A gyermekrajz a 19. század felfedezése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A térábrázolás fejlődése gyermekkorban (1-18 év)
Advertisements

SZÜLŐI IGÉNY- ÉS ELÉGEDETTSÉG-MÉRÉS
Paál Ákos rajzfejlődési elmélete
Első előadás.
Az első Föld Napját Denis Hayes amerikai egyetemista kezdeményezésére tartották még április 22-én. Már ezen az eseményen 25 millió amerikai emelte.
Plasztikai ábrázolás a kiskamasz korban Zakar József MOME, 2008.
A vizuális nyelv fejlődése a kamaszkorban
A szőlő a művészetben.
AZ AVANTGÁRD új művészeti törekvések a XX. század elején
Népszerű kultúra és magaskultúra
Térábrázolás különböző életkorokban
A művészetek születése Bevezetés az irodalomtörténetbe I.
Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
Budapest, „Az ember csak azt érti meg, amire maga jön rá; amit készen kap, anélkül, hogy lélekben megdolgozna érte, az egyik fülén be, a másikon.
BIOLÓGIA I..
Az egyéni fejlesztési terv
A MŰVÉSZET: „A SZEMÉLYISÉG KÉPE” Dr.Pető Zoltán, Szeged
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
TÁMOP /A/ számú pályázat Projektzáró előadás
Kommunikáció beteg gyermekekkel
AUTISTA GYERMEKEK RAJZFEJLÔDÉSE
A gyerekek nem várnak Gyerekesélyprogram 2007
Minta a beadandó feladathoz
Iskolai könyvtárak külföldön. Kezdetben közös fejlődés  USA és Európa – sz. közös fejlődés a közművelődési könyvtárakkal Németország, Dánia, Franciaország,
Kárpát-medencei Nemzetközi Módszertani Konferencia Lehetőségek és alternatívák Játékos Informatika.
KREATIVITÁS ALKOTÓKÉPESSÉG.
Az informatika tanítása Montessori-jellegű iskolában
Managerek éjszakája.
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Koltai Zsuzsa Pécsi Tudományegyetem, FEEK: A múzeumandragógia kihívásai az USA-ban Széphalom, május 11.
A 4-6 évesek rajzfejlődése
Bevezetés a gyermekrajz fejlődésének vizsgálatába
A 0-3 évesek rajzfejlődése
Vizuális kommunikáció kiskamaszkorban
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Baba Etológia.
Dr. habil. Viskolcz Noémi csoportvezető főiskolai tanár
Rajzfejlődés-áttekintés
A évesek rajzfejlődése
A 0-3 évesek rajzfejlődése
A 4-6 évesek rajzfejlődése
Kárpáti Andrea KIEMELKEDÔ VIZUÁLIS KÉPESSÉGEKET MUTATÓ AUTISTA GYERMEKEK RAJZFEJLÔDÉSE Kárpáti Andrea
műelemzés ELJÁRÁSOK, MÓDSZEREK
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Az ábrázolás módszerével való megoldás szükségessé teszi egy ábra készítését * A számokat és mennyiségeket a feladatból grafikusan ábrázoljuk * A feladatmegoldás.
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
A metafizika és a természettudomány. Különböző érzékszervi ingereket érzünk, melyeket alkalmi mondatokkal fejezhetünk ki. Pl.: a tej látványára a „Tej.
Integráló iskolák a közoktatásban
A „diszes” problémák korai jelei
SZTE JGYPK Gyógypedagógus-képző Intézet
A fizika története az ókortól Newtonig (folytatása lesz: Newton, A fizika története Newtontól napjainkig, Az atombomba története)
Egy gyermek története Gyermek pszichológiai vizsgálat és pszichoterápiás munka a Budaörsi Nevelési Tanácsadóban Készítette: Cz. Szabó Melinda, pszichológus.
Jelen és jövő A Budaörsi Nevelési Tanácsadóban. Mi történik a Nevelési Tanácsadóban? Vizsgálunk Szakvéleményt írunk Terápiát végzünk, gyógyítunk (rajz,
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Gondolkodjunk el ! Zene A változások már léteznek!
A Kognitív Profil Teszt kiegészítése
SZÜLŐI ELÉGEDETTSÉG MÉRÉS ÓVODAI FEJLESZTÉS 2011/2012
1. BEVEZETÉS. EMBER,ENERGIA, KÖRNYEZET
A kiemelten tehetséges gyermekek, tanulók gondozásának pedagógiai szakszolgálati feladata BMPSZ Pécsi Tagintézménye Berta Zita.
A vizuális ábrázolóképességek fejlődése
Wiegersma: a tanácsadás szintjei
A felnőttek bevonásának fejlesztése a kora gyermekkori oktatásba Chris Pascal, prof. és Tony Bertram, prof.
A Föld lakosságszámát meghatározó tényezők I. A természetes szaporodás
Poltrona di Proust | 1978 Alessandro Mendini Fiktusz Lilla.
A FEJLŐDÉSLÉLEKTAN TÁRGYA, JELENTŐSÉGE, MÓDSZEREI
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
Középkori műveltség.
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
Előadás másolata:

A gyermekrajz a 19. század felfedezése A kisgyermekek a történelmi korokban is firkáltak→ izgalmas játék, lehetőség a kísérletezésre, az első közlő nyelv (papír hiányában: földbe, agyagba, fakéregbe, hóba rajzoltak) Corrado Ricci olasz művészettörténész a 19. század végén, az eső elől egy kapualjba húzódva fedezi fel a gyermekrajzokat → külön minőség mely a művészet ősforrásához vezet vissza.

gyűjteni kezdi a gyerekrajzokat Corrado Ricci gyűjteni kezdi a gyerekrajzokat elméletet alkot és könyvet ír az ábrázolóképesség fejlődéséről → a gyermekrajz fejlődése a művészet történetében a stílusok változásait ismétli meg (1908) (a századvég uralkodó esztétikai felfogása: evolucionizmus – a művészet lineáris fejlődése, tökéletesedés) A 20. század elejére elkezdenek foglalkozni a képességfejlődés szakemberei a gyerekrajzzal → biológiai indíttatású fejlődésvizsgálatok.

1920-as évek –pedagógiai célú rajzvizsgálatok Első gyermekrajz-kiállítások A fejlődéslélektan és a gyermekgyógyászat is vizsgálja a gyerekek rajzait – diagnosztikai eszköz Intellektuális elméletek → a gyermek azt rajzolja amit az ábrázolás tárgyáról tud Fejlődési korszakok elméletei → a gyermekek azt rajzolják amit látnak – vizuális fogalmakat alakítanak ki, melyek módosulnak (Arnheim, 1979)

20.sz. 50-es évei, USA : Victor Löwenfeld (német származású amerikai pszichológus) megteremti a vizuális képességek fejlődésének első jelentős, a rajztanár-képzéshez kötődő műhelyét.