Zsugorodik az óriás(plakát) vagy tovább nő?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Advertisements

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a GVH eljárásaiban
Reklámállítások megítélése Balogh Virág május 5.
A Turizmus sajátosságai a marketingben
5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikája Országos Konferencia Budapest, 2011.június 16. A fogyasztók oktatása Dr. Horváth György Fogyasztóvédők Országos.
Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
Magyar Reklámpiac 2008 Reklám-média konferencia április 9. Mihálszki Zsuzsa.
„Avagy mit illik tudni róla, mielőtt bedőlünk neki”
Magyar ipari parkok kialakításának és működtetésének tapasztalatai Tóth János vezető főtanácsos Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium Üzleti Környezet.
A direkt marketing fogalma
BRANDÉPÍTÉSSEL AZ ONLINE ÉRTÉKESÍTÉSÉRT Budapest,
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
NIVEA For Men Mobil internet kampány Gábos Anna, NIVEA FOR MEN – a NIVEA férfias oldala…
Reklámeszközök, reklámhordozók
Olcsóbb és több demokrácia! A Fidesz- Magyar Polgári Szövetség javaslatai az olcsóbb választásért.
Hirdetési termékek – Direct Marketing eszközök.  Célzott, testreszabott hirdetési lehetőség  A hirdető által megadott szempontok alapján szűrt címlistára.
Lilla útja a sikerig– a Lilla magazin kampánya szeptember 11.
Civilek a pályán Dr. Fazekas Ildikó Önszabályozó Reklám Testület főtitkár CivilKomP’ Január 13. Péntek.
Közösségben újra hasznos! TÁMOP A DOMÁNYBOLT, MINT A TÁRSADALMI INTEGRÁCIÓ ESZKÖZE Átfogó Célok • Foglalkoztatás • Környezetvédelem • Anyagi fenntarthatóság.
Közmű tulajdon Önkormányzat – önkormányzati törvény – alapfeladat – ellátási kötelezettség – üzemeltető kiválasztása Állam – regionális rendszerek – Vízgazdálkodási.
Együttműködés a bérleti konstrukciók gyors és rugalmas kiszolgálásában.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
1 A hírközlés szerepe a nemzetgazdaságban – új célok Vitaindító Vasváriné dr. Menyhárt Éva.
MIÉRT A KÖZTERÜLET? Outdoor konferencia
PannonRIS – Folyami Információs Szolgáltatások Magyarországon
BGE SZAKMAI FÓRUM 2012 DECEMBER 5. TÖMEGKÖZLEKEDÉS FEJLESZTÉSI JAVASLATOK TÖMEGKÖZLEKEDÉS FEJLESZTÉSI JAVASLATOK Keszthelyi Péter.
Tájékoztató a megyei gazdaságfejlesztési részprogram tervezéséről
Különös tekintettel a gyógyszerekre
Reklámkutatás Budapest, A különböző reklámfelületek mérése.
A kommunikációs mix elemei
A magyar vontatási piac helyzete és jövője
6. Tétel Új üzletét szeretné reklámozni
A Facebook titka Héjj Szilárd Marketingarc
Tájékoztató jellegű információk!. Versenyképesség javítása külső befektetővel
Ciklus és trend a magyar gazdaságban,
Bevezetés. Bevezetés FELÍRÁS UNIVERZUMUNK ORVOSLÁTOGATÁS Cég Image Szakirodalom E-marketing Kutatási eredmények Termék tulajdonságai Ár KOL DM Mások.
ATL - mit hirdessünk és hol?
Önkormányzatok turisztikai feladatai
A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot érintő vállalati önszabályozás perspektívái Verseny és Szabályozás MTA KRTK Közgazdaság-tudományi.
Új hirdetési megoldások a televíziós piacon
Kalandorok kíméljenek! Július 29.. A címadás indoka Reklám céljai: –Termékeladás –Márkanév ismertsége –Márkakép kialakítása –Márkahűség kialakítása.
Készített: Schneider Gábor GM/N/ Április 1.
GKI Zrt., Az alacsony foglalkoztatási ráta okai, a foglalkoztatás bővítésének gazdaságpolitikai összefüggései Független Szakszervezetek Demokratikus.
Electricity network in Europe Berlin, március 21.
EURÓPAI ÜZEMI TANÁCSOK KONFERENCIÁJA 2009 Budapest, november 17. ÜZEMI TANÁCSOK TÁRSASÁGI SZINTŰ EGYÜTTMŰKÖDÉSI FÓRUMA.
KAMPÁNYTERVEZÉS ALAPJAI – mit gondoljunk végig, mielőtt hirdetni kezdünk?
14.30 Regisztráció Köszöntő – Vértes Tibor, elnök Megnyitó – L. Simon László, az Országgyűlés Kulturális és Sajtóbizottságának elnöke
TERÜLETI PAKTUM. A PAKTUM BEMUTATÁSA szeptember 25-én aláírták a Területi Foglalkoztatási és a Társadalmi Integráció a Központi Régióban Paktumot.
INNOINFO, A VÁLLALKOZÓI KÖZÖSSÉGI PORTÁL. Miben segíthet az Innoinfo projekt?  kkv-k marketing tevékenységének beindításában  márka/cég ismertségének.
A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában
Az innováció fogalma. A., Schumpeter (1939, 1980) B., Rechnitzer (1993) C., Frascati kézikönyv (1995) D., Oslói kézikönyv (2005) E., Jogszabályok I
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
A médiaelemzések lehetőségei és buktatói GKI-EKI Egészségügykutató Intézet Kft. Skultéty László 1/21.
Célzott partnergyűjtés (lead generation) IDG Magyarországi Médiaszolgáltató Kft Budapest, Madách Imre út Tel: (1) Médiaajánlat Új,
Trendlakás&Design lakberendezési és életmód magazin Ahol az elképzelések életre kelnek és ahol az otthon utat talál! Médiaajánlat 2011.
A DIGITÁLIS MARKETING JOGI VONATKOZÁSAI
KERESKEDELMI LÁNCOK MARKETINGJE Mihálszki Zsuzsa – Szakma Napja, szeptember 29.
„K+F+I befektetési portfólió kialakítása Hajdú-Bihar megyében weboldal segítségével” című projekt bemutatása Kiss Gábor ügyvezető igazgató.
A reklám centruma.
1.Gyógyszeripari kommunikáció célcsoportja 2.Direkt mail és mérési lehetőségei 3.Direkt és alapfogalmak 4.Direkt mérési lehetőségei 5.Direkt.
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
az Akasztói Szikiponty
A PERSZONALIZÁLT KREATÍV KÉRDÉSKÖRE...
A legnagyobb köztéri médiaköltők (2009
Egy plakát elkészítése, nyomtatási eljárások,
MINDEN SZEGMENSBEN NÖVEKEDETT A MAGYARORSZÁGI OOH REKLÁMPIAC A 2016
A piac és a piacgazdaság
A Projekt bemutatása A foglalkoztatási helyzet javítása különböző érdekképviseletek együttműködésével, célja a foglalkoztatás szempontjából hátrányos.
Az okos vásárlás lehetőségei a Kaposvár Kincse példáján
Előadás másolata:

Zsugorodik az óriás(plakát) vagy tovább nő? Hidvéghy Melinda – EPAMEDIA Hungary Zrt. A zsugorodás, csökkenés a gazdasági életben rosszat jelent. A hátrányossal, előnytelennel asszociáljuk. Van egy német kifejezés azonban, ami a zsugorodást az egészség előfeltételének tekinti: Gesundschrumpfen ( egészségesre zsugorodni ). Ha a lélegzést vesszük példaként, akkor tüdőnk kitágul, majd zsugorodik, kitágul majd zsugorodik. A gazdaságban is ennek lehetünk tanúi, valószínű túl mély volt a lélegzet és egy kicsit hosszabb lesz a zsugorodás. De ilyenkor tisztul a piac, a gyengét, elavultat kidobja magából és az erőset, életképest megerősíti. A köztéri reklám, mint a marketingkommunikáció többi ágazata is a gazdaság alakulásától függ.

Reklámpiac 1991 – 2008. 1989. 1998. 2000. 2006. 2007. 2

Köztéri reklámpiac 1991 – 2008. 1989. 1998. 2000. 2006. 2007. 3

Történetünk pár momentumban a települések forgalmas területein célszerű elhelyezni a reklámokat kezdetben a tanácsok - majd az önkormányzatok - még nem feltétlenül gazdálkodtak, a piaci szereplők már igen 1989. 1998. 2000. 2006. 2007. 4

A díjak a reklámozók az egyetlen csoport, amely nem a közterületből ténylegesen elfoglalt terület után fizeti a díjat s ráadásul az önkormányzatok a közterület-használati díjak kialakításához a médiatulajdonosok listaárait veszik alapul 1989. 1998. 2000. 2006. 2007.

Az eltűnt pénz nyomában a közterület használatával kapcsolatos szabályozás átalakulása bizonytalanságot teremtett, így a közterületről a magánterületekre telepítették át a táblákat a cégek a bérleti díjakból az önkormányzatok alig részesülnek 1989. 1998. 2000. 2006. 2007.

Külső hatások a bérbe adott felületeket nemcsak a hatóság, de a piac, a hirdetők sokasága is kontrollálja a legtöbb vállalkozás saját hirdetéseikhez nem bérel, inkább telepít, hiszen így olcsóbb neki ne feledjük: sokuknál a célcsoport elérésének egyetlen hatásos - és nem utolsósorban a vállalkozása által kigazdálkodható - eszköze 1989. 1998. 2000. 2006. 2007.

A változások következményei a piacgazdaság nyomait a közterületi reklám nélkül is meg lehet találni az épületek homlokzatán és a települések arculatán ( klímaberendezések külső egységei ) a települések szerkezete vegyes sokszor a „területe” után kapott díj az egyetlen külső bevételi forrása a bérbeadónak 1989. 1998. 2000. 2006. 2007.

a szabadtéri eszközök a marketingkommunikáció integráns része! Ami nem felejthető 1989. 1998. a szabadtéri eszközök a marketingkommunikáció integráns része! 2000. 2006. 2007.

A köztéri reklám előnyei Átlapozhatatlan, kikapcsolhatatlan. Jól irányítható, jól koncentrálható. Nagy kontaktusszámokat biztosít, költséghatékony. Nem tolakodó. Nem lép a magánszférába. 1989. 1998. 2000. 2006. 2007.

A köztéri reklám eléri a nehezen elérhetőket, egy különösen értékes célcsoporthoz szól: mobil magas vásárlóértékkel bír korán adoptáló – trendeket gyorsan követő televízióval nehezen elérhető ott ér el, ahol más nem tud útközben hatása egyre jobb egyre nagyobb a mobilitás – így magasabb a kontaktus egyre hosszabbak az utazási időtartamok gyorsan hat pár nap alatt ismertté tesz egy új márkát, üzenetet 1989. 1998. 2000. 2006. 2007.

Ismeretszint növelés A köztéri hirdetés mennyire hatékony egy korábban nem ismert információ célba juttatásában? A kutatás célja: a közterületi hirdetés segítségével mekkora ismeretszint növelés érhető el? A kutatás tárgya: ki ismeri az Egyesült Államok 23. elnökének nevét? 1989. 1998. 2000. ? 2006. 2007. Forrás: Hewett

Ki volt az Egyesült Államok 23. elnöke? Kampány előtti felmérés : 2 %-os ismertség. Első óriásplakát kampány szövege: Ki volt az Egyesült Államok 23. elnöke? Az utólagos hatásvizsgálat: 8 %-os ismertséget mutatott. Második óriásplakát kampány megnevezte a 23. elnököt. A követő hatásvizsgálat 36%-os ismertségi értéket regisztrált. 1989. 1998. 2000. 2006. 2007. Forrás: Hewett

Az USA 23. elnöke (1889-1893) Benjamin Harrison Az óriásplakát nagyon hatékonyan tud új információkat átvinni. 1989. 1998. 2000. 2006. 2007. Forrás: Hewett

A köztér hatékonyságát veszélyeztetheti túl sok az eszköz közterületeken: Reklámozással hivatásszerűen foglalkozók Saját vállalkozásukat, terméküket hirdetők Vadragasztók a törvényeknek nem megfelelő táblák Március 1-től hatályos: (4) A szabadtéri reklámhordozón a reklám közzétevője köteles azonosítható módon feltüntetni a cégnevét, illetve nevét, továbbá a székhelyét, illetve lakóhelyét. ágazati széthúzás, érdektelenség a köztér imidzsének javítása, a kutatások pontosabbá tételének témájában 1989. 1998. 2000. 1. jelenleg közel 35 ezer óriásplakát .s közel 22 ezer citylight található Magyarországon 2. Ausztriában több, mint hatvanezer óriásplakát van! 3. Például Budapest XI. kerületében 11 ezer reklámeszköz, ebből a hivatásszerűen köztéri reklámmal foglalkozók: 34% // 12% ÓP + 10% CL + 10% kand+ 2% Oszlop - 2.175 db (OMA adat), saját vállalkozásukat hirdetők:66% db, és számolatlan vadragasztás! 4. Februárban a nevesítetlen táblák aránya közel 30% volt még! 2006. 2007.

Mit tesz az EPAMEDIA a köztéri piacért? piaci helyzetünk: óriásplakát 49% citylight 58% egyedi eszközök között közel 50% saját táblaállományát racionalizálja, táblaszámot csökkenti, a kevésbé hatékonyakat lebontja a köztéri kutatások folyamatos fejlesztését ösztönzi szemléletváltás szükséges a kampánytervezésben a hirdetők egyre jobban odafigyelnek befektetésük hatékonyságára 1989. 1998. 2000. a táblalista értékesítése már nem elég! - a hirdető hatékony invesztícióra kényszerül a tömegmédia felhasználásánál is (meg kell tudnunk mondani, hogy kit, mikor, és milyen eszközzel érünk el) 2006. 2007.

Mit tesz az EPAMEDIA a köztéri piacért? új, hatékony eszközök és technikák bevezetésében úttörő szerepet vállal. az interaktivitás fontos szerepet kaphat a következő időszakban 3D hatású megjelenések áttörik a plakátzajt „hangos” plakátok, bluetooth eszközök - mérhető megjelenés! modern köztéri reklámfelületek üzemeltetése roll-up eszközök – Párizs belső területein már csak ilyenek láthatóak! 1989. 1998. 2000. 2006. 2007.

Mit tesz az MKRSz a piac érdekében? határozottan fellép a törvényes köztéri piac működése érdekében segíti a reklám- és marketingkommunikációt, jogi és önszabályozásának megújítását, szorgalmazza a közterületi reklámozás európai jogi normáinak beépítését a magyar jogi szabályozás rendszerébe. folyamatos kommunikációt folytat a hatóságokkal, szakmai társszervezetekkel annak érdekében, hogy megalapozza és növelje a köztéri reklám társadalmi elismertségét. támogatja az ágazati kutatások folyamatos fejlesztését. támogatja a kereskedelmi szólásszabadság kiteljesedését, elősegíti, hogy a fogyasztók jobban megismerjék a termékeket, megvédi és kiterjeszti fogyasztók választási szabadságát 1989. 1998. 2000. 2006. 2007.

Zsugorodik vagy nő? „Zsugorodik” Nő - a táblaszám - a reklámzaj - a minőség - a kontaktusszám - az adatszolgáltatás pontossága 1989. 1998. 2000. 2006. 2007.

…mindenhol – mindenkor –mindenkinek! A köztéri reklám 1989. Egy nagy versenytársunk szavaival szólva: „A közterület lesz a legtovább fennmaradó tömegmédium a XXI. századi média-arénában.” (J. C. Decaux) …mindenhol – mindenkor –mindenkinek! 1998. 2000. 2006. 2007.