Kiválasztás: érvényesség, megbízhatóság az interjú és az Assesment Center módszere esetén Barta Bea 2012.06.14.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A kiemelt projekt tapasztalatainak hasznosítása „Tett - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 16. Siófok Lénárd Krisztina.
Advertisements

Szervezetfejlesztési Program
Munkaerő-felvétel.
Nyerjünk együtt! TAMOP /
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
A komplex rehabilitáció Új feladat – új szemlélet! Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ november 26.
Szakmai monitorozás.
TÁMOP /A
Készítette: Unyatyinszki Csaba
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Értékelés a pedagógiában
Fontosabb fogalmak Képesség :
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
előadás A teljesítményértékelés
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
Emberierőforrás-ellátás
2. előadás Munkakörelemzés.
6. előadás.
Teljesítménymenedzsment
Karrier és tudásmenedzsment a VIP Humánpolitikai Rendszerben
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
A szolgáltatói jelleg erősítése a postai szakképzésben Rosta Péter.
SZEMÉLYZETI MARKETING
A fejlesztő értékelés.
E-PORTFÓLIÓ.
Soft skills.
Rendészeti vezető-kiválasztás
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Jól látható, hogy a vendéglátás-idegenforgalom, és a mezőgazdasági szakmacsoportok a legelérhetőbbek, illetve legkeresettebbek. Ezeket a gépészet és a.
Önéletrajzírástól a munkába állásig - gyakorlati tanácsok a szakképzett munkaerő és a munkáltatók eredményes találkozásához június 24.
A pedagógus kompetenciák mérési-értékelési lehetősége
Új rehab-modell RehaAssessment®-re és a profilingra gyakorolt hatásai prezentáció Heinz Lechner Berufsförderungswerk Nürnberg Oktober 2008.
Kotulyák Tamás, Get Energy Magyarország Kft.
Emberi Erőforrás Menedzsment Kiválasztás - Alkalmazás
Emberi Erőforrás Menedzsment Teljesítményértékelés
Tréningcsoportra történő kiválasztás folyamata
Prezentáció címsor A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt.
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
Munkakörelemzés munkakör-tervezés
„ Megváltozott munkaképességű munkavállalók –
EGY SIKERES PROJEKT ISMÉRVEI ÖTLETTŐL A MEGVALÓSULÁSIG Vendler Balázs, ügyvezető.
Új elemek a szakképzési dokumentumokban Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes október 5.
Lökkös Attila A családi napközi képzés fejlesztése
1 A Nyelvi Tesztelés és Értékelés Európai Egyesülete (EALTA)
EASY e-HR ® Automatizálja HR adatbázisát egyszerűen.
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
SZÜLŐI ELÉGEDETTSÉG MÉRÉS ÓVODAI FEJLESZTÉS 2011/2012
előadás A teljesítményértékelés
1 5. ELŐADÁS. 2 Munkakör-értékelés 3 A munkakör-értékelés szisztematikus folyamat. Célja a munkakörök relatív értékének meghatáro- zása adott szervezet.
Hatékonyság. Ügyfélközpontúság. Modernizáció. Diplomás pályakezdők kiválasztása és beillesztése a MÁV csoportnál Kiss Mária Humánerőforrás fejlesztés vezető.
Munkakörelemés és –tervezés röviden
5. ELŐADÁS. Munkakör-értékelés A munkakör-értékelés szisztematikus folyamat. Célja a munkakörök relatív értékének meghatáro- zása adott szervezet keretei.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Az értékelés,
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
A magyarországi pályatanácsadók kompetenciajegyzékének összeállítása és harmonizálása az európai standardokkal Kutatási beszámoló Előadó: Fejér Noémi 2009.
„Újra tanulok” A Nemzeti Munkaügyi Hivatal képzési stratégiája Bálint István Foglalkoztatási főigazgató-helyettes.
Ni.com | NI CONFIDENTIAL Hatékonyság és egy vonzó munkahely imázsa Taleo-val a progresszív toborzásért Mohai Gábor, HRIS Üzleti Elemző
Az üzletek operatív működtetése
A VIZSGA FÓKUSZPONTJAI
Értékelő és Fejlesztő Központ
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
FORD KARRIER PROGRAM Értékesítők 2. szintű vizsga követelmények
Kompetencia kézikönyv A szakmai és személyes bemeneti kompetenciák mérésére vonatkozó módszertani ajánlások munkaadók számára.
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
Belső jelöltek értékelése
Belső jelöltek értékelése
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
A teljesítménymenedzsment stratégiai kérdései
Előadás másolata:

Kiválasztás: érvényesség, megbízhatóság az interjú és az Assesment Center módszere esetén Barta Bea 2012.06.14.

Alapvető ismérvek AC Magas érvényesség, megbízhatóság kétségbe vonható az értékelők részre hajlása miatt Magas költség, időigényes Magas korrektség (mennyire tárgyilagos a teszt a jelölt nemi, etnikai hovatartozásától függetlenül) Alacsony használhatóság (módszer felhasználásának spektruma) Interjú Kevésbé megbízható, alacsony érvényesség Alacsony költség Viszonylag kevéssé időigényes Mérsékelt korrektség Magas használhatóság

AC (Assessment Center) Először katonai kiválasztás: Németország, USA Jelöltek stressz helyzetben való megfigyelése Használat: pályakezdők, vezetők kiválasztására Feladatok: az adott munkakör betöltéséhez szükséges kompetenciák mérésére szolgálnak – egyéni (tesztek, prezentációk, szituációs gyakorlatok) és csoportos (általában valamilyen magas stresszel járó feladat)

AC (folytatás) Értékelés: handbook – meghatározott kompetenciák mérése Megfigyelés, feljegyzés, osztályozás, értékelés Eltérő skálák (páros, páratlan) Értékelők: külső tanácsadók és/vagy belső munkatársak, felettesek Értékelők egyénileg értékelnek, majd megvitatják Visszajelzés a résztvevőknek

Interjú Legelterjedtebb kiválasztási módszer Személyes benyomás a jelöltről (sokszor AC után még alkalmazzák) A módszer „érvényesítője” az interjúer – kétséges érvényesség Jó szakember: tisztában van a személyészlelés törvényszerűségeivel és torzító erejével Munkával kapcsolatos minél többet felfedő kérdés

Kompetencia alapú interjú AC-hez hasonlóan a munkaköri profil alapján a kulcs kompetenciák feltérképezése Ezek tesztelése Kérdések, esetleg mini szituációs gyakorlatok Veszély: csak a jelölt saját elmondására + benyomásokra lehet támaszkodni, mivel nincs pl. csoportos feladat

Toborzás-kiválasztás a gyakorlatban Az ügyfelek a nehezen betölthető pozíciókra való kiválasztást szervezik ki A profil menetközben is alakul A toborzás-kiválasztási tanácsadók egyfajta „értékesítők” A sikeres munka záloga sokszor az ügyfelekkel való ügyes kapcsolattartás A többkörös interjú érvényessége magasabb, mivel így több interjúer „érvényesíti” a módszert

Hivatkozások Juhász Márta (2006): A kiválasztás és a munkaköri alkalmasság pszichológiája. Munkaügyi Szemle, január (1. rész), február (2. rész) Juhász Márta (2007): Assessment Centre & Development Centre (Értékelő és Fejlesztő Központ). Előadásdiák http://erg.bme.hu/szakkepzes/3felev/eloadas1.pdf