Szolgáltatás- és non-profit marketing

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Klaszterportál, adatbázis DDOP számú pályázat záró rendezvénye Pécs, június 30.
Advertisements

MILLIÁRDOK! FORINTOCSKÁK? figyelem: hatékony szponzoráció
A határmenti együttműködés „iskolapéldája” Előadó: Kiss Gábor projektvezető.
A kultúra támogatása, a támogatás kultúrája Kultúraközvetítés
Az Új Széchenyi Terv Infopontok feladatai A pályázatkezelés menete – Pénzügyek.
A Pécsi Kistérség Foglalkoztatási Paktuma
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
Beruházási projektek dokumentációja
Pályázatírás az Európai Unióban Tóth Ákos Lehetőségek a csatlakozás után  Strukturális Alapok  Kohéziós Alap.
Alapfogalmak: pályázás •A pályáztató által meghirdetett előnyökhöz való hozzájutás céljából, meghatározott célú és feltételek szerinti írásos ajánlat benyújtása.
Vigyázz – Kész - Rajt (Az adományszervezés alapjai)‏ AMBRUS KIRY NOÉMI.
10. Tétel Sikeresen működő üzletét az igényeknek megfelelően bővíteni szeretné. Ehhez szüksége van egy üzleti terv elkészítésére. Foglalja össze, hogy.
DPR kommunikáció alapelvei
NFT-s pályázati tapasztalatok és tanácsok Kellermann Éva május 20.
Pénzügyi előadás pályázói információs napra TÁMOP /1.
PÁLYÁZATKÉSZÍTÉS Kistérségek Fejlesztéséért Tudományos Egyesület
Projektkezdeményezés és pályázatírás
Pályázatírás és forrásteremtés Fiatalok az Ifjúságért Egyesület - FIE.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
Alapfogalmak: pályázás A pályáztató által meghirdetett előnyökhöz való hozzájutás céljából, meghatározott célú és feltételek szerinti írásos ajánlat benyújtása.
Közönségkapcsolat (public relations)
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
A projekttől a pályázatig
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Jelentések Munkakezdő jelentések Időközi jelentések  Támogatási szerződés által meghatározott időpontokban és/vagy mérföldkövenként  Tartalma: az adott.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Könyvtári teljesítménymérés
Konzulens: Dr. Pitlik László
1,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben'' XII. Országos Konferencia Budapest - Hotel Platánus, február
Az eseményszervezés formái, eszközei
DPR kiadványok tervezése, kivitelezése
Pénzügyi és szakmai elszámolás
A projektek megvalósításának pénzügyi kérdéseiről.
EU-s pályázatok írása és módszertana
Nemzeti Fejlesztési Terv Civil szervezetek infrastrukturális feltételeinek javítása.
Sponsorare necesse est
DM-004. Pályázatírás módszertana, gyakorlati alkalmazásai
Dolceta - Pénzügyi ismeretek
Regionális projekt-előkészítési támogatás 2007-ben (PEA4) Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Vállalati tanácsadás pályázatainak értékelése
„Sombereki Caritas Központ kialakítása” elnevezésű ROP mintaprojekt zárókonferenciája Somberek, június 12. Marketing szemlélet nonprofit szervezeteknél.
Heves megyei civil szervezetek komplex szervezetfejlesztése Heves megyei civil szervezetek komplex szervezetfejlesztése - Pályázati kiírás civil szervezetek.
Pályázati útmutató civil szervezetek számára Benedek László.
Ez egy különleges év... Groska Éva, Nagy Péter NCA Civil szolgáltató, fejlesztő és információs kollégium.

Bor és idegenforgalom Közösségi marketing lehetőségei október 03. Monor.
TÁMOP /09 Az önkéntesség elterjesztése Az elszámolhatóság feltételei.
R.F.Q. Request For Quotation. 2 Válasz a feltett kérdésre: A tantárgy fő célkitűzése, hogy adjon egy közös nyelvet, amely segítségével a közgazdászok.
A MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ VONAL ALATTI ESZKÖZEI
Benned van az ösztön, segítségünkkel tied lesz a díj, ha pályázol!
Pályázatok értékelésének tapasztalatai Hoffmann Miklós független szakértő.
Máté Szilvia programvezető OFA Hálózat - Észak-Alföldi Regionális Iroda „KoopeRáció projekt hálózatépítéssel kapcsolatos kérdőíves felmérés eredményének.
Vállalkozásfejlesztés Kazincbarcika térségében Wächter Balázs.
2011. évi Kereskedelemfejlesztési pályázat Düh Gergely tanácsadó Ügyfélszolgálati és Stratégiai Elemző Osztály 2012.február 20.
Rendezvényszervezési technikák Mozgássérültek Budapesti Egyesülete október 5. Lurdy Ház.
2015 | 05 | 28 VÁROSOK KÜLSŐ-BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓJA.
Egyedül vagy partnerségben?. Konzorcium fogalma  több érdekelt vagy egy érdekcsoport időleges együttműködése valamely közös cél megvalósítása érdekében.
Civil törvény és civil információs centrumok a közösségek megerősítéséért Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár február 6. Emeri Erőforrások Minisztérima.
Mitől innovatív egy vállalkozás? Nyert a pályázatom! Hogyan tovább? Segítünk a megoldásban!
Pályázati információs nap Június 15.
Önértékelési projektterv
A SEMMELWEIS ALUMNI IGAZGATÓSÁG MODERNIZÁLÁSA
Introduction to Közgazdasági Politechnikum Hogyan pályázunk mi?
Pályázat - fogalmak.
Kulcsár Norbert, Innovatív Dél-Zala Vidékfejlesztési Egyesület
LEADER pályázati lehetőségek az Innovatív Dél-Zala Helyi Akciócsoport területén önkormányzati szféra számára Kulcsár Norbert, Innovatív Dél-Zala Vidékfejlesztési.
Barcsák Marianna KPSZTI
Tájékoztató az EPER pályázati folyamatáról
Előadás másolata:

Szolgáltatás- és non-profit marketing Fundraising – forrásteremtés támogatásszerzés, adománygyűjtés, pályázat dr. Pavluska Valéria egyetemi docens PTE KTK GTI Marketing tanszék valeria.pavluska@ktk.pte.hu

A támogatásszerzés alapelvei A támogatásszerzés a nonprofit szervezetek működési feltételei megteremtésének egyik módja - forrásbiztosító tevékenység A hatékony működés további feltétele a források megfelelő felhasználása is (tervezés, szervezés, kontrol) A támogatásszerzés nem koldulás, hanem egy megtervezett és eszerint megvalósuló folyamat A támogatásszerzés a pénzkérés művészete, de csak egy része a támogatás teljes folyamatának A támogatásszerzés ötletünk, tevékenységünk gondolatának eladása a támogatónak - partnerség egy adott cél elérése érdekében

A támogatásszerzés előtt gondoljuk végig Mit jelent a támogatás? - Partnerség! Mikor érdemes támogatással forrást biztosítani? Milyen feltételekkel kell rendelkezni? (pl. dokumentumok) A támogatásszerzési folyamat mely részét befolyásolhatjuk? Honnan szerezhetünk tudomást a támogatókról? Hogyan vegyük fel a kapcsolatot a potenciális támogatókkal? Ki felel a támogatásszerzési anyag vagy a program összeállításáért? Mi az eljuttatás legjobb módszere? Mi a teendő a támogatás elnyerése után? Mi a teendő a támogatás elutasítása esetén?

A támogató motivációi A támogatót tekintsük befektetőnek, aki támogatása „megtérülését” várja el  fontos tudni, hogy miért adakozik. Eleve egyetért céljainkkal Meggyőztük céljainkról Lelkiismereti okok, meggyőződés Filantrópia (emberbaráti szeretet) Számára is hiányzó tevékenységet teljesítünk Direkt gazdasági előnyök (pl. adókedvezmény) Tovagyűrűző gazdasági hatások Státusz, presztízs Hírnév Publicitási lehetőség Célcsoportunk azonos célcsoportjával Sok pénze van Pótcselekvés, kompenzálás, stb.

Cél: a támogatás rendszeres, tartós befektetés legyen! Mivel érhetjük ezt el? Fogalmazzuk meg a szervezet küldetését és jövőképét! (legfőbb cél; vízió) Határozzuk meg a szervezet célkitűzéseit! (mire költenéd?) Határozzuk meg a szervezet feladatait! (költségigény) Készítsünk ismertetőt a szervezetről! (referencia) Hajtsuk végre a stratégiai tervet! (recept a működéshez: irányok, feladatok, célok) Kezdjük a kézenfekvő adományozókkal! („vízbe dobott kavics”) Szervezzük be a potenciális adományozókat önkéntesnek! (ismertséget eredményez) Kutassuk fel a lehetséges adományozókat! (alapos kutatás) Kapcsolatápolás (az adományozó maga akarjon adni) Ne ugorjuk át az első kilenc lépést! Angela Rosati (1997): Adománygyűjtési technikák itthon és külföldön 11-30. p. alapján

A támogatásszerzés főbb lépései A támogatásszerzési módszerek eltérő elemekből állnak, így eltérő fogásokat kell alkalmaznunk - vannak közös elemek: Legyen munkatervünk, projekttervünk - a támogatásszerzés ennek részeként értelmes és hatásos Dolgozzunk ki elfogadható, eladható érveket (mit? miért? kinek? hogyan? mikor? hol? mennyiért? miért éppen mi? külső igények, valódi kereslet) Tények, háttéranyagok összegyűjtése (hozzáértés) Megbízhatóságunk hiteles bizonyítása (referenciák, ajánlások) Lehetséges támogatók felkutatása (a támogatáskérés testre szabása) Partneri kapcsolat kialakítása, lebonyolítás - a tényleges támogatásszerzés

Támogatásszerzési módszerek 1. Személyes tagdíj bekopogtatás utcai meggyőzés munkahelyi támogatásszerzés hagyaték Postai úton történő direct mail újságok, hírlevelek előfizetése hírdetések (pl. 1%-os rendelkezés előtt) Elektronikus úton történő TV és rádió program honlap, Internet linkek, elektronikus reklám http://www.marketinginfo.hu/hirek/article.php?id=13974

Támogatásszerzési módszerek 2. Rendezvények árverés, bazár jótékonysági bálok, események kiállítások Egyéb gyűjtőládák

Pályázat(írás) Egyik leggyakoribb forrásszerzési módszer Előnyök: kényelmes; tervezést igényel, ezzel tudatosságot növel; egyszerre nagyobb összeg megszerezhető Hátrányok: kötött felhasználás; nagy adminisztráció; elkényelmesít, ha sikerül megszerezni; szűk témakör; hosszú döntéshozatal

Pályázat(írás) Pályázati típusok: Pályázható támogatások: projekt pályázatok működési pályázatok Pályázható támogatások: visszatérítendő - vissza nem térítendő résztámogatás - teljes támogatás előfinanszírozás - utófinanszírozás - ezek kombinációja Pályázók köre: egy szervezet konzorcium

Pályázatírási check-lista 1. Pályázatírás előtt tájékozódni kell A kiírás részletes, pontos feltételeiről A pályázatot kiíró céljairól, speciális igényeiről A döntési mechanizmusról A pályázati csomag részei: Kísérőlevél: ki a pályázó; milyen pályázatra; kinek (hivatkozások is); aláírás; mellékletek listája Pályázati űrlap, adatlap: értelemszerű, lényegre törő kitöltés (kiírási feltételek szerint!) Mellékletek: előírás szerint (hiteles okiratmásolatok, ajánlások, referenciák, promóciós anyagok)

Pályázatírási check-lista 2. Ha nincs pályázati űrlap: a tervezett tevékenység összefoglalása: milyen céllal, milyen megoldást ajánlunk; igényelt támogatás összege a szervezet hiteles, meggyőző bemutatása: célok, tagság, tevékenységek, jelenlegi programok; elért eredmények; egyéb támogatások; a program szakszerű, részletes leírása: a program környezete, a probléma okai; a probléma hatáskörzete, az érintettek száma; pontos adatok; célcsoport hosszú távú célok, rövid távú célkitűzések: elérési pontok, problémakezelési fázisok; végső cél, eredmény; határidők, felelősök; ütemterv, cselekvési terv

Pályázatírási check-lista 3. módszerek: alapvetően a rövid távú célkitűzések következményei - szükséges szakértők, szakterületek; kooperációk; szükséges eszközök, berendezések; a célcsoport aktivitása értékelés: jó, ha mi mondjuk meg, hogyan költségvetés: alátámasztható tételek (bevételek, kiadások), egyéb források, támogatások, önrész eddigi és jövőbeni támogatások: a program folytatásának garanciái

Pályázatírási check-lista 4. Formai feltételek: rendezett külalak (pl. borító mappa); világos, lényegre törő stílus, helyesírás; minden formai kötelezettség teljesítése (pl. aláírások, dokumentumok) Etikai szabályok: hitelesség; reális indokok, érvek; nem gyors lerablási módszer; lobbizás; döntési határidő tiszteletben tartása; elnyert pályázat esetén időszakonkénti tájékoztatás

Megvalósítás, elszámolás Pályázati szerződés Szakmai beszámoló (eredmények/kudarcok) Pénzügyi elszámolás

Pályázati információszerzés Sajtó Internet Pályáztató szervezet közvetlen tájékoztatója Nonprofit szolgáltatók (honlapok, kiadványok)