A reklám alapjai és formái

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Marketing mix Holt (1995).
Advertisements

MILLIÁRDOK! FORINTOCSKÁK? figyelem: hatékony szponzoráció
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a GVH eljárásaiban
Reklámállítások megítélése Balogh Virág május 5.
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
Hotel Eger Park Konferenciaközpont október
Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
REKLÁMTERVEZÉS 2..
Eladásösztönzés (Sales promotion)
A direkt marketing fogalma
Kereskedelem Szakmacsoport
FIGYELEM! hatékony szponzoráció Dr. BERKES Péter egyetemi adjunktus
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
MARKETING.
Hirdetési termékek – Direct Marketing eszközök.  Célzott, testreszabott hirdetési lehetőség  A hirdető által megadott szempontok alapján szűrt címlistára.
Új trendek a marketing stratégiai szemléletében Marketing Menedzsment előadás Omegaglen, DMS Molnár Attila december 18.
DPR kommunikáció alapelvei
Hotel Eger Park Konferenciaközpont október
Reklám.
A TURISZTIKAI TERMÉK FELÉPÍTÉSE ÉS MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ A BRIT PIACON.
Marketingkommunikáció
Vásárlásösztönzés (sales promotion)
Közönségkapcsolat (public relations)
A kommunikációs mix elemei
Kommunikációs politika
Közönségkapcsolatok (PR)
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
19. Tétel Tevékenységünk alapja a kommunikáció
6. Tétel Új üzletét szeretné reklámozni
A Facebook titka Héjj Szilárd Marketingarc
Budapest, február 25. Kötik-e a cégek termékeikhez a fogyasztót, és ha igen hogyan?,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ VIII.
Medical Spa közös kommunkációja Buktatók és kihívások Verik Orsolya Oxygen Medical.
„ Átszűrődő üzenetek'‘ Liliom programok Paplanos Péter PR Manager Lilly Hungária Kft.
Reklámozás, Public Relations
PROMOTION Kotler: Reklám Személyes eladás Vásárlásösztönzés
A marketingkommunikáció
Vállalati arculat.
A marketing piac tartalma
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Reklámtervezés és reklámhatékonyság 12. szeminárium
A reklám alapjai és formái 11. szeminárium
Bauer András - Berács József:
Az értékesítési rendszer
Termékpolitika Termékpiaci műveletek A termék piaci életgörbéje
Sponsorare necesse est
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
A marketingkommunikáció
8. Az eladásösztönzés.
A piacszegmentáció és a célpiaci marketing
Nagy NyomdaKönyv 2004 a Geomédia Kiadói Rt. gondozásában.
A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
Célzott partnergyűjtés (lead generation) IDG Magyarországi Médiaszolgáltató Kft Budapest, Madách Imre út Tel: (1) Médiaajánlat Új,
A fogyasztói tudat befolyásolása a közösségi marketing eszközeivel
Termék & Márka Kopcsay László.
Budapest, február 23. Vállalati társadalmi szerep- és felelősségvállalás pr-es szemmel,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
Hallgatói kommunikációs csatornák, a hallgatók mozgósításának eszközei a sportszervezésben Debrecen, szeptember 3.Készítette: Barota László.
A MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ VONAL ALATTI ESZKÖZEI
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
A pr tervezés elmélete és gyakorlata I. félév
Kérdések a második zh-hoz
Direkt marketing Marketing II. – 9. előadás
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
A vásárlási döntés folyamata
Előadás másolata:

A reklám alapjai és formái Kommunikáció és vevői információbefogadás Miért beszélünk reklámról? A reklám formái Hirdetés Public Relations Eladásösztönzés Közvetlen (direkt) marketing Reklámeszközök egyes jellemzői

Kommunikáció és vevői információbefogadás (1) Reklám: információ-kibocsátás vásárlói attitűd és magatartás befolyásolása Az információ gazdasági szerepe Reklám: tranzakciós költségcsökkentés manipulatív befolyásolás

Kommunikáció és vevői információbefogadás (2) Általános kommunikációs modell Magatartás és attitűdváltozás logikája Centrális és periferikus út az attitűdváltozáshoz

KÓDOLÁS DEKÓDOLÁS ÜZENET CSATORNA VEVŐ ADÓ ZAJ

VÁLLALAT REKLÁM MÉDIUM VEVŐ MÁS REKLÁM REKLÁMKÉSZÍTÉS FELDOLGOZÁS

REKLÁMKÉSZÍTÉS FELDOLGOZÁS REKLÁM MÉDIUM VEVŐ VÁLLALAT MÁS VEVŐK MÁS REKLÁM

Elaboration Likelihood Model Reklám Motiváltság az információ feldolgozásra Képesség az információ feldolgozásra Centrális út az attitűd megváltoztatásához igen nem Periférikus jelzések jelenléte Periférikus út az attitűd megváltoztatásához

Kommunikáció és vevői információbefogadás (3) Eltérő érdekeltség a vásárlásban erősen: fogékony a szájreklámra kevéssé: nem fogékony a szájreklámra Eltérő érdekeltség a termékkategóriák szerint a pezsgőtől az izzóig A reklám formái: Hirdetés PR Eladásösztönzés Integrált reklám: optimalizálás

A reklám formái Reklám Cél Időtáv Elsődleges célcsoport imázs-építés Hirdetés Értékesítés- Rövid Fogyasztói célcsoport növelés, imázs-építés Public Relations Imázsépítés Hosszú Általános vélemény- alkotók Eladásösztönzés Értékesítés- Rövid Potenciális vásárlók növelés

Hirdetés (1) Hirdetésnek tekintünk minden olyan személytelen vállalati üzenetet, melyért megrendelő fizet, s tömegkommunikációs eszközökön keresztül jut el a befogadóhoz.

Hirdetés (2) Bevezető és fenntartó reklám figyelemfelkeltés szemben megerősítés Kreatív stratégia egyediség, különleges hatások: Postabank támogató szereplő, személyiség: CIB, Cserhalmi György Hirdetési kampány: koncentrált, ütemezett

1993

1994

1995

1996

1997

1998

1999

2000

Public Relations (PR) (1) A hirdetéstől eltérően az elsődlegesen nem közvetlenül eladási célokat szolgáló vállalati üzeneteket PR (közönségkapcsolatok) néven foglaljuk össze.

Public Relations (PR) (2) Vállalati arculat elemei tárgyi, vizuális megjelenés (épületek, levelek) munkatársak megjelenése (öltözet, formaruha) .

Public Relations (PR) (3) A szponzorálás egy eseménnyel, egyénnel, csoporttal való képzettársítás megvásárlása és felhasználás speciális marketingcélokra

Eladásösztönzés (1) Eladásösztönzés mindaz, a vásárlók érdeklődését felkeltő reklámtevékenység, amely nem tartozik a hirdetés, a PR és a személyes eladás témakörébe.

Eladásösztönzés (2) Ösztönző eszközök: versenyek, utazások, bonus, díjak, hirdetési támogatás, ingyenes minta, költségátvállalás Árral kapcsolatos eszközök: kuponok, engedmények, visszatérítés, készpénzfizetési engedmények Információnyújtás: Direct Mail, kirakat, bemutatók, szóróanyag, katalógus, reklámtárgy, vásár

Eladásösztönzési hatások és eszközök Hatás Eszköz Próbavásárlás Termékminta, bevezető árcsökkentés, keresztösztönzés Újravásárlás Kupon,engedmény,árcsomagok Mennyiség növelése Mennyiségi engedmények, nyereséges akciók,közös akciók Vásárlási gyakoriság Időhöz kötött akciók növelése Verseny növelése Keresztkuponok

Közvetlen marketing (1) Közvetlen marketingen a vevőkhöz személy szerint szóló és a választ mérhetővé tevő reklámeszközök alkalmazását értjük.

Közvetlen marketing (2) Hatása közvetlenül mérhető válaszadók azonosíthatók Fogyasztói magazinok a termék vásárlóinak (OPEL) Adatbázisok: létrehozás, karbantartás, vétel Adatbázis-marketing, szakvállalatok

A reklámeszközök jellemzői Reklámeszköz Jellemzői Napilap rugalmas, szegmentált, informatív Televizió tömeges elérés, kevésbé szegmentált Rádió tömeges, szegmentált, rugalmas Plakát lokális, speciális kör, növekvő Szóróanyag szegmentált, rugalmas,alacsony olvasottság

Az érték és a márka PLUSSSZ Balance új reklám Üdvözlöm Somody Imre kezdeményezését, különösképpen azért, mert Magyarország Európai Unióhoz való csatlakozása küszöbén a magyar értékek és tradíciók megőrzése alapvető fontossággal bír. Ismerve Somody Imre képességeit nincs kétségem, hogy terveit sikerre viszi. Tervei megvalósításához kívánok Neki minden jót! Zwack Péter Mindannyian büszkék vagyunk a magyar sikerekre. Különösen jó hír ezért, hogy egy sikertörténet most folytatódik: újra magyar kézbe került a Plusssz márka. Ismét bizonyíthat a magyar tehetség és ötletesség. Kicsi is, pezseg is, plusssz a miénk! Örüljünk neki együtt! www.plusssz.hu A magyar ember egyik legáldottabb tulajdonsága, hogy a semmit valamivé képes fogalmazni. Ha ez a tevékenység tehetséggel és áldott fantáziával párosul, kivételes magasságok elérésére képes. Kívánom, hogy ez a tulajdonságunk egyre többször találjon teremtő talajra Magyarországon. Koltai Lajos