Bereznai Csaba Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai c. konferencia 2009. november 10.,Eger Civil szervezetek és az oktatási.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

„Ha bejön, akkor bejössz
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
KÖZÖSSÉGI HÁZ KISVASZAR 2012.
Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
„Csellengő fiatalok” komplex bűnmegelőzési projekt
ALTERNAIV Nagybajom Város Önkormányzata TÁMOP / Pirka Mátyás Ifjúsági referens
25 ÉV A TEHETSÉGEK SZOLGÁLATÁBAN MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG KONFERENCIÁJA PÉCS SZEPTEMBER KORMOS DÉNES A NEMZETI TEHETSÉGÜGYI KOORDINÁCIÓS.
A Hallgatói Mentorprogram működése
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
 A pedagógiai munkát segítő feladatok jogszabályi környezetének ambivalenciája: • A nevelési és oktatási intézmények működéséről szóló 11/1994. MKM rendelet.
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Jóvá Tett Hely Közösségi Foglalkoztató
Az iskolai szociálismunka
Add tovább! Fiatalokkal a települési közösségekért! – országos mozgalom A fiatalok részvételének fokozása a közjóért!
Az ÉFOÉSZ Támogatott Lakhatási Programja
Milyen tanulsággal szolgálhat a szabadidő-elmélet a pedagógus számára?
Bemutatkozik a Kecskeméti Ifjúsági Kerekasztal
„EZERARCÚ CSALÁD” A fiatalokkal való kapcsolatfelvétel és sikeres bizalmi kapcsolat kialakításának egyik lehetősége Pistyur Gabriella Sóti Beáta Törzsökné.
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat Észak-magyarországi Regionális Ifjúsági Szolgáltató Iroda ● 3527 Miskolc, Selyemrét.
KÖSZÖNTÖM A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Tájékozódási Futásért Egyesület nevében.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Közoktatási projektelemek Készítette: Deli Mária Közoktatási koordinátor.
Baranya Megyei Kormányhivatal Népegészségügyi Szakigazgatási Szerve
Közösségben újra hasznos!
TÁMOP projekt 4S együttműködés a minőségi szolgáltatások érdekében.
A könyvtár mint a felnőtt képzés helyszíne Tapasztalatok a Gödöllői Városi Könyvtár és Információs Központban.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
Szabadidős tevékenységek /Felmérés készült egy vidéki gimnáziumban, 2006 februárjában/ Civitas Polgár az Európai Demokráciában Csapat: Tetrarchia.
Fejlesztések, többlettudás és forrásközpont az EGYMI-kben
Beszámoló a Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács évi munkájáról.
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Gyakorlati tanácsok és módszerek a jogkövető magatartás kialakításában.
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Smudla Kata Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai c. konferencia január 29.,Salgótarján Civil szervezetek és az oktatási.
Magyar Máltai Szeretetszolgálat Nyugat-Dunántúli Régió
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
Nyárnyitó Tini-nap „Egynek minden nehéz, soknak semmi sem lehetetlen.” Gróf Széchenyi István.
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …

TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
A tanulók felkutatásának és beiskolázásának folyamata Iskolai, önkormányzati kapcsolati táblázat Névtáblázat (adatbázis) Települési útvonal Tájékozató.
Motiváció Tanoda- Tiszasziget Balázs Ákos Tanodavezető Motiváció Tanoda-Tiszasziget.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
FASORI LABORGYAKORLATOK
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Tanodavezető, Motiváció Tanoda-Tiszasziget
Ökoiskola? Károlyi a régióban. Gyermekvédelem EGYÜTT A DROG ELLEN Az egész iskolát átfogó program: - szülők - tanárok - diákok részére előadásokat szerveztünk.
Az Új Széchenyi Terv - keretében kiírt TÁMOP -_3.3.10/A-12 kódszámú, A hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikerességének elősegítése a Lévay József református.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
tanév. Munkaközösségünk tagjai: 19 fő - névváltozás és átalakulás új tagok: Hriczóné Csizmadia Judit Tóth Eszter - Gyermekfelügyelők.
Gyermekszegénység elleni program a hevesi kistérségben TÁMOP /
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
TÁMOP „A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése” Előadó: Petromán Anikó.
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
Szécsényi Gyerekesély Program gyerekeket érintő szolgáltatásai
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
tananyagfejlesztés TÁMOP E-13/1/KONV
Kulcsár Norbert, Innovatív Dél-Zala Vidékfejlesztési Egyesület
Tájékoztató a Győri tanoda-klubról a toborzó önkéntes munkára s 2018
Tájékoztató a csillagfény tanodáról toborzó Győr, Széchenyi Egyetem február 07. efop
Előadás másolata:

Bereznai Csaba Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai c. konferencia november 10.,Eger Civil szervezetek és az oktatási intézmények együttműködési lehetőségei a kapcsolódó kompetenciaterület fejlesztésében

Budapest, tizenéves fiatalok civil szervezetet alapítottak alapszabályt szerkesztettek tagnyilvántartást vezettek tisztségviselőket választottak maguk közül határozatokat hoztak pecsétet készítettek nagykönyvben jegyezték be az egyesület történéseit

Szociális, állampolgári kompetenciaterület 1. szolidaritás (az „einstandolt” üveggolyók visszaszerezése) hűség, lojalitás (fürdetés vállalása) mások értékeinek elismerése (tisztelgés a bátor ellenfélnek) érdekérvényesítés (honvédő háború megszervezése, hogy legyen hol labdázniuk) tárgyalástechika (hadüzenetet küldése, megállapodás a harc szabályaiban)

Szociális, állampolgári kompetenciaterület 2. elismerés, értékelés, motiválás (díszoklevél) egészséges önvédelem (az áruló kiközösítetése) megbocsátás (az áruló visszavétele) együttműködés - akár egy erősen szabályozott, hierarchikus struktúrában, helyzetben is (hadvezér parancsainak végrehajtása) partnership (zászlóvarratás a nővérekkel) projektmenedzsment (haditerv készítése, sáncok emelése, árkok ásása, bástyák erősítése)

Konfliktus az iskolai és a civil élet között számos kompetenciaterület fejlesztésére nyílt lehetőség az oktatási rendszeren kívül sőt, az egyleti élet összetűzésbe is keveredett az iskolai oktatás-neveléssel, pontosabban egy pedagógussal (Rácz tanár úr megtiltotta az egyletek működését, feloszlatta a Gittegyletet)

S HOGY VAN EZ MA?

DE KÖZÖSEK A CÉLOK!

UTCAGYEREK PROGRAM 1. kortársközösség (az együttlét a fontos, nem annak tartalma) kevés elérhető és vonzó program (délután, hétvégén, szünetben nincs iskola, művelődési házak konganak, mozi, színház,… drága tv, internet unalmas társasjátékok ismeretlenek (a szülőkkel sem játszottak) bandázás (izgalom, „önmegvalósítás, magamutogatás, közösség)

UTCAGYEREK PROGRAM 2. alacsonyküszöbű programok (nincs belépő, elköteleződés, feltétel,…) kispályás foci, streetball, deszkázás, triál,… télen: társasjáték, filmklub, mozi, uszoda,…, nyáron: tábor, kirándulás, számháború,… kinyílás (érdeklődési kör szerinti orientáció) bizalomerősödés (szociális jelzőrendszer) csoportfejlődés (közösséggé válás) állandó helyszín, időpont (kitartás, türelem!) kortárssegítők + felnőtt koordinátorok motiváció (édesség, városi bajnokság, médiaszereplés,…)

MIT AD AZ ISKOLA? terem (kortárssegítő képzéshez, programokhoz) technikai eszközök (projektor, fénymásoló, sportszerek,…) pedagógusok (képzéshez, programokhoz) gyerekek elérése (kortárssegítők, csellengők)

MIT AD AZ EGYESÜLET? projektötlet (kidolgozott tematika) önkéntesek (felnőtt koordinátorok, képzett kortárssegítők, …) támogatók (pék, zöldséges, sportbolt,…) partnerek (színház, mozi, sportegyesület, csillagász szakkör,…) pályázati források (az iskola gyakran nem is indulhat)

KOMPETENCIATERÜLETEK önismeret csoportban való munka segítő szakma kompetenciái (értő figyelem, tanácsadás,…) projekttervezés, lebonyolítás (problémaelemzés, célmeghatározás, ütemtervkészítés, költségvetés-tervezés, folyamatellenőrzés, értékelés) rendezvényszervezés (pl. filmklub, sportverseny, tábor,…) kommunikáció (levélírás, címlista-készítés, etikettezés, szórólap, plakát tervezés, közlemény, felhívás írás, tudósítás, sajtótájékoztató szervezése, interjú szituáció) adományszervezés, pályázatírás

KOMPETENCIÁK BŐVÜLÉSE csellengők kortárssegítők szociális munkás hallgatók alkalmazottak (szociális munkások)

Köszönöm a figyelmet! Elérhetőség: Postacím: 2804 Tatabánya, Pf.: 423 Telefon: 20/ Telefax: 34/