A reklám alapjai és formái 11. szeminárium

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Marketing mix Holt (1995).
Advertisements

A szponzorálás.
5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
Eladásösztönzés (Sales promotion)
A direkt marketing fogalma
Kereskedelem Szakmacsoport
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
Belső, külső PR, a PR eszközei, céljai
MARKETING.
A marketing Készítette: Fajka Melitta Zeng Fanni.
A befektetési környezet
Reklám.
Személyes eladás az Avon Cosmetics Hungary Kft esetében
MARKETING.
Alapfogalmak.
Marketingkommunikáció
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Vásárlásösztönzés (sales promotion)
Közönségkapcsolat (public relations)
A kommunikációs mix elemei
Kommunikációs politika
Közönségkapcsolatok (PR)
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
A fogyasztóvédelmi szabályozás rendszere Fogyasztóvédelmi törvény (1997. évi CLV. törvény) 10 fejezetből áll: pl.: -fogyasztók életének, egészségének,
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
19. Tétel Tevékenységünk alapja a kommunikáció
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
Reklámozás, Public Relations
A KOMMUNIKÁCIÓS MIX-STRATÉGIA ALAPJAI
A marketing alapjai.
PROMOTION Kotler: Reklám Személyes eladás Vásárlásösztönzés
A marketingkommunikáció
Vállalati arculat.
A marketing piac tartalma
Bauer András – Berács József
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Reklámtervezés és reklámhatékonyság 12. szeminárium
A reklám alapjai és formái
Bauer András - Berács József:
Az értékesítési rendszer
Sponsorare necesse est
A marketingkommunikáció
8. Az eladásösztönzés.
A marketingkörnyezet elemzése
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
A médiaelemzések lehetőségei és buktatói GKI-EKI Egészségügykutató Intézet Kft. Skultéty László 1/21.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Célzott partnergyűjtés (lead generation) IDG Magyarországi Médiaszolgáltató Kft Budapest, Madách Imre út Tel: (1) Médiaajánlat Új,
GO! STORE® - MAGYARORSZÁG
Marketing alapok Kopcsay László.
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
A MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ VONAL ALATTI ESZKÖZEI
Társ a tanulásban. Marketingterv készítése 2. szakasz Marketingterv készítése.
Az árképzés szempontjai
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
AZ ÉRTÉKESÍTÉSI RENDSZER ELEMEI. A marketingcsatornák önálló szervezetek olyan csoportjai, amelyek abban a folyamatban vesznek részt, amelynek eredményeképpen.
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A reklám centruma.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
A piac és a piacgazdaság. A piac fogalma Több értelmezése lehet: I. A piac a javak (termelés, szolgáltatás) realizálásának színtere, a tényleges és a.
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
A vásárlási döntés folyamata
A piac és a piacgazdaság
Előadás másolata:

A reklám alapjai és formái 11. szeminárium Nagy Gábor 2007. május 04.

Mottó „A reklámipar felelős a tisztességért. Én bebizonyítom, el lehet adni árut anélkül is, hogy átvernénk a jónépet.” Raymond Rubicam Ogivly (1990) 2

Reklám – definíció A reklám – mint a négy marketing-mix elem egyike – az eladótól a vevő felé irányuló információ-kibocsátás, annak érdekében, hogy a vásárló attitűdjét és magatartását befolyásolja (Bauer-Berács, 2006, 423. o.). 3

A reklám a tranzakciós költségek csökkentése szolgálatában (i) Dirksen-Kroeger-Nicosia (1983) véleménye szerint a hirdetés pozitív gazdasági és társadalmi hatásai a következők: (1) Növeli az eladható mennyiséget, s ezáltal csökkenti a termelési költségeket; (2) Növeli az értékesítés hatékonyságát; 4

A reklám a tranzakciós költségek csökkentése szolgálatában (ii) (3) csökkenti a pénzügyi eszközök lekötési igényét; (4) csökkenti a verseny révén az árakat; (5) növeli a fogyasztók tájékozottságát, s ezáltal csökkenti kiszolgáltatottságukat. 5

Negatív érvek a reklám ellen (1) A reklám manipulatív, (2) A fogyasztókat károsan befolyásolja, ill. meggondolatlan kiadásra buzdítja; (3) A reklám jelentősen növeli az értékesítés társadalmi költségeit, s ezt végső soron a fogyasztó fizeti meg. 6

Az attitűdváltozás különböző fajtái Információ Információ Attitűdváltozás Magatartásváltozás Magatartásváltozás Attitűdváltozás Forrás: Bauer-Berács (2006), 427. old. 7

Centrális, periferikus attitűdváltozás Periferikus jelzések jelenléte Periferikus út az attitűd megváltoztatásához Motiváltság az információ-feldolgozásra Képesség az információ-feldolgozásra Centrális út az attitűd megváltoztatásához Reklámozás Igen Nem Forrás: Bauer-Berács (2006), 428. old. 8

A reklám fajtái Reklám Cél Időtáv Elsődleges célcsoport Hirdetés Értékesítésnövelés, imázsépítés Rövid Fogyaszti célcsoport Public Relations Imázsépítés Hosszú Általános véleményalkotók Eladásöztönzés Értékesítésnövelés Rövid Potenciális vásárlók Közvetlen marketing Értékesítésnövelés Rövid Célcsoport, célszemély Forrás: Bauer-Berács (2006), 428. old. 9

Hirdetés – definíció Minden olyan személytelen vállalati üzenet, melyért a megrendelő fizet, s tömegkommunikációs eszközökön keresztül jut el a befogadóhoz (Bauer-Berács, 2006, 434. o.). 10

A hirdetés célja lehet Termék, Szolgáltatás, Ötlet vagy Valamilyen társadalmi érték. 11

PR – definíció A hirdetéstől eltérően az elsődlegesen nem közvetlenül eladási célokat szolgáló vállalati üzeneteket PR (közönségkapcsolatok) néven foglaljuk össze (Bauer-Berács, 2006, 440. o.). 12

A PR tágabb értelmezése (i) A PR tágabb területekre terjed ki, mint a hirdetés, hiszen valamennyi vállalati megjelenési forma része: (1) A vállalat tárgyi, vizuális megjelenése; (2) A vállalati arculat (számlák, levelek stb.); (3) A munkatársak megjelenése (öltözet, formaruha stb.); (4) A követett tárgyalási stílus; (5) A nyilvánosság előtti megjelenés. 13

A PR tágabb értelmezése (ii) A PR-t integrálni kell a vállalati reklámstratégiába, hogy hatását kedvezően fejthesse ki a többi reklámterületen is. Ez a legnehezebb, hiszen a vállalatok különböző szervezeti egységeinek képviselői folyamatosan nyilatkoznak/megnyilvá-nulnak a nagyközönség irányába. A PR tevékenység ésszerű koordinálása tehát a legfelsőbb vezetés feladata. 14

Szponzorálás – definíció Egy eseménnyel, egyénnel, csoporttal való képzettársítás megvásárlása és felhasználása speciális marketingcélokra (Bauer-Berács, 2006, 442. o.). A vásárlás tárgyát egy – a vevők, felhasználók körében kialakuló – képzettársítás lehetősége alkotja. 15

Eladáösztönzés – definíció Mindaz, a vásárlók érdeklődését felkeltő reklámtevékenység, amely nem tartozik a hirdetés, a PR és a személyes eladás témakörébe (Bauer-Berács, 2006, 443. o.). Az eladásösztönzés tágabb értelemben magában foglal miden marketingtevékenységet, amely arra irányul, hogy több terméket és szolgáltatást értékesíthessen egy vállalat. 16

Különböző eladásösztönzési módszerek Ösztönző eszközök – versenyek, utazások, bonus, díjak, hirdetési támogatás, ingyenes minták, költségátvállalás; Árral kapcsolatos eszközök – kuponok, engedmények, visszatérítés, kézpénzfizetési engedmény; Információnyújtás – direct mail, kirakat, bemutatók, értékesítési szóróanyag, katalógus, reklámtárgy, vásárok. 17

Az eladásösztönzés célcsoportjai Végső fogyasztók, Felhasználók, Közvetítők, Ügynökök. 18

Eladásösztönzési hatások és eszközök Próbavásárlás Termékminta, bevezető árcsökkentés, keresztösztönzés Újravásárlás Kupon, engedmény, árcsomagok Mennyiségi növelés Mennyiségi engedmények, nyereséges akciók, közös akciók Vásárlási gyakoriság növelése Időhöz kötött akciók Verseny növelése Keresztkuponok 19 Forrás: Bauer-Berács (2006), 444. old.

Közvetlen marketing – definíció A vevőkhöz személy szerint szóló és a választ mérhetővé tevő reklámeszközök alkalmazását jelenti (Bauer-Berács, 2006, 446. o.). A közvetlen marketing fontos sajátossága, hogy hatása közvetlenül mérhető, a válaszadók azonosíthatók. 20

Direct mail A közvetlen marketing fontos eszköze a direct mail. Ekkor a fogyasztók személyre szóló reklámüzeneteket, vásárlási ajánlatokat kapnak, ami lehetővé teszi a piac szegmentálását. 21

Köszönöm a figyelmet!