Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„Ha bejön, akkor bejössz

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„Ha bejön, akkor bejössz"— Előadás másolata:

1 „Ha bejön, akkor bejössz
„Ha bejön, akkor bejössz?”- Alternatív programok és konfliktusmegoldási módszerek a mindennapokban dr. Bátory Zsófia XVIII. Ker. Csibész Gyermekjóléti Központ 2008. április 16.

2 Pályázatának 3-as egysége
1. Szituatív bűnmegelőzés: folyamatos programok úszás, úszásoktatás, ping-pong, kispályás foci, csocsó festés és a tűzzománc, kézműves foglalkozások családi kirándulások biztonságos szórakozási lehetőség: disco, koncertek 2. Resztoratív gyakorlatok terjesztése „szemtől-szembe” képzés és előadások csoportok (értékfeltárás, konfliktuskezelés, életúttervezés) 3. Partnerségi együttműködés kialakítása a kerületben szakmai teamek

3 Együttműködő és közreműködő tagok
XVIII. ker. Önkormányzat Csibész Gyermekjóléti Központ - megvalósító Családsegítő Szolgálat Bókay Kert Szabadidős és Közművelődési Kht MH Líceum Alapítvány – Zöld Kakas Líceum – Gulner Gyula Általános Iskola Pedagógiai Intézet és Helytörténeti Gyűjtemény Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár Lőrinci Kt. XVIII. kerület Alkotóháza Csatlakozók: Bókay Árpád Ált. Isk. Nagycsaládosok Egyesülete Romológiai Intézet

4 Resztoratív gyakorlatok
Elméleti háttér formális és informális resztoratív gyakorlatok „Szemtől-szembe módszer” Szakmai segítség: Zöld Kakas Líceum –MH Líceum Alapítvány Varga Gabriella, Braun József Családi Szolgáltatások Alapítványa Negrea Vidia Család Gyermek Ifjúság KKE.

5 Miért a resztoratív szemléletet választottuk?
Eszköztelenség tévhite Alapvető tudatformálás Atyáskodó, büntető segítés helyett Együttműködés a klienssel, mint felelős partnerrel Együttműködés hiánya Rendszerszemlélet hiánya

6 Elvárásaink a képzéstől
Kárhelyreállító technikák megismertetése A módszer integrálása az intézményekbe Közös képzés - partneri kapcsolat Egy konkrét segítség konfliktushelyzetben Önismereti, önértékelési lehetőség A pályázat alatt akut probléma kezelés Kortárs segítők képzése

7 Tapasztalataink Az üzenet személyes átadásának fontossága
Személyhez kötöttség Egy intézményen belüli terjedés folyamata Kortárs segítők szerepe Csatlakozás a „szemtől-szembe” programhoz Média kettős szerepe A kevesebb több… Szélesebb körű alkalmazás nehézsége

8 A pályázat egészének eredményessége
Nehézségek - megtalált válaszok Toborzás: közvetett, közvetlen, média Célcsoport elérése Együttműködés elindulása Fenntarthatósági ígéretek Bókay Árpád Általános Iskola és Gulner Gyula Általános Iskola szerepvállalása

9 Programok - számok Csocsó, ping-pong: 2x3ó – 10 fő/alk.- 60 fő
Disco, koncertek: hétvégenként 40 fő/alk fő Komoly zenei koncertek: 15 fő/alk- 60 fő Színház: 30/alk -180 fő Foci: vasárnap délelőtt 2 óra fő/alk. – 500 fő Úszás: szombat este 2 óra – 20 fő/alk. Festés, tűzzománc: heti kétszer – 8 fő/alk Családi kirándulások: hétvégén – 30 fő/alk.-160 fő Szemtől-szembe 2x18 fő Csoportok: 3 x 8 fő

10 Az egyik csapat

11 Disco és koncertek

12 Saját élményű csoportok

13 „Szemtől-szembe”

14 Célcsoport elérése Csellengő gyerekek, fiatalok – Kiből lesz áldozat, elkövető? (kliens arcok, normasértések) Kortárssegítők: Rigó Szilád, Biziák Bence Szociális és gyermekvédelmi szakemberek, pedagógusok – Hiányzó láncszemek! Szülők: szemtől-szembe képzésen, kiránduláson

15 Együttműködés alakulása
Eredmény: a helyi együttműködési rendszer kialakításának elindítása. Szakmai teamek bővülése – élő kapcsolatok Közös képzésen kialakult fontos kapcsolatok Cél: a pályázat egészét demokratikus elvek szerint működtetni, ennek egyes jelei már észlelhetőek

16 Fenntarthatóság kérdése
Pályázat egyes programjai Gyermekjóléti Központ szerepe – koordináció Önkormányzat szerepe – finanszírozás felvállalása Kerületi Bűnmegelőzési Munkacsoport elindítása Szemtől-szembe folytatása…

17 Köszönöm a megtisztelő figyelmüket!
dr. Bátory Zsófia


Letölteni ppt "„Ha bejön, akkor bejössz"

Hasonló előadás


Google Hirdetések