Repülőgép Üzemeltetési osztály működési struktúrájának módosítása Készítette: Nyulász András
RÜO működési modell módosítása Okok: Jelenlegi széttagolt működés Sok szervezeti vezető (műszakvezető), felelősség aránytalanságok Kommunikáció hiánya, területek között nem megfelelő az információáramlás Megváltozott forgalmi körülmények (flotta, fizikális kiszolgálás helyhez kötöttsége stb.) Funkcionális feladatok hiányosságai (T2B) Döntések (mérnök-szakmai) késlekedése Hatékonyság növelése a műszakokban lévő állomány feladatvégzésére vonatkozóan!
RÜO működési modell módosítása Célok és hozzá kapcsolódó feladatok: Forgalmi kiszolgálási rendjének újraszabályozása Állomány integráció (T2A-T2B) Fizikális elhelyezés optimalizálása (T2A Konténerváros, T2B helyiség visszaadás, T1 terminál kiszolgálás) Állomány igénybevétele és allokációja az operatív terület egészére Munkaidő napi kihasználtságának növelése, racionalizált feladat végrehajtás Mérnöki döntések (MDL) meghozatala a műszakban a gyors és hatékony kiszolgáláshoz
RÜO működési modell módosítása Előnyök: Költségcsökkennés Állomány feladat allokációja racionálisabb Vezetői egyeztetések egyszerűsítése Koncentrált feladat meghatározás, követelmények egységesítése Hatékonyságjavulás a szervezettebb működésből adódóan Mérhető-kontrollálható tevékenység szétválasztás Munkaidő valós kihasználtságának növelése, operatív terület feladatainak 0-24 órás támogatás biztosítása
Line (maintenance) team
Line (maintenance) team Elhelyezés: II. terminál konténerváros Létszám: maximált fix (kék) és rugalmas (zöld) állomány Kizárólag BUD-on üzemeltet Rugalmas állomány a Light team-ből havi rotációban dolgozik a Line team-ben, típus jogosításra figyelemmel állandó rendelkezésre állás, szabadságolás a Line team létszámát nem érintheti Szervezeti ábrán zárójelben a nyári menetrend által biztosítandó többlet létszám jelenik meg Vezetés: Műszakvezető Műszakvezető-helyettes, a line team szakmai vezetése
Light (maintenance) team Feladatok: light maintenance végrehajtása I. terminál kiszolgálás rugalmas állomány biztosítása speciális feldatok hangár karbantartások támogatása
Light (maintenance) team Külföldi gépek (I. terminál) kiszolgálása Cargolux Fedex UPS Speciális feladatok Mentesítés VIP járatok Külső állomáshelyre kiküldetés
Light (maintenance) team Elhelyezés: I. hangár RÜO pihenő Létszám: Fix létszám melyből a line team támogatására havi rotációban kerül sor menetrendi szaknak (téli-nyári) megfelelően Minden speciális feladat (mentesítés, VIP járat, Külső állomáshelyen munkavégzés) a team hatáskörébe tartozik I. terminál kiszolgálása a team feladata (UPS,Fedex, Cargolux) Erőforrás rendelkezésre állás esetén a hangár karbantartások támogatása Vezetés: Műszakvezető Team leader, a light team szakmai vezetése
Irányítási és szakmai kompetenciák
RÜO működési modell módosítása Típusvezetők (3 fő) Boeing; Q400 ; Külföldi légitársaságok Műszakok szakmai támogatása, műszakokon átívelő hibajavítások összehangolása, több műszakon átívelő ápolások szakmai megszervezése Üzemeltető mérnökök Műszakonként 1 fő Minőségügyi szempontból azonnali döntés kompetencia Forgalmi kiszolgálásban való aktív részvétel Üzemeltetési koordinátor Light team által végrehajtandó munkák koordinálása
RÜO működési modell módosítása Anyag és eszközkezelők („82”-es szolgálat) Műszakvezető utasítása szerint dolgoznak RÜO eszközkiadó megszűnik, eszköztároló funkciót lát csak el a napi tevékenységhez, az anyag és eszközkezelők irányítása és felelőssége alatt Kizárólag a napi működéshez szükséges eszközök maradnak az eszköztárolóban A Szolgálat fizikálisan az eszköztárolóban helyezkedik el Támogatja az ad-hoc eszközök szállítását a hangár és II. terminál között Takarítja és felügyeli az eszköztárolót és külső környezetét Felel a RÜO gépjárműveinek tisztaságáért és műszaki rendelkezésre állásáért