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Szakképzési programok kidolgozása az FSZ szakképesítésekhez
Dr. Veres Pál PhD szakmai tanácsadó Felsőoktatási helyzetjelentés Oktáv Ráció Munkakultúra – szakképzési modellek Hajdúszoboszló február 3-5.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Új paradigmák a FSZ képzés kereskedelmi szakmáiban Medvéné dr Szabad Katalin november 30.
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
„A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése”
Szigeti Tóth János © Magyar Népfőiskolai Társaság 2009.
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
HEFOP/2004/1.3.1 A HEFOP – „Második Esély” – Roma nők munkaerő-piaci (re)integrációjának elősegítése – projekt bemutatásán keresztül a roma nők esélyegyenlőségének.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
TÁVMUNKAHÁZ Versenyképesség és vidéki foglalkoztatás.
A szerzői jogi iparágak magyarországi helyzete DAT 2006 a Magyar Tartalomipari Szövetség XVI. Konferenciája november 21. Dr. Bendzsel Miklós Dr.
OFA HÁLÓZAT KOOPERÁCIÓ KIEMELT PROJEKT (TÁMOP-2.4.3/B/1-09/1) – Szociális szövetkezetek részére nyújtható térítésmentes szakmai.
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
a segítő kommunikáció (AAK) oktatásához
 MoodleMOT  Duális képzés 2014  „A duális képzés célja, hogy a hallgatók a leendő szakképzettségüknek megfelelő munkahelyen, munkakörben összekapcsolják.
Uniós pályázati lehetőségek a szakmai együttműködés, tapasztalatcsere és a vállalkozásfejlesztés elősegítésére Pataky Zsanett Tempus Közalapítvány.
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
„Újra tanulok” A Nemzeti Munkaügyi Hivatal képzési stratégiája Bálint István Foglalkoztatási főigazgató-helyettes.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Szakiskolai fejlesztési program
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Stratégiai szempontok alkalmazása az informatikai szektorban
Készítette: Farkasné Veres Edina
A Székesfehérvári Foglalkoztatási StrAtégia Javasolt célrendszere
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Előadás másolata:

Vak munkavállalók a call centerekben HU/B/03/F/PP Egy Leonardo Pilot-Projekt tapasztalatai Lengyel Szilvia

DAT Partnerség: Nemzeti Gyermek és Ifjúsági Közalapítvány Budapest Magyar Tartalomipari Szövetség, Budapest Europäische Bildungswerke für Beruf und Gesellschaft e.V., Magdeburg Centro Servizi “Cultura Sviluppo” Srl., Pistoia

DAT Szükséglet, háttér: magyar látássérült 7-10 %-a foglalkoztatott Hagyományosnak mondható „vak szakmák” megszűnése Alacsony (szak)képzési szint vakoknál és látássérülteknél Nemzetközi trendek a call center piacon – ugrásszerű fejlődés

DAT Koncepció: Magasabb munkaerő-piaci értéket képviselő szakképzés elérhetősége vakok és látássérültek számára. A vak és látássérült munkavállalók taníthatók és alkalmazhatóak telefonos ügyfélszolgálati munkakörökben. A „bonyolult” call center szoftverek világában is létezik technikai megoldás vak emberek call centerekben történő foglalkoztatására. A vak és látássérült emberek adottságai előnyösek lehetnek ezen a munkaterületen. A munkaadók szívesen foglalkoztatnak látássérülteket, megfelelő és számukra kielégítő információk birtokában.

DAT A modell: Technológiai és humán követelmények felállítása – Call center technológiák vizsgálata – Hallgatók – Oktatók – Ki a megfelelő oktató? – Munkaadók Szakmai tananyag tartalmának meghatározása (IT, CC) Gyakorlati tananyag tartalmának meghatározása – Együttműködő call center cégek keresése Tesztkurzus a partnerországokban Kísérleti jellegű foglalkoztatás

DAT A megvalósítás I.: Meghatároztuk a vakok számára adaptálható call center tevékenységi köröket, valamint kompetenciák listáját. Kidolgoztuk az IT és call center ismeretek adaptált szakmai anyagait. „InfoOlvasó” és „InfoReader” Ajánlást készítettünk munkaadók számára a foglalkoztatással kapcsolatos humán és infrastruktúrális követelményekről. Útmutatót dolgoztunk ki CC szoftverek akadálymentesítéséhez. Meghatároztuk az oktatók számára szükséges speciális ismereteket.

DAT A megvalósítás II.: Látássérültek számára adaptált személyiségfejlesztő és álláskeresési technikák modulokat dolgoztunk ki. A vak képzendők felvételi eljárásának módszertanát határoztuk meg (kiválasztás, alk. vizsga, munkapróba). Gyakorló feladatok és vizsgafeladatok kidolgozása történt a tesztkurzus számára. Létrehoztuk a honlapot. European Blind Computer User License Tesztkurzusokat bonyolítottunk le a partnerországokban. Kísérleti foglalkoztatás

DAT Projekt eredményei, termékek: Munkaadóknak szóló tájékoztató CD és brosúra Cél: munkaadók ösztönzése a CC szektorban Oktatói „kézikönyv” CD formátumban Cél: speciális ismeretek közvetítése a CC oktatók számára Munkavállalói oktató CD Cél: vak munkavállalók felkészítése CC munkavégzésre – European Blind Computer User License Az Európai Vak Számítógép-használói Jogosítvány az első nemzetközi IT képzési és tanúsítási megoldás

DAT Tapasztalataink: A vak munkavállalók képesek telefonos ügyfélszolgálati munkakörök betöltésére a fentiek figyelembevételével, speciális képernyőolvasó szoftver segítségével. A munkaadói oldal könnyen „meggyőzhető”. A látássérült munkavállalók ezen a területen kiválóan helytállnak, adottságaikat ki tudják használni. Szemléletmód-váltás szükséges a távmunka felfogásunkkal kapcsolatosan. Segédeszköz – rehabilitáció - foglalkoztatás

DAT Kapcsolat: