Minőségügy a mindennapokban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Prof. Dr. Veress Gábor egyetemi tanár
Advertisements

Hidak és járható utak a tudomány és gyakorlat között Egyénre szabott tudásmenedzsment szolgáltatások – Intézményesítetté váló tudásmenedzsment megoldások.
Winnie the pooh & friends
Mennyire projekt érett a mai magyar társadalom? 1022 Budapest, Bimbó út 3. Telefon/fax:
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
A stratégiai tervezés módszertana
ENERGIAIRÁNYÍTÁSI SZABVÁNYOK
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
A szolgáltatások minőségének biztosítása és értékelése
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
Sikeres, egészséges vagy örömteli szervezet? Készítette: Frank Ádám.
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
A franchise gazda elengedhetetlen tulajdonságai és felelőssége Tóth-Zsédely Rita Otthon Centrum KKV Akadémia április 24.
Robert S. Kaplan – David P. Norton Csanádi Gábor Tamás C8ITGY 2007.
Kaplan – Norton: Balanced Scorecard
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
A belső kontroll rendszer hatékony működtetése
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Ittzés Zsigmond Budapest Airport IT Infrastruktúra manager
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
Minőségdíjak.
Rendelkezésre álló erőforrások pontos ismerete Kiosztott feladatok közel „valósidejű” követése Átláthatóság Tervezési folyamatok támogatása.
Tanuló szervezet.
Partners Hungary Alapítvány A Partners for Democratic Change International tagja Civil stratégia előkészítő kerekasztal január 14. Szolnok.
Partners Hungary Alapítvány A Partners for Democratic Change International tagja Civil stratégia előkészítő kerekasztal november 5. Szolnok.
Partners Hungary Alapítvány A Partners for Democratic Change International tagja Civil stratégia előkészítő kerekasztal október 15. Szolnok.
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
Our Earth is a fragile planet that we must work hard to protect for many future generations to enjoy. We can protect our planet only if we work together.
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
Emberi Erőforrás Menedzsment Stratégia, politika, tervezés az emberi erőforrások menedzsmentjében EEM. 02.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
1 Hogyan tovább minőségügy? XIV. Magyar Minőség Hét november 07.
Családbarát munkahelyek és települések kialakításának támogatása Milyen értéket kínál a pályázónak a program?
KULCSKOMPETENCIÁK AZ MVMI FEJLESZTÉSI IGAZGATÓSÁGÁN
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
Winnie the pooh & friends
Kiss Tibor System Administrator (MCP) ISA Server 2006.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1119 Budapest, Tétényi. u  Tel/Fax: , web: 
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
“Tudásmegosztás és szervezeti problémamegoldás a mesterséges intelligencia korában” Levente Szabados Technológiai Igazgató.
A Büntetés-végrehajtási Szervezet helyzete és aktuális feladatai
SZÖM II. ÖNÉRTÉKELÉS TAPASZTALATAI
A vállalatok társadalmi felelősségvállalása, mint a fenntarthatóságot támogató szemlélet - Berkesné Rodek Nóra -
Irányítás Menedzsment funkciók.
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 4
Mi a megbocsátás jelentősége? What is the significant of forgivness?
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Csurgalékvíz tisztítás
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
This table is avarage! Read instructions below!
Előadás másolata:

Minőségügy a mindennapokban Peszleg József 2013 Ennek a tananyagnak a célja a „nemszeretem” minőségügy emberközelbe hozásának elősegítése, a mindennapi minőségszemlélet támogatása és ösztönzés az ÉN munkaterületen a minőségügyi normák és gondolkodásmód alkalmazására. Célcsoport lehet valamennyi munkatárs, aki tanúsított területen dolgozik.

A minőségügy szükséges rossz, a felső vezetés mániája, az én munkakörömben nem értelmezhető. Ez az általános vélemény a minőségügy megítéléséről.

A minőségügy szükséges, mindannyiunk kincse, minden munkakörben értelmezhető. Ezzel szemben azt a véleményt szeretném megerősíteni.

Érdekelt felek megfelelő kezelése Egyensúly A tartós siker kulcsa: Hosszú távú tervezés Környezet figyelése Érdekelt felek megfelelő kezelése Egyensúly Kockázatok azonosítása és kezelése Erőforrásigények kezelése Stratégia megvalósítása Megfelelőség értékelése Tanulás, innováció Folyamatos fejlesztés Nem vitás, hogy valamennyien a Vállalat és benne mi magunk tartós sikerére törekszünk. Ennek legfontosabb elemei a következők: Hosszú távú tervezés – ahogy a családban, úgy a Vállalaton belül is hosszú távra tervezünk, bár lehetnek rövid távú akciók, ezeket is a hosszú távú boldogulás tervében kell elhelyeznünk és vizsgálnunk. Környezet figyelése – nem elszigetelten dolgozunk, sem mi, sem szervezeti egységünk, sem a Vállalat. Folyamataink szervezeti egységeken ívelnek át, munkánk mások munkájára épül és tevékenységünk eredményeit is mások fogják felhasználni, tovább alkalmazni és használni. Tágabb értelemben a társadalom és a természeti környezet vesz körül bennünket; nem lehetünk közömbösek közvetlen és tágabb értelemben vett környezetünk iránt. Érdekelt felek megfelelő kezelése – ismernünk kell, hogy üzleti és társadalmi szinten kik az érdekelt felek tevékenységünkben. Ők alá-, mellé- vagy fölérendelt viszonyban állhatnak velünk és közvetlen környezetünkkel. Arra törekszünk a minőségügyi rendszer keretében végzett tevékenységeinkkel, hogy mindannyian meg legyenek elégedve. Egyensúly – minden tevékenységünkben és döntéseinkben egyensúlyra kell törekednünk. Ez sokszor egyszerű, mert az erőforrások ráfordításai szabályozottak és kimértek, de gyakran magunknak kell az optimális döntéseket meghozni. Kockázatok azonosítása és kezelése – minden folyamat lépésnek vannak kockázatai, amelyeket folyamatosan vizsgálnunk és értékelnünk kell. Sok lépés alacsony kockázatú, és előre meghatározott, de felléphetnek váratlan fejlemények is. A kockázatok megvalósulása ronthatja eredményességünket és veszélybe sodorhatja terveink megvalósulását. Erőforrásigények kezelése – erőforrásaink végesek. A pazarló felhasználás az eredményességre is hátrányosan hat és a környezetünket is károsíthatja. Stratégia megvalósítása – Vállalatunk egy hosszú távú célkitűzés, stratégia megvalósulásáért dolgozik, amely valamennyi érdekelt fél boldogulását szolgálja. Bár nem mindig látszik azonnal, de a ránk kirótt folyamatlépések sikeres végrehajtása kis lépésekben ugyanezt a célt szolgálja. Megfelelőség értékelése – ha végrehajtottuk a feladatunkat, mindig át kell gondolnunk, hogy az eredmény az lett-e, amit elképzeltünk illetve nem hagytunk-e olyan konkolyt, hibalehetőséget a kimenetben, ami kockázatot jelent az utánunk következő érdekelt fél számára. Tanulás, innováció – a tartós siker egyik legfontosabb összetevője a folyamatos megújulásra való képesség. Csak akkor lehetünk sikeresek, ha megvan bennünk az igény a megismerésre, az ismereteink bővítésére illetve eddigi tapasztalatainkból jobbító, előremutató ötleteket szűrünk le. Folyamatos fejlesztés – önmagunk és Vállalatunk, érdekelt társaink sikerét folyamatos fejlesztéssel kell támogatnunk. Nincs az a folyamat, termék, megoldás, munkamódszer, amit ne lehetne még jobbá, még eredményesebbé, még hatékonyabbá tenni.

Tekintsük át szereplőtársainkat Tekintsük át szereplőtársainkat. Végső megközelítésben nincs olyan embertársunk, akire munkánk eredménye ne lenne hatással.

Stratégia* és politika** az ÉN szintemen: egyértelmű meghatározás a küldetés, jövőkép és értékek támogatására környezet figyelése érdekelt felek igényeinek azonosítása folyamatképesség erőforrások értékelése erőforrás/technológia igények azonosítása stratégia és politika aktualizálása *Stratégia: hosszú távra tervezett reagálás az érdekelt felek igényeire **Politika: a szervezet útmutató irányelvei A szervezeti politika és stratégia az egyén szintjén megfelelően lebontva jelenik meg. Stratégia: hosszú távra tervezett reagálás az érdekelt felek igényeire Politika: a szervezet útmutató irányelvei Mi a mi dolgunk ezekkel? egyértelmű meghatározás a küldetés, jövőkép és értékek támogatására – tanulmányozzuk a politikát és a stratégiát, és találjuk meg a saját helyünket ezekben. Ehhez jó kiindulást jelentenek a minőségügyi rendszer alapdokumentumai illetve a Vállalat egyéb működési előírásai (etikai előírások, fenntartható fejlődés dokumentumai, jelentések, összefoglalók, stb.) Ha nehézséget tapasztalunk, bátran kérdezzünk. környezet figyelése – figyeljünk a közvetlen és tágabb környezetünk jelzéseire. Legyünk nyitottak az információkra, ne szigetelődjünk el. érdekelt felek igényeinek azonosítása – éljük bele magunkat a többi érdekelt fél helyzetébe. Mi lehet az ő érdekük? Hogyan tudom én a munkámmal ezeket az érdekeket kiszolgálni? folyamatképesség – gondolkozzunk folyamatokban! A folyamatokat tudják társaink végrehajtani, a folyamatok foglalják egységbe a szak- és szervezeti tudást. A folyamat az a nyelv, amit az érdekelt felek megértenek. erőforrások értékelése – vegyük számba a rendelkezésre álló, a szükséges erőforrásokat és gazdálkodjunk velük. A mi területünkön is sokat tehetünk azzal, ha nem rovunk tárainkra fölösleges munkát, ha csökkentjük a papírfelhasználást, leoltjuk a villanyt stb, erőforrás/technológia igények azonosítása – mindig törekedjünk a feladataink megoldásához szükséges és elégséges eszközök meghatározására. stratégia és politika aktualizálása – vegyünk tevékenyen részt a stratégia és a politika jobbításában és aktualizálásában. Erre a minőségügyi rendszerben és a munkafolyamatokban megfelelő fórumok és lehetőségek vannak, bátran éljünk ezekkel.

A stratégia és a politika lebontása: mérhető célok időterv felelősség intézkedések saját hatáskörben és vezetői intézkedés kérése eredmények és stratégia összhangja törekvés a folyamatok közötti kapcsolat meghatározására Az előbbi gondolatokat folytatva: intézkedések saját hatáskörben és vezetői intézkedés kérése – amit mi megtehetünk, tegyük meg, és csak akkor eszkaláljuk a nehézségeket, ha erre nincs módunk. Tartsuk szem előtt, hogy utóbbi esetben többlet erőforrásokat használunk fel élőmunkában, anyagokban egyaránt. eredmények és stratégia összhangja – helyezzük el az elért eredményeket a nagy stratégiában. törekvés a folyamatok közötti kapcsolat meghatározására – ne feledjük, hogy a mi általunk megvalósított folyamat kapcsolódik más folyamatokhoz, a vállalati tevékenység egészéhez. Ha csikorognak a kapcsolódási pontok, tegyünk jobbító javaslatokat, az eltérések feltárása pedig kötelességünk.

A tanulás biztosítja az alapot az eredményes és hatékony fejlesztéshez és innovációhoz Integrált tanulás: a szervezeti és az egyéni tanulás összhangja alapozza meg a folyamatos fejlesztést és a hosszú távú sikert A tanulás fontosságáról már szóltunk. A mi fejlődésünkkel a szervezet is fejlődik, fogadjuk el és be a kínált tudást!

Érettségi szintek felmérése – hol tartunk: 1. Reagáló: ad hoc jelleg dominál, előre nem jelezhető eredmények, vevők kényszerítik ki az intézkedéseket 2. Kezdeményező: bevezetett MIR, fejlesztési, megelőző intézkedések jól szervezettek 3. Kiegyensúlyozott: folyamatirányítás, előre jelezhetők az eredmények, néhány érdekelt félre összpontosít 4. Dinamikus: érdekelt felekre összpontosít, állandósult pozitív eredmények, tanulás és tudás megosztás 5. Sikeres: képesség a jó teljesítmény időbeli és hosszú távú megtartására Ismételjük át az egyes értékelések elvégzése utáni lehetséges konklúziókat. Ugye, hogy a tökéletesnek hitt 2. fokozat fölött még milyen lényeges fokozatok vannak? 1. Reagáló: ad hoc jelleg dominál, előre nem jelezhető eredmények, vevők kényszerítik ki az intézkedéseket 2. Kezdeményező: bevezetett MIR, fejlesztési, megelőző intézkedések jól szervezettek 3. Kiegyensúlyozott: folyamatirányítás, előre jelezhetők az eredmények, néhány érdekelt félre összpontosít 4. Dinamikus: érdekelt felekre összpontosít, állandósult pozitív eredmények, tanulás és tudás megosztás 5. Sikeres: képesség a jó teljesítmény időbeli és hosszú távú megtartására

Példa az egyéni minőségtudat áttekintésére: Erősség/Előny Gyengeség/Hátrány Lehetőség/Előny Veszély/Hátrány Tanulási folyamat Tájékozatlanság Megbízhatóbb működtetés Eltereli a figyelmet az alap- követelményekről Jobb partneri kapcsolatok Szaktudás hiánya Szervezet imázsát erősíti Tanácsadás irányába való aránytalan elmozdulás Megbízhatóság erősítése Speciális területeken való jártasság hiánya Képzések irányát segíti meghatározni Személyes adatok kezelése fokozottan előkerül Csoportmunka igénye Egyéni (partizán) akciók Felkészültséget , tapasztalatokat növeli Zavar a kapcsolatokban (okoskodás) Folyamatos fejlődés „Maximalizmus” Kreatív modellezés „Nálam a siker kulcsa” Egyéni minőségtudatunk előnyeinek és hátrányainak áttekintésére tekintsük át ezt a kis táblázatot.

Köszönetnyilvánítás You are free to use these templates for your personal and business presentations. Do Use these templates for your presentations Display your presentation on a web site provided that it is not for the purpose of downloading the template. If you like these templates, we would always appreciate a link back to our website. Many thanks. Don’t Resell or distribute these templates Put these templates on a website for download. This includes uploading them onto file sharing networks like Slideshare, Myspace, Facebook, bit torrent etc Pass off any of our created content as your own work You can find many more free PowerPoint templates on the Presentation Magazine website www.presentationmagazine.com Az anyagban alkalmazott összes template, kép és clipart szabadon felhasználható verziójú. Köszönöm a Magyar Szabadalmi Testület minőségügyi rendszermenedzser-képzésén kapott ismereteket.