Gábor Edina főigazgató Országos Egészségfejlesztési Intézet 2011. május 12. Elköteleződés az egészségért.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egyenlőbb és egészségesebb társadalom
Advertisements

A munkahelyi egészségfejlesztés lehetőségei, nemzetközi tapasztalatok
Kiutak a válságból?. Kiút feltételei • Rendszerszemlélet • Szociális igazságosság • Környezet eltartóképesség szerinti használata • Paradigmaváltás •
Iskolai egészségfejlesztés – iskolai egészségterv
Nyugat-Pannónia – határon átnyúló együttműködések, és a as fejlesztési időszak előkészítése Készítette: Győrffy László Gábor.
Egészségérték-gazdálkodás: Mitől függ az egészségünk?
Rizikó magatartások népegészségügyi és lokális közösségi hatásai, kompetenciák és kommunikáció (érvelés-film)
A digitális jövő kutatási előrejelzések tükrében
Egészségfejlesztésének lehetséges irányvonalai
Házi dolgozat Csibésztábor, Csibésztanya – feketén - fehéren
„Legyen jobb a gyermekeknek! Komplex kistérségi programok a gyerekszegénység ellen Kun Zsuzsa MTA GYEP.
A közötti időszak fejlesztési tervezésének megalapozása
Az EU támogatáspolitikája és az oktatásfejlesztés Halász Gábor tudományos tanácsadó Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet.
Az emberi szükségletek hierarchiájáról
Az egészségfejlesztés kihívásai 50 éves az OEFI
AZ ÚJ gazdaságfejlesztési programról
HELYI ÉS TÉRSÉGI EGYÜTTMŰKÖDÉS LEHETŐSÉGEI ÉS KORLÁTAI FEJLESZTÉSI PÓLUS SZIGET, VAGY A TÉRSÉG MOTORJA? SZŰCS ERIKA Budapest, december 06.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Eldöntendő Az egészség egy prioritás, ami marginalizálódott? Vagy
Orvos- és Egészségtudományi Centrum
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
NHKE Egészségfejlesztési Terv NHKE Egészségfejlesztési Terv 6. rész NHKE Fejlődési Modellje Készítette: Keilbach Józsefné (település egészségfejlesztő.
TÁMOP /2/B PROJEKT Network-Együttműködés-Tudástár szakmai támogató hálózat kiépítése a Dél-Dunántúli Régióban Szénássy Gábor projektmenedzser 2010.
A FENNTARTHATÓ FEJLŐDÉS KÉRDŐJELEI A TÁRSADALOM, A GAZDASÁG ÉS AZ ÖKOLÓGIA ÖSSZEFÜGGÉSE A GLOBÁLIS WILÁGBAN.
Környezetértékelési módszerek
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
Pedagógiai Értékelési Konferencia
Dr. Szilágyi Klára Szent István Egyetem
Közösségi művelődési törekvések Budapest, március 5 Beke Márton, az Emberi Erőforrások Minisztériuma Közművelődési Főosztályának vezetője.
Motiváció Biológiai eredetű Túlélési motívumok Szociális motívumok
„Egyenlő Eséllyel a Rák Ellen” szűrő és felvilágosító program hátrányos helyzetű nőknek
Nemzetközi projekt az egészség társadalmi és gazdasági meghatározóiról Taller Ágnes december 4. DETERMINE.
A vidéki tér sikertényezői
Társadalmi Felzárkózásért Felelős Államtitkárság Nemzeti Társadalmi Felzárkózási Stratégia január 26.
K ÖZIGAZGATÁSI ÉS IGAZSÁGÜGYI MINISZTÉRIUM T ÁRSADALMI F ELZÁRKÓZÁSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG romagov.kormany.hu A Nemzeti Társadalmi Felzárkózási Stratégia.
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
Esélyegyenlőség a dokumentumokban és a gyakorlatban Budapest, November 10.
Tudásalapú társadalom és fenntartható fejlődés a globális felmelegedés korában Milyen globális és európai kihívásokra kell válaszokat találnunk? Herczog.
Előtérbe kerül-e a természeti erőforrások fenntartható használata, vagy a gazdaság és a fogyasztás okozta környezetszennyezést minimalizálandó még ebben.
Stratégiai döntéshozatal könyvtári környezetben (Könyvtármenedzsment) (4, 5)
Közkincs kerekasztal a kecskeméti Kistérségben Szakmai konferencia június 9. Kecskemét.
KISTÉRSÉGEK SZEREPE A TUDÁSALAPÚ TÁRSADALOMBAN Varga Csaba Stratégiakutató Intézet
Mi is az a társadalmi integráció?
TÁMOP /A Önismeret, öndefiníció, önértékelés.
Puszta Sándor: Rendeltetés „Amit kigondoltál vidd tovább, ami lettél vállald, de soha ne feledd ami még lehetnél.” - Iskolarendszeren kívüli - Falusi gyakorlati.
"Civil szervezetek közötti együttműködések tapasztalatai helyi kutatások alapján" Kinyik Margit Szocio East Egyesület, Nyíregyháza Nyíregyháza május.
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ A gazdasági növekedés társadalmi feltételei: értékek, intézmények, kizáródás, tudás, egészség - Panelbeszélgetés.
Személyiségünk szerepe - a lelki-, és energiaegyensúly megtartásában
Pécs Telep-programok Tenczer tamás EMMI SZÜTFFÁT.
EGÉSZSÉG ÉS JÓL-LÉT SZÉKESFEHÉRVÁR POLITIKÁJÁBAN Östör Annamária.
Endogén területfejlődésCélmeghatározás: A TERÜLETFEJLESZTÉS CÉLJA 1 Mandulavirágzási Tudományos Napok – a Fenntarthatóság Európája március 4-5. STRATÉGIAI.
1© Dennis Meadows, 2005 Rendszerszemlélet a felsőoktatásban Élő egyetem - konferencia Budapest, 2005 Április 21. Dennis Meadows
A AS IDŐSZAKRA VALÓ FELKÉSZÜLÉS AKTUÁLIS HELYZETE MAGYARORSZÁGON NAGYHÁZI GYÖRGY SZAKMAI TANÁCSADÓ, NEMZETI FEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM HUSRB/1203/213/151.
SZOLNOK VK és IVS sz. bemutató 2013 szeptember.
EGER TÉRSÉGE FEJLESZTÉSI EGYESÜLET „Területfejlesztés civil szemmel” Előadó: Pozsikné Hidvégi Éva, elnök.
A kulturális és társadalmi tőke erősítése a fiatalok közösségeiben Kistokaj április 15.
Társadalmilag felelős működések különböző színterei a nonprofit, forprofit és állami, önkormányzati szektorban Herpainé Márkus Ágnes, igazgató Társadalmi.
A lelki egészségfejlesztési központok és a lelki egészségfejlesztés szakmai támogatása az országos háttérintézmények bevonásával dr. Koós Tamás szakmai.
Kaucsek György - Simon Péter Szociálpolitikai és Munkaügyi Intézet „Maradj a Zöld Zónában!” munkahelyi alkohol- és drog-megelőzési program Workshop – Dobogókő,
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
TOGETHER WITHOUT BORDERS ÎMPREUNĂ FĂRĂ FRONTIERE EGYÜTT HATÁROK NÉLKÜL
Területi alapú célzás a szociálpolitikában
Miért kell kistérségi kiterjesztés; hol tart Szécsény
Út a munkához program Pécs
Alaptézéseink A tervezés közösségi ügy és kulturálisan értelmezett fejlesztő tevékenység A tervezési folyamatban való részvétel, az érintettség kompetenssé.
Korai iskolaelhagyás és társadalmi következményei
GLOBÁLIS CÉLOK A FENNTARTHATÓ FEJLŐDÉSÉRT Global Goals.
Társadalmi követelmények és igények speciális könyvtári ellátásra
Előadás másolata:

Gábor Edina főigazgató Országos Egészségfejlesztési Intézet május 12. Elköteleződés az egészségért

Elköteleződés (engagement) -„eljegyzés” értelmezési lehetőségek

Elköteleződés értelmezése a vonatkoztatási rendszertől is függ Világ Európa Magyarország WHO„Closing the Gap” 2020 Egészség Stratégia 2020 Stratégia foglalkoztatás kutatás-fejlesztés üvegház hatás csökkentése iskolázottság társadalmi befogadás Népegészségügyi Program Esélyegyenlőség az egészségért Alprogram

Elköteleződés: vonatkoztatási /értelmezési szintek Magyarország Megye Kistérség Település Színtér Család Egyén

Színtér A színtér olyan „hely”, ahol az egyén otthon van, ahol a probléma is „otthon van”, és ahova, az előzőekből adódóan a beavatkozást is el kell juttatni. „belső” „külső”: a színtéren kívüli

Az elköteleződés folyamata

A színterek elköteleződésének eredménye

Miért érdemes a színtereken az elköteleződést segíteni? Megerősíti az embereket, hogy együtt tevékenykedjenek jól létükért. A választók (egyének és közösségek) kapacitását építi, hogy több befolyásuk lehessen az egészséget befolyásoló faktorokra. A társadalmi tőke növekedése a közösség hasznára válik Szeretet (tartozni valahová, befogadottság érzése) támogató közösség Megbecsülés/elismerés (kompetensnek lenni, hasznosság érzése) önértékelés Tudás (közös felelősség, közös siker érzése) megküzdő képesség „kívülről” „belülről”

Társadalmi szükségletek szempontjából (Maslow piramis): Elköteleződés Egészség előfeltételei (béke, lakhatás, élelem, jövedelem, oktatás, stabil ökológiai rendszer, fenntartható erőforrások, társadalmi igazságosság, társadalmi egyenlőség) (egészség)kultúra

Az elköteleződés egy érték teremtő folyamat Egyének együttműködése egy csoporton belül Csoportok egymás közötti együttműködése

Mit tehetünk most? A „hogyan”-t tanuljuk/tanítsuk, a „mit”-et találjuk ki helyben, a színtéren.

Köszönöm a figyelmet Gábor Edina „Egyedül nem megy…”