Ajánlás a felkészítések (gyakorlás, munkaműhely) tartalmára és módszerére A gyakorlat bemutatása A gyakorlat célja az etilén termékvezetékek sérülése következtében.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetek elleni védekezés szabályai (Seveso II.) - polgármesterek felkészítése Lakossági tájékoztatás A lakosság.
Advertisements

A polgári védelmi szervezetek megalakítása, alkalmazásának időszakai, szabályai Jogszabályi háttér § §1996. évi XXXVII. törvény a polgári védelemről (Pv.
Kormányszóvivői tájékoztató A vizitdíj szabályok felülvizsgálata.
Az esemény vagy eseménysorozat katasztrófává minősítése Jogszabályi háttér § §1999. évi LXXIV. törvény a katasztrófák elleni védekezés irányításáról, szervezetéről.
Dr. Golopencza Pál szolgálatvezető főorvos
katasztrófa-veszélyeztetettsége Dr. Tóth Ferenc tű. dandártábornok
Békés Megyei Államigazgatási Kollégium ülése
Békés Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság
Kirendeltség-vezetői munka elmélete és gyakorlata Dr. Hornyacsek Júlia.
A Pécsi Kistérség Foglalkoztatási Paktuma
A védelmi bizottság elnökének katasztrófavédelmi feladatai Jogszabályi háttér: § §1999. évi LXXIV. törvény a katasztrófák elleni védekezés irányításáról,
A Fővárosi Központi Rendeltetésű Mentőszervezet Nemzeti Minősítő Gyakorlata, tapasztalatok FKI PVFŐFE.
A polgári védelmi tervezés Jogszabályi háttér § §1949. évi XX. törvény a Magyar Köztársaság Alkotmánya § §1996. évi XXXVII. törvény a polgári védelemről.
Az Önkéntes Tűzoltó Egyesületek szerepe
Polgári védelmi feladatok a nem rendszeres hulladékszállítás során
Lakosságfelkészítési feladatok „Minden állampolgárnak, illetve személynek joga van arra, hogy megismerje a környezetében lévő katasztrófaveszélyt, elsajátítsa.
A környezetvédelem intézményrendszere
A civil lakosság kapcsolódási, önkéntes szerepvállalásának lehetőségei
Az áldozatsegítés szolgáltatásainak kiszélesítése – hétvégi ügyelet, speciális programok, különleges esetek kezelése.
ÜZEMBENTARTÓI BALESETVIZSGÁLAT első tapasztalatok
Tűz-, polgári védelmi és katasztrófavédelmi igazgatás
A kitelepítés időszakának feladatai
A VESZÉLYHELYZETEK SZABÁLYOZOTTSÁGA
A POLGÁRMESTEREK VÉDELMI IGAZGATÁSI FELADATAI A JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK TÜKRÉBEN MISKOLC, JÚNIUS 06. FAZEKAS GYÖRGY ALEZREDES.
Gulyás László tű. hadnagy kiemelt főelőadó Tatabánya, november 6. Iparbiztonsági feladatok a nem rendszeres hulladékszállítással kapcsolatosan (az.
Polgári védelmi feladatok a nem rendszeres hulladékszállítás során
Felügyelési tapasztalatok Konzultáció könyvvizsgálóknak Fülöp Tamás Pénztárak felügyeleti főosztálya.
Tolna Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság Guld Gábor pv. alezredes Polgári Veszélyhelyzet Kezelési osztályvezető március 27. TEVÉKENYSÉGI REND.
Győr-Moson-Sopron Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság KÉSZEN AVÉSZBEN KÉSZEN AVÉSZBEN A viharokra történő felkészülés Győr-Moson-Sopron megyében Előadó:
A vörösiszap katasztrófa: a KKB Operatív Törzs szerepe, tapasztalatai
A megyei védelmi igazgatás helye és szerepe
BÉKÉS MEGYEI KATASZTRÓFAVÉDELMI IGAZGATÓSÁG
Békés Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság
1 BÉKÉS MEGYEI KATASZTRÓFAVÉDELMI IGAZGATÓSÁG március Dr. Takács Árpád pv. ezredes Kolontár település kitelepítése.
Lakosságriasztás a médiaszolgáltatók közreműködésével
Új kihívások a katasztrófavédelemben
Kibertér-biztonság és iparbiztonság Kossa György tű. dandártábornok
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A TÁMOP projekt szerepe és feladatai Nyugat-dunántúli régióban.
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
Katasztrófavédelem a védelmi igazgatás rendszerében
Veszélyes üzemek kritikus infrastruktúra védelmi aspektusai
Jogszabályi háttér A katasztrófavédelem a polgári védelem és a tűzoltóság országos és területi szerveinek összevonásával alakult meg január 1- jével,
Az önkormányzat lakosságvédelmi feladatai Jogszabályi háttér: § §196/1996. (XII. 22.) Korm. rendelet a mentésben való részvétel szabályairól, a polgári.
Polgári védelmi kötelezettség, mentesség
A kitelepítés, kimenekítés, befogadás, visszatelepítés
A területi szervek fő feladatai a nukleárisbaleset - elhárítás területén Jogszabályi háttér § §248/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet az Országos Nukleárisbaleset-elhárítási.
A települések polgári védelmi sorolásának szabályai Jogszabályi háttér § §114/1995. (IX. 27.) Korm. rendelet a települések polgári védelmi besorolásának.
A területi szervek fő feladatai a nukleárisbaleset - elhárítás területén Jogszabályi háttér § §248/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet az Országos Nukleárisbaleset-elhárítási.
A veszélyhelyzet kihirdetésének körülményei és tartalma Jogszabályi háttér: § §1949. évi XX. törvény a Magyar Köztársaság Alkotmánya § §1996. évi XXXVII.
A polgármester katasztrófavédelmi (polgári védelmi, tűzvédelmi) feladatai Jogszabályi háttér évi LXXIV. törvény a katasztrófák elleni védekezés irányításáról,
KÖZBIZTONSÁGI REFERENSEK
Somogy Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság 2012.
A Magyar Köztársaság Rendőrsége
Tájékoztató a nyertes bűnmegelőzési pályázatok sikeres szakmai lebonyolításához Ivány Borbála IRM Miniszteri Tárgyaló, Budapest március 17.
Tájékoztatás a polgármesterek katasztrófavédelmi feladatairól
Forrás: X. Konszenzus füzet Fontos  a megelőzés  a hatékony prevenció érdekében szükséges az összehangolt együttműködés az országos és helyi.
Válságkezelő rendszere
Dr. Farkas Klára r. őrnagy
-1- Együttműködés, veszélyes üzemek – iparfelügyeleti tevékenység Országos Rendőr-főkapitányság, megyei (fővárosi) Rendőr-főkapitányságai és helyi Rendőr-kapitányságai.
A VÁLTOZÓ ÉGHAJLATTAL ÖSSZEFÜGGŐ PROBLÉMÁK BEMUTATÁSA ( KATASZTRÓFAVÉDELEM K ÁRPÁT - MEDENCE )
A tűz-, a polgári- és a katasztrófavédelem kérdései Hoffmann Imre tű. ddtbk. Hatósági Főigazgató-helyettes.
TIOP A-11/ Bélapátfalvai Fogyatékosok Otthonának kiváltása
Dr. Hornyacsek Júlia őrnagy
Munkavédelmi érdekképviselet és érdekegyeztetés Összeállította: dr. Váró György.
A külterületi kármentesítést meghatározó feltételrendszer és a kivitelezés összehangolása, együttműködés az irányító szervekkel.
A projekt megvalósítását támogatja a Belügyminisztérium Nemzeti Bűnmegelőzési Tanácsa „A legkisebb ellenállás” – bűnmegelőzés a szépkorúak körében BM –
KRÍZISKOMMUNIKÁCIÓ DOBSON TIBOR tű. dandártábornok.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 3
Előadás másolata:

Ajánlás a felkészítések (gyakorlás, munkaműhely) tartalmára és módszerére A gyakorlat bemutatása A gyakorlat célja az etilén termékvezetékek sérülése következtében veszélyes anyagok szabadba kerülése esetén kialakítani a leghatékonyabb intézkedési és együttműködési rendszert, mely biztosítja a kialakult veszélyhelyzet hatásainak csökkentését, a lakosság életének, egészségének megóvását, a felszámolásban részt vevő szervezetek hatékony együttműködését. A gyakorlat tapasztalatait fel kell használni a veszély-elhárítási (katasztrófavédelmi) tervekben foglaltak pontosítására, az együttműködés módszereinek kialakítására, illetve az újonnan megválasztott polgármesterek felkészítésére jogszabályból adódó védelmi feladataikra. Egy MODELL segítséget kívánunk adni mindazon települési vezetők részére, akik választ szeretnének kapni azokra a kérdésekre, hogy egy gyakorlat megtervezése és kivitelezése esetén milyen fő szempontokat kell figyelembe venni, és milyen feladatokat kell majd végrehajtani.

M O D E L L az együttműködési gyakorlat megtervezéséhez és levezetéséhet Tervezés, szervezés, előkészítés 1./ Gyakorlat céljának megfogalmazása (mit, miért) 2./ Elgondolás elkészítése 2.1. Feltételezett helyzet felvázolása - Esemény időpontja - Esemény helyszíne - Esemény rövid ismertetése - Esemény várható következményei - Érintett lakosság körének meghatározása 2.2. Gyakorlaton résztvevő szervezetek meghatározása -.Polgármesterek - Rendőrség - Mentőszolgálat - Volán, MÁV - ÁNTSZ - MKI állománya - Esemény előidőző képviselője - Települési intézmények vezetői - Vendégek 2.3. A gyakorlat várható anyagi – technikai - pénzügyi vonzatának felmérése 3./ Levezetési terv elkészítése 4./ Kapcsolatfelvétel a gyakorlaton résztvevőkkel és felkészítésük

A gyakorlat megvalósítása, a tervezett veszélyhelyzet elhárítása 1./ Közreműködők fogadása, tájékoztatása 2./ Értesítés vétele az esemény bekövetkezéséről 3./ Esemény helye szerinti Polgármester tájékoztatása 4./ Feladat elvégzéséhez szükséges erők és eszközök meghatározása 5./ Riasztás - Katasztrófavédelmi szervek - Rendőrség - Lakosság - Intézmények - Eseményt előidéző képviselője 6./ Kapcsolatfelvétel a szomszédos településekkel 7./ Veszélyeztetett terület lezárása, felderítés 8./ Lakosság folyamatos tájékoztatása 9./ Kimenekítés 10./ Vészhelyzet elhárítása 11./ Folyamatos adatgyűjtés (formális és informális csatornákon) 12./ Eredeti helyzet visszaállítása - Terület rendezése - Visszatelepítés Gyakorlat értékelése 1./ Résztvevők beszámolója tevékenységükről 2./ Tapasztalatok összegzése 3./ Tájékoztató a közreműködők és a sajtó részére 4./ A gyakorlat költségeinek elészámolása Részletek a Honlapon.

Azonnal bevezetendő intézkedések Riasztani kell: a helyi polgármestert az illetékes Hivatásos Önkormányzati Tűzoltóságot és az Riasztási Segítségnyújtási Terv szerinti egységeket Mentőszolgálatot Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság Veszélyhelyzeti Felderítő Csoportját a vezeték tulajdonosának diszpécser szolgálatát az illetékes polgári védelmi kirendeltség-vezetőjét a szolgáltató illetékes kirendeltségét a Volán ügyeletét Tájékoztatni kell: a megyei közgyűlés elnökét (Védelmi Bizottság titkárát) Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatót a Megyei Rendőr-főkapitányság ügyeletét az ÁNTSZ megyei szervezetét a befogadó település polgármesterét az illetékes Környezetvédelmi Felügyelőséget