Dr. Tamás János, egyetemi tanár Dr. Juhász Csaba, egyetemi docens

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

Egyetemi oktatók módszertani felkészítése e-learning tartalmak fejlesztésére Gödöllő, dr. Nagy Tamás.
Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
Tutori tevékenység a gyakorlatban
E-learning alapú távoktatásos képzés
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május MOOC és e-learning kölcsönhatása Dr.
Partiumi Keresztény Egyetem - Nagyvárad -
A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
Szent István Egyetem Gépészmérnöki Kar Településüzemeltető Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
E - Learning Információtechnológiai támogatás a nyitott- és távoktatásban.
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
INFOTÁRS A Társadalomtudományi és Informatikai Kar közös projektje.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Környezettudományi MSc A Szegedi Tudományegyetemen.
Projektzáró Konferencia Keszthely, március 18. A Környezetgazdálkodási agrármérnöki, illetve a Természetvédelmi mérnöki alapképzési (BSc) szakok.
A környezetgazdálkodási agrármérnök és természetvédelmi mérnök BSc alapképzések kompetenciáinak tartalmi értékelése és fejlesztése Dr. habil. Juhász Csaba.
Egységes tankönyvek a természetvédelmi mérnök képzés szolgálatában
Projektzáró Konferencia Keszthely, március 18. A Környezetgazdálkodási agrármérnöki, illetve a Természetvédelmi mérnöki alapképzési (BSc) szakok.
Projektzáró Konferencia Keszthely, március 18. A Környezetgazdálkodási agrármérnöki, illetve a Természetvédelmi mérnöki alapképzési (BSc) szakok.
HEFOP P /1.0 projekt e-learning tananyagainak fejlesztése A környezetgazdálkodási mérnöki, illetve a természetvédelmi és vadgazda mérnöki.
E-learning alapú távoktatásos képzés
Műszaki Tanárképző Tanszék
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
Debrecen, /10 „Matáv oktatás - Ma távoktatás” Krausz János Igazgatóhelyettes Matáv Oktatási Igazgatóság.
E-learning Kovácspál Eszter.
Nemzeti Közszolgálati Egyetem
„A pedagógusképzés tartalmi és szerkezeti fejlesztése” című projekt eredményeinek disszeminációja a Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Karának oktatói.
Bemutatkozik a Georgikon
Infrastruktúra fejlesztés a projekt keretében a HEFOP P /1.0 számú „A környezetgazdálkodási mérnöki, illetve a természetvédelmi és vadgazda.
Az e-tanítás. Felépült az e-tanulás épülete – az Internet. Épülnek a tantermek – a tanulásszervező rendszerekkel felszerelt helyi Intranet hálózatok.
TÁMOP412/C Egyetemi oktatók felkészítése az e-tananyagok fejlesztésére, a blended learning megoldások alkalmazására 1 Egyetemi oktatók felkészítése.
Pankucsi Szilárd Mérnöktanár Mérnök Informatikus
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Győr, dr. Nagy Tamás, Nyitrai Erzsébet
Tájékoztató megbeszélés a projekt előrehaladásáról
Szakképzési programok kidolgozása az FSZ szakképesítésekhez
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
A projekt fejlesztési oldala A projekt fő elemei Fejlesztések Paletta TÁMOP A/1-11/ Csallner András Erik.
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
Erdőmérnöki Kar QUO VADIS ERDÉSZETI OKTATÁS? Mészáros Károly dékán.
A BUDAPESTI CORVINUS EGYETEM
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A tanulási környezet változásának hatásai a tananyagfejlesztés módszereire Dr. Ludik Péter.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak E lektronikus tanulás 4. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 1. konferencia.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN március 4. IV. Calderoni Informatika Kerekasztal,
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
HEFOP és projekteredmények, hasznosíthatóság és egymástól tanulás Dr. Podruzsik Szilárd.
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
TÁMOP A/1-11/1 Tananyag általános formai és tartalmi előírásai, valamint az önellenőrzés és teszt szerkesztési, publikálási lehetőségei a CooSpace-ben.
Tananyagfejlesztő és távoktató e-learning keretrendszer intézményi szintű működtetése MELLearN, ELTE Az ILIAS alkalmazása.
Dr. Kovács Miklós tanszéki mérnök Műszaki Tanárképző Tanszék E-learning alapú távoktatásos képzés.
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
Köszöntjük a Mezőgazdaság- és Környezettudományi Kar nevében!
Agrár- és Gazdaságtudományi Kar
NGB_AJ040_1 Forgácsolás és szerszámai
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Előadás másolata:

Dr. Tamás János, egyetemi tanár Dr. Juhász Csaba, egyetemi docens Egységes tankönyvek a környezetgazdálkodási agrármérnöki képzés szolgálatába, e-learning tananyagfejlesztés Dr. Tamás János, egyetemi tanár Dr. Juhász Csaba, egyetemi docens DE AMTC MTK Víz- és Környezetgazdálkodási Tanszék A környezetgazdálkodási mérnöki, illetve a természetvédelmi és vadgazda mérnöki alapképzési (BSc) szakok képesítési követelményeinek kidolgozása, a szakok beindítása. HEFOP- 3.3.1-P.-2004-09-0071/1.0 projekt

Új tankönyvek alapadatai Szerző   Szerkesztő Lektor Név Munkahely Könyv címe Tamás János DE - MTK Vízszennyezés - szennyvízkezelés Anda Angéla VE - Georgikon Bíró Tibor Burucs Zoltán Kovács Elemér Talajremediáció Lehoczky Éva Simon László NYF Búzás István Kecskeméti Főiskola

Új tankönyvek alapadatai Szerző   Szerkesztő Lektor Név Munkahely Könyv címe Tamás János DE - MTK Precíziós mezőgazdaság Németh MTA - TAKI Neményi Miklós NYME – M.óvár Fenyvesi László FVM - GKI Milics Gábor Anda Angéla VE – Georgikon Általános környezetgazdálkodás DE – MTK Bem Judit Juhász Csaba Burucs Zoltán Lőke Zsuzsanna

Új tankönyvek alapadatai Szerző   Szerkesztő Lektor Név Munkahely Könyv címe Lehoczky Éva VE – Georgikon Környezetállapot- értékelés Tamás János DE - MTK Rédey Ákos Juhász Csaba Bem Judit Burucs Zoltán Környezet menedzsment Szabó Lajos TSF Szőllősi Nikolett Zilahy Gyula Corvinus Egyetem

Új tankönyvek alapadatai Szerző   Szerkesztő Lektor Név Munkahely Könyv címe Kátai János DE - MTK Talajtan, talajökológia Kátai János Lehoczky Éva VE - Georgikon Máté Ferenc

e-learning A korszerű informatikai megoldásokat alkalmazó tananyag fejlesztési megoldásokat egyre szélesebb körben alkalmazzák. Az elmúlt években elsősorban a távoktatási, nyitott képzési kurzusokon (különös tekintettel a rövid ciklusú képzésekre) hatékony megoldásnak számított. A graduális képzés keretében történő bevezetése a korábbi (klasszikus) tananyag teljes átdolgozását és átgondolását követelte meg. Ehhez a tananyagfejlesztést és képzést végző oktatók szemléletváltása volt szükséges, amit a tananyagfejlesztői felkészítés lényegesen megkönnyített. A fejlesztést végzőknek meg kellett tanulniuk, hogy hogyan lehet a kontakt oktatást az e-learning környezet adta lehetőségekkel kiváltani, helyettesíteni.

e-learning A Debreceni Egyetem Agrár és Műszaki Tudományok Centruma, Mezőgazdaságtudományi Kar és az E-kollégium együttműködésében készítendő e-learning tananyagok célja az, hogy felkészítsék az egyetem hallgatóit a környezetgazdálkodási agrármérnöki és a természetvédelmi mérnöki BSc alapszakokhoz kapcsolódó záróvizsgájukra. A tananyag segítséget nyújt számukra az eddig elsajátított tudás ismétlésében és rendszerezésében.

e-learning Összefoglalja mindazokat a legfontosabb ismereteket, melyeket tudniuk kell a záróvizsga sikeres teljesítéséhez. Az egyes leckék a vizsgakérdésekre épülnek, a szöveges tartalmakat képek, hasznos linkek és részletes további tájékozódásra alkalmas anyagok is kiegészítik. Minden lecke után tesztkérdések segítségével ellenőrizhetik a hallgatók a tudásukat. A legfontosabb fogalmak pontos meghatározását külön gyűjtemény foglalja össze.

e-learning oktatási háttér Az e-learning oktatási háttér kiépítése az alapoktól kezdődően történt. Ennek folyamatnak a főbb elemei: az e-learning oktatási koncepció megfogalmazása az e-learning oktatási rendszer kiválasztása és installálása az e-learning szakreferensek (tutor, fejlesztő, informatikus, oktatási konzultáns) kiválasztása oktatás, betanítása az e-learning tananyag struktúrák felépítése az e-learning forgatókönyvek elkészítése, konverziója és utóellenőrzése az e-learning tesztoktatás.

e-learning oktatási háttér Az e-learning oktatási piacán számos szoftvercsalád található, azonban olyan a céljainknak megfelelő szoftver és mögötte álló fejlesztői támogatás amely hosszútávon szolgálhatja a képzés stratégiai céljait lényegében rendkívül kevés, mindössze három. Az előzetes értékelések alapján kiválogatott fejlesztői környezet a következő volt: BLACKBOARD, MOODLE és a COEDU. Az előzetes értékelést a PANNÓNIA TEMPUS-PALIO projektjeiben nemzetközi távoktatási szakértői ismereteket elsajátító legalább egy évtizedes felsőoktatási tapasztalattal rendelkező oktatók végezték, akik ráadásul környezetgazdálkodási szakterületen is jártasságot és tudományos fokozatot szereztek.

Vezető e-learning rendszerek összehasonlító és értékelő szempontjai Magyar referenciák száma Külső oktatási támogatás Külső informatikai támogatás Magyar nyelvű oktatási felület Idegen nyelvű oktatási felület Hallgató központúság Interaktivitás Skálázhatóság Virtuális osztályterem Személyre lebontott oktatási feladatok Önellenőrzési rendszer Tesztkombinációk Vizuális elemek összetettsége Meghivatkozások összetettsége Oktatói fejlesztési lehetőség Nyilvántartási rendszer összetettsége Platform függetlenség Biztonsági és védelmi rendszer SCORM kompatibilitás Hosszú távú fejlesztői és szaktanácsadói hálózat Beszerzési költség Fenntartási költség ADL – Advanced Distributed Learning SCORM (Sharable Content Object Reference Model) ajánlás által definiált sokrétű kritériumhalmaz

A kiválasztott Coedu keretrendszer legfontosabb jellemzői Személyre szabhatóság, arculati átalakítási lehetőségek kiemelések lehetősége a szövegben széljegyzetek használatának lehetősége könyvjelzők használatának lehetősége Modularitás, bővíthetőségének alapja, hogy a rendszer nyitott Vizsgáztatási igényt adaptív önellenőrző tesztek használata, segíti Fejlett kommunikációs lehetőségei lehetőséget adnak a kommunikációra a tutorral

Kurzuslista Környezetgazdálkodási agrármérnöki BSc: Környezetgazdálkodás (20 lecke + 20 tesztlecke) Környezettechnológia (20 lecke + 20 tesztlecke) Növénytermesztéstan (10 lecke + 10 tesztlecke) Állattenyésztéstan (10 lecke + 10 tesztlecke) Térinformatika (10 lecke + 10 tesztlecke) Környezetmenedzsment (10 lecke + 10 tesztlecke) Természetvédelmi vadgazda mérnöki BSc: Magyarország földtana és természetföldrajza (20 lecke + 20 tesztlecke) Természetvédelmi állattan (20 lecke + 20 tesztlecke) Természetvédelmi növénytan (20 lecke + 20 tesztlecke) Természetvédelmi jog (20 lecke + 20 tesztlecke)

Elkészült anyag Kurzus választás

Tartalomjegyzék

Interaktív szómagyarázat

Önálló könyvjelzők Letölthető anyagok

Hazai és nemzetközi ismeretek

Tesztkérdések Internetes linkek

Összefoglalás Az alkalmazott pedagógiai módszertan alapján az úgynevezett kombinált képzés (blended learning) típusú képzési koncepciót valósítottuk meg: a jelenléti/osztálytermi oktatás, a digitális (webes és/vagy CD-ROM alapú) illetve a nyomtatott alapú önálló távtanulás vegyes formáját. Ennek eredménye lehet a jelenleg alkalmazott oktatás időtartamának csökkentése, hatékonyságának növelése, az önképzés segítése, szimulációk segítségével a készségek javítása, mindezek által pedig eredményesebb és költséghatékonyabb képzési rendszer kialakítása.