Jogi ismeretek pedagógusoknak

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A pedagógusok munkaidő beosztása
Advertisements

2014 MUNKAJOGI ELŐADÁS.
TÖRVÉNYI VÁLTOZÁSOKBÓL
AKTUÁLIS FELADATOK A TANÜGYIGAZGATÁSBAN
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2010-ben Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Molnár László tanügy-igazgatási igazgatóhelyettes BPI
2003. január Tanulói munkaterhek. A kutatás módszere  Válaszadók: 2700 tanuló és szüleik (elsősorban az édesanya)  Kérdezés módja: személyes interjúk.
V. Kollégiumi Konferencia március 26. A Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Intézet és a Deák Ferenc Középiskolai Kollégium rendezvénye.
Sajátos nevelési igényű tanulókat érintő változások
A Nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény
Peőcz Veronika Béki Andrea
ÓVODÁK MŰKÖDÉSE 2013.
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
Óvodai Tanévelőkészítő Értekezlet
A kormányhivatal közoktatási feladatai és az új oktatási koncepció
MEGÁLLAPODÁS - magyarázatokkal -. A köznevelési rendszer szervezésével összefüggő általános kérdések • megyei fejlesztési terv elkészítésének szempontjait.
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
EGYMÁS-KÖZT Szakmai fórum l Nyíri Úti EGYMI - Kecskemét, Nyíri út Web:
Az együttnevelés jogszabályi háttere
1 A KÖZOKTATÁSI ÁGAZATOT ÉRINTŐ JOGSZABÁLYVÁLTOZÁSOK április 2. Hujber Ildikó vezető főtanácsos.
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
Méltányossági elvek a közoktatásban
A Magyar Köztársaság kormánya. A középfokú felvételi változásai Arató Gergely államtitkár prezentációja december 9.
A tételek eljuttatása az iskolákba
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézség, sajátos nevelési igény
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
szakmérnök hallgatók számára
2009. február 3. Dienes Renáta Szakmai tanácsadó A évi költségvetési törvény közoktatási normatív hozzájárulásai.
ORSZÁGOS PEDAGÓGIAI SZAKMAI NAPOK
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
A sajátos nevelési igényű tanulók ellátásának új törvényi szabályozása
A kerettantervek fejlesztése
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
„A három-ötperces eseményeknek különös varázsa van az életünkben” Bródy János.
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
Változások a közoktatásban és szakképzésben Setényi János 2011 Naszály-Galga TISZK, Vác.
Törvények, feladatok, vizsgálatok, szakvélemények,
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulók ellátása a jogszabályi előírások alapján Ammerné Nagymihály Emília közoktatási szakértő.
Középfokú iskolai felvételi eljárás lebonyolításának ütemezése a 2009/2010-es tanévben Papp Brigitta.
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
A köznevelés átalakulása
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Készítette: Gellénné dr. Nagy Valéria igazgató
14/1994 MKM r. változásai Nevelési tanácsadásra vonatkozó részek Dr. Szakács Katalin Készült az Oktatási és Kulturális Minisztérium támogatásával.
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
Sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók nevelésének-oktatásának törvényi szabályozása Összeállította: JANKÓ ISTVÁN.
Alsó tagozat Demény Gabriella igh
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
SNI gyerekek az iskolában (1.) A sajátos nevelési igény
A művészetoktatási intézményeket érintő jogszabályi változások „Művészetoktatás a jogszabályok útvesztőiben” konferencia Budapest, március 31. Imre.
Brassói Sándor főosztályvezető
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Jogszabályi változások, aktuális feladatok Partnerség és együttműködés az informatikai támogató rendszer bevezetéséhez kapcsolódóan Emberi Erőforrások.
A tanárképzés szerkezete
A KÖZOKTATÁSI TÖRVÉNYEK A MINDENNAPOK GYAKORLATÁBAN április 2. Pölöskei Gáborné regionális igazgató.
Kompetencia alapú oktatás alkalmazását támogató módszertani továbbképzés.
Pedagógusok munkaszervezése a jogszabályváltozások tükrében
A PEDAGÓGUS KÖTELESSÉGEI ÉS JOGAI
Készítette: Kovács Ferencné
Felnőttoktatás. Jogszabályi háttér  a nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. tv.  a Szakképzésről szóló évi CLCCCVII. tv.  az évi LXXXIV.
Nagyné Heidenwolf Erzsébet Hallássérült gyermekek integrált oktatásának segítése.
Horváth Cz. János Személyes adatok kezelése az intézményben
Előadás másolata:

Jogi ismeretek pedagógusoknak 1. előadás Összeállította: Bánfalvi Péter 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

Az előadássorozat célja Az sorozat indításának ötlete: Sérelmek (alkalmazotti körből) Adott helyzet megoldásához javaslat, megerősítés kérése Célközönség, meghívottak köre: Intézményfenntartók intézményvezetők Közalkalmazottak Kik jelentkeztek? Pedagógusok   2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

Az előadássorozat módszere Mintatörténeten keresztül bemutatni, hogy az intézmény működtetésének melyek a legfontosabb ma hatályos jogszabályi előírásai. Az előadást követően szóbeli és e-mailes konzultáció az elhangzottakról (és bármi másról) A prezentációt megkapja, aki az előadáson megjelent. 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

Az előadássorozatban tárgyalt témák tervezete Az intézmény kötelező feladatai és a pedagógus szükséglet (Óraszámszámítás, szakos ellátottság, az alkalmazás feltételei, közalkalmazotti jogviszony, besorolás, próbaidő stb.) Pedagógusok jogai és kötelezettségei (védelem, juttatások, tanórán kívüli feladatok, továbbképzés, közösségi jogok stb.) Intézményi dokumentumok 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

Az előadássorozatban tárgyalt témák tervezete Tanulók és szülők jogai és kötelezettségei. Fegyelmi eljárás a tanulók vonatkozásában. Mi a teendő, ha az alkalmazott hibát követ el. Munkahelyváltás Közalkalmazotti jogviszony megszüntetése 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

Bánfalvi Péter közoktatási szakértő Joganyag: 1993. évi LXXIX. Törvény a közoktatásról 1992. évi XXXIII. Törvény a közalkalmazottak jogállásáról. 1992. évi XXII. Törvény a Munka Törvénykönyvéről 1997. évi XXXI. Törvény a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról 138/1992. (X. 8.) Korm. Rendelet a KJT VHR 11/1994. (VI. 8.) MKM rendelet a nevelési-oktatási intézmények működéséről 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

Bánfalvi Péter közoktatási szakértő Alaptörténet Iskolafalva önkormányzata elhatározza, hogy a közös igazgatású óvoda, általános iskola, gimnázium és szakképző intézmény jogszerű működését biztosítja. Ennek érdekében vizsgálja: Miképpen biztosíthatja a tárgyi feltételeket? Személyi feltételek hány főállású, részmunkaidős és óraadóval teljesíthetők? Hány heti többletórára kell számítani, mennyit kell ezért fizetni? (elszámolás szabályai) 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

Az önkormányzat munkamódszere Az intézmény feladatainak számbavétele: Két óvodai csoport korcsoportonként = 6 csoport Két osztály évfolyamonként az általános iskolában Egy gimnáziumi osztály és egy szakközépiskolai osztály a 9-12. évfolyamokon. 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

Az önkormányzat munkamódszere Az egészséges foglalkoztató helyiségek méretét, természetes és mesterséges megvilágítás előírásait építészeti és egészségügyi szabványok határozzák meg. A taneszközök és egyéb feltételek biztosításához a 11/1994. számú MKM rendelet 7. számú melléklete írja elő a kötelezettségeket. 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

Személyi feltételrendszer az óvodában Létszám: általában csoportonként két óvónő és egy dajka Óraszükséglet: alapelv, hogy gyermekek felügyelete és foglalkoztatása óvónővel valósítható meg. Az intézményfenntartó által elrendelt nyitva tartása alapján dől el, hogy hány pedagógusórával biztosítható a jogszerű nyitva tartás és foglalkoztatás. 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

Személyi feltételrendszer az óvodában Óraszükséglet: A gyerekek többsége 8-16 óra közti időben tartózkodik az óvoda intézményegységben, 20-23 kisgyermek számára igénylik a 7 órakor kezdődő és 17.00-kor véget érő ügyeletet. 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

Személyi feltételrendszer az óvodában Pedagógus óraszám: (8 óra + 1 óra átfedés)*6 csoport*5 nap = 270 óra 10 óra reggel és este 10 óra Összesen: 280 óra 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

Személyi feltételrendszer az óvodában Az óvónő heti kötelező óraszáma: 1 fő intézményegység vezető: 6 óra 1 fő intézmény egységvezető h.: 24 óra 7 fő * 32 óra = 224 óra Összesen: 254 óra Heti rendszeres többletóra: 26 óra (fejlesztő pedagógusi feladattal összekapcsolva egy fővel kiváltható, részmunkaidős alkalmazása célszerű) 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

Iskola intézményegység óraszám igénye, fő elemei Kötelező tanítási órák Szabadon választható (10-60%) Kötelező óraszámba beszámítható feladatok (5%) 1-3 fő felzárkóztatása, tehetséggond. (12%)???? Napközi, tanulószoba időkerete Gyógytestnevelés, könyvtár SNI-sek fejlesztése 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

A mintaiskola jelenlegi szerkezet Az évfolyamos korosztály és a törvényben meghatározott maximális létszámok figyelembevételével indokolt az évfolyamonként két osztály indítása. (A számításnál figyelembe vesszük a két-három főnek számítókat is.) 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

Bánfalvi Péter közoktatási szakértő Jogszabályi háttér 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

Alkalmazottak száma: (79/1993.Tv. 1. sz. mellékletből) Az iskolában a pedagógus-munkakörben foglalkoztatottak létszámát - az iskolai osztálylétszám, - az osztálybontásra, egyéni foglalkozásra meghatározott időkeret, - a kötelező és nem kötelező tanórai foglalkozások megszervezésére megállapított órakeret, - a napközis és tanulószobai foglalkozásokra megállapított órakeret, - a pedagógusok kötelező óraszáma alapján kell megállapítani. 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

Kötelező óraszámok: (79/1993.Tv. 52.§) (3) A tanuló kötelező tanórai foglalkozása nem lehet több: a) az első-harmadik évfolyamon napi négy tanítási óránál; heti 20 b) a negyedik-hatodik évfolyamon napi négy vagy öt (heti átlagban négy és fél) tanítási óránál; heti 22,5 c) a hetedik-nyolcadik évfolyamon napi öt tanítási óránál; heti 25 d) a kilencedik-tizedik évfolyamon napi öt vagy hat (heti átlagban öt és fél) tanítási óránál; heti 27,5 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

Kötelező óraszámok: (79/1993.Tv. 52.§ (3.) ) a tizenegyedik évfolyamtól napi hat tanítási óránál; heti 30 Szakképző évfolyamokon: , a szakmai elméleti tanítási órák száma napi hét tanítási óránál, egy tanítási napon a szakmai elméleti és szakmai gyakorlati tanítási órák száma napi nyolc tanítási óránál 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

Szabadon választható időkeret (79/1993.Tv. 52.§ (7.) ) a) az első-negyedik évfolyamon 10%, b) az ötödik-hatodik évfolyamon 25%, c) a hetedik-nyolcadik évfolyamon 30%, d) a kilencedik-tizedik évfolyamon 45%, e) a tizenegyedik-tizenharmadik évf. 60%, f) a szakképzési évfolyamon 5% Évfolyamok és osztályok között a szabadon választható órakeret átcsoportosítható. 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

Tehetséggondozás, felzárkóztatás (79/1993.Tv. 52.§ (11.c) ) c) az általános iskolában, a középiskolában és szakiskola kilencedik-tizedik évfolyamán - ha az igazgató a fenntartó egyetértésével az egyéni foglalkozások megtartásához nagyobb időkeretet nem állapít meg osztályonként és hetente - a kötelező és a nem kötelező tanórai foglalkozás megszervezésére rendelkezésre álló órakereten felül, a (3) bekezdésben meghatározott heti kötelező tanórai foglalkozások tizenkettő százalékában a tehetség kibontakoztatása, a hátrányos helyzetű tanulók felzárkóztatása, illetőleg az első-negyedik évfolyamra járó tanulók eredményes felkészítése céljából adható. 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

További óraszámot növelő elemek: Eü. okból magántanuló: hetente 10 óra Iskolai könyvtár: naponta igénybe vehessék a pedagógusok és a tanulók 200 tanulólétszámig heti 5 óra, 201-400 tanulólétszámig heti 10 óra Gyógytestnevelés: 3 óra / 15 fő 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

Bánfalvi Péter közoktatási szakértő SNI A kötelező tanórai foglalkozásokon túl kötelező egészségügyi és pedagógiai célú habilitációs, rehabilitációs tanórai foglalkozásokat kell szervezni. A tanuló annyi egészségügyi és pedagógiai célú habilitációs, rehabilitációs tanórai foglalkozáson vesz részt, amennyi a sajátos nevelési igényéből eredő hátránya csökkentéséhez szükséges. 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

Bánfalvi Péter közoktatási szakértő SNI időkeret a) 15% értelmi fogyatékos tanuló, b) 15% - az autista kivételével - többi fel nem sorolt fogyatékos tanuló, c) 35% a gyengénlátó tanuló, d) 40% a mozgásfogyatékos, a vak, a nagyothalló, a beszédfogyatékos tanuló, e) 50% a siket és az autista tanuló 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

Bánfalvi Péter közoktatási szakértő SNI csoportképzés Külön osztályban tanítás esetén az óraszámok az osztályra vonatkoznak Integrált oktatás esetén: -, a heti órakeretet nyolc fős csoportokra kell meghatározni oly módon, hogy az azonos ellátásra jogosult tanulók számát elosztják nyolccal. A csoportra jutó időkeret akkor is felhasználható, ha az osztás alapján a csoportban nincs nyolc tanuló. Ennél a számításnál a tanulói létszámot a tényleges létszám alapján kell számításba venni. 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

Bánfalvi Péter közoktatási szakértő SNI csoportképzés Napi gyakorlat: két szomszédos évfolyamról is szervezhető a csoport, de a magasabb évfolyam óraszámát kell a százalékszámítás alapjának tekinteni. Az azonos jellegű sajátosság egy csoportban is fejleszthető. 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

A szakemberszükségletet megállapítása az iskolában: Tanítók száma: az alsó tagozaton oktatott órák száma osztva 22 Nyolc osztály esetén 8 tanító. Napközis álláshelyek száma: ha fenntartó biztosítja az osztályonként napközis csoportok számát: 8 tanító A napközis foglalkozások tartása nincs szakhoz kötve. Felső tagozat: a szakos tanítást megfelelő főiskolai végzettséggel rendelkező láthatja el. 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

Bánfalvi Péter közoktatási szakértő Állás vagy túlóra Az óraadóval vagy belső többletórával ellátott feladat kb. 30%-kal kevesebbe kerül, mint az álláshely (teljes és részmunkaidős) Rendszeres többletórák számának határt szab a MT-ben rögzített, maximálisan 280 óra. (Hetente 7 belefér.) A korlátnál naptári éves szinten figyelembe kell venni a helyettesítéseket is! 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

Pedagógusok kötelező óraszáma (79/1993.Tv. 1. sz. mellékletből) - óvodapedagógus 32 - óvodapedagógus, fogyatékos gy. óvodájában 21 - nem szaktanítást végző tanító általános isk. 22 - szaktanítást végző tanító, tanár általános isk. - nem szaktanítást végző osztálytanító fogyatékos tanulók általános iskolája egésznapos (iskolaotthonos) osztályában 20 - tanár, gyógypedagógus (terapeuta) fogyatékos tanulók általános iskolájában 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

Pedagógusok kötelező óraszáma (79/1993.Tv. 1. sz. mellékletből) - tanár középiskolában, szakiskolában 22 - tanár, gyógypedagógus (terapeuta) fogyatékos tanulók középiskolájában, szakiskolájában 21 - napközis foglalkozást, tanulószobai foglalkozást tartó tanító, tanár általános iskolában, középiskolában, szakiskolában 23 - napközis foglalkozást, tanulószobai foglalkozást tartó tanító, tanár, gyógypedagógus (terapeuta) fogyatékos tanulók általános iskolájában, középiskolájában, szakiskolájában 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

Pedagógusok kötelező óraszáma (79/1993.Tv. 1. sz. mellékletből) - szakközépiskolai és szakiskolai gyakorlati oktató, szakoktató, fogyatékos tanulók iskolájában műhelyoktató 25 - kollégiumi nevelő 24 - kollégiumi nevelő fogyatékos tanulók kollégiumában 22 - fejlesztő pedagógus iskolában - fejlesztő pedagógus gyakorló és fogyatékos tanulók iskolájában 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

Pedagógusok kötelező óraszáma (79/1993.Tv. 1. sz. mellékletből) - konduktor, logopédus nevelési-oktatási intézményben 21 - könyvtárostanár (tanító) nevelési-oktatási intézményben 22 - könyvtárostanár (tanító) fogyatékos tanulók gyakorló nevelési-oktatási intézményében Különböző kötelező óraszámú feladatok ellátása esetén súlyozott átlag alapján kell megállapítani a kötelező óraszámot. 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

Kötelező óraszámba beszámítható feladatok (kötelező 5%-a): - az osztályfőnöki, tanulócsoport-vezetői, szakmai munkaközösség vezetői (tanszakvezetői, tagozatvezetői, szakosztályvezetői) feladatot ellátó pedagógus heti kötelező órájának teljesítésébe e feladat ellátására heti egy órát be kell számítani, - ha az iskolában, alapfokú művészetoktatási intézményben, kollégiumban nem kötelező a könyvtárostanár (tanító) alkalmazása kettőszáz tanulóig legalább heti öt órát (napi egy órát), kettőszáz tanuló felett heti tíz órát (napi kettő órát) a kötelező óra terhére biztosítani kell az iskolai, kollégiumi könyvtári feladatok ellátásához. 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

Bánfalvi Péter közoktatási szakértő Kötelező óraszámba beszámítható feladatok (79/1993.Tv. 1. sz. mellékletből) b) Meghatározott időre adott írásbeli megállapodással a pedagógus kötelező óráját teljesítheti - a nevelési-oktatási intézmény nevelési programjának, pedagógiai programjának kidolgozásával, felülvizsgálatával összefüggő feladatok ellátásával, - diákönkormányzatot segítő feladatok, kulturális nevelőtanári feladatok ellátásával, - a gyermekek, tanulók felügyeletével összefüggő, kollektív szerződésben meghatározott feladatok ellátásával. 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

Bánfalvi Péter közoktatási szakértő Kötelező óraszámba beszámítható feladatok (79/1993.Tv. 1. sz. mellékletből) 8. Ha a fenntartó egyetértésével a nevelési-oktatási intézmény vezetője nagyobb időkeretet nem állapít meg, az óvodában és az általános iskolában a gyermek- és ifjúságvédelmi feladatok ellátásához három halmozottan hátrányos gyermekenként, tanulónként heti egy óra időkeretet biztosítani kell. E rendelkezést gyermek- és ifjúságvédelmi felelős foglalkoztatása esetén nem kell alkalmazni. 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

További óraszámban megjelenő feladatok (22/1992. Munka Törvénykönyve) Szakszervezeti vezetőség órakedvezménye: 25.§: (2) A munkaidő-kedvezmény mértéke valamennyi tisztségviselőt figyelembe véve összesen - eltérő megállapodás hiányában - minden három, a munkáltatóval munkaviszonyban álló szakszervezeti tag után havi két óra. Közalkalmazotti tanács órakedvezménye 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

Bánfalvi Péter közoktatási szakértő Feladatok a kötelező óraszámon felül KT 1. sz. mell. (kereset-kiegészítéssel is elismerhető) 9. A pedagógus az óraközi szünetben a tanulók felügyeletével, a következő tanóra előkészítésével összefüggő feladatokat látja el. A teljes rendes munkaidő tanítási órákkal le nem kötött részében munkaköri feladatként - a munkaköri leírásában foglaltak szerint vagy a munkáltató utasítása alapján - ellátja a nevelő és oktató munkával összefüggő egyéb feladatokat, 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

Bánfalvi Péter közoktatási szakértő Feladatok a kötelező óraszámon felül (kereset-kiegészítéssel is elismerhető) így különösen: felkészül a foglalkozásokra, tanítási órákra, előkészíti azokat, értékeli a gyermekek, tanulók teljesítményét, elvégzi a pedagógiai tevékenységéhez kapcsolódó ügyviteli tevékenységet, részt vesz a nevelőtestület munkájában, a hátrányos helyzetű tanulók és a tehetséges tanulók felkészülésének segítésében, 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

Bánfalvi Péter közoktatási szakértő Feladatok a kötelező óraszámon felül (keresetkiegészítéssel is elismerhető) az iskola kulturális és sportéletének, a szabadidő hasznos eltöltésének megszervezésében, az iskola pedagógiai programjában rögzített, a tanítási órák keretében meg nem valósítható osztály- vagy csoportfoglalkozások [53. § (2) bekezdés e) pontja] megtartásában, a tanulmányi kirándulás, környezeti nevelés, a kulturális, illetőleg sportrendezvény. a gyermekek, tanulók felügyeletének ellátásában, 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

Bánfalvi Péter közoktatási szakértő Feladatok a kötelező óraszámon felül (keresetkiegészítéssel is elismerhető) a diákmozgalom segítésével, a tanuló- és gyermekbalesetek megelőzésével, a gyermek- és ifjúságvédelemmel összefüggő feladatok végrehajtásában, az intézményi dokumentumok készítésében. A gyakorlati oktatásvezető és a gyakorlati oktatásvezető-helyettes ellátja a gyakorlati képzést szervezők ellenőrzését. 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

Bánfalvi Péter közoktatási szakértő Kötelező óraszámok 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

Óvodavezetők és kötelező óraszámuk Óvodavezető 4 vagy több csoportos óvodában 6 Óvodavezető 1-3 csoportos óvodában 27 óvodavezető-helyettesi 4 vagy több csoportos óvodában 24 óvodavezető-helyettesi 1-3 csoportos óvodában 30 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

Vezetők és kötelező óraszáma az általános iskolában Igazgató 17 vagy több osztályos iskolában 4 9-16 osztályos iskolában 8 6-8 osztályos iskolában 12 1-5 osztályos iskolában 16 Igazgató helyettes: az igazgató kötelező+4 óra 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

Vezetők és kötelező óraszáma a középiskolában Igazgató 12 vagy több osztályos iskolában 2 9-11 osztályos iskolában 4 5-8 osztályos iskolában 6 4 vagy kevesebb osztályos iskolában 8 Helyettesek (tagiskola-vezető helyettes is): igazgató+2 óra 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

Bánfalvi Péter közoktatási szakértő Kollégium vezetői: Igazgató 450 tanulónál több tanulólétszám esetén 4 251-450 tanulólétszám esetén 6 101-250 tanulólétszám esetén 10 100 tanulólétszámig 15 Helyettesek (tagiskola-vezető helyettes is): igazgató+4 óra 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

Közös igazgatású intézmény, ÁMK Igazgató:ha az intézményegységenként működő óvoda, iskola, kollégium, pedagógiai szakszolgálat intézményegység vezetését is az igazgató látja el, az óvodai csoportok, iskolai osztályok, tanulók számára tekintet nélkül az intézményegységnek megfelelő intézménytípus igazgatói, vezetői beosztására meghatározott legkisebb óraszám, legfeljebb 2-4 Helyettesek: az intézményegységnél meghatározottak szerint. 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

Osztálylétszámok: (79/1993. tv. 3. sz. melléklet) Évfolyamok átlag Max. az 1-4. évfolyamon 21 26 az 5-8. évfolyamon és a szakiskola 9-10. évfolyamán 23 30 a 9-13. évfolyamon 28 35 szakközépiskolai és szakiskolai gyakorlati képzés 8 12 kollégiumi csoportnál 25 27 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

Osztálylétszámok: (79/1993. tv. 3. sz. melléklet) 2. A nemzeti vagy etnikai kisebbséghez tartozók részére az óvodai csoportot, iskolai osztályt akkor is meg kell szervezni, illetve fenn kell tartani, ha ugyanazon kisebbséghez tartozó nyolc gyermek, tanuló szülője kéri. 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

Osztálylétszámok: (79/1993. tv. 3. sz. melléklet) 3. Azt a gyermeket, tanulót, aki beszédfogyatékos, enyhe értelmi fogyatékos, a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének tartós és súlyos rendellenessége miatt Sajátos Nevelési Igényű vagy Beilleszkedési, Tanulási, Magatartási nehézséggel küzd, az óvodai csoport, iskolai osztály, kollégiumi csoport létszámának számításánál kettő, azt a gyermeket, tanulót pedig, aki testi, érzékszervi, középsúlyos értelmi fogyatékos, autista, halmozottan fogyatékos három gyermekként, tanulóként kell számításba venni, függetlenül attól, hogy a többi gyermekkel, tanulóval együtt vagy külön vesz részt óvodai nevelésben, iskolai nevelésben és oktatásban, kollégiumi nevelésben és oktatásban. Két tanulóként kell számításba venni a felzárkóztató oktatásban részt vevő tanulót. Az e pontban foglaltak az alapfokú művészetoktatásban nem alkalmazhatók. 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

Osztálylétszámok: (79/1993. tv. 3. sz. melléklet) Tanév közben osztályt összevonni nem lehet. Összevont osztályt szervezni - a felzárkóztató oktatás kivételével - legfeljebb három egymást követő iskolai évfolyam tanulójából lehet. Ha az iskolában, tagiskolában az oktatás csak az első-negyedik évfolyamon folyik, az összevont osztályba valamennyi évfolyam bevonható. 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

Osztálylétszámok: (79/1993. tv. 3. sz. melléklet) Az osztályok csoportokra bonthatók. Csoport több osztály, illetőleg évfolyam tanulóiból is szervezhető. A csoport maximális létszáma az osztály maximális létszámának ötven százaléka. (!) 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

Osztálylétszámok: (79/1993. tv. 3. sz. melléklet) 7. Az óvodai csoportokra, iskolai osztályokra, kollégiumi csoportokra megállapított maximális létszámot legfeljebb húsz százalékkal át lehet lépni* a nevelési év, illetőleg a tanítási év indításánál, ha az óvodában legfeljebb két óvodai csoport, illetőleg az iskolában az adott évfolyamon legfeljebb két iskolai osztály, a kollégiumban két kollégiumi csoport indul; továbbá függetlenül az indított osztályok, csoportok számától, akkor is, ha a nevelési év, tanítási év során az új gyermek, tanuló átvétele, felvétele miatt indokolt. * OH engedélyével 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

Osztálylétszámok: (79/1993. tv. 3. sz. melléklet) 10. Az e törvény 52. §-ának (7)* bekezdése alapján kiszámított időkeretet kettővel el kell osztani, ha az osztály létszáma nem éri el az átlaglétszám ötven százalékát. * Szabadon választható időkeret 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

Bánfalvi Péter közoktatási szakértő Álláshelyek Biztosítani kell a szakos ellátottságot! 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

Pedagógusok kötelező óraszáma (79/1993.Tv. 1. sz. mellékletből) - óvodapedagógus 32 - óvodapedagógus, fogyatékos gy. óvodájában 21 - nem szaktanítást végző tanító általános isk. 22 - szaktanítást végző tanító, tanár általános isk. - nem szaktanítást végző osztálytanító fogyatékos tanulók általános iskolája egésznapos (iskolaotthonos) osztályában 20 - tanár, gyógypedagógus (terapeuta) fogyatékos tanulók általános iskolájában 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

Pedagógusok kötelező óraszáma (79/1993.Tv. 1. sz. mellékletből) - tanár középiskolában, szakiskolában 22 - tanár, gyógypedagógus (terapeuta) fogyatékos tanulók középiskolájában, szakiskolájában 21 - napközis foglalkozást, tanulószobai foglalkozást tartó tanító, tanár általános iskolában, középiskolában, szakiskolában 23 - napközis foglalkozást, tanulószobai foglalkozást tartó tanító, tanár, gyógypedagógus (terapeuta) fogyatékos tanulók általános iskolájában, középiskolájában, szakiskolájában 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

Pedagógusok kötelező óraszáma (79/1993.Tv. 1. sz. mellékletből) - szakközépiskolai és szakiskolai gyakorlati oktató, szakoktató, fogyatékos tanulók iskolájában műhelyoktató 25 - kollégiumi nevelő 24 - kollégiumi nevelő fogyatékos tanulók kollégiumában 22 - fejlesztő pedagógus iskolában - fejlesztő pedagógus gyakorló és fogyatékos tanulók iskolájában 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

Pedagógusok kötelező óraszáma (79/1993.Tv. 1. sz. mellékletből) - konduktor, logopédus nevelési-oktatási intézményben 21 - könyvtárostanár (tanító) nevelési-oktatási intézményben 22 - könyvtárostanár (tanító) fogyatékos tanulók gyakorló nevelési-oktatási intézményében Különböző kötelező óraszámú feladatok ellátása esetén súlyozott átlagot alapján kell megállapítani a kötelező óraszámot. 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

Kötelező óraszámba beszámítható feladatok (kötelező 5%-a): - az osztályfőnöki, tanulócsoport-vezetői, szakmai munkaközösség vezetői (tanszakvezetői, tagozatvezetői, szakosztályvezetői) feladatot ellátó pedagógus heti kötelező órájának teljesítésébe e feladat ellátására heti egy órát be kell számítani, - ha az iskolában, alapfokú művészetoktatási intézményben, kollégiumban nem kötelező a könyvtárostanár (tanító) alkalmazása kettőszáz tanulóig legalább heti öt órát (napi egy órát), kettőszáz tanuló felett heti tíz órát (napi kettő órát) a kötelező óra terhére biztosítani kell az iskolai, kollégiumi könyvtári feladatok ellátásához. 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

Bánfalvi Péter közoktatási szakértő Kötelező óraszámba beszámítható feladatok (79/1993.Tv. 1. sz. mellékletből) Meghatározott időre adott írásbeli megállapodással a pedagógus kötelező óráját teljesítheti - a nevelési-oktatási intézmény nevelési programjának, pedagógiai programjának kidolgozásával, felülvizsgálatával összefüggő feladatok ellátásával, - diákönkormányzatot segítő feladatok, kulturális nevelőtanári feladatok ellátásával, - a gyermekek, tanulók felügyeletével összefüggő, kollektív szerződésben meghatározott feladatok ellátásával. 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

Bánfalvi Péter közoktatási szakértő Kötelező óraszámba beszámítható feladatok (79/1993.Tv. 1. sz. mellékletből) 8. Ha a fenntartó egyetértésével a nevelési-oktatási intézmény vezetője nagyobb időkeretet nem állapít meg, az óvodában és az általános iskolában a gyermek- és ifjúságvédelmi feladatok ellátásához három halmozottan hátrányos gyermekenként, tanulónként heti egy óra időkeretet biztosítani kell. E rendelkezést gyermek- és ifjúságvédelmi felelős foglalkoztatása esetén nem kell alkalmazni. 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

További óraszámban megjelenő feladatok (22/1992. Munka Törvénykönyve) Szakszervezeti vezetőség órakedvezménye: 25.§: (2) A munkaidő-kedvezmény mértéke valamennyi tisztségviselőt figyelembe véve összesen - eltérő megállapodás hiányában - minden három, a munkáltatóval munkaviszonyban álló szakszervezeti tag után havi két óra. Közalkalmazotti tanács órakedvezménye 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

Feladatok a kötelező óraszámon felül KT 1. sz. mell. Első rész, II. 9. A pedagógus az óraközi szünetben a tanulók felügyeletével, a következő tanóra előkészítésével összefüggő feladatokat látja el. A teljes rendes munkaidő tanítási órákkal le nem kötött részében munkaköri feladatként - a munkaköri leírásában foglaltak szerint vagy a munkáltató utasítása alapján - ellátja a nevelő és oktató munkával összefüggő egyéb feladatokat, 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

Feladatok a kötelező óraszámon felül KT 1. sz. mell. Első rész, II.9. így különösen: felkészül a foglalkozásokra, tanítási órákra, előkészíti azokat, értékeli a gyermekek, tanulók teljesítményét, elvégzi a pedagógiai tevékenységéhez kapcsolódó ügyviteli tevékenységet, részt vesz a nevelőtestület munkájában, a hátrányos helyzetű tanulók és a tehetséges tanulók felkészülésének segítésében, 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

Feladatok a kötelező óraszámon felül KT 1. sz. mell. Első rész, II.9. az iskola kulturális és sportéletének, a szabadidő hasznos eltöltésének megszervezésében, az iskola pedagógiai programjában rögzített, a tanítási órák keretében meg nem valósítható osztály- vagy csoportfoglalkozások [53. § (2) e)] megtartásában, tanulmányi kirándulás, környezeti nevelés, a kulturális, illetőleg sportrendezvény. 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

Feladatok a kötelező óraszámon felül KT 1. sz. mell. Első rész, II.9. a gyermekek, tanulók felügyeletének ellátásában, a diákmozgalom segítésével, a tanuló- és gyermekbalesetek megelőzésével, a gyermek- és ifjúságvédelemmel összefüggő feladatok végrehajtásában, 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

Feladatok a kötelező óraszámon felül KT 1. sz. mell. Első rész, II.9. az intézményi dokumentumok készítésében. a gyakorlati oktatásvezető és a gyakorlati oktatásvezető-helyettes ellátja a gyakorlati képzést szervezők ellenőrzését. 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

Pedagógus szükséglet és rendszeres többlettanítás meghatározása intézmény pedagógus órái +kötelező óraszámba beszámítható feladatok - Pedagógusok kötelező óraszáma - Órakedvezmények = heti rendszeres többlettanítás 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

Közalkalmazotti jogviszony létesítése (1992. évi XXXIII. Tv. KJT) 20. § (1) A közalkalmazotti jogviszony alanyai a munkáltató és a közalkalmazott. (2) Közalkalmazotti jogviszony a) büntetlen előéletű, b) tizennyolcadik életévét betöltött, továbbá c) magyar állampolgárságú, vagy külön jogszabály szerint a szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező, illetve bevándorolt vagy letelepedett személlyel létesíthető. 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő

Bánfalvi Péter közoktatási szakértő Köszönöm a figyelmet! Elérhetőségeim: E-mail: banfalvi@zalaszam.hu banfalvip@zmpi.hu Web: www.btws.hu/banfalvi Tel.: +3630-678-3508 Fogadóóra: előre egyeztetett időpontban Következő előadás: február 24. 2011. február Bánfalvi Péter közoktatási szakértő