Bereznai Csaba Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai c. konferencia november 10.,Eger Civil szervezetek és az oktatási intézmények együttműködési lehetőségei a kapcsolódó kompetenciaterület fejlesztésében
Budapest, tizenéves fiatalok civil szervezetet alapítottak alapszabályt szerkesztettek tagnyilvántartást vezettek tisztségviselőket választottak maguk közül határozatokat hoztak pecsétet készítettek nagykönyvben jegyezték be az egyesület történéseit
Szociális, állampolgári kompetenciaterület 1. szolidaritás (az „einstandolt” üveggolyók visszaszerezése) hűség, lojalitás (fürdetés vállalása) mások értékeinek elismerése (tisztelgés a bátor ellenfélnek) érdekérvényesítés (honvédő háború megszervezése, hogy legyen hol labdázniuk) tárgyalástechika (hadüzenetet küldése, megállapodás a harc szabályaiban)
Szociális, állampolgári kompetenciaterület 2. elismerés, értékelés, motiválás (díszoklevél) egészséges önvédelem (az áruló kiközösítetése) megbocsátás (az áruló visszavétele) együttműködés - akár egy erősen szabályozott, hierarchikus struktúrában, helyzetben is (hadvezér parancsainak végrehajtása) partnership (zászlóvarratás a nővérekkel) projektmenedzsment (haditerv készítése, sáncok emelése, árkok ásása, bástyák erősítése)
Konfliktus az iskolai és a civil élet között számos kompetenciaterület fejlesztésére nyílt lehetőség az oktatási rendszeren kívül sőt, az egyleti élet összetűzésbe is keveredett az iskolai oktatás-neveléssel, pontosabban egy pedagógussal (Rácz tanár úr megtiltotta az egyletek működését, feloszlatta a Gittegyletet)
S HOGY VAN EZ MA?
DE KÖZÖSEK A CÉLOK!
UTCAGYEREK PROGRAM 1. kortársközösség (az együttlét a fontos, nem annak tartalma) kevés elérhető és vonzó program (délután, hétvégén, szünetben nincs iskola, művelődési házak konganak, mozi, színház,… drága tv, internet unalmas társasjátékok ismeretlenek (a szülőkkel sem játszottak) bandázás (izgalom, „önmegvalósítás, magamutogatás, közösség)
UTCAGYEREK PROGRAM 2. alacsonyküszöbű programok (nincs belépő, elköteleződés, feltétel,…) kispályás foci, streetball, deszkázás, triál,… télen: társasjáték, filmklub, mozi, uszoda,…, nyáron: tábor, kirándulás, számháború,… kinyílás (érdeklődési kör szerinti orientáció) bizalomerősödés (szociális jelzőrendszer) csoportfejlődés (közösséggé válás) állandó helyszín, időpont (kitartás, türelem!) kortárssegítők + felnőtt koordinátorok motiváció (édesség, városi bajnokság, médiaszereplés,…)
MIT AD AZ ISKOLA? terem (kortárssegítő képzéshez, programokhoz) technikai eszközök (projektor, fénymásoló, sportszerek,…) pedagógusok (képzéshez, programokhoz) gyerekek elérése (kortárssegítők, csellengők)
MIT AD AZ EGYESÜLET? projektötlet (kidolgozott tematika) önkéntesek (felnőtt koordinátorok, képzett kortárssegítők, …) támogatók (pék, zöldséges, sportbolt,…) partnerek (színház, mozi, sportegyesület, csillagász szakkör,…) pályázati források (az iskola gyakran nem is indulhat)
KOMPETENCIATERÜLETEK önismeret csoportban való munka segítő szakma kompetenciái (értő figyelem, tanácsadás,…) projekttervezés, lebonyolítás (problémaelemzés, célmeghatározás, ütemtervkészítés, költségvetés-tervezés, folyamatellenőrzés, értékelés) rendezvényszervezés (pl. filmklub, sportverseny, tábor,…) kommunikáció (levélírás, címlista-készítés, etikettezés, szórólap, plakát tervezés, közlemény, felhívás írás, tudósítás, sajtótájékoztató szervezése, interjú szituáció) adományszervezés, pályázatírás
KOMPETENCIÁK BŐVÜLÉSE csellengők kortárssegítők szociális munkás hallgatók alkalmazottak (szociális munkások)
Köszönöm a figyelmet! Elérhetőség: Postacím: 2804 Tatabánya, Pf.: 423 Telefon: 20/ Telefax: 34/